- 1 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (13 opinii)
Marki odzieżowe, których brakuje w Trójmieście
Polska branża odzieżowa w ostatnich latach wyraźnie nabrała tempa. Przybyło nam projektantów, a z roku na rok sprzedaż największych marek rośnie. Klienci wciąż poszukują unikalności, chcą rzeczy podkreślających indywidualność, a wzrastające zapotrzebowanie na dobra luksusowe stworzyło interesującą niszę dla rodzimych projektantów i znanych marek świata mody.
- Tej jesieni ponownie, jako jedyni w Trójmieście powitamy wśród grona najemców silną zagraniczną markę - mówi Agnieszka Sawicka, Associate Director z firmy AEW Europe, współpracująca z Klifem. - Jeśli mówimy o potencjalnym kierunku rozwoju, to zdecydowanie Hollister byłby dobrym uzupełnieniem oferty Klifu, mając na uwadze rosnące zainteresowanie aktywnym spędzaniem czasu na pobliskich plażach. Marzyłby się też GAP w formacie znanym z zachodnich standardów. Z mniejszych butików z pewnością dobrze sprawdziłby się Twinset jako monobrand, Marlboro czy Luisa Spagnoli. Wychodząc poza sferę mody, myślę, że Klif jest idealną lokalizacją na salon Lambo.
Interesującym rozwiązaniem, które zaczyna pojawiać się w galeriach handlowych są sklepy tymczasowe, tzw. pop-up stores, które wprowadzają dynamikę i ożywiają dotychczasowe oferty obiektów. W segmencie luksusowych sklepów sieciowych mamy się czym pochwalić, wciąż jednak większość z nas takie zakupy robi jedynie za pośrednictwem platform internetowych.
- Luksusowe sieciówki cieszą się dużym zainteresowaniem. Ich zaletą jest szeroki wybór kolekcji, pełna rozmiarówka i szybki dostęp, dzięki możliwości zakupów online. Kobiety mające świadomość swojego stylu, które konsekwentnie i spójnie budują swoją garderobę, częściej zaglądają do butików multibrandowych. Znajdą tam bardziej oryginalne propozycje, skrupulatnie i selektywnie dobrany asortyment. Z moich obserwacji wynika, że modę od projektantów pozostawiamy raczej na wielkie wyjścia. Na co dzień z chęcią sięgamy po markową torebkę czy też buty. Często wyszukuję klientkom propozycje, które można zakupić za pośrednictwem sklepu on-line. Dla zapracowanych kobiet jest to wygodna forma zakupów, szczególnie gdy chodzi jedynie o dokupienie poszczególnych elementów garderoby. Jednak tego typu doradztwo praktykuję w przypadku, gdy miałyśmy wcześniej okazję współpracować chodząc wspólnie po sklepach. Dzięki temu wiem, które marki oraz konstrukcje ich projektów są odpowiednie dla sylwetki mojej klientki - zaznacza Dorota Florek, osobista stylistka i specjalista ds. wizerunku.
Obecnie do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta i odwiedzających je turystów jest 25 centrów handlowych o powierzchni najmu sięgającej blisko 700 tys. m kw. Chociaż te liczby robią wrażenie, to mamy poczucie, że rynek mody jest wciąż niezagospodarowany i znajdzie się w nim miejsce dla nowych graczy. Przedstawimy pięć marek, które mogłyby pojawić się na trójmiejskiej mapie mody. Jak wynika z naszych informacji, otwarcia butiku jednej z nich możemy się spodziewać jeszcze w tym roku.
Amerykańskie inspiracje
Amerykański Abercrombie & Fitch to jedna z najczęściej wymienianych marek, jaką chcielibyśmy widzieć na Pomorzu. Do końca lat 80. XX wieku była bardziej kojarzona z siecią sklepów ze sprzętem sportowym i produkcją strojów łowieckich niż ze światem mody. Wśród najsłynniejszych klientów marki wymienia się dziś Theodora Roosevelta, Ernesta Hemingway'a czy Charlesa Lindbergha. Ogromną popularność zdobyła w połowie lat 90., a projekty adresowane do młodych ludzi o zasobnych portfelach, miały być utrzymane w stylu zwanym "casual rich" i odzwierciedlać amerykański styl życia. Dziś firma odzieżowa słynie głównie z kontrowersyjnych kampanii reklamowych i takiej samej polityki wobec swoich pracowników. Chociaż hasła w rodzaju "ubieramy tylko pięknych ludzi" wywoływały falę oburzenia, to nie wpływały znacząco na spadek popularności. Markę dotknął jednak kryzys, a wobec rosnących kłopotów finansowych koncern w 2014 roku stanął przed widmem zamknięcia ponad 150 sklepów.
Inną amerykańska marką, która mogłaby się znaleźć w Trójmieście jest Banana Republic, należąca do koncernu GAP. Banana Republic przez wiele lat specjalizowała się w odzieży dla podróżników. W kolekcjach często znajdziemy odniesienia do klasycznych fasonów stylu safari i stonowane barwy ziemi.
Skandynawski minimalizm
COS, czyli ekskluzywna, siostrzana marka H&M, specjalizuje się w wyszukanym minimalizmie. Powstała w 2007 roku, a swoją popularność buduje na dobrej jakości materiałach i bardzo spójnych kolekcjach. Ma tylu zwolenników, co przeciwników, bo tam, gdzie jednych zachwyca ascetyczna linia projektów, innych nudzi szokująco zachowawczy styl. W bieżącej kolekcji znajdziemy odniesienia do nowoczesnego wzornictwa i inspiracje geometrycznymi rzeźbami Jana Scharrelmanna.
- Wielkim powodzeniem cieszą się na naszym rynku znane włoskie i francuskie marki. Jednak moda to nie tylko projekty od Gucci, Dolce&Gabbana czy torebki Louis Vuitton. Wciąż brakuje miejsc, w których znaleźć można bardziej awangardowe projekty. Osobiście bardzo cenię skandynawski design i współczesny minimalizm, którego na trójmiejskim rynku wciąż jest niewiele. Z niecierpliwością czekam na pojawienie się marek COS czy &Other Stories, których projekty to głównie przeskalowane formy oraz dobrej jakości naturalne tkaniny. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości pojawią się na naszym lokalnym rynku sklepy oferujące projekty marek AllSaints czy Zadig&Voltaire, kreujące nowoczesny, niewymuszony styl - tłumaczy Dorota Florek.
Rockowo i ekscentrycznie, czyli brytyjskie wzorce
Topshop, czyli jedna z najbardziej znanych brytyjskich sieciówek. Wcześnie zaczęła dostrzegać potencjał wykorzystywania celebrytów i chętnie wspiera młode talenty. Topshop ściśle współpracuje przy londyńskim tygodniu mody i konkursie organizowanym przez British Fashion Council. Wśród laureatów, którzy mogli liczyć na wsparcie marki znaleźli się Christopher Kane, Mary Katrantzou czy Holly Fulton. Obecnie w butikach marki znajdziemy limitowaną kolekcję 33 ubrań bazującą na archiwalnych projektach marki.
AllSaints powstała w 1994 roku i szturmem zdobyła serca miłośników mody. Kojarzona przede wszystkim z legendarnymi skórzanymi kurtkami, które cieszą się niesłabnącą popularnością w sprzedaży internetowej. Projekty wyróżnia nonszalancki styl i kolekcje oparte na palecie czerni, bieli i szarości. W butikach znajdziemy charakterystyczne elementy wystroju, na które składają się ceglane ściany i witryny z zabytkowymi maszynami do szycia.
A wy, jakie marki najchętniej widzielibyście w Trójmieście?
Miejsca
Opinie (149) 3 zablokowane
-
2015-09-05 20:00
Timeout - hollister
W Fashion House znajduje sie bardzo dobrze znana marka TIMEOUT, jest to pierwszy sklep na wybrzezu. Marka doskonale znana zagranicznym klientiom znana z rewelacyjnego gatunku oraz rzeczy ktore przez klientow porownywane sa do Hollister. Zdecydowanie polecam
- 2 1
-
2015-09-05 21:12
(1)
Mi brakuje salonu reserved !
- 6 3
-
2015-09-07 09:42
w każdym centrum jest, ale salonem to trudno nazwać
- 0 1
-
2015-09-06 10:40
mam kasę to kupuje, nie mam to po lumpach buszuje!! (1)
Dawać A&F, Hollister, Gapa...All Saints.....w końcu nie trzeba będzie do Berlina albo Hamburga jeździć, niech zostaje w Polsce !!!
- 4 2
-
2015-09-06 13:10
Ale, że te All Saints to z lumpeksu?
- 1 0
-
2015-09-06 13:10
żadnej marki mi nie brakuje
Za to martwi mnie, że Trójmiasto jest tak "dobrze nasycone powierzchnią handlową". Wolałabym, żeby interesującymi trasami biegowymi było nasycone :)
- 9 6
-
2015-09-06 21:44
next, lindex
Next przez chwilę był w Warszawie, ale też już nie ma. Lindex też by się przydał, choć dobrze, że teraz on-line można z Polski kupować.
- 0 1
-
2015-09-06 23:45
Lubie dyskretny urok burzuazji... (7)
I czasami chcialbym sobie kupic cos markowego.Nie spotkalem sklepu Versace,Boss,Louis Vuitton,Zalando,Hermes,Valentino,Blackberry i wielu innych,ale w kraju gdzie za marke luksusowa uchodzi Addidas albo L'Oreal trudno sie dziwic.Armanni czy Gucci,Botega Veneta,Lanvin czy YSL musza jeszcze poczekac.Prado tez.
- 2 1
-
2015-09-06 23:57
Prada-przepraszam!
- 0 0
-
2015-09-07 07:29
Hmmm Zalando? To taki nowy dom mody? A kto u nich jest teraz dyrektorem kreatywnym?
- 5 0
-
2015-09-07 09:40
co to Prado (2)
- 0 0
-
2015-09-07 21:43
museo ;-)
- 1 0
-
2015-09-08 15:49
Popatrz wyzej madralo!
Przeprosilem za przejezyczenie!
- 0 0
-
2015-09-07 09:41
ciekawe z czego Hermes by się tu utrzymał, torebki za kilkanaście, -dziesiąt, kilkaset tys.zł
za granicą, gdy kobiety chcą torebkę z Hermesa, po prostu ją zamawiają,
Polka też może- via Internet- 1 0
-
2015-09-07 14:34
Armani i Bottega Veneta
Znawco.
- 0 0
-
2015-09-07 03:53
Philip Plein
Wloska marka napewno znalazla by wielu zwollenikow wsrod klientow.
- 0 0
-
2015-09-07 03:54
Philip Plein
Wloska marka na naszym rynku napewno znalazla by swoich klientow
- 0 0
-
2015-09-07 10:14
COS
COS można kupić w Pruszczu w samym centrum, w dworku Kossaka. Są to nieużywane rzeczy, ale wyglądają na jakieś końcówki kolekcji.
- 1 0
-
2015-09-07 18:17
A gdzie Gucci, Dsquared2, Marc Jacobs czy też Jantar Jeans ?
no gdzie ?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.