- 1 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (13 opinii)
- 2 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
Polowanie na markowe metki. Luksus na wyprzedaży
Wyprzedaże to doskonała okazja, aby wybrać się na zakupy. Ciekawe rzeczy za przystępną cenę można upolować także w luksusowych butikach. Dzięki atrakcyjnym obniżkom kupimy świetne, markowe ubrania i uzupełnimy szafę o uniwersalne rzeczy, które sprawdzą się także w kolejnym sezonie.
Styczeń to miesiąc, w którym trwa zakupowe szaleństwo. Zimowe obniżki cen już w pełni. Witryny sklepów, oznaczone zazwyczaj wielkimi napisami "SALE", kuszą przecenami sięgającymi nawet 70 procent. Na tak wysokie obniżki mogą liczyć klienci popularnych sieciówek. W ekskluzywnych butikach ceny nie spadają jednak aż tak drastycznie, przeceny kolekcji jesienno-zimowej 2012/2013 marek z wyższej półki sięgają maksymalnie 50 procent.
Moda na wyprzedaże przyszła z zachodniej Europy - tam zaczyna się jednak dużo wcześniej niż w Polsce.
- Nasz butik nie "poszedł" zgodnie z kampanią w Londynie, gdzie wyprzedaże zaczęły się na początku grudnia. U nas przeceny zaczęły się dopiero po świętach, 27 grudnia, co wiąże się z ogólną strategią centrum handlowego Klif. W Europie trwa w tej chwili już II etap wyprzedaży, kiedy ceny gwałtownie są obniżane - mówi Weronika Krzyżanowska, kierownik butiku Calvin Klein.
Bieganie od przymierzalni do przymierzalni bywa męczące, ale raz czy dwa razy do roku warto wybrać się na wycieczkę po sklepach, bo za rozsądne pieniądze można kupić dobre gatunkowo, markowe ubrania i uzupełnić szafę o rzeczy ponadczasowe. Tomasz Jacyków i inni polscy styliści zachęcają do inwestowania w luksusowe ubrania domów mody z Mediolanu, Londynu, Paryża czy Nowego Jorku, bo to jedyny moment, gdy kolekcje światowych designerów mają "polskie" ceny. To prawdziwa okazja do kupienia sobie czegoś bardzo wysokiej jakości, niepowtarzalnego. Bezpiecznie będzie kupować rzeczy klasyczne, które nigdy nie wyjdą z mody. W damskiej garderobie przyda się mała czarna, biała koszula, jeansy, szal czy klasyczny pasek. Na męską półkę mogą trafić rzeczy uniwersalne, jak sweter, bluza, sportowa koszula czy gładki T-shirt.
W gdyńskim butiku New Classic z modą męską i damską, gdzie można dostać ubrania i akcesoria takich marek, jak Armani, Hugo Boss, Laurel, Escada Sport, Luisa Cerano, Airfield, Iceberg, Baldinini, Stone Island, można liczyć na przeceny w wysokości 30-40%. Dużo większy upust, ponad 50% można uzyskać na kolekcje z kilku poprzednich sezonów. Warto przejrzeć wieszaki ze starszymi modelami - za niewielkie pieniądze można wyłowić prawdziwe perełki od znanych projektantów, jak na przykład klasyczną wieczorową sukienkę, która przyda się niezależnie od pory roku.
- Posezonowa obniżka cen obowiązuje w salonach na całym świecie, u nas obniżki trwają praktycznie cały rok. Nie musimy jednak kusić okazjami, bo nasz butik odwiedzają stali klienci z zasobnym portfelem. Obniżki nie są dla nich wielką atrakcją, bo oni część kolekcji już mają w swojej szafie. Wyprzedaż to okazja w dużej mierze dla tych, których nie stać, aby kupić towar w regularnych cenach - mówi Ewelina Jadżewska, sprzedawca w butiku New Classic.
Obniżki przyciągają uwagę osób, które na modną metkę stać tylko w czasie wyprzedaży. To klient, który łapie okazję.
- W naszym butiku pierwsze obniżki zaczęły się w okresie okołoświątecznym i wówczas wynosiły 30%. W styczniu zniżki sięgają 40%, a ceny wybranych modeli obniżyliśmy nawet do 50%. Po nowym roku ruch w naszych butikach wzrasta - opowiada Katarzyna Warzała, sprzedawca w gdyńskim butiku Max Mara - Dla stałych bywalców wyprzedaże to sygnał, że pojawiła się nowa linia, dla klientów, którzy odwiedzają nasz salon to okazja na duże zakupy. Są klientki, które na przeceny czekają i urządzają pewnego rodzaju "polowanie na metkę" - dodaje.
Niektóre marki, jak Tommy Hilfiger, tylko symbolicznie obniżają ceny. Odzież ciężką (kurtki, płaszcze, marynarki) można kupić o 15-30% taniej. Przecenom nie podlegają paski, krawaty i koszule. 40-procentowa zniżka na całą kolekcję jesienno-zimową obowiązuje w butikach marek takich jak Max Mara, Escada Sport czy Patrizia Pepe. Wybrany asortyment: buty czy akcesoria podlegają upustowi w wysokości 50%.
- Kobiety inaczej niż mężczyźni robią zakupy. Są spontaniczne. Panowie przychodzą po konkretne rzeczy, polują na wybrane modele. Klientki czasem dzwonią do swoich mężów, żeby przyjechali, bo właśnie zaczęły się obniżki. Kiedy już zjawiają się w naszym salonie, często kupują hurtem - śmieje się Weronika Krzyżanowska.
Kupując rzeczy z przeceny, warto prześledzić nowe trendy i kupić coś, co ma dużą szansę być na topie również w kolejnym sezonie.
- Z jesienno-zimowej kolekcji można kupić sukienki, które będą modne jeszcze w nadchodzącym sezonie. A sezon wiosenno-letni mocno skupia się na minimalizmie. Modne będą proste, wygodne kroje o wyraźnym sportowym wpływie. Kolory to tęcza odcieni pomarańczu, od łagodnych korali po wyrazistą brzoskwinię. Żółcie oraz róże również pozostają z nami na ten sezon, tak samo jak militarne zielenie i kobalt. Hitem sezonu będą graficzne połączenia czerni z bielą - mówi Katarzyna Bartnik z butiku Karen Millen.
Cena przyciąga niczym magnes, więc w czasie wyprzedaży warto zachować zdrowy rozsądek. Przeceny są tak kuszące, że często kupujemy za dużo, a w konsekwencji w szafie lądują rzeczy, których później w ogóle nie nosimy. Szkoda, żeby po uszczupleniu konta o kilkaset złotych, kupione rzeczy nie miały nawet swoich 5 minut...
Miejsca
Zobacz także
Opinie (126) ponad 20 zablokowanych
-
2013-01-15 08:51
Ale tam luksus (1)
Ale tam luksus made in china .
Skarpetki pierre cardin w biedronce I Lidlu nawet można było kupić!!- 5 1
-
2013-01-15 12:24
pierre cardin
to zadna tam marka
- 0 2
-
2013-01-17 14:26
ja ide polowac na luxusowe metki do,,,,,Reserved....jakies pytania.....
;)
- 2 0
-
2014-11-12 21:14
wyprzedaze
ja jestem uzalezniona kocham to i zdarza się że szukając tego czegoś wyciągam bluzki z metkami ale tak to już jest Wyprzedarze i już!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.