- 1 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (98 opinii)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Dzielnice - wizje przestrzeni. Wrzeszcz przy Trasie Słowackiego
Opracowanie Gdańskie Przestrzenie Lokalne dla rejonu ul. Słowackiego, Chrzanowskiego i Reymonta to gotowy plan naprawczy dla przebudowanego dekadę temu fragmentu Wrzeszcza w ramach realizacji Trasy Słowackiego. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o propozycjach zmian w rejonie falowca w Nowym Porcie.
Nie brakuje głosów wskazujących, że Trasa Słowackiego nie rozwiązała długofalowo problemów zatorów drogowych, a wręcz przeciwnie:
- wtłoczyła na Dolny Taras jeszcze większą liczbę aut (które teraz stoją w szerszych korkach),
- przyczyniła się do niekontrolowanego rozwoju przedmieść (zwłaszcza Banina),
- zdegradowała przestrzeń w bezpośrednim sąsiedztwie (w tym wymusiła przykrycie Potoku Strzyży i likwidację zielonego klinu zieleni nadwodnej).
Trzy warianty przedłużenia Trasy Słowackiego przy lotnisku
Próba stworzenia atrakcyjnej przestrzeni przy Słowackiego
Ponad dekadę temu włodarze i urzędnicy pozostawali głusi na apele zaprojektowania Trasy Słowackiego jako miejskiej alei. Dzisiaj, gdy nikt nie ma już wątpliwości co do negatywnego wpływu tej arterii na Wrzeszcz, podejmuje się próby ratowania resztek przestrzeni publicznej, które nie zostały zaanektowane przez ruch i postój samochodów.
Opracowanie GPL sugeruje w tym zakresie wytworzyć przyjazną pieszym przestrzeń w tzw. starej ul. Słowackiego w sąsiedztwie obiektów handlowych:
Wyniesienie fragmentów ulic oraz fontanna na zieleńcu
W obu wymienionych lokalizacjach opracowanie wskazuje potrzebę wykreowania placów z dużym udziałem zieleni (w tym drzew) oraz elementami małej architektury. Ponadto w drugiej lokalizacji przewiduje się wyniesienie fragmentów ul. Reymonta celem utworzenia wygodnych przejść dla pieszych.
W pobliżu ul. Chrzanowskiego plac projektuje się jako element ściśle powiązany kompozycyjnie z dawnym przebiegiem ul. Słowackiego oraz zieleńcem po drugiej stronie ulicy (do zachowania oraz doposażenia o element sztuki lub fontannę).
Dawny przebieg ul. Słowackiego w nowym wydaniu
Starodroże ul. Słowackiego postuluje się przeprojektować w taki sposób, aby podkreślić dawną oś ulicy szpalerem drzew oraz uporządkować parkowanie - w szczególności poprzez uniemożliwienie parkowania na chodnikach oraz w poprzek osi kompozycyjnej.
Wykorzystanie potencjału otwartego przebiegu Potoku Strzyży
W opracowaniu przewiduje się utworzenie zupełnie nowego powiązania pieszego o charakterze spacerowym - wzdłuż ocalałego fragmentu otwartego koryta Potoku Strzyży. Od tego ciągu powinny odchodzić powiązania poprzeczne - w tym przez wymagający naprawy mostek w sąsiedztwie budynku Partyzantów 91/93.
Jak zagospodarować przestrzeń nad wodą? Gdańsk przygotował wytyczne
Istotnym elementem jest podtrzymanie funkcji zieleni na niezabudowanych terenach w pobliżu Potoku Strzyży, które dodatkowo będą służyć retencji wody np. w formie ogrodów deszczowych.
Alternatywny ciąg spacerowy między blokami
Nowe powiązanie piesze przewiduje się także podtrzymać i rozbudować na północ względem ul. Słowackiego. Bazuje się tutaj na układzie chodników wzdłuż bloków Reymonta 15-17-19, które po modernizacji i rozbudowie pozwolą na wygodne przejście od ul. Chrzanowskiego aż po rejon ul. Makuszyńskiego, a stamtąd (poza granicami GPL) w stronę np. terenów leśnych przy ul. Arciszewskiego.
Punkt widokowy przy ul. Słowackiego i Arciszewskiego
Poprawa estetyki wiaty śmietnikowej oraz ekranów akustycznych
Warto zauważyć, że w opracowaniu sugeruje się odtworzenie charakterystycznych okrągłych placów rekreacyjnych, a także estetyzację wiaty śmietnikowej, która jest usytuowana... pośrodku wejścia w alejkę spacerową (przy budynku Reymonta 19).
Wzdłuż Trasy Słowackiego w zakresie ekranów akustycznych postuluje się ich likwidację, poprawę estetyki lub/i lepsze doświetlenie przestrzeni tuż za nimi, a także docelową budowę przejścia naziemnego na wysokości ul. Reymonta.
Potencjalny teren inwestycyjny, udział Rady Dzielnicy
W ramach opracowania GPL we Wrzeszczu wskazuje się jeden potencjalny teren inwestycyjny - zabudowy mieszkaniowo-usługowej na terenie parkingu przy ul. Chrzanowskiego. Taka zmiana jest dopuszczona planem zagospodarowania z 2009 r.
Opracowanie GPL powstało w toku długiej dyskusji BRG z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Rada przedstawiła szereg uwag dotyczących kształtowania przestrzeni publicznej, choć już wcześniej składała wnioski w zakresie przebudowy tzw. starej ul. Słowackiego czy budowy Trasy Słowackiego, które w znacznej mierze zostały wówczas nieuwzględnione przez urzędników.
Dokument GPL można zatem uznać za pierwsze oficjalne podejście do rewitalizacji przestrzeni zdegradowanej przez Trasę Słowackiego. Ostateczna wersja opracowania została zaakceptowana uchwałą Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny w grudniu 2022 r.
(Artykuł z 2015 r.) Mikrostrategie dla czterech dzielnic Gdańska, w tym Wrzeszcza Górnego
Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL)
Gdańskie Przestrzenie Lokalne to opracowania przygotowywane przez Biuro Rozwoju Gdańska docelowo dla ponad stu lokalizacji na terenie całego miasta.
Miejsca te mają być bezpieczne, łatwo dostępne oraz integrujące lokalną społeczność niezależnie od wieku, stanu zdrowia i stopnia sprawności fizycznej jej członków.
Ich lokalizacja jest dobierana w taki sposób, aby stworzyć spójną sieć, powiązaną z terenami zieleni, centrami usługowymi i transportem zbiorowym.
Materiały przygotowane przez BRG mogą okazać się szczególnie pomocne przy realizacji zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego, wydatkowaniu środków finansowych rad dzielnic oraz sporządzeniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (124) 3 zablokowane
-
2023-11-21 22:25
Opinia wyróżniona
Urbanistyczny koszmar - priorytet tranzytu nad mieszkańcami. Kultura Cargo. (4)
Ktoś kto to zaprojektował i zatwierdził nie ma sumienia ani wyobraźni. Autostrada pośrodku starej dzielnicy. Równie prymitywne rozwiązanie jak komunistyczny moloch (Podwale przedmiejskie) rozcinające Śródmieście na dwie części, z których ta Południowa jest dużo gorzej dostępna i upośledzona.
- 32 22
-
2023-11-22 11:38
nie komunistyczny, a modernistyczny i wówczas będący w główym nurcie tak w Europie jak i na świecie (1)
natomiast Nowa Słowackiego to kompromitacja już nasza, wsobna, Solidaruchowo-korpo-postkapitalistyczna. Śmierdzi POPISem.
- 1 1
-
2023-11-23 17:55
powinien być tunel
- 1 0
-
2023-11-22 09:42
no tak, bo przecież ludzie z dalszych dzielnic, to już nie mieszkańcy
oni nigdy nie powinni w centrum się pojawiać. Po co drogi w aglomeracji, tylko psują widoki ludziom w centrum.
Mieszkasz na obrzeżach - stoisz w korkach, masz daleko do niektorych atrakcji i wygód, ale bliżej do lasów, jezior i spokój.
Mieszkasz w centrum - masz blisko do udogodnień miejskich, masz komunikację, ale też hałas, korki i spaliny.
Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka jednocześnie.- 4 5
-
2023-11-21 22:43
Dokładnie tak jak mowisz
Szkoda, że mało kto rozumie, ale w końcu takie dziadostwo było w mieście od dzieciństwa większości.
- 9 3
-
2023-11-21 11:47
Opinia wyróżniona
Studiowałem jak ta trasa powstała i już widziałem , że jest fatalnie zaprojektowana (8)
Kto odpowiadał za kształt trasy Słowackiego? Gdzie był prezydent miasta i jego zastępcy? Kto z DRMG kierował projektem? Jak zwykle odpowiedzialność rozmyta.
Zbudowano antymiejski twór, pełen barier i ekranów, bez przejść naziemnych, rozdzielający dzielnice. Bez drogi rowerowej po obu stronach, co powinno być standardem przy tak ważnej arteriiKto odpowiadał za kształt trasy Słowackiego? Gdzie był prezydent miasta i jego zastępcy? Kto z DRMG kierował projektem? Jak zwykle odpowiedzialność rozmyta.
Zbudowano antymiejski twór, pełen barier i ekranów, bez przejść naziemnych, rozdzielający dzielnice. Bez drogi rowerowej po obu stronach, co powinno być standardem przy tak ważnej arterii i co najważniejsze, tam powinien być tramwaj.
Jeszcze jedna rzecz, jak się stawia nowy budynek to za kilka lat go się zastąpi bez problemu, za to złe rozwiązania infrastruktury zostają nawet na wieki. Dlatego nie można oszczędzać na tak ważnej sprawie.- 67 22
-
2023-12-03 07:07
ta sama szajka, która wysługiwala się urzednikami wtedy, jak i dzisiaj
- 0 0
-
2023-11-22 03:45
Jako mieszkaniec Wrzeszcza bardzo sobie cenię nową Słowackiego, z roboty zjeżdżam w 15 minut.
- 3 2
-
2023-11-21 17:17
A co to za kryterium ta "miejskość"?
Kto, dlaczego i w jaki sposób ma decydować, czy coś jest wystarczająco "miejskie"? Co to w ogóle za bełkot.
- 7 2
-
2023-11-21 15:15
Właściwie to wielu zwracało i trąbili aż huczało.
Termin "paradoks Braesa" już wtedy był w użyciu.
- 4 2
-
2023-11-21 12:50
(1)
Ten brak tramwaju w tym miejscu najbardziej mnie wtedy zdziwił. Jest na to miejsce, łączyłby się z głównym węzłem przesiadkowym ale nieee po co. Lepiej przes Jaśkowa i potem przez zabytkowe kamienice i do końca świata będą się teraz kłócić z mieszkańcami tamtego rejonum którzy blokują inwestycje. A tak to byłoby po sprawie.
- 11 2
-
2023-11-21 16:47
Ten tramwaj ciągle może powstać. Wystarczy przedłużyć tory z Brętowa gdzieś przez Ogrodową i Srebrniki.
- 6 1
-
2023-11-21 11:53
to fakt (1)
tylko, że wtedy nikt nie zwracał na to uwagi- to była tak wyczekiwana i niezbędna trasa...wszyscy się cieszyli że w ogóle powstała!
teraz dopiero widać ile ma niedoskonałości, ile wypadków na niej było- 4 6
-
2023-11-21 23:04
Tak, tak sami niewinni Janusze urbanistyki z bojanowskim na czele.
- 1 1
-
2023-11-21 11:08
Opinia wyróżniona
(12)
Trasa była niezbędna, ale wnioski są prawidłowe. Rozcięła miasto na dwie części, tak samo jak trasa oddzielająca Łąkowa i Dolne Miasto od Śródmieścia. Do tego lepsza dostępność drogowa zawsze generuje jeszcze większe korki, bo jest coś w instynkcie ludzi, żeby się w nie wpychac. Niestety, nawet jakby drogowcy zburzyli pół Wrzeszcza i zrobili 5
Trasa była niezbędna, ale wnioski są prawidłowe. Rozcięła miasto na dwie części, tak samo jak trasa oddzielająca Łąkowa i Dolne Miasto od Śródmieścia. Do tego lepsza dostępność drogowa zawsze generuje jeszcze większe korki, bo jest coś w instynkcie ludzi, żeby się w nie wpychac. Niestety, nawet jakby drogowcy zburzyli pół Wrzeszcza i zrobili 5 pasów w każdą stronę, zaraz i tak byłyby tam korki, plus rozlalyby się nowe osiedla na wypizdowach wzdłuż niej. Tak to niestety działa. W przypadku Słowackiego chociaż dobre i to, że zachowali dużo przejść naziemnych, bez rozpędzania się z wpychaniem pieszych i niepełnosprawnych w zasikane, drogie w eksploatacji tunele, tak jak np. przy Okopowej.
Ja wiem, że Polacy kochają bylejakość, ale zrozumcie - Gdańsk to nie biedo-Kalinignrad, lata 70 mamy już dawno za sobą.
PS- Słoików nie pytam o zdanie.- 78 35
-
2023-11-22 06:25
trasa jest potrzeba ale umożliwiająca szybkie wydostanie się z miasta a nie godzinne stanie w korku
na dziesiątkach świateł i przejść . Cieszcie się w tym mieście usług że ktoś jeszcze che tam jechać bo ja uważam że nie ma po co.
- 1 2
-
2023-11-21 17:20
Ta trasa była potrzebna. Jak w każdym normalnym mieście
Wcale nie chodzi o 5 pasów w każdą stronę, ale o normalną wylotówkę z miasta, które funkcjonują w każdym normalnym europejskim mieście. Tylko u nas jest jakieś bzdurne filozofowanie.
- 16 5
-
2023-11-21 12:18
Do czego ta trasa była niezbędna? (9)
Bo ja nie widzę ani przyspieszenia komunikacji miejskiej, ani rozwoju biznesu w okolicach trasy, ani lepszego dojazdu. Zamiast tego można było porządnie zbudować pkm z rozjazdami w obydwu kierunkach i przebudować gruntownie dworzec Wrzeszcz. Ale wybrano wariant poszerzania korka, wielu ludzi mówiło o tym już podczas budowy. A teraz mamy wydane miliony i plan naprawczy, No kto mógł się spodziewać.
- 21 12
-
2023-11-22 19:20
trasa potrzebna była na wyjazdy poza miasto w weekendy
- 0 1
-
2023-11-21 19:27
Nie wiem ile masz lat ale chyba nie pamiętasz (3)
Jak to wyglądało jak cały ruch szedł przez starą Słowackiego, o każdej porze dnia i nocy był korek co najmniej od wiaduktu nad torami z Kościuszki jak nie wcześniej aż do ronda La Salle
- 16 1
-
2023-11-23 08:17
Ronda wtedy jeszcze nie było.
- 1 0
-
2023-11-21 22:45
A jakże, pamietam. No i jak poszło? (1)
Dokąd teraz jest korek? Bo co tamtędy jadę to do wiaduktu :) :) :)
- 8 3
-
2023-11-21 23:25
Pamiętasz czy wydaje Ci się że pamiętasz?
Jeździłem 227 z Moreny na Żabiankę. Korek na starej Słowaka był zawsze. Może około 21 się rozluźniało.
- 3 3
-
2023-11-21 16:03
Trasa była potrzebna choćby na lotnisko. (1)
Nie widzisz biznesów powstających w okolicy? A intel, a rozbudowane lotnisko o kolejny terminal, a centrum Matarnia i inne firmy przy lotnisku? Tego nie było na 'starej' Słowackiego.
- 13 4
-
2023-11-23 17:57
po taniości?
i dobrze,po co budowali,jak nie było dojazdu?
- 1 0
-
2023-11-21 12:42
(1)
Widzisz trasa była potrzebna skoro tyłu ludzi nią jeździ. Ale nie chodzi o to by budować w nieskończoność ilość pasów tylko o to by tworzyć sieć dróg tak aby można się było poruszać po mieście które się rozwija. I to jest system naczyń połączonych czyli drogi dla samochodów ale też komunikacja miejska i drogi rowerowe. A jeżeli z południa ktoś chce dojechać do pracy np na przymorze to jak ma to zrobić? Teleport? Nie ma szybkiej kolei bo zostało to olane na etapie budowania tamtych terenów.
- 12 10
-
2023-11-21 22:44
Czyli narkotyki tez są potrzebne, skoro tak wielu ludzi je bierze?
- 5 8
Wszystkie opinie
-
2023-11-21 08:21
(7)
Ciężko naprawić tyle zła dokonanego przez BRG i BPBK. Oni wciąż wierzą, że przyszłością są autostrady przecinające miasto.
- 31 18
-
2023-11-21 10:16
gdyby nie te "autostrady" to byśmy jeździli na Kaszuby sadzić kartofle a nie do biur (4)
Wystarczy policzyć ile inwestycji powstało w tamtej okolicy oraz ile osób tam pracuje - od biurowców typu Neptun po duże centra handlowe.
Jak ludzie nie wjadą do miasta to ani nie zarobią, ani nie wydadzą tu pieniędzy - bez infrastruktury drogowej nie ma rozwoju miasta.
Chyba, że zależy nam na tym, aby Trójmiasto było wioską a nie metropolią, pełną przeludnionych bloków i z bezrobociem 30% - to przepraszam.
A jak naprawdę chcecie by ludzie mniej korzystali z aut to lepiej planujcie miasto by nie trzeba było jeździć w tą i na zad i przyjrzyjcie się lepiej transportowi publicznemu.- 7 9
-
2023-11-21 10:50
(3)
Dlatego na Słowackiego powinien być tramwaj od lotniska aż po Wrzeszcz
- 9 1
-
2023-11-21 11:06
Tak, taki tramwaj jak pkm
Rzadko jeżdżący i drogi.
- 3 4
-
2023-11-21 12:44
(1)
Nie tramwaj bo on by jechał za długo. Gdansk jest za dużymi miastem już na stawianie na takie rozwiązania. Tramwajem sobie jeździsz lokalnie ale z lotniska to jest kolejka i tak powinno byc
- 7 0
-
2023-11-21 16:08
Kolejka, którą po 23 nie da się wyjechać z lotniska, ani do niego dojechać.
Super rozwiązanie.
- 3 1
-
2023-11-21 10:33
W co oni wierzą jest nie ważne (1)
Problem w tym, że ludzie ich chcą. Trudno się dziwić, jak większość nawet do sklepu 200m dojeżdża autem. Podwozi dzieciaki, mimo, że mają raptem 1km. Tłumaczeń zawsze jest wiele i wieczne zdziwienie, że korki się tworzą nawet na małych osiedlach. Czekam jak tylko zgodnie z postulatami wydłużą porębskiego i będziemy mieć autostradę pod oknami ;) i wypadek 2-3 razy dziennie, bo ktoś pojedzie 120 drogą z ograniczeniem 30km.
- 8 6
-
2023-11-22 03:48
120 na 30, nie narób w gacie czasem od tego podniecenia.
- 2 1
-
2023-11-21 08:35
"rewitalizacja sasiedztwa..." (6)
A kiedy trasa Slowackiego zostanie dokonczona?
Zgodnie z pierwotnymi zalozeniami.- 28 4
-
2023-11-21 08:45
jutro
- 4 3
-
2023-11-21 08:47
(1)
Mam nadzieję że nigdy
- 7 11
-
2023-11-22 21:42
Dlaczego?
- 1 0
-
2023-11-21 08:54
(1)
Na szczęście nigdy
- 2 11
-
2023-11-22 21:59
Na szczęście? Czyje? Lidla czy domków Fińskich?
budowa odcinka "Słowackiego" od Al. Rzeczypospolitej do Al. Gen. Józefa Hallera była uwzględniona w warunkach decyzji środowiskowej dla całej inwestycji.
Nikt nią badał jak to co mamy teraz wpłynie na ruch, mieszkańców, środowisko itd.- 2 0
-
2023-11-21 22:17
ważniejsze są atrakcje dla szlachty z garnizonu
- 6 0
-
2023-11-21 08:59
Nieźle się ktoś nachapał przy tych paskudnych ekranach (7)
Czy naprawdę trzeba było to instalować, skoro teraz mowa o likwidacji?
I jak się żyje z widokiem na takie brzydactwo?- 61 10
-
2023-11-21 11:05
Żyje się ciszej.... (3)
A, że widok paskudny - bez nich miałby być lepszy? Jakie to widoki można mieć w centrum miasta w mieszkaniu na parterze?
- 9 6
-
2023-11-21 21:48
Można zrobić to lepiej (1)
Studenci udowodnili że już niski mur może skutecznie tłumić hałas generowany przez pojazdy głównie wytwarzany poprzez toczenie się kół. Układ wydechowy i silnik znajdują się również nisko i nie trzeba stawiać 5metrowych barier. Wystarczyłoby postawić niski nawet metrowy mur a wewnątrz zrobić nasadzenia krzewów całość dopełnić szpalerem drzew i mamy cudowną aleję bez sztucznych rdzewiejących tworów bazgranych przez zepsutą młodzież.
- 7 2
-
2023-11-22 09:48
Rozumiem, że metrowy murek również ochroni tych na 1 i 2 piętrze, a szpaler drzew wyrośnie natychmiast :)
- 1 2
-
2023-11-23 08:21
co było pierwsze?
- 0 0
-
2023-11-21 11:12
(1)
Żyje się rewelacyjnie, ważne że ktoś krócej stoi w korku w drodze ze świątyni bałtyckiej do swojego wypizdowa, swoim cieknącym rupieciem...
- 12 11
-
2023-11-21 11:38
Wszystkie dzielnice poza Wrzeszczem to wypizdowo?
Czy tylko niektóre? Gdzie jest granica ustanowiona przez jaśnie pana która oddziela rodowitego gdańszczanina od śmierdzącego plebsu? Rondo de La Salle'a? Czy może pas wzdłuż Grunwaldzkiej szeroki na 100m?
Czy łaskawy Pan pozwoli raz w miesiącu prostemu człowiekowi na przejazd w drodze na 'targ' pod swoją rezydencją w bloku?- 14 5
-
2023-11-21 11:47
Takie były przePiSy
Gdy to planowano i budowano takie były wymogi. Ochrona akustyczna ponad wszystko, tu dosłownie ponad budynki.
- 3 0
-
2023-11-21 09:14
Piękna ta przestrzeń za ekranami. Takie są właśnie opłakane skutki słuchania potrzeb kierowców. Każdy ich głos powinien być natychmiastowo wrzucony do niszczarki.
- 11 37
-
2023-11-21 09:21
(7)
a ja uważam, że w porównaniu do dawnej Słowackiego sporo się poprawiło. W końcu można dojechać w miarę szybko do IKEi i na lotnisko :) okolice Słowackiego nie są jakieś bardzo zabytkowe - w większości to zwykłe bloki z wielkiej płyty, niewiele jest tam prawdziwych "perełek"
- 57 27
-
2023-11-21 09:28
(3)
Spokojnie, zaraz Baninianie wywalczą przedłużenie Słowackiego, to korki będą nawet przy ślepej odnodze do lotniska.
- 15 11
-
2023-11-21 12:23
(2)
Nie siej paniki. Ma być obwodnica Banina połączona ze Słowakiem a wiec połączenie z obwodnica metropolitalną. To że mieszkasz od lat w blokach Przymorza itd nie znaczy że miasto nie będzie się zmieniać. Zaakceptuj lub wyprowadz się do Kartuz.
- 5 6
-
2023-11-21 14:25
(1)
Na razie to Kartuziaki chcą narzucać swoje wizje mieszkancom Przymorza, choć nie płacą tutaj żadnych podatków. To nie mieszkaniec Przymorza rozjeżdża trawniki autem w Kartuzach czy Baninie, a odwrotnie.
- 7 6
-
2023-11-23 19:20
Jesteś pewien
Ja widzę rozjezdzajacych trawniki i stawiajacych wszędzie swoje gruzy gdańszczan i Gdynian na Kaszubach w każdy weekend
- 1 1
-
2023-11-21 23:01
(1)
Ale w tych blokach z wielkiej płyty też mieszkają ludzie, którzy chcieliby choć nieco przyjaznej przestrzeni koło domu, a nie ekranów, spalin i czekania 5 minut na zmianę światła dla pieszych na zielone.
- 3 2
-
2023-11-22 09:50
Jest na to rozwiązanie - wyprowadź się z miasta to jakiejść mniejszej wioski. Za cenę mieszkania będziesz miał dom, pewnie ze 150m2 i ogród. Albo - albo. Nie da się mieć wszyskiego.
- 3 3
-
2023-11-22 11:43
masz plusa za odmianę IKEi
:) Dziś trzeba doceniać nawet tak małe rzeczy
- 2 2
-
2023-11-21 09:41
W latach 80 jeździłem do rodziny u zbiegu Reymonta i Słowackiego. tam byłtaki okrąglak i chyba motoryzacyjny. Obok zawsze stała czarna wołga hehe. No i był supersam w nim bralismy zawsze takie najzwyklejsze prażynki ala chipsy. Pychota
- 10 4
-
2023-11-21 10:25
Uspokajanie ruchu (5)
W okolicach skrzyżowania starej Słowackiego i Chrzanowskiego nie ma co uspokajać, tam i tak na ogół jest korek. Aż zdjęcia do artykułu musiały być wykonane w nocy, bo w dzień byłoby tylko widać sznur aut :)
- 77 2
-
2023-11-21 11:19
Tam bardzo spokojnie wszyscy stoją w korku
Dokładnie jak kolega napisał. Uspakajać to możecie ale obwodnice trójmiejską pomiarowym odcinkiem. Kiedyś byłem przciwny ale teraz gdy patrzę co tam się dzieje to wolę jechać przez miasto od świateł fo świateł.
- 19 1
-
2023-11-21 12:50
To jest odgórnie sterowana akcja, by kijem i marchewką pozbawić ludzi aut (1)
Stąd horrendalne ceny nowych aut, bariery dla kierowców itp.
A gdy większość już nie będzie miała aut to twardy zakaz będzie tylko formalnością - bo w nowym świecie auta mają być dla elit oraz uprzywilejowanych.- 6 3
-
2023-11-21 16:13
Jest to prawda, ale zobacz - do ilu ludzi to nie dociera, bo przeciez 'do tego się nie posuną'.
Okno Overtona...
- 3 2
-
2023-11-21 17:23
Nie ma tam korków (1)
- 1 2
-
2023-11-21 22:15
nie no koło 15-18 da się przejechać bez problemów...
- 2 0
-
2023-11-21 11:04
"Niekontrolowany rozwój przedmieść " (4)
Trudno, żeby wszystkich było stać na mieszkanie np we Wrzeszczu.
- 22 9
-
2023-11-21 11:11
'Nie-przemieścia' też rozwijają się w sposób niekontrolowany (3)
Co się na Morenie (Piecki Migowo) dzieje przez ostatnie 10 lat? Ile powstało nowych bloków czy całych osiedli? Na ile została rozwinięta komunikacja w tym czasie czy drogi? Słoneczna Morena z Kartuską dalej jest połączona drogą (ul. Lema), która wytyczona jest wbrew planom zagospodarowania i jest samozwańczo zablokowana przez mieszkańców budynku przy Kartuskiej. Nie mówię nawet o jezdni - tam nie ma chodnika! Hausbrandta przecięta w pół zaraz jak się bloki kończą. Osiedle skończone - skończone! Kto by się martwił infrastrukturą tak aby osiedle połączyć z resztą miasta.... jak w Gdańsku nieraz całe dzielnice nie mają takiego połączenia.
Ktokolwiek się dziwi, że ludzie wolą się wyprowadzić do takiego banina niż mieszkać w prowizorce?- 9 3
-
2023-11-21 11:45
(2)
A Banino do czego jest podłączone? tam nawet podłączenie do kanalizacji jest problemem! tam nie ma dróg tylko polne trakty!
- 8 3
-
2023-11-21 12:26
(1)
No też bez przesady. Banino trochę się te rozlało i w tych nowszych terenach faktycznie są problemy różnego typu ale chyba każdy kto kupuje sprawdzą co o gdzie :) a jak nie to sam sobie winien
- 4 0
-
2023-11-22 03:55
No to niech się staną dzielnicą Gdańska, tak jak Osowa i niech płacą podatki u nas, wtedy mogą liczyć na jakiesbdrogi dojazdowe, komunikację itd.
- 3 0
-
2023-11-21 11:05
TO nie sa zadne plany naprawcze to sa chore wizje urzedników szkodników na które sie mieszkancy w zadnej dzielnicy nie
ale zdanie mieszkanców jak zawsze maja gdzies
- 26 7
-
2023-11-21 11:06
Czemu opracowanie tylko do Ul. Reymonta a co dalej np. do Ul. Srebniki nie mówiąc o Ul. Trawki. Czyżby deweloperzy zauważyli piękny duży plac od ulicy Srebniki do ulicy Trawki? Wystarczy przecież usunąć stację BP i brak przeszkód, mogą się mury pnąc do góry.
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.