- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (168 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (101 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (160 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (73 opinie)
Ziaja lokuje w "Zziajanych". Nowy serial reklamowy w TVP 2
6 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat)
Gdański producent kosmetyków, firma Ziaja wzorem takich marek, jak Orange czy Tyskie będzie miała swój serial w telewizji. Będzie to opowieść o Basi i Tomku, którzy spodziewają się dziecka. Emisja "Zziajanych" jesienią w TVP 2.
Nazywa się to product placement, czyli plasowanie lub lokowanie produktu i jest jednym z narzędzi marketingowych służących do promocji produktów i usług. Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy. Patrzymy i... nawet nie wiemy, że ktoś chce nam coś sprzedać. Tak się dzieje, gdy producentom, scenarzystom, a przede wszystkim aktorom uda się przemycić coś dyskretnie. Niestety, najczęściej jest to bardzo nachalne i nieudolne. Jednak w myśl zasadny "nieważne, jak się mówi, ważne, że się w ogóle mówi" i tak się opłaca. Lokowanie produktu jest tak potężne, że w USA jeszcze zanim napisze się scenariusz i skompletuje obsadę, powstaje lista produktów i sponsorów do przedstawienia.
Na polskim rynku to dopiero początki
Większość firm pozostaje przy scenach w serialach, w których bohater pije ostentacyjnie tę, a nie inną kawę czy prowadzi rozmowę na temat jakiegoś banku, tak niby przypadkiem. Sceny w serialach są specjalnie wplatane, aby pokazać dany produkt czy zareklamować usługę. Można pójść jeszcze dalej i... mieć cały serial.
Tak zrobił koncern Tyskie. W czasie Euro 2012 na antenie TVP 1 tuż przed meczami browar emitował krótkie filmy "Piąty Stadion". Dobra obsada i zabawny scenariusz sprawiły, że serial przypadł do gustu widzom i choć Tyskie nie było sponsorem mistrzostw, to i tak wielu osobom kojarzyło się z piłką nożną. Serial potem jeszcze wznawiano przy okazji innych rozgrywek piłkarskich. Z kolei 2 lata temu "Dwójka" emitowała miniserial komediowy "Boscy w sieci". Występowali w nim bohaterowie "Rodzinki.pl", a w produkcji lokowano produkty sieci komórkowej Orange, reklamowanej przez aktorów z tego serialu.
Po plasowanie czy, jak kto woli, lokowanie sięgają nie tylko koncerny. Swój serial na antenie telewizyjnej miał też... Narodowy Bank Polski. Serial "Spokojnie, to tylko ekonomia!" emitowany w telewizji publicznej miał w przyjazny sposób przedstawiać zagadnienia z zakresu ekonomii i wiedzy o finansach. Jolanta Fraszyńska i Tomasz Karolak, występujący także z "Boskich w sieci", wcielają się w role typowych Polaków, którzy na własnej skórze mogą się przekonać, jak bardzo przydatna jest w życiu wiedza ekonomiczna.
Gorących nazwisk nie zabraknie też w serialu firmy Ziaja
Basię zagra Agnieszka Sienkiewicz, znana także z seriali "Na dobre i na złe", "Samo Życie", "Agentki", "M jak miłość" czy "Przyjaciółki". Podobno o tę rolę starały się też Anna Mucha i Weronika Książkiewicz. W rolę Tomka wcieli się Michał Czernecki, znany m.in. z serialu "Plebania", Na dobre i na złe", "M jak miłość", "Londyńczycy", "Krew z krwi", "Strażacy", czy "Lekarze". Główna bohaterka zajdzie w ciążę i wokół tego tematu toczyć się będzie akcja wszystkich odcinków. W serialu swoje produkty lokować będzie marka kosmetyczna Ziaja, do której nazwy nawiązuje zresztą tytuł serialu. W serialu zagrają też m.in. Jacek Braciak, Aleksandra Konieczna, Dawid Zawadzki i Anna Smołowik. Na razie powstanie 13 odcinków miniserialu komediowego, który ma być emitowany w TVP2 jesienią w piątki ok. godz. 20:00.
Sądząc po motywie przewodnim serialu, można się spodziewać, że głównie lokowane będą produkty dla przyszłych mam i maluszków. A takie też są w gamie ponad 800 produktów, jakie ma w ofercie gdańska firma. Zakład założył w 1989 r. Zenon Ziaja wspólnie z żoną Aleksandrą. Oboje są farmaceutami. Pierwszym rynkowym hitem gdańskiej firmy był naturalny krem oliwkowy. Dziś firma ma dwa zakłady produkcyjne na Kaszubach i eksportuje swoje produkty do wielu krajów świata. Ziaja już korzystała z niestandardowych pomysłów na kampanie reklamowe. Kilka lat temu firma wypuściła na rynek kosmetyki sygnowane nazwą Sopotu. Zaczęło się od balsamów i kremów brązujących Sopot, potem dołączyły kolejne linie, czyli Sopot Sun, Sopot Spa i Sopot Rozświetlenie.
Miejsca
Opinie (81) 2 zablokowane
-
2015-08-08 15:59
"Główna bohaterka zajdzie w ciążę i wokół tego tematu toczyć się będzie akcja wszystkich odcinków."
Tragedia, już nudniejszego motywu przewodniego nie mogli wymyślić.
- 3 1
-
2015-11-27 20:03
beznadzieja
tych zziazianych to sie ogladac nie da takie to beznadziejne
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.