- 1 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 2 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (104 opinie)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Nowe Inwestycje Mieszkaniowe. Nowości z czerwca 2022
Czerwiec to ostatni miesiąc przed wejściem w życie znowelizowanej ustawy deweloperskiej, co dla firm zajmujących się realizacją inwestycji deweloperskich oznacza szereg zmian. Jednak inwestycje wprowadzone do sprzedaży przed 1 lipca nie będą objęte nowymi wymogami. M.in. z tego powodu w ofercie rynkowej w czerwcu, mimo niepewnej sytuacji rynkowej, pojawiło się kilka znaczących nowości. Na bieżąco można się z nimi zapoznawać w katalogu inwestycji mieszkaniowych w serwisie Dom i Nieruchomości.
Gdynia
W Gdyni w tym miesiącu pojawiły się w ofercie dwie duże nowości - projekty obszernych osiedli wielorodzinnych, które zmienią przestrzeń miasta.
Pierwsze z nich to Nowa Dąbrowa, którą do wprowadzenia na rynek przygotował Allcon Osiedla. Osiedle to powstanie na obrzeżach Dąbrowy, przy ul. Rdestowej. Sam tylko pierwszy etap składał się będzie z pięciu budynków sześcio- i siedmiokondygnacyjnych (w ramach pierwszego zadania powstanie jeden budynek z 60 mieszkaniami).
Mimo że Dąbrowa to w pełni zorganizowana dzielnica, założeniem dewelopera jest wykreowanie na Nowej Dąbrowie niejako nowego centrum dzielnicy. W tym celu partery wypełniać będą lokale usługowe (już w pierwszym budynku powstanie ich siedem), a między budynkami powstanie plac oraz handlowa aleja. I nie chodzi przy tym tylko o zapewnienie mieszkańcom dostępu do sklepów i punktów usługowych, ale też o tworzenie przestrzeni do spotkań, spędzania czasu w sąsiedzkiej atmosferze tuż obok swojego domu. Służyć będą temu również specjalnie zaprojektowane tereny rekreacyjne ze strefami do zabawy, wyciszenia, spotkań.
Budowa właśnie się rozpoczyna. Ceny mieszkań zaczynają się tu od 8 845 zł za m kw. w przypadku lokalu o powierzchni ok. 60 m kw.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Ze względu na lokalizację inwestycji blisko lasu oraz projekt, który uwzględnia przyleganie do mieszkań obszernych tarasów (w tym tarasów dachowych) oraz dużych ogródków deweloper reklamuje Bernadovo jako alternatywę dla zamieszkania na przedmieściach, gdzie nabywcy mieszkań zwykle poszukują ucieczki od miejskiego zgiełku.
Apartamenty realizowane na tym osiedlu będą miały średnio 90 m kw., co pozwala przewidywać, że będzie tu raczej niewiele mieszkań na wynajem. A dodatkowo zagospodarowanie terenu strefami wypoczynku czy placami zabaw sprzyjać ma sąsiedzkiej integracji. Mieszkańcy Bernadova korzystać będą również m.in. z sali klubowej, siłowni, rowerowni, a także specjalnych punktów do mycia rowerów lub czworonożnych pupili.
Klucze do mieszkań będzie można tu odbierać w połowie 2024 r., cena za m kw., w którą wliczone jest miejsce postojowe i komórka lokatorska, zaczyna się od 16 tys. zł.
Barometr Cen Nieruchomości. Trójmiasto - ceny domów z rynku wtórnego
W sąsiedztwie Bernadowa, w okolicy Strzelców, a dokładnie przy ul. Kirasjerów, powstają z kolei wygodne domy jednorodzinne w zabudowie bliźniaczej. Deweloper Villi Ventura - InBest Development do zagospodarowania terenu osiedla podchodzi z fantazją: ma zamiar posadzić na jego terenie mrozoodporne palmy.
Ten element może tylko podkreślić charakter inwestycji, która planowana jest jako kameralne, ogrodzone osiedle ośmiu trzykondygnacyjnych willi z ogrodami i obszernymi tarasami. Wnętrza o ponadstandardowej wysokości zaprojektowano z uwzględnieniem dużych przeszkleń, co pozwolić ma na aranżację ciekawych wnętrz. Deweloper proponuje także szereg dodatkowych udogodnień, jak możliwość instalacji jacuzzi czy inteligentnej pergoli na tarasie.
Domy mają powierzchnię 205 m kw., klucze do nich odbierać będzie można najdalej w kwietniu 2024 r. Ceny domów zaczynają się od niecałych 2,6 mln zł.
Gdańsk - dolny taras
W dwóch inwestycjach - na Zaspie i w Oliwie - pojawiły się w sprzedaży nowe etapy znanych już osiedli.
Jedno z nich to rozbudowa osiedla, które w krajobraz Zaspy wpisało się już dawno, bo budowa sześciu jedenastokondygnacyjnych budynków przy al. Jana Pawła II zakończyła się tam w 2015 r. Od tego czasu deweloper Inpro decydował, czy budowę osiedla City Park zamknąć zabudową biurową, czy mieszkaniową. Ostatecznie najbliżej wiaduktu dla pieszych nad al. Rzeczpospolitej (ale wciąż blisko śródmiejskiego parku) powstaną dwa budynki mieszkaniowe.
Staną one na wspólnej hali garażowej, a ich partery wypełnione zostaną lokalami usługowymi. Powstanie tu w sumie 189 mieszkań o powierzchni od 34,3 do 61,8 m kw. i aż 20 lokali handlowo-usługowych, które stworzą osiedlowy pasaż handlowy. Przy osiedlu już w poprzednich latach powstało boisko wielofunkcyjne. Teraz powstanie drugie, a dodatkowo plac zabaw, siłownia zewnętrzna i plac miejski z fontanną.
Budynki gotowe będą pod koniec 2024 r., oferta do sprzedaży wprowadzana jest etapami. Teraz wybierać można spośród 27 mieszkań znajdujących się na kondygnacjach do wysokości czwartego piętra. Ceny w tym przypadku zaczynają się od 17 280 zł za m kw.
Nowe inwestycje mieszkaniowe na trójmiejskim rynku z maja 2022 r.
Znacznie krócej na rynku znane jest osiedle Atrium Oliva, bo Allcon Osiedla pierwszy etap inwestycji u zbiegu ul. Bażyńskiego i Grottgera w Oliwie do sprzedaży wprowadził w sierpniu ubiegłego roku. Teraz wybierać można spośród kolejnych 48 apartamentów, które powstaną w dwóch budynkach drugiego etapu inwestycji.
Co wciąż rzadkie na rynku mieszkaniowym, deweloper zdecydował się na uzyskanie dla tej inwestycji certyfikatu BREEAM na poziomie Very Good. A to oznacza, że osiedle powstaje i funkcjonować będzie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Przyszli mieszkańcy korzystać będą mogli tutaj m.in. z sali klubowej z bilardem, fitnessem oraz strefą relaksu z saunami i tężnią solankową, co jest jedynym przypadkiem zastosowania takiego rozwiązania w inwestycji mieszkaniowej w Trójmieście.
Apartamenty drugiego etapu będą miały powierzchnię do 128 m kw., a klucze do nich odbierać będzie można najdalej w połowie 2024 r. Z ich okien będzie roztaczał się widok na wewnętrzne zielone patio lub lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Cena m kw. lokali powstających w drugim etapie zaczyna się od 22 tys. zł.
Gdańsk - dzielnice górnego tarasu
Na Morenie deweloper Rutkowski Development rozpoczął przedsprzedaż zupełnie nowego osiedla Unikat. Powstanie ono przy ul. Belgradzkiej, w sąsiedztwie parku Słoneczniki.
Budowa osiedla rozpocznie się za kilka dni, a pierwsze dwa budynki, które wyrosną ze wspólnej hali garażowej, gotowe do odbioru będą w listopadzie 2024 r. Wyższy będzie miał 12 kondygnacji naziemnych (56 mieszkań), niższy 6 (29 mieszkań). Lokale, które tu powstaną, będą miały od dwóch do czterech pokoi i powierzchnię od 43,8 do 112,5 m kw.
Dostępne w przedsprzedaży mieszkania kosztują obecnie od 11 490 do 15 690 zł za m kw.
Rozwiązania antysmogowe w nowym budownictwie
Zupełnie nową ofertę, na Łostowicach, ale z wjazdem od strony ulic Ateny na Kowalach, wprowadził też Murapol. Ogłosił on, że właśnie w sąsiedztwie ul. Świętokrzyskiej, w lipcu rozpocznie budowę Osiedla Ambro.
Projekt obejmuje trzy pięciokondygnacyjne budynki wielorodzinne z podziemnymi halami garażowymi. Powstanie w nich 190 mieszkań o powierzchni od 25 do 66 m kw. i 115 miejsc postojowych (dodatkowe 113 miejsc zaplanowano na parkingach naziemnych).
Na terenie osiedla powstanie strefa rekreacji z siłownią plenerową, plac zabaw oraz stacja ładowania samochodów elektrycznych. Właściciele jednośladów do dyspozycji będą mieli zadaszoną wiatę ze stojakami do przypięcia rowerów. W ramach terenów zielonych wypełniających osiedle zaplanowane zostały ogrody deszczowe, które wspomogą gospodarowanie wodami opadowymi.
Mieszkania gotowe będą w IV kw. 2023 r. Cena m kw. zaczyna się na Osiedlu Ambro od 8 650 zł.
Ten sam deweloper do sprzedaży wprowadził także kolejną pulę mieszkań na osiedlu Zdrovo, które realizowane jest przez niego przy ul. Niepołomickiej. Powstaną one w dwóch kolejnych budynkach osiedla, które w sumie planowane jest na 13 budynków jedno- i czterokondygnacyjnych.
W drugim etapie powstanie 110 mieszkań. Podobnie jak lokale na Osiedlu Ambro, zostaną one wyposażone w filtry antysmogowe zatrzymujące zanieczyszczenia. Jest to standard stosowany przez Murapol na realizowanych przez tego dewelopera osiedlach.
Cena m kw. w drugim etapie osiedla Zdrovo zaczyna się od 8250 zł.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Nowe mieszkania i domy w Gdańsku
Rumia
W Rumi na dobre do sprzedaży weszło zapowiadane przez Euro Styl już od kilku miesięcy osiedle Widoki. Jego nazwa nie jest przypadkowa - powstaje ono na położonej pod lasem skarpie, przy ul. Wyżynnej, co przyszłym mieszkańcom zapewni rozległe widoki z okien.
Osiedle docelowo składało się będzie z ośmiu budynków. W pierwszym etapie powstają 92 mieszkania (od dwóch do czterech pokoi) w czterech czterokondygnacyjnych budynkach. W ich halach garażowych znajdzie się 100 miejsc parkingowych - część z nich z możliwością ładowania aut elektrycznych. Zaplanowano też 92 komórki lokatorskie oraz boksy na jednoślady. Na poziomie podziemnej kondygnacji znajdą się wózkarnie, a rowerzyści będą mogli korzystać ze stojaków usytuowanych przy wejściach do budynków.
Ukształtowanie terenu i działki należącej do dewelopera skłoniło go do zakomponowania żwirowej ścieżki na szczycie skarpy, na granicy z lasem. Poprowadzą do niej wygodne schody. Z ulokowanej tam platformy widokowej będzie można podziwiać widoki na lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i pradoliny Redy-Łeby (czyli miasto).
Mieszkania na osiedlu Widoki do odbioru będą pod koniec 2024 r., cena m kw. zaczyna się tu od 9 400 zł.
Powstaną tu 84 mieszkania w układzie od dwóch do czterech pokoi. W miarę potrzeb mieszkańcy będą mogli nabyć nawet dwa miejsca postojowe w hali garażowej. Poza tym do dyspozycji będą mieli komórki lokatorskie, a także wiatę rowerową z punktem naprawczym. Malediwy zostaną ogrodzone.
Deweloper - Domapart - mieszkania nabywcom przekazywał będzie w II kwartale 2024 r., cena m kw. zaczyna się od 9 700 zł.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Nowe mieszkania i domy w Rumi
Okolice Gdańska
Na przedmieściach pojawiły ciekawe oferty domów jednorodzinnych.
Sprzedaż kolejnej inwestycji rozpoczął m.in. Herzinvest. Deweloper ten realizuje na przedmieściach wille w klasie premium. Taka też jest oferta domów, które do końca przyszłego roku powstać mają w ramach osiedla Rubra w Straszynie przy ul. Jasia i Małgosi. Ich budowa dopiero co się rozpoczęła.
Będzie to osiedle siedmiu domów o niebanalnej, modernistycznej architekturze. Dekoracją prostych, geometrycznych, wykończonych klinkierem brył są ponadprzeciętne przeszklenia czy też skośne wykończenia balkonów. Całość wyróżnia się nowoczesną, minimalistyczną, a jednocześnie komponującą się z naturą formą. Korespondują z nią wnętrza, które mają wysokość 3 m (parter) oraz 2,7 m (piętro). Nowoczesne technologie zwiększą komfort, bezpieczeństwo i energooszczędność budynków.
Domy będą miały powierzchnię od 233 do 267,4 m kw, a największa działka pod zabudowę ma blisko 1 tys. m kw. Ceny zaczynają się tu od 2 mln 640 tys. zł.
Ceny komórek lokatorskich. To ważny dodatek do mieszkania
Z kolei w Jankowie Gdańskim, przy ulicy Modrej rozpoczęła się sprzedaż gotowych domów zbudowanych przez firmę Resol. Deweloper najpierw zakończył budowę, a potem rozpoczął sprzedaż.
Inwestycja składa się z dwóch domów jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej. Każdy z nich ma ok. 150 m kw. i powstał na działce o powierzchni ok. 500 m kw. Domy mają garaże oraz własne i ogrodzone ogrody.
Oba domy w tej inwestycji kosztują po 849 tys. zł.
W nieco innej części gdańskich przedmieść - w Warzenku - za sprawą dewelopera Altiga powstaje Osiedle Chabrowe. Hitem tej lokalizacji jest położenie nieopodal jeziora Tuchomskiego. Z własnym SUPem pod pachą do wody dojść z domu można w kilka minut.
Sama inwestycja to w sumie sześć domów jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej z ogrodem, garażem i dodatkowym zewnętrznym miejscem postojowym.
Domy będą miały dwie kondygnacje, powierzchnię blisko 172 m kw., a klucze do nich wydawane będą w marcu 2023 roku. Każdy dom w tej inwestycji kosztuje 799 tys. zł.
Opinie (192) 7 zablokowanych
-
2022-06-26 13:40
Opinia wyróżniona
(12)
Nieruchomości w dobrych miejscach w mieście zawsze będą dobrze "przenosiły" wartość i ich realna wartość zawsze będzie rosła. Nie mam tu oczywiście na myśli ich ceny nominalnej czy zdyskontowanej o inflację lub oprocentowanej przez stopę bankową ale wartość urealnioną. Proponuję się wyedukować zanim zaczniecie pisać o spadkach cen czy ograniczonej podaży kredytu.
- 26 27
-
2022-06-28 15:33
Dokładnie tak. Zazdrośnic ktorzy bali się wziąć kredyt teraz nie mają na niego szansy i zaklinają spadki.
Nic takiego nie nastąpi. Dolny taras niewiele się buduje, a ceny 18 -20 k u deweloperów zwyklych blokach na Zaspie.
- 2 1
-
2022-06-27 12:19
ueehehe
a pasożyty od nieruchomości nadal ładują te same kity. taniej już było. najlepsza inwestycja. ukraińcy, fundusze, ograniczona podaż, za dużo chętnych osób nie ma mieszkań, tarcze, .... w końcu kosmici hahahahaha. Ceny JUŻ spadają. a zimą to będzie freefalling. W stanach już to się dzieje.
- 3 5
-
2022-06-27 02:11
jasne (8)
To jak wytłumaczysz spadki nieruchomości między 2008 a 2013 rokiem.
Poleciały mocno w dół i potem bardzo powoli odbijały... (bez względu na lokalizację) To samo może się powtórzyć a w zasadzie zawsze się powtarza gdy coś za szybko zyskuje na wartości - tworzy się bańka.
Nie ma aktywów które cały czas tylko rosną...
Dokładnie taką bańkę mamy obecnie.... teraz mocny zjazd w dół...- 10 4
-
2022-06-27 12:45
Jasne, (6)
a jak wytłumaczysz ciągły wzrost cen nieruchomości o 1500-2000% w okresie np. 1997-2022, z ledwie zauważalną korektą o 5-10% w latach 2008-2010, bo w to 2011było dawno już po kryzysie subprime.
- 3 7
-
2022-06-27 13:07
Jasne.... korekta 2008 - 2012 bo
na ten rok przypadło dno to było około 30 %. W długim czasie wartość nieruchomości rośnie. Jak ceny wszystkiego. Ale w krótkim potrafi rosnąć i potrafi spaść.
- 2 1
-
2022-06-27 12:49
(4)
Przed '97 nie bylo latwodostepnych kredytow, to nie bylo drogich mieszkan, ot cala tajemnica.
- 6 0
-
2022-06-27 13:08
w 97 nie było ani tanich łatwych kredytów (3)
ani mieszkań.
- 2 1
-
2022-06-27 13:19
(2)
Ale jednak jakies mieszkania byly, ludzie nie mieszkali w szalasach, wiec te ktore byly byly tanie wlasnie z tego powodu ze nie bylo kredytow,
- 3 0
-
2022-06-27 13:29
dokładnie tak (1)
- 2 0
-
2022-06-27 13:30
to było pierwsze rozdanie w latach 90tych.
Odkup za grosze (5-10% wartości realne na tamten czas) od spółdzielni albo z zasobów komunalnych miasta. To ludzie wchodzili w posiadanie mieszkania za relatywnie śmieszne kwoty. Kilka lat później morawiecki i koledzy banksterzy z branży wraz z pisowcami skręcili sztos na CHF i się zaczęła spirala inflacyjna. Bo tak można określić powody wzrostu
Odkup za grosze (5-10% wartości realne na tamten czas) od spółdzielni albo z zasobów komunalnych miasta. To ludzie wchodzili w posiadanie mieszkania za relatywnie śmieszne kwoty. Kilka lat później morawiecki i koledzy banksterzy z branży wraz z pisowcami skręcili sztos na CHF i się zaczęła spirala inflacyjna. Bo tak można określić powody wzrostu cen nieruchomości. Nie dlatego że coś tam jest nadzwyczaj wartościowego tylko dlatego że gospodarkę zalała fala kasy z kredytów i tylko dlatego cena urosła. kredyty się kończy ceny spadają. proste. ale te zaklinacze rzeczywistości od pasożytowania za głupi są żeby to pojąć zresztą nawet nie chcą tego pojąć
- 4 0
-
2022-06-27 12:20
pasożyt nie ma na to wyjaśnienia
według niego tym razem ceny poprostu będą rosnąć w nieskończoność bo TAK. hahahahaha
- 5 2
-
2022-06-26 23:18
Co to za kompletne dyrdymały?
- 9 4
-
2022-06-26 15:42
Opinia wyróżniona
Mieszkanie, ale gdzie ? (9)
Mała ankieta- potrzebuje Waszych opinii (mieszkanie 3 pokojowe do max 60m2) do kwoty 500 tyś pln
1. Kamienica w rejonie Wajdeloty
2. Bloki z wielkiej płyty max 4 piętrowe z lat 70 /80 Zaspa lub Przymorze
3. Mieszkanie w nowym budownictwie Pruszcz Gdański
4. Mieszkanie na południu Gdańska w nowym budownictwie
5. Bliźniak 90m2 w okolicach Gdańska- 4 35
-
2022-06-27 12:13
2 lub 5 , ewentualnie 4 ale tylko Hanza
- 0 2
-
2022-06-27 09:41
2 lub 5
- 1 0
-
2022-06-27 01:25
W Giżycku
Ładnie tam jest
- 12 1
-
2022-06-27 00:09
Zależy gdzie pracujesz.
Kwestia dojazdu.
- 5 0
-
2022-06-26 22:12
wszystkie te pozycje wydają się być (3)
dla plebsu. Tylko apartament na prestiżu , min. 150m2 z widokiem na może. W tym roku jużdwie takie nabyłem Tak inwestuję i mnożę pieniążki
- 12 11
-
2022-06-27 20:54
powinno być "piniążki" . PS daj znać kiedy będziesz się rzucał z ostatniego piętra.
- 0 0
-
2022-06-27 12:07
(1)
Najważniejszy widok na "może", pozostaje tylko pytanie czo to widok na "może stracę" czy na "może zyskam". :)
- 11 0
-
2022-06-28 12:22
To widok na "z całą pewnością stracę", oraz widok na "może wyciągnę wnioski"
- 0 0
-
2022-06-26 18:11
Że też ci się to nie znudziło, od 10 lat ten sam trolling
- 19 6
Wszystkie opinie
-
2022-06-26 12:33
(18)
Zerowe stopy to była niedźwiedzia przysługa, ceny na migowie przed całą pandemią bujały się w okolicach 7000 za metr a teraz za 11-15 tysięcy próbują sprzedawać. Może być to trudne skoro para zarabiająca po średniej krajowej na głowie z dwójką dzieci nie ma teraz nawet 400 000 zdolności żeby kawalerkę kupić. Zaczyna się stagflacja, proszę trzymać się krzeseł.
- 115 8
-
2022-06-26 13:41
Aha
- 2 8
-
2022-06-26 16:30
7000 na Migowie to ja pamiętam (5)
ale tak około 2017 roku. Później już drożej.
- 15 2
-
2022-06-26 17:57
(4)
Nie musisz pamietac, artykuly na trojmiasto.pl nie zaczely powstawac wczoraj. Cytat wziety z marca 2019 na temat czwartego etapu alfa parku przy ulicy mysliwskiej:
"Cena metra kwadratowego wahała się będzie od 6500 do 9000 złotych"
Sloneczna morena robyga byla spokojnie do kupienia za 7000. Srednia cena na pieckach-migowie opisanych blednie jako "morena" w barometrze trojmiasto.pl wynosila wtedy 8010.- 11 2
-
2022-06-27 07:54
(3)
2015 rok - słoneczna morena = 5600 zł za metr
- 9 1
-
2022-06-27 12:16
(2)
Tylko ze ani Alfa Park ani Sloneczna Morena to zadne Piecki-Migowo tylko jedna to Jasien a druga Ujescisko-Lostowice, byle jakie lokalizacje, marginalnie lepsze jak Kowale czy inne Szadulki, zeby tam kupic to trzeba byc zdeterminowanym do posiadania mieszkania byle gdzie byle miec.
- 3 8
-
2022-06-27 12:56
(1)
SM ma obok tramwaj i w cholerę sklepów- lokalizacyjnie jest bardzo spoko ( pominę kwestię estetyki kolejnego blokowiska i korków przez pół dnia...) Alfa Park jest tez lepiej skomumikowany przez budowę al. Adamowicza i przedłużenie Mysliwskiej do Armii Krajowej. Ale rozumiem sam dojeżdżasz z Żukowa i masz problem, wpółczuję.
- 6 1
-
2022-06-27 13:22
Ja tam mieszkam w gornym sopocie i zyje praktycznie bez korkow, do pracy na przymorze 15 minut o 8 rano, powrot gora 20 minut. :)
- 2 1
-
2022-06-26 22:14
Bzdura. W Polsce nie ma inflacji. (1)
Aby była inflacja, musiałyby rosnąć pensje. Więcej pieniędzy, ale mniej wartych. A my jesteśmy po prostu biedakami na maksa, bo nas doją ile chcą.
- 13 9
-
2022-06-27 12:03
Musisz koniecznie napisać pracę naukową na ten temat. Ekonomiści pękną z zazdrości.
- 6 1
-
2022-06-27 09:45
Wskaż pare w trojmiescie zarabiajaca 2 x srednie krajowe. (7)
Raczej jest 1 x srednia krajowa oraz 2.5 x srednia krajowa. Czyli razem maja 3.5 srednie krajowe tj. Okolo 22k brutto. To jest najczestszy dochod mieszkancow 3city. Bo prawie kazdy facet pracuje w IT obecnie. Zona roznie, tez nierzadko IT. Stad ceny i popyt. A ludzie majacy ponizej 12k brutto w sumie na rodzine, rzadko kupuja mieszkanie ewentualnie male, do 500k.
- 2 33
-
2022-06-27 12:09
(1)
co Ty bredzisz to jest niesłychane
- 17 0
-
2022-06-27 13:56
Dziwne. Przecież co najmniej jeden z rodziców u mojej córki w klasie, pracuje w IT (!!!)
czesto nawet 2 rodziców. Sam byłem w szoku ale to prawda. Dodam, ze to nie jest hipsterska, prywatna, anglojezyczna szkoła z czynszem 1,2k. Zwykła publiczna, komusza, w starej dzielni, jakich wiele.
Stąd mój wniosek jak wyżej. Dzieciaki mają smartfony i karty płatnicze ze środkami.
Rodzice odbierają dzieci o kazdej porze dnia, bo pracują zdalnie (IT). Wiec dalej moim zdaniem w takim 3city prawie kazda rodzina jest zasilana porządnym dochodem IT'owca.- 4 4
-
2022-06-27 12:17
Prawie każdy facet w IT- nieźle się uśmiałam.
- 10 3
-
2022-06-27 12:18
(1)
Damn, ja znam praktycznie same takie pary co maja 2 srednie lub mniej. Nie znam nikogo pracujaego w IT.
- 12 2
-
2022-06-27 13:00
ja podobnie, co to w ogóle za plebs ci moi znajomi...
- 8 0
-
2022-06-27 13:04
wyjdź ze swojej bańki
albo wyłącz internet
- 5 0
-
2022-06-27 16:12
w IT w trojmiescie pracuje kilkanascie ys ludzi
z tego moze kilka tysiecy tak naprawde zarabia miedzy 10-20 tys zl netto a moze 2-3tys zarabia powyzej 20k. Taka prawda niestety
- 2 1
-
2022-06-27 10:05
Obniżenie to było pobudzanie gospodarki po pandemii. Cała gotówka która ludzie mieli na kontach weszła na rynek. Nie opłacało się trzymanie jej na lokatach. Do tego niskie stopy to niska rata wiec lepsza zdolność kredytowa i ludzie inwestowali w mieszkania marząc o wielkich zyskach z najmu i wzrostu wartości. A to wszystko nie jest takie proste jak się wydaje.
- 4 0
-
2022-06-26 12:46
Kosmiczne ceny normalnie teraz poleciałyby na pysk. Ale "dzięki" dodrukowi i rozdawnictwu PiS będziemy mieli 30% inflację... (7)
W tej sytuacji może być trudno o większe nominalne obniżki cen nieruchomości mimo że mało kogo będzie stać na mieszkanie (o kredytach hipotecznych nie wspominając - tutaj jest zgon rynku zupełny),
- 55 16
-
2022-06-26 13:35
Trolu tuska takie brednie pewnie w Tuskvisionetwok ogladałes (1)
- 5 34
-
2022-06-26 13:44
To są podstawy ekonomii, nie musisz się chwalić swoją ignorancją i obsesją Tuska jak niejaki poseł Kowalski.
- 27 6
-
2022-06-26 15:42
I tak poleci, nikt im tego nie kupi
Słyszalem od pracownika jednego z deweloperów, że duża niepewyw firmie w oczekiwaniu na totalne załanie się rynku
- 8 4
-
2022-06-26 18:36
Nic z tych rzeczy. Po prostu popyt znacznie przewyższa podaż. I będzie nadal, i to długo (2)
na rynku jest mnóstwo wolnego pieniądza, a nieruchomości to nadal najlepsza lokata.
Poza tym:
tysiące inwestorów przybyło z Ukrainy - widać to na rynku
- dobre lokalizacje będą nadal szybko rosły, a "szadółki" będą się słabo sprzedawać
- fundusze inwestycyjne nadal kupują i tego sporo
- to inwestycje na lata. Gdy inflacja zacznie spadać, ceny jeszcze bardziej przyspieszą, bo nadal są średnio dużo niższe od zachodnich
- głód mieszkań jest nadal olbrzymi i nawet krótkoterminowe perturbacje w postaci trudniejszego dostępu do kredytów tego nie zmienią.
- nadal od wystawienia do sprzedaży mieszkania na wtórnym rynku mija ok. 90 dni i nic się nie zmienia od kilku lat. Dobre lokalizacje schodzą na pniu. Rynek wie swoje i to lepiej niż hejeterzy i ci, którzy nie mają kasy na raty. Zresztą nadal kredyty są bardzo dobrze spłacane
-- 6 12
-
2022-06-26 20:34
Głupoty piszesz, że aż nie chce się tego komentowac (1)
Chyba sam sobie to wszystko wymyśliłeś, bo już nawet prodeweloperskie media nie piszą tak niedorzecznych wywodów.
- 8 4
-
2022-06-27 09:54
jak się nie ma kasy, to trudno. Zostaje jad. Tymczasem w Gdańsku przez ostatnie 3-mce sam czynsz wynajmu
wzrósł średnio o 31%. Nieruchomości to świetna inwestycja, bez względu na hejt. Tak to już jest. Go do Biedronki :)
- 5 3
-
2022-06-26 21:08
Już lecą.cierpliwosci
- 1 2
-
2022-06-26 13:01
Po co reklamowac te nowe inwestycje, przecież wiadomo, że sprzedają sie one na pniu na etapie (2)
dziury w ziemi, a kupujacy zapisuja sie na liste kolejkową by je kupic. Wszak sytuacja temu sprzyja - młodzi rodzą dzieci na potęge, gospodarka kraju kwitnie a stabilna waluta i przyjazne banki pozwalaja na ewentulane zaciagniecie kredytu bez obaw.
- 57 7
-
2022-06-26 13:31
pokazują,żeby pokzać co było do kupienia w tajnej ofercie przedsprzedażowej.
- 12 0
-
2022-06-27 12:22
żeby smaka narobić, a potem podnieść ceny do 20tys zł za metr
i niech się biją ;)
- 2 0
-
2022-06-26 13:05
(13)
Od 22.000 złotych za metr kwadratowy?
Ludzie, czy wy upadliście na głowę?
To tylko trochę betonu z gruchy, prętów i paleta cegieł.- 75 10
-
2022-06-26 13:41
(10)
Fajnie, a Twój komentarz to kilka bezużytecznych słów
- 11 39
-
2022-06-26 23:20
(9)
Bardzo mądrze prawi. Ceny przeszacowane bo naiwnych nie brakuje
- 19 1
-
2022-06-26 23:50
(8)
tak, ci co kupują za gotówkę, mają po 1mln zaoszczędzone na pewno są strasznie naiwni.
W 2010 kupiłem od Hossy mieszkanie po 5500 za 1mkw. i teraz sprzedam z trzykrotność.
W 2004 Ekolan sprzedawał mieszkania na Guderskiego po 2,5 tys, teraz sprzedają się po 10 tys .
Stagflacja - OK i tak ceny rosną. Czy ceny spadną? Może przy transakcji wymuszonej ale w innym przypadku nikt nie będzie szybko z ceny schodził. W 2008-2009 też wszyscy się nastawiali na spadek cen. Tylko, że parceli w centrum coraz mniej, dojazdy z obwodnicy ciężkie, a i nikt za mniej pracować nie che.- 6 7
-
2022-06-27 12:09
.....to spróbuj sprzedać - ludzi nie stać na kredyt /brak oszczędności/ a fundusze czekają z gotówką na plajtę
....i wtedy będą kupować
- 7 0
-
2022-06-27 13:51
i na co ten 1mln starczy?
na 40 metrów? :) weź się zastanów trochę
- 4 0
-
2022-06-27 21:00
Po co komuś kto ma 1 mln w gotówce 40m2 mieszkanie w przeciętnej lokalizacji? (5)
Naprawdę nie wiem jaki może byc profil potencjalnego klienta na tą ofertę
- 3 0
-
2022-06-27 21:05
A co ma zrobić z gotówką? Lepiej mieć mieszkanie, które można wykorzystywać chocby w weekendy i w wakacje samodzielnie, albo wyn (4)
- 1 1
-
2022-06-27 21:13
(3)
Ok, ale w tej cenie można kupić dużo atrakcyjniejsze miejscówki, w szczególności z myślą o weekendowych czy wakacyjnych wypadach. Sopot, Przymorze z panoramą na zatokę czy coś w Głównym mieście.
- 0 0
-
2022-06-27 21:33
(2)
Dla jednego lepszy jest Sopot, dla innego Zaspa, albo Oliwa. Zaspa i Oliwa, to lokalizacje uniwersalne, które potrafią zaspokoić zarówno potrzeby turystyczne jak i mieszkaniowe dla studentów i pracowników
- 1 0
-
2022-06-28 06:04
Daj spokój (1)
Nie naginaj rzeczywistości. 22k/m2 to mieszkanie dla.studenta, początkującego pracownika biurowca czy asystenciaka z UG?
A o co to jest lokalizacja turystyczna to widać, że nie masz zielonego pojęcia.- 0 2
-
2022-06-28 11:46
Pojęcia nie mam wdług ciebie, ale za to...
...mam mieszkania na Zaspie. Problemów z całorocznym najmem nigdy nie miałem, a w wakacje cała rodzina rezerwuje dogodne dla siebie terminy.
- 1 0
-
2022-06-27 13:41
najlepsze w tym wszystkim jes to
spojrzałem na plany tych mieszkań - bardzo średnie. Pokoiki klitki. Jeden plan mieszkania szczególnie wesoły, hol miał 12 m a sypialnia 11m. Co ciekawe, w tej cenie, za sam hol zapłacimy minimum 220 000 zł xD Serio, kto to kupuje w takich cenach? Polacy raczej nie, chyba, że jakaś turbo elita typu prezesi największych firm... ew. gangsterzy lub politycy (chyba na jedno wychodzi). Młodych na takie mieszkanie nie będzie stać. Starszych, chcących kupić / zmienić mieszkanie pewnie też nie, a jeśli mają tyle kasy, to na ich (i swoim) miejscu, wolałbym chyba jednak kupić dom w grecji lub hiszpanii
- 5 1
-
2022-06-27 20:23
No ok. Załóżmy, ze od jutra ceny mieszkań dostosowane są do pensji
Polaków. I tak np. zamiast 15k/m, robi się 5k/m. Deweloper i tak zarabia bo przeciez koszt wybudowania to przykladowo 3k/m. No wiec co sie dzieje? Od rana przed biurami sprzedazy ustawiaja sie ogromne kolejki, dochodzi do klotni, wrzaskow, awantur, wódczanych przepychanek w oparach upalowego potu, komisji kolejkowych. Deweloper wylacza infolinie bo nastepuje totalny paraliz. Dew ma 2 opcje. Albo wyprzedac wsio na pniu do godz 13:00 i zaspokoic sie skromnym acz zyskiem jednak i pomyslec co dalej. Lub podniesc ceny aby ustabilizowac popyt/podaz do naturalnej sytuacji czyli np. 10 telefonow z zapytaniem o daną inwestycje tudziez 10 klientow na parkingu pod biurem sprzedazy dziennie. I tak zaplanowac sprzedaz calej inwestycji na pol roku do roku, z zyskiem 3 razy wyzszym miast w 1 dzien z zyskiem 3 razy nizszym.
- 0 1
-
2022-06-26 13:06
(12)
Ktoś teraz jeszcze się decyduje na wzięcie kredytu hipotecznego? A za 2 lata skomlenie do rządu dej mnie dopłatę, bo nie mam z czego raty płacić. Wysokie koszty kredytów, wysokie ceny mieszkań, najlepiej to przeczekać.
- 37 14
-
2022-06-26 13:15
Ile
Ile można czekać. Ceny mieszkań od lat idą w górę.
- 13 12
-
2022-06-26 13:46
(3)
Dlaczego ktoś zamożny posiadający inne aktywa, dające mu regularny zwrot miałby nie skorzystać z kredytu hipotecznego, który w obecnej sytuacji jest i tak dewaluowany inflacją?
Nie każdy, kto bierze kredyt jest golasem. Mądrzy ludzie potrafią korzystać z finansowania zewnętrznego, żeby pomnażać swój majątek.- 11 6
-
2022-06-26 13:57
(1)
Takich jest garstka. Przeważają osoby, które biorą pod korek, patrząc tylko na to jak jest dziś, bez głębszego przemyślenia decyzji, że dziś zarabiam przykładowo 4 tyś a za rok mogę stracić pracę, lub zarabiać 3 tyś, albo dziś mam ratę 2500 a za rok może być 4000. Każdy z nas zna dużo takich ludzi, którzy teraz płaczą, że ich nie stać płacić rat, i uważają, że wszystko to wina rządu, a brali kredyty na zerowych stopach. Chodziło mi, że ludzie w takiej sytuacji powinni ochłonąć i wstrzymać się z decyzją o wzięciu kredytu jeszcze jakiś czas.
- 20 3
-
2022-06-26 19:25
Wszystko prawda tylko
Bez tych "tyś" proszę
- 4 1
-
2022-06-26 14:45
tylko słowo klucz pomnażać majątek, ktoś majętny. oki,ale pamiętaj też ,że od pewnego poziomu warunki kredytu/
pożyczki negocjujesz i są to warunki dużo korzystniejsze niż kredyty dla plebsu. Bank rezygnuje z marży, rozkłada odsetki itp.
- 7 3
-
2022-06-26 15:03
(6)
Zdziwiłbyś się ile osób zarabia dużo, zwłaszcza osoby na własnej działalności. Średnia krajowa jest liczona bodaj dla firm zatrudniających min 10 osób. Lekarze, prawnicy, specjaliści IT, inżynierowie innych fachów siedzą na b2b i zarabiają 3-4x średnią krajową.
- 11 4
-
2022-06-26 16:07
Szczegolnue lekarze bez kas fiskalnych :-)
- 13 0
-
2022-06-26 17:18
(4)
W IT dobrzy specjaliści zarabiają 30-50tys. zł netto miesięcznie, ale nawet oni pukają się w czoło jak widzą oferty deweloperów. Przykładowo Citi Park czy jak mu tam - kilka lat temu pierwszy etap kosztował tam 5-7tys. zł za metr. Teraz 16-20tys. A w te kilka lat ludzie nie zaczęli nagle zarabiać 4x więcej.
- 26 0
-
2022-06-27 00:36
(3)
Czy ja wiem, w 2013 zaczynajac prace miałem ok 3.5k na reke, teraz na reke mam 14k, jakby nie patrzeć to wzrosło mi 4x a i 20 jest do zrobienia
- 3 8
-
2022-06-27 12:24
(2)
Ale ktos kto w 2013 mial juz sporo doswiadczenie i zarabial wtedy 10k bedac juz wtedy na wysokim stanowisku to teraz zarabia 13k. Nie mozna porownywac wlasnych awansow od zoltodzioba do specjalisty do wzostu plac w gospodarce.
- 0 3
-
2022-06-27 13:53
(1)
Jeśli ktoś wtedy miał 10k to ręczę ci ze dziś ma ze 25 lekko
- 1 1
-
2022-06-28 11:53
Niestety, nie ma 25tys. Tym co więcej zarabiali kiedyś, teraz pracodawca nie tak chętnie podosi zarobki. Każda podwyżka wiąże się zazwyczaj ze zmianą pracodawcy.
- 1 0
-
2022-06-26 13:20
Brak (3)
Mieszkań katastrofalnie brakuje. Wystarczy zerknąć na te ceny. Dziwna ta polityka. Przecież mieszkanie to nie prom kosmiczny.
- 11 20
-
2022-06-26 13:48
Nie narzekaj, idź zbierać chrust na zimę, partia pozwoliła.
- 14 10
-
2022-06-26 14:49
Mieszkan nie brakuje. Problemem jest jedynie to, ze spora ich czesc jest niezamieszkala, bo stanowi
"lokate kapitału". Jak to sie skonczy przy ujemnej demografii, inflacji, swiatowym kryzysie i paru innych rzeczach własciwie wiadomo.
- 20 2
-
2022-06-27 10:16
zostaw Polakow na pustyni to piasku zabraknie
- 2 1
-
2022-06-26 13:36
22tys to prawie zadarmo kupie odrazu 3 bo w republice deweloperów beda tylko rosły ceny
- 29 0
-
2022-06-26 13:40
Opinia wyróżniona
(12)
Nieruchomości w dobrych miejscach w mieście zawsze będą dobrze "przenosiły" wartość i ich realna wartość zawsze będzie rosła. Nie mam tu oczywiście na myśli ich ceny nominalnej czy zdyskontowanej o inflację lub oprocentowanej przez stopę bankową ale wartość urealnioną. Proponuję się wyedukować zanim zaczniecie pisać o spadkach cen czy ograniczonej podaży kredytu.
- 26 27
-
2022-06-26 23:18
Co to za kompletne dyrdymały?
- 9 4
-
2022-06-27 02:11
jasne (8)
To jak wytłumaczysz spadki nieruchomości między 2008 a 2013 rokiem.
Poleciały mocno w dół i potem bardzo powoli odbijały... (bez względu na lokalizację) To samo może się powtórzyć a w zasadzie zawsze się powtarza gdy coś za szybko zyskuje na wartości - tworzy się bańka.
Nie ma aktywów które cały czas tylko rosną...
Dokładnie taką bańkę mamy obecnie.... teraz mocny zjazd w dół...- 10 4
-
2022-06-27 12:20
pasożyt nie ma na to wyjaśnienia
według niego tym razem ceny poprostu będą rosnąć w nieskończoność bo TAK. hahahahaha
- 5 2
-
2022-06-27 12:45
Jasne, (6)
a jak wytłumaczysz ciągły wzrost cen nieruchomości o 1500-2000% w okresie np. 1997-2022, z ledwie zauważalną korektą o 5-10% w latach 2008-2010, bo w to 2011było dawno już po kryzysie subprime.
- 3 7
-
2022-06-27 12:49
(4)
Przed '97 nie bylo latwodostepnych kredytow, to nie bylo drogich mieszkan, ot cala tajemnica.
- 6 0
-
2022-06-27 13:08
w 97 nie było ani tanich łatwych kredytów (3)
ani mieszkań.
- 2 1
-
2022-06-27 13:19
(2)
Ale jednak jakies mieszkania byly, ludzie nie mieszkali w szalasach, wiec te ktore byly byly tanie wlasnie z tego powodu ze nie bylo kredytow,
- 3 0
-
2022-06-27 13:29
dokładnie tak (1)
- 2 0
-
2022-06-27 13:30
to było pierwsze rozdanie w latach 90tych.
Odkup za grosze (5-10% wartości realne na tamten czas) od spółdzielni albo z zasobów komunalnych miasta. To ludzie wchodzili w posiadanie mieszkania za relatywnie śmieszne kwoty. Kilka lat później morawiecki i koledzy banksterzy z branży wraz z pisowcami skręcili sztos na CHF i się zaczęła spirala inflacyjna. Bo tak można określić powody wzrostu cen nieruchomości. Nie dlatego że coś tam jest nadzwyczaj wartościowego tylko dlatego że gospodarkę zalała fala kasy z kredytów i tylko dlatego cena urosła. kredyty się kończy ceny spadają. proste. ale te zaklinacze rzeczywistości od pasożytowania za głupi są żeby to pojąć zresztą nawet nie chcą tego pojąć
- 4 0
-
2022-06-27 13:07
Jasne.... korekta 2008 - 2012 bo
na ten rok przypadło dno to było około 30 %. W długim czasie wartość nieruchomości rośnie. Jak ceny wszystkiego. Ale w krótkim potrafi rosnąć i potrafi spaść.
- 2 1
-
2022-06-27 12:19
ueehehe
a pasożyty od nieruchomości nadal ładują te same kity. taniej już było. najlepsza inwestycja. ukraińcy, fundusze, ograniczona podaż, za dużo chętnych osób nie ma mieszkań, tarcze, .... w końcu kosmici hahahahaha. Ceny JUŻ spadają. a zimą to będzie freefalling. W stanach już to się dzieje.
- 3 5
-
2022-06-28 15:33
Dokładnie tak. Zazdrośnic ktorzy bali się wziąć kredyt teraz nie mają na niego szansy i zaklinają spadki.
Nic takiego nie nastąpi. Dolny taras niewiele się buduje, a ceny 18 -20 k u deweloperów zwyklych blokach na Zaspie.
- 2 1
-
2022-06-26 13:46
Czyli młodzi już mieszkań nie kupią (2)
Podziękujcie pisowi i Glapinskiemu. Banda fantycznych socjalistów i miernot ekonomicznych.
- 44 11
-
2022-06-26 15:53
To nie
Miernoty tylko celowe działanie.
- 14 1
-
2022-06-26 23:24
Keynes się odezwał.
- 0 3
-
2022-06-26 13:47
Szalone ceny... (4)
Prawie 10000 zł za metr kw. mieszkania w Rumi????
- 42 3
-
2022-06-26 17:44
(3)
Tak,4 blok będzie po 12000/metr..takie ceny co zrobisz.Zawsze mozna mieszkać w Baninie czy Bojanie albo za Wejherowem.
- 5 4
-
2022-06-26 22:21
4 będzie za 7.
- 4 0
-
2022-06-27 07:31
(1)
No chyba lepiej w Baninie niż w Rumii, co?
- 4 12
-
2022-06-27 20:27
No chyba nie
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.