- 1 W sobotę Miss Scania i parada ciężarówek (48 opinii)
- 2 W końcu powstanie wiadukt na Puckiej (195 opinii)
- 3 Szukają świadków śmiertelnego potrącenia (156 opinii)
- 4 Prawo jazdy od 17. roku życia? (81 opinii)
- 5 Rejestracja pojazdów w Gdyni już działa (11 opinii)
- 6 Czytelnik: zasnąłem za kierownicą (135 opinii)
O polskiej, globalnej marce samochodu możemy chyba na razie zapomnieć. Na otarcie łez pozostaje nam nasz wkład w produkcję takich aut jak np. Honda, Audi, Volvo, BMW czy Bentley a nawet... Ferrari California.
Działająca pod Gdańskiem firma Delphi produkuje podzespoły samochodowe. W jej trójmiejskiej fabryce powstają m.in. dźwigienki kierunkowskazów, podnośniki szyb, przełączniki tempomatów czy automatycznych skrzyń biegów.
Produkcja może niepozorna, ale nawet za nią stoi wielki zespół badawczy. A to właśnie polscy inżynierowie z Delphi włożyli sporo wiedzy i umiejętności w produkcję podzespołów dla supersportowego Ferrari California.
Polski rodowód mają kluczowe elementy, które zamontowano w tym supersamochodzie. Nasi inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi współpracowali przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych.
Co to takiego? To wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją . Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe. Posiadają wyjątkową odporność na przetarcia i na nacięcia - niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable. Dodatkowo te kable nadają się do recyklingu.
Z kolei w Ostrowie Wielkopolskim powstaje skraplacz i parownik do układu klimatyzacji Ferrari, a fabryka w Krośnie produkuje amortyzatory MagneRide - jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie, adaptacyjny system kontroli zawieszenia.
Zobacz także
Opinie (38) 2 zablokowane
-
2009-01-06 15:11
(5)
chyba sobie takie kupię.
- 0 0
-
2009-01-06 16:17
mózg sobie kup ;p (4)
to w końcu będziemy mądrzejsze Twoje posty czytać ;p
- 0 0
-
2009-01-06 17:28
(3)
a co zazdroscisz, ze bede miala takie autko?
- 0 0
-
2009-01-07 08:20
ehh...gratuluję cierpliwości ;p (2)
nie zazdroszczę, z chęcią bym się przejechał :P
- 0 0
-
2009-01-08 05:25
mi juz tata kupił (1)
Własnie sie scigałem na obwodnicy trójmiasta z policją ; D cieniasy... zostaiwlem ich daleko w tyle!
- 0 0
-
2009-01-08 12:02
jasne...
...pewnie zatrzymałes sie na tirze, który utknął na podjeździe :P
- 0 0
-
2009-01-06 15:12
super
Polacy są mądrym społeczeństwem, mimo, że można o nas czasami coś złego usłyszeć
- 1 0
-
2009-01-06 15:35
Tzw. polski akcent (4)
istny balsam na zakompleksione polskie społeczeństwo. Choć firma nie nasza to chociaż polsko brzmiące nazwisko to juz sukces.Przy okazji - ciekawe co zdazy odpaść (wiadomo włoskie auto) od tego ferrari po 200 000 km przebiegu.
- 0 1
-
2009-01-06 21:37
(1)
mam lepszy pomysł:
wpuśćmy "ją" (Ferrari California jest jak sycylijska kobieta i kalifornijska strzelba razem ;) ) na nasze "drogi" i zobaczmy co zostanie po 20 000km
Z przymrużeniem oka- 0 0
-
2009-01-07 00:07
Ferrari - marzenie
tym samochodem nie robi sie setek tysięcy km . to samochod do milego spedzania czsau. poza tym jakbyście zobaczyli fabryke ferrari to moze zmienilibyście zdanie, robi wrażenie.
- 0 0
-
2009-01-07 15:11
Ty sie golem lepiej martw co odpadnie w twojej zabytkowej drezynie do wywozki drewna ..
- 0 0
-
2009-01-09 01:40
buehehe
bo pewnie osobnicy, których stać na ferrari będą jeździć nim 200tyś km buehehehe z pewnością! w międzyczasie wymienią na kolejne 4 inne, a jak coś odpadnie to stać na serwis. To nie są auta dla statystycznego Polaka. Tymbardziej dla ciebie...
- 0 0
-
2009-01-06 15:53
FAKTYCZNIE POLSKIE......
Tutuł artykułu jak większość artykułów na pomponik.pl lub lansik.pl ...polskie ferrari,dramat.....może warto było napisać Ferrari z Trójmiasta.......
- 0 1
-
2009-01-06 16:03
To będzie koniec Ferrari...
- 0 1
-
2009-01-06 16:29
Scheis Firma
- 0 1
-
2009-01-06 16:50
srolski akcent (3)
firma delphi polska raczej nie jest produkty jej nie skazone sa polska mysla techniczna a umeijscowiona jest w polsce bo pracownicy tyraja za pol darmo a od kolezki ktory ma tam nieprzyjemnosc pracowac wiem ze panuje tam faszystowski system zazadzania pracownikami wiec do autora artykulu daruj se pan tan polski akcent
- 0 1
-
2009-01-06 22:17
świadomy... Naucz się pisać, bo żal patrzeć na takie posty.
- 0 0
-
2009-01-06 22:50
swiadomy -twoj kolezka nie musi tam pracowac jak nie chce. Prawda ze proste rozwiazanie. A jak chce wiecej zarabiac to niech sobie poszuka takiej pracy gdzie wiecej placa. Do roboty a nie tylko narzekac.
- 0 0
-
2009-01-08 00:03
co, jak co, ale kolega ma racje, praca tam wygląda jak w chinach
- 0 0
-
2009-01-06 17:36
Polscy naukowcy na zawsze wpisali sie w histore tworzenia nowoczesniej (3)
technologi izolacji na kablach do ferrari ! co za wiadomosc !
A takze zaprojektowali najnowoczesniejsza kratke do wywietrzników. Kratka ta jest kratką 9 generacji. Przodująca technologia w ktorej naukowcy z instytutu badań w parzęczewie przodują.
Kazdy wolak w tej ferrari bedzie sie jak u siebie ... w Króżewnikach.
Nius w stylu rosyjscy naukowcy po wielu sekundach badań odkryli ze dupa i oko ludzkie maja bezposrednie połaczenie nerwowe gdy ochotnikowi wbito igłe w dupe to sie popłakał gdy tą samą igłe wbito mu w oko to sie z******.- 0 1
-
2009-01-06 20:02
Aleś Ty głupi... (1)
- 0 0
-
2009-01-06 20:35
Noooo ale nie bardziej niż Ty
- 0 0
-
2009-01-08 15:05
popłakałem się ze śmiechu :D
jak w temacie, poza tym popieram Twoją wypowiedź..
Pozdrawiam!- 0 0
-
2009-01-06 17:51
Szkoda tylko że te auta są takie drogie a polscy robotnicy i robotnice pracujące np. w Delphi zarabiają takie grosze.
- 0 0
-
2009-01-06 17:52
Dźwigienki do kierunkowskazów ja p........ niedługo chyba General Motors przerośniemy............ (2)
- 0 1
-
2009-01-06 18:02
dokladnie (1)
- 0 0
-
2009-01-09 01:43
lepiej nie
...bo oni bankrutuję / zbankrutowali :P
nie ma to jak podbudować naszą 'polskość' .. prawie jak nasze rodzime ferrari...bueheheh- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.