- 1 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (86 opinii)
- 2 Był "laptop dla czwartoklasisty" - co zamiast? (84 opinie)
- 3 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 4 Nowe wymagania na maturze 2025. Co się zmieni? (83 opinie)
- 5 Ilu psychologów brakuje w szkołach? (40 opinii)
- 6 100 "spadających gwiazd" na godzinę (52 opinie)
Pytania o aborcje, poglądy polityczne i homoseksualizm w szkolnej ankiecie?
Czy uważasz, że aborcja jest dopuszczalna? Które ugrupowanie polityczne najbardziej odzwierciedla twoje poglądy? Czy twoim zdaniem osoby homoseksualne mogą pełnić wszystkie funkcje i stanowiska publiczne? To tylko część pytań, na jakie będą mogli odpowiedzieć nawet 13-latkowie ankietowani w ramach projektu Młodzież 4.0. Ministerstwo Edukacji i Nauki zachęca do udziału w badaniu, a marszałek woj. pomorskiego prosi o pilne wyjaśnienia.
Aktualizacja godz. 11.30. Komunikat o ankiecie realizowanej w projekcie Młodzież 4.0 został właśnie usunięty ze strony kuratorium. Ponadto, nie ma już możliwości wykonania badania na stronie internetowej - pojawia się komunikat "Przepraszamy, ale to badanie się zakończyło i nie jest już dostępne".
Ministerstwo Edukacji i Nauki zachęca władze szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz wyższych do wzięcia udziału w projekcie Młodzież 4.0, który jest realizowany przez Akademię Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie.
Kontrowersyjne pytania
Chodzi o wypełnienie badania-ankiety przez uczniów będących w kilku grupach wiekowych: 13-14 lat, 17-19 lat i 21-25 lat. Ministerialny list zachęcający do współpracy opublikowało również pomorskie kuratorium. Natomiast kontrowersje wzbudziły niektóre pytania zamieszczone w ankiecie. Uczniowie biorący udział w badaniu będą musieli między innymi odpowiedzieć na pytania:
- Czy uważasz, że aborcja jest dopuszczalna?
- Które ugrupowanie polityczne najbardziej odzwierciedla twoje poglądy?
- Które z zachowań (seksualnych) są według ciebie niedopuszczalne?
- Czy w najbliższym kręgu twoich znajomych/rodziny znasz osobę homoseksualną?
- Czy twoim zdaniem osoby homoseksualne mogą pełnić wszystkie funkcje i stanowiska publiczne?
- Zadanie to polega na realizacji w latach 2021-2023 badań naukowych mających na celu zdiagnozowanie aktualnych tendencji w zachowaniach i wyborach aksjonormatywnych młodych Polaków, tj. osób w wieku 13-25 lat, a więc młodzieży i młodych dorosłych. Zasadniczym elementem projektu jest przeprowadzenie ankiety na reprezentatywnej próbie młodzieży w liczbie 25 tys. na terenie całego kraju. Zebrane wyniki posłużą do interpretacji postaw i zachowań młodego pokolenia wobec otaczającej ich rzeczywistości - informuje w liście Artur Górecki, dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego i Podstaw Programowych Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Resort informuje, że w najbliższym czasie przedstawiciele Akademii Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie nawiążą kontakt z władzami szkół.
Nauka zdalna receptą na niskie temperatury w szkołach?
"Wyrazy zaniepokojenia treściami zawartymi w niniejszej ankiecie"
W tej sprawie zainterweniował marszałek Mieczysław Struk, który zwrócił się do członków Pomorskiej Rady Oświatowej z prośbą o pilną opinię w kontekście ankiety.
- Od kilku dni kierowane są do mnie, jak i do moich współpracowników wyrazy zaniepokojenia treściami zawartymi w niniejszej ankiecie. Zarówno rodzice, jak i dyrektorzy szkół zwracają uwagę, że pytania ankietowe, w szczególności pytania o praktykowane zachowania seksualne, dopuszczalność aborcji i eutanazji, stosunek do homoseksualizmu, religii i Kościoła katolickiego, wyznanie religijne czy też o poglądy polityczne i ich zbieżność z programem określonych partii politycznych, a także o opinię w kwestiach prawnoustrojowych, których uczniowie nie mieli możliwości poznać, są dalece niedostosowane do poziomu dojrzałości intelektualnej, emocjonalnej i moralnej dzieci i młodzieży w wieku od 13 do 17 lat - pisze marszałek Mieczysław Struk.
Marszałek zwraca uwagę, że nieznany jest cel badania, na którego realizację resort miał wydać 4,5 mln zł. O komentarz poprosiliśmy Ministerstwo Edukacji i Nauki. O to pełna odpowiedź resortu:
- Ministerstwo Edukacji i Nauki przyznaje środki na działania badawczo-rozwojowe w zakresie badań naukowych. Dotyczy to m.in. projektu zgłoszonego przez Rektora Akademii Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Społecznej w Szczecinie dot. zdiagnozowania aktualnych tendencji w zachowaniach i wyborach aksjonormatywnych oraz społeczno-polityczno-kulturowych młodych Polaków. Projekt badawczy został pozytywnie oceniony. Natomiast wybór metody badawczej jest kwestią autorską realizującego zadanie. MEiN nie ingeruje w metodologię przeprowadzania badań ani nie zatwierdza, czy akceptuje wykorzystywane w nich treści, nie zna pytań kierowanych przez grupy badawcze - jest to kwestia autorska badaczy. W tym zakresie, prosimy o kierowanie pytań do uczelni. Ministerstwo otrzymuje raporty roczne z realizacji zadania, które poddawane są ocenie finansowo-rzeczowej. Taka procedura zapewnia ustawowo autonomiczną wolność badań naukowych. W związku z powtarzającymi się pytaniami rodziców uczniów, dotyczącymi zasad prowadzenia badań naukowych wśród dzieci i młodzieży szkolnej, w szczególności z wykorzystaniem ankiet, zaapelowaliśmy do dyrektorów szkół za pośrednictwem kuratorów o przypomnienie zasad postępowania i dobrych praktykach w tym zakresie. Stanowczo podkreślamy, że wypełnianie przez uczniów ankiet służących badaniom naukowym jest zawsze czynnością dobrowolną. W odniesieniu do niepełnoletnich uczniów, w związku z konstytucyjnym prawem rodziców do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami, przeprowadzenie takich ankiet powinno odbywać się za zgodą rodziców. Właściwą praktyką jest również zapoznanie rodziców z treścią pytań ankietowych, aby ich ewentualna zgoda miała charakter świadomej decyzji, a nie czysto formalnego aktu. Konstytucyjne prawo gwarantujące wolność badań naukowych jest źródłem wielu inicjatyw, także w odniesieniu do środowiska szkolnego. Natomiast ich realizacja na terenie jednostek systemu oświaty wymaga respektowania praw dzieci i rodziców stanowiących fundament codziennego funkcjonowania szkół i placówek oświatowych - informuje Adrianna Całus-Polak, rzecznik prasowy MEiN.
Opinie (172) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-16 09:23
Opinia wyróżniona
naprawdę? (24)
to teraz nasze dzieci upolityczniamy?
nawet ja jako 37 letnia osoba nie bawię się w politykę i które ugrupowanie mi odpowiada to nie wiem, żadne
a skąd wiadomo że dzieciak 13 lat wie co to znaczy "aborcja"?
albo pytanie "Które z zachowań (seksualnych) są według ciebie niedopuszczalne?" - sa zachowania normalne i patologiczne o które się pytacie?
zacznijcie traktować dzieci jak dzieci a dorosłych jak dorosłych a nie na odwrót- 129 26
-
2022-09-26 14:58
sa zachowania normalne i patologiczne o które się pytacie?
Zalezy kogo pytacie. Sa ludzie, wedlug ktorych nie ma patologicznych zachowan seksualnych (sex positive feminists). W jaki sposob chcesz sie dowiedziec co jest norma a co patologia jak nie pytajac w ankiecie? Dla ciebie dane zachowanie moze byc patologiczne, a moze sie okazac, ze wsrod mlodziecy stalo sie norma.
- 0 0
-
2022-09-16 13:47
Zdziwisz się jakie rzeczy wie 13-latek
Kiedy wg ciebie ma poznać to słowo? Jak skończy 18-tkę?
- 1 0
-
2022-09-16 12:21
(1)
Ale o masturbacji i seksie analnym to już możemy maluchów uczyć?
????- 7 3
-
2022-09-16 13:53
13 lat to maluchy?
- 0 2
-
2022-09-16 10:57
zdziwił byś się co wiedzą 13-15 latki (3)
i jakie k*stwo zaczyna się w tym wieku. Co tydzień za rączkę z kimś innym łażą, zakrapiane imprezy itp
- 10 3
-
2022-09-17 11:08
Jaki rodzic takie dziecko. To proste !
- 1 1
-
2022-09-16 11:35
(1)
Wiesz po sobie czy swoich dzieciach?
- 3 6
-
2022-09-16 13:53
Większość palaczy zaczynała palić w ogólniaku, to jest 14-18 lat. Inicjacja seksualna w Polsce to średnio 16-18 lat. Licealiści to nie przedszkolaki, nie zapanujesz nad nimi.
- 0 1
-
2022-09-16 10:28
Pierwsze które zaczęły wprowadzać politykę były lewicowe organizacje typu Zdrovve Love? (2)
Opowiadać o tych tematach wolno ale zadanie pytania w ankiecie wywołuje taką burzę? Dostrzegam klasyczne podwójne standardy.
- 12 8
-
2022-09-16 11:00
Dokładnie (1)
to co oni publikowali podchodziło pod paragrafy
- 6 3
-
2022-09-16 11:27
ale nie doszło tak jak ty
- 1 1
-
2022-09-16 10:11
przez to że się "nie bawisz" w politykę jest jak jest (7)
potem idziesz na wybory i głosujesz jak mama Ci podpowiedziała! a potem pretensje, że drogo, że lokdałny, że protesty i zablokowane ulice. Ale polityka? po co? przecież mnie to nie dotyczy!
- 15 9
-
2022-09-16 10:59
jaką masz alternatywę ? (3)
Pytam serio. U nas nie ma żadnej opozycji tak naprawdę. To są nieudacznicy bez pomysłu i programu, którzy co tydzień zmieniają zdanie jak im wiatr zawieje.
- 12 2
-
2022-09-16 12:13
ten "wiatr" dla opozycji to kasa z niemiec i rosji... (2)
zapytajcie nowaka...
- 3 7
-
2022-09-16 12:43
Lepiej zapytajcie Kaczyńskiego, czemu jest przeciwny reparacjom ze strony Rosji. (1)
- 4 4
-
2022-09-16 14:39
xxx
Odpowiem za niego, bo Rosja wygrała wojnę, bo Rosja nie mówi o sobie, że jest praworządna itp;)
- 2 0
-
2022-09-16 11:03
do rozemocjonalizowanego (2)
Bo widzisz normalni ludzie wykazują się dojrzałością emocjonalną i po ulicach z megafonem nie biegają.
Swoje poglądy polityczne prezentują podczas wyborów. Na co dzień zajmują się rodziną i samym sobą.- 11 1
-
2022-09-16 11:21
dokładnie (1)
dziwne że tolerowali Lempart i tą całą patologię na tych spędach organizowanych przez opozycję, powinni ich potraktować jak we Francji żółte kamizelki albo w Belgii tłumy, które wyszły protestować przeciw imigrantom, czyli policja z armatkami, pałami i paka na 48 + zarzuty za zakłócanie porządku i mandaty po 500 euro za uczestniczenie w spędach
- 6 4
-
2022-09-16 12:18
taka lapart czy jak jej tam nie wzięła się z nikąd przyjacielu, ani też z poczucia jej "obowiązku obywatelskiego"
niemiecka i ruska kasa cuchnie tu na odległość, nie wspomnę o jej "zaprojektowanej" osobowości gdzieś w moskwie, z "prezesem kodu" nie wyszło więc wprowadzono korektę w programie i wyszła im właśnie ona :/
- 3 3
-
2022-09-16 10:06
Takie mamy (1)
Nauczanie
Zacofane
Tylko lektury przez wszystkie lata to nasz przygotuje do życia- 3 9
-
2022-09-16 21:26
Przygotować do życia, to ma ciebie rodzic, a nie szkoła. Szkoła to wiedza, a to czy ty będziesz złodziejem, q-ą, morderca, a może porządnym człowiekiem to zależy od rodzica !
- 6 2
-
2022-09-16 09:54
Mało, która kobieta się bawi. Wystarczy wam serialik, komóreczka i sklepik z ubrankami. (2)
- 15 26
-
2022-09-16 10:50
każde ugrupowanie wypowiada się pod publiczkę (1)
potem zaczynają się kłamstwa i obłuda, podczas wyborów to obiecują gruszki na wierzbie, a w czasie rządzenia nikt ich nie rozlicza za kłamstwa, dlatego żadne ugrupowanie mi nie odpowiada, to są zwykli kłamcy
- 6 2
-
2022-09-16 11:03
wybierz niezależnych
bo chowanie głowy w piasek nie jest dobrym wyjściem, jak widzimy
- 2 3
-
2022-09-16 10:11
Opinia wyróżniona
Czy twoim zdaniem osoby homoseksualne mogą pełnić wszystkie funkcje i stanowiska publiczne? (21)
Trochę dziwne pytanie, komu takie przyszło do głowy? Nie wiem, czemu jakiś uczeń miałby odmawiać homoseksualistom prawa do sprawowania funkcji publicznych.
- 248 37
-
2022-09-16 15:05
Nie , nie powinien pełnić wszystkich funkcji (2)
Osoby homoseksualne wchodzą z butami do naszego życia , narzucają swoją ideologię na siłę , każdy kto nie popiera i toleruje homoseksualizmu jest dla nich wrogiem , ciemniakiem i zacofanym . Homoseksualiści są wyjątkowo nietolerancyjni dla wszystkich którzy są im przeciw bo mają takie prawo , bo może są wierzący ? itp Uważam że niektóre wysokie stanowiska typu np minister edukacji
- 18 9
-
2022-09-16 15:53
Po pierwsze geje i lesby zwsze byli nietolerowani i poniżani a często stosowano i czasami stosuje sie nadal przemoc wobec nich (1)
Dlatego oni stali sie nietolerancyjni ze względu na nietolerancję ich. I hipokryzję jak np. duchownych wśród ktorych jest niemało osób o orientacji homo czy homosi polityków którzy oficjalnie tez wystepują przeciw homoseksualistom.Homosie powiedzieli Dość i podnieśli głowy.I stąd ich nietolerancja chamstwa,przemocy wobec tych ktorzy stosowali je i
Dlatego oni stali sie nietolerancyjni ze względu na nietolerancję ich. I hipokryzję jak np. duchownych wśród ktorych jest niemało osób o orientacji homo czy homosi polityków którzy oficjalnie tez wystepują przeciw homoseksualistom.Homosie powiedzieli Dość i podnieśli głowy.I stąd ich nietolerancja chamstwa,przemocy wobec tych ktorzy stosowali je i stosuja nadal wobec ludzi homo. Skoro narodowi faszyści,bandyci stadionowi,pseudopatrioci,ksenofoby i rasiści moga maszerować i manifestowac swoje poglądy to geje i lesby tez maja do tego prawo.
- 6 10
-
2022-09-16 16:49
Czyli hipokryzja ! Tak myślałem
- 2 0
-
2022-09-16 14:26
każdy ma mieć takie same zdanie?
bo jeżeli nie to czemu nie można zapytać?
- 4 1
-
2022-09-16 14:20
Ja wogle nie powinienem wiedzieć czy ktoś jest homoseksualny czy nie (3)
To tylko jego sprawa i nie powinien informować o tym wszystkich postronnych ludzi. Co mnie obchodzi, że moja koleżanka lub kolega z pracy jest homo?
- 25 1
-
2022-09-16 15:44
Albo czy jest hetero. (1)
- 4 0
-
2022-09-17 11:03
Albo pedofilem. Kogo to obchodzi ?
- 1 2
-
2022-09-16 14:37
xxx
Jak łazili na ulice w paradach, to tak samo twierdziłeś?
- 3 6
-
2022-09-16 13:50
Moze J.K. jest gejem i badaja nastroje publiczne.
- 7 5
-
2022-09-16 12:18
Skoro pedofile piastują ...
- 8 2
-
2022-09-16 11:44
pytanie tyleż głupie co śmieszne, kaczyński ktory jest osoba homoseksualną pełni wysokie funkcje państwowe, więc po co to (2)
- 13 10
-
2022-09-16 12:11
o my good... nasze wyrywanie się z "cywilizacji" wschodu będzie jeszcze trochę trwało póki czytamy takie newsy :) (1)
- 9 4
-
2022-09-16 12:29
No potrwa, skoro za tym, ze mamy pracowac nad zakładaniem rodzin i przyrostem naturalnym najbardziej lobbują księża i jeden prezes, będący starym bezdzietnym kawalerem.
- 6 6
-
2022-09-16 11:07
pojedź do Słupska i spytaj się kogokolwiek na ulicy
- 15 1
-
2022-09-16 10:56
Strazak.policjant,zolnierz i inni funkcjonariusze niemoga byc homosexualusta!oto przyklad z zycia dzbanie! (2)
- 9 24
-
2022-09-16 13:44
Sprawdzić czy nie ksiądz
- 12 1
-
2022-09-16 11:46
weź się za słownik j. polskiego naukowcu, z taką ortografią nie zostaniesz nawet panem od selekcji odpadów
- 16 4
-
2022-09-16 10:16
Pełni najwyższe
Nadprezes
- 40 13
-
2022-09-16 10:16
jakiś uczeń (2)
nie ma po pierwsze praw wyborczych.
Pytanie jest tendencyjne. Przecież homoseksualizm jest teraz w modzie i nawet będąc hetero warto zrobić coming out.- 19 44
-
2022-09-16 15:44
bzdura do kwadratu.
- 0 0
-
2022-09-16 10:48
W modzie, to jest bycie mądrym.
Nadrób zaległości.
- 33 8
-
2022-09-16 10:39
Opinia wyróżniona
No i? (16)
Nie traktujmy dzieciaków jak jakieś niemoty bez własnego zdania. Rodzicom się nie podobają te pytania? A zwrócili oni może uwagę, że obecnie cały czas tłucze się tymi tematami w mediach (no, prócz eutanazji, ten temat wypływa b. rzadko)? Dzieciaka otacza świat, gdzie partie i ich poplecznicy żrą się między sobą o te tematy z ankiety, ale jak ktoś
Nie traktujmy dzieciaków jak jakieś niemoty bez własnego zdania. Rodzicom się nie podobają te pytania? A zwrócili oni może uwagę, że obecnie cały czas tłucze się tymi tematami w mediach (no, prócz eutanazji, ten temat wypływa b. rzadko)? Dzieciaka otacza świat, gdzie partie i ich poplecznicy żrą się między sobą o te tematy z ankiety, ale jak ktoś chce zapytać co o tym sądzi to "Nie, nie, nie nie, jest za młody". Młodzi są bombardowani tym wszystkim, ale niech się nie wypowiadają... gdzie tu sens? Jak dla mnie niech robią tę ankietę i będziemy przynajmniej coś wiedzieć, jak kreuje się to społeczeństwo.
- 92 64
-
2022-09-16 15:41
Eutanazja tuż tuż. Teraz kolej na Francję.
- 0 1
-
2022-09-16 12:41
czy w najbliższym kręgu twoich znajomych/rodziny znasz osobę homoseksualną? (10)
np. takie pytanie Ci nie przeszkadza? po co ministerstwu taka wiedza?
- 24 2
-
2022-09-26 15:02
Chociazby po to, zeby zobaczyc czy wystepuje jakas zaleznosc pomiedzy odpowiedziami na pytania "czy homoseksualisci powinni byc dopuszczani do wszystkich stanowisk" a "czy znasz jakiegos homoseksualiste". Inteligencja to zdolnosc dostrzegania zwiazkow przyczynowo skutkowych. U ciebie ta zdolnosc jest niezbyt wysoka.
- 0 0
-
2022-09-16 14:36
xxx (2)
Miasto Gdańsk, w swojej ostatniej ankiecie pytało mnie, czy w moim otoczeniu mam Ukraińców? To pytanie jest podobne do pytania o homosiów, i to Ci nie przeszkadza?
- 7 4
-
2022-09-16 15:42
Nie, bo to miasto Gdansk. Na innych prawach. (1)
- 4 1
-
2022-09-20 12:20
No tak, Jasne, to nie Pcim czy Brzeszcze...
- 0 0
-
2022-09-16 14:26
(3)
Chociażby po to, żeby wiedzieć czym może kierować się ankietowany odpowiadając na inne pytania. To nie jest ankieta z tego portalu, takie są robione przez odpowiednich ludzi, bo dobrze skomponowaną można jeszcze analizować. Moim zdaniem warto by było ją przeprowadzić... ale już po ptakach :D Ucięli temu łeb z tego co wynika z aktualizacji.
- 4 0
-
2022-09-16 18:34
czym się może kierować ankietowany? (1)
rozumiem, że jeśli kieruje się 'złymi' intencjami - to jego odpowiedź na ankietę/sondaż może być pominięta? skądś znam takie podejście
- 2 0
-
2022-09-17 09:07
To jest prostsze niż sądzisz, ale najwyraźniej strach przed tymi "złymi" jest silniejszy od zdrowego rozsądku. Spojrzałeś na skany ankiety? To że wyszczególniono na potrzebę sensacji pytania o homoseksualizm, nie zmienia faktu, że są tam też inne pytania, z których można będzie wywnioskować skąd bierze się np. uprzedzenie do osób homoseksualnych u
To jest prostsze niż sądzisz, ale najwyraźniej strach przed tymi "złymi" jest silniejszy od zdrowego rozsądku. Spojrzałeś na skany ankiety? To że wyszczególniono na potrzebę sensacji pytania o homoseksualizm, nie zmienia faktu, że są tam też inne pytania, z których można będzie wywnioskować skąd bierze się np. uprzedzenie do osób homoseksualnych u ankietowanych jeśli takie przejawiają. To jest kopalnia wiedzy, sondaż obecnie młodych ludzi, którzy będą odpowiadali za przyszłość tego narodu. No ale lepiej myśleć, że to "polowanie na (homo)czarownice", zakopać to w dole wstydu przed rozmawianiem z dzieciakiem o seksie, itd.
- 0 2
-
2022-09-16 18:27
czym się może kierować ankietowany???
- 1 0
-
2022-09-16 13:43
Pytanie jak pytanie. Przecież nie pytają kto konkretnie, wiedza z tego żadna (1)
Co najwyżej taka, czy ankietowany wie o homoseksualności kolegi
- 8 7
-
2022-09-16 15:40
Z sondaży też wiedza żadna, a wszyscy robią co chwilę.
- 7 0
-
2022-09-16 11:29
Jeszcze pytanie co ma na celu ta ankieta (3)
bo wydać 4,5mln na coś co nie da żadnej korzyści, to jednak szkoda wydawać. Mozna te pieniądze dużo lepiej spożytkować
- 28 4
-
2022-09-16 16:03
Lepiej wydać 10 tys za kosz na śmieci albo 100 tys na rydwan? (2)
- 10 1
-
2022-09-17 13:04
(1)
albo na narodowe laweczki?
- 2 0
-
2022-09-26 15:35
Tak, właśnie - na kosz, na rydwan i na narodowe ławeczki.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-09-16 09:06
25 lat to już raczej student niż uczeń? (2)
Ciężko uwierzyć, że w tym wieku można się jeszcze męczyć w szkole średniej
- 88 7
-
2022-09-16 10:54
Dlatego każdemu polecam edukacje domową. Jaki jest sens siedzenia w ławce 7 godzin dziennie.
- 6 6
-
2022-09-16 18:20
Może i ciężko, ale w tym kraju są "zdolni" ludzie.
- 0 0
-
2022-09-16 09:23
Opinia wyróżniona
naprawdę? (24)
to teraz nasze dzieci upolityczniamy?
nawet ja jako 37 letnia osoba nie bawię się w politykę i które ugrupowanie mi odpowiada to nie wiem, żadne
a skąd wiadomo że dzieciak 13 lat wie co to znaczy "aborcja"?
albo pytanie "Które z zachowań (seksualnych) są według ciebie niedopuszczalne?" - sa zachowania normalne i patologiczne o które się pytacie?
zacznijcie traktować dzieci jak dzieci a dorosłych jak dorosłych a nie na odwrót- 129 26
-
2022-09-16 09:54
Mało, która kobieta się bawi. Wystarczy wam serialik, komóreczka i sklepik z ubrankami. (2)
- 15 26
-
2022-09-16 10:50
każde ugrupowanie wypowiada się pod publiczkę (1)
potem zaczynają się kłamstwa i obłuda, podczas wyborów to obiecują gruszki na wierzbie, a w czasie rządzenia nikt ich nie rozlicza za kłamstwa, dlatego żadne ugrupowanie mi nie odpowiada, to są zwykli kłamcy
- 6 2
-
2022-09-16 11:03
wybierz niezależnych
bo chowanie głowy w piasek nie jest dobrym wyjściem, jak widzimy
- 2 3
-
2022-09-16 10:06
Takie mamy (1)
Nauczanie
Zacofane
Tylko lektury przez wszystkie lata to nasz przygotuje do życia- 3 9
-
2022-09-16 21:26
Przygotować do życia, to ma ciebie rodzic, a nie szkoła. Szkoła to wiedza, a to czy ty będziesz złodziejem, q-ą, morderca, a może porządnym człowiekiem to zależy od rodzica !
- 6 2
-
2022-09-16 10:11
przez to że się "nie bawisz" w politykę jest jak jest (7)
potem idziesz na wybory i głosujesz jak mama Ci podpowiedziała! a potem pretensje, że drogo, że lokdałny, że protesty i zablokowane ulice. Ale polityka? po co? przecież mnie to nie dotyczy!
- 15 9
-
2022-09-16 10:59
jaką masz alternatywę ? (3)
Pytam serio. U nas nie ma żadnej opozycji tak naprawdę. To są nieudacznicy bez pomysłu i programu, którzy co tydzień zmieniają zdanie jak im wiatr zawieje.
- 12 2
-
2022-09-16 12:13
ten "wiatr" dla opozycji to kasa z niemiec i rosji... (2)
zapytajcie nowaka...
- 3 7
-
2022-09-16 12:43
Lepiej zapytajcie Kaczyńskiego, czemu jest przeciwny reparacjom ze strony Rosji. (1)
- 4 4
-
2022-09-16 14:39
xxx
Odpowiem za niego, bo Rosja wygrała wojnę, bo Rosja nie mówi o sobie, że jest praworządna itp;)
- 2 0
-
2022-09-16 11:03
do rozemocjonalizowanego (2)
Bo widzisz normalni ludzie wykazują się dojrzałością emocjonalną i po ulicach z megafonem nie biegają.
Swoje poglądy polityczne prezentują podczas wyborów. Na co dzień zajmują się rodziną i samym sobą.- 11 1
-
2022-09-16 11:21
dokładnie (1)
dziwne że tolerowali Lempart i tą całą patologię na tych spędach organizowanych przez opozycję, powinni ich potraktować jak we Francji żółte kamizelki albo w Belgii tłumy, które wyszły protestować przeciw imigrantom, czyli policja z armatkami, pałami i paka na 48 + zarzuty za zakłócanie porządku i mandaty po 500 euro za uczestniczenie w spędach
- 6 4
-
2022-09-16 12:18
taka lapart czy jak jej tam nie wzięła się z nikąd przyjacielu, ani też z poczucia jej "obowiązku obywatelskiego"
niemiecka i ruska kasa cuchnie tu na odległość, nie wspomnę o jej "zaprojektowanej" osobowości gdzieś w moskwie, z "prezesem kodu" nie wyszło więc wprowadzono korektę w programie i wyszła im właśnie ona :/
- 3 3
-
2022-09-16 10:28
Pierwsze które zaczęły wprowadzać politykę były lewicowe organizacje typu Zdrovve Love? (2)
Opowiadać o tych tematach wolno ale zadanie pytania w ankiecie wywołuje taką burzę? Dostrzegam klasyczne podwójne standardy.
- 12 8
-
2022-09-16 11:00
Dokładnie (1)
to co oni publikowali podchodziło pod paragrafy
- 6 3
-
2022-09-16 11:27
ale nie doszło tak jak ty
- 1 1
-
2022-09-16 10:57
zdziwił byś się co wiedzą 13-15 latki (3)
i jakie k*stwo zaczyna się w tym wieku. Co tydzień za rączkę z kimś innym łażą, zakrapiane imprezy itp
- 10 3
-
2022-09-16 11:35
(1)
Wiesz po sobie czy swoich dzieciach?
- 3 6
-
2022-09-16 13:53
Większość palaczy zaczynała palić w ogólniaku, to jest 14-18 lat. Inicjacja seksualna w Polsce to średnio 16-18 lat. Licealiści to nie przedszkolaki, nie zapanujesz nad nimi.
- 0 1
-
2022-09-17 11:08
Jaki rodzic takie dziecko. To proste !
- 1 1
-
2022-09-16 12:21
(1)
Ale o masturbacji i seksie analnym to już możemy maluchów uczyć?
????- 7 3
-
2022-09-16 13:53
13 lat to maluchy?
- 0 2
-
2022-09-16 13:47
Zdziwisz się jakie rzeczy wie 13-latek
Kiedy wg ciebie ma poznać to słowo? Jak skończy 18-tkę?
- 1 0
-
2022-09-26 14:58
sa zachowania normalne i patologiczne o które się pytacie?
Zalezy kogo pytacie. Sa ludzie, wedlug ktorych nie ma patologicznych zachowan seksualnych (sex positive feminists). W jaki sposob chcesz sie dowiedziec co jest norma a co patologia jak nie pytajac w ankiecie? Dla ciebie dane zachowanie moze byc patologiczne, a moze sie okazac, ze wsrod mlodziecy stalo sie norma.
- 0 0
-
2022-09-16 09:28
Normalna sprawa (4)
Tzw. punkty socjalne za prawomyslnosc i przydatność dla partii.
W Chinach dawno już to mają- 27 27
-
2022-09-16 09:36
Zerżnięte z "wolnościowego" credit score w USA.
Tyle że tamten oceniał prawomyślność i przydatność dla korporacji.
- 4 2
-
2022-09-16 14:01
tylko w ChRL?! a w naszej PRL" to niby nie?
wczoraj, tak idzie rok akademicki, trzeba wypełnić fuury kwitów, w ankiecie od uczelni dla jakiejś najwyraźniej pogiętej agiencji nałuki polskiej prócz pytań o adres, wykształcenie, tytuły, osiągi itd
było pytanie o pochodzenie
to co, miałem bajdurzyć "robotniczochłopskointeligenckie" jak za Gierka, czy raczej "hłabięckokłólewskie"? czy raczej mówić o przodkach Niemcach, Żydach, Rosjanach, Szwedach, czy kogo bym tam wykopał z czeluści mojej genealogii?
napisałem "od małpy", serio. jakoś nie miałe serca pisać od Adama i Ewy
komunizm kwitnie tu i teraz. legalnie. instytucjonalnie.- 1 0
-
2022-09-16 15:46
I czy są szczepieni, bo lewica tego się domaga.
- 2 0
-
2022-09-17 08:56
u nas też były
a ludzie dalej chcą komuchów
- 1 0
-
2022-09-16 09:31
Kto pyta? Pytają co to sformułowanie .
- 6 2
-
2022-09-16 09:33
Jeżeli anonimowa to czemu nie? (5)
Jakąś uczelnia robiła badania naszego rocznika co roku przez 5 lat .
- 21 13
-
2022-09-16 09:42
(2)
A co dadzą wyniki jak dzieci nie rozumieją pytań? Każdy może zaznaczyć losowe odpowiedzi, nawet nie czytając ankiety.
- 4 4
-
2022-09-16 10:50
Może jest wersja odpowiedzi :
Nie znam odpowiedzi
Nie mam zdania.
Zdrowe love jest lepsze ?- 3 2
-
2022-09-16 13:55
Naprawdę myślisz że 13-latek nie wie co to jest homoseksualizm i aborcja?
W jakim ty świecie żyjesz...
- 2 1
-
2022-09-16 10:20
(1)
Nie, bo nie tego oczekuje od szkoly. Ledwo sobie radzi z nauka jezykow, matematyki czy historii a traca czas na cos takiego. Jesli akademia nauk stosowanych potrzebuje zrobic badania to najpierw niech sie zwroci do rodzicow tych dzieci i przede wszystkim niech zaplaci. Moga tez otworzyc wlasne szkoly i jesli zawra w umowie koniecznosc uczestniczenia w ich ankietach to prosze bardzo. Na razie to prokurator powinien sie zainteresowac jakim prawem ta firma zuzywa czas uczniow.
- 4 6
-
2022-09-16 15:52
A czy prokuratura zainteresowała sìę osobami, które obrażają przedstawicieli instytucji państwowych, owyznawców religii i niszc
- 2 0
-
2022-09-16 09:41
Oczywiście anonimowo, po zalogowaniu się do swojego konta ucznia... ?
- 30 11
-
2022-09-16 09:48
(6)
Nie rozumiem! Skoro młodzież decyduje o tym czy chce być kobieta czy mężczyzna, w jakim wieku może uprawiać sex, co jest najlepsze dla jego rozwoju, to dlaczego się tak burzycie o tę ankietę? Hipokryzja kolejna. Robta co chceta, ale otwarcie nie pytajcie i nie przyznawajcie się? Hehe
- 61 37
-
2022-09-16 10:17
samo sedno sprawy (3)
Program ZdrovveLove był taki wspaniały, propagowanie tęczowych i zmiana tożsamości płciowej dzieci i konieczna tego akceptacja oraz tolerancja, ciąganie dzieci na manifestacje aborcyjne też super ale ankieta już jest oburzająca!
- 17 6
-
2022-09-16 10:26
Pomijając wojnę polityczna. Co ja mam tolerować? Geja, który się otwarcie przyznaje do tego czy oszusta, bo potrzebuje akceptacji, miłości, zainteresowania, bo to jest na topie? Oszustów nie toleruje i nie bede. Co mnie obchodzi, ze ktoś jest kolorowy. Toleruje i niech sobie żyje w swoim świecie.
- 11 2
-
2022-09-16 15:05
Róbta co chce partia i naczelnik. (1)
Nie róbta co chceta sami. Macie myslec, robic co wam kaze partia narodowo socjalistyczna.
- 2 3
-
2022-09-16 21:13
To wam trzeba dyktować co macie robić i mówić. Zero własnego zdania, przemyśleń. Każdy sądzi po sobie
- 2 0
-
2022-09-16 10:18
Burzą się bo to nie oni upolityczniają i komercjalizują (1)
Przecież to jest standardowy klasyk, gdy to samo zrobi opozycja to będzie postęp, inkluzywność, sprawiedliwość społeczna, pozytywna dyskryminacja itp. itd. etc.
Zresztą sam to przerabiałem kiedyś w szkole, wywalili manifest komunistyczny a wprowadzili katechizm powszechny, teraz jak widać trzeba w drugą mańkę i tak w kółko to samo - jedyne co się nie zmienia to jakość polskiej edukacji. I o to w tym chodzi, po co rozmawiać o ważnych sprawach, po co poruszać i rozwiązywać problemy, jak mamy dżendery?- 7 0
-
2022-09-16 15:54
Reszta nieważna.
- 0 0
-
2022-09-16 09:49
(2)
Edukacja seksualna jest spoko, a zadanie takich pytań nastolatkowi już nie?
Nie, nie, nie popieram popis.- 42 9
-
2022-09-16 10:29
Przeciez PO i lewica (1)
Chca od pierwszej klasy podstawówki nauczać o teczowych. To nie rozumiem hejtu wobec tej ankiety
- 13 4
-
2022-09-16 12:44
Przecież księża w drugiej klasie podstawówki uczą dzieci co to jest masturbacja.
Tęczowi przy tym to pikuś.
- 1 7
-
2022-09-16 09:53
Bardzo dobre pytania. Wszelkie odchyły nalezy wyłapywać już na starcie. (5)
- 35 28
-
2022-09-16 10:21
Jakoś odchylony (2)
jarek żoliborski przetrwał, i to u siebie ,w katohomofobicznym mateczniku.
- 7 10
-
2022-09-16 10:44
Macie straszne ciągoty do niego, na każdy temat Jarek tu Jarek tam... (1)
... a z pisowców się śmiejecie ze oni tylko Tusk to Tusk tamto
- 10 0
-
2022-09-16 21:11
Jak nie maja innych argumentów, to obrażają
- 3 1
-
2022-09-16 10:23
Prawda!
- 1 0
-
2022-09-16 10:59
To musiałeś się dobrze zabunkrować, że jeszcze Ciebie nie wyłapali.
- 0 2
-
2022-09-16 09:59
Pewnie wyjdzie, że większość 13-latków popiera Konfę, a reszta Razem (1)
Zero zaskoczenia, ale większość docelowo wyrasta z głupoty, więc nie ma co panikować.
- 20 6
-
2022-09-16 11:39
Później się dorasta i Konfa traci wyborców ;)
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.