• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe

Wioleta Stolarska
21 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 09:43 (22 lipca 2022)
Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 trwa. W czwartek, 21 lipca, ogłoszono listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, teraz absolwenci wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Czas na potwierdzenie swojej deklaracji mają do 28 lipca. Sprawdziliśmy, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników.



Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się



Do egzaminów ósmoklasisty 2022 przystąpiło 9012 uczniów w Trójmieście



Do której szkoły średniej ze swojej listy preferencji się dostałe(a)ś?

W 2022 r. do egzaminów ósmoklasisty w Trójmieście przystąpiło w sumie 9012 uczniów - 5880 w Gdańsku, 2776 uczniów w Gdyni i 356 uczniów w Sopocie. W całym województwie pomorskim - przystąpiło 33 130 osób.

Szkoły ponadpodstawowe w Trójmieście - licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe I stopnia - przygotowały w tym roku 321 oddziałów, w których planowo ma zostać przyjętych 8918 uczniów. W porównaniu do ubiegłorocznej rekrutacji placówki planują przyjąć o 1122 uczniów więcej, przygotowano też 42 oddziały więcej niż podczas rekrutacji w roku 2021/2022.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdziliśmy, jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Szkoły informują o progach punktowych - wywieszają listy w budynku lub za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego



Progi punktowe w szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie szkoły udostępniają te informacje. Niektóre placówki wywiesiły listy w budynku, inne informują kandydatów tylko za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Rekrutacja do szkoły średniej. Kandydaci częściej wybierają technikum czy liceum?



Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście


  • od 22.07. 2022 r. do 28.07.2022 r. (do godz. 15:00) Potwierdzanie woli podjęcia nauki. Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
  • 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

Rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście



Z kolei od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będzie można składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej. 16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Miejsca

Opinie (1058) ponad 10 zablokowanych

  • I ALO w Gdyni - progi punktowe (2)

    Mat-fiz 155,1
    Biol- chem 162,6
    Pol-hist 154
    Mat - inf 158,05
    Mat - geo 158,95

    • 2 0

    • Dzięki (1)

      Dziękuję za podzielenie się i wpisanie,
      od piątku wszędzie szukam,
      nie rozumiem dlaczego nie jest wszystko od razu wpisane/ podane tu przez szkoły, w dobie internetu to takie proste.....
      nie każdy ma czas objeżdżać wszystkie szkoły, żeby dowiedzieć się jakie były progi.
      1Alo córka też miała na liście w 5 preferencji , wiec jestem ciekawa.
      Dostała się z 2 preferencji.

      • 1 0

      • Alo to dziwne liceum które jako jedyne chyba zabroniło zrobić zdjęć nawet punktacji :)

        • 1 0

  • hmm..topowe licea (3)

    Sopot. Topowe II L.O. I na tym koniec. Syn nie dostał się bo był pierwszy pod tzw kreską. Chciał, marzył, śnił. Dostała się w jego miejsce uczennica daaaaleko za kreską ale.... siostra innej uczennicy. W której to sprawie mama do dyrektor chodziła. Byliśmy świadkiem owej rozmowy. Zaproponowano abyśmy zgłosili się we wrześniu BO może miejsce się zwolni. Syn ujął się honorem i stwierdził że skoro go nie chcą .. trudno. Zaznaczam że wyniki były tzw prima sort, był laureatem wielu konkursów matematycznych. Tak więc znalazł się w III L.O w Sopocie i TO Szanowni Państwo był wybór trafiony w 10 !!! Klasa matematyczna profil rozszerzony. Angielski na wysokim poziomie. Nauczycielka matematyki P. Butkiewicz. Nauczyciel z powołania i pasjonat matematyki. Matematyka na maturze podst = 100 %, rozszerzona 96%. Angielski podst = 100%. A co najciekawsze w tym było..... że na fakultety przed maturą np z matematyki, angielskiego, polskiego do III L.O próbowali się zapisać uczniowie tej właśnie topowej II. I niestety bez szans bo prawo pierwszeństwa mieli uczniowie owego III l.o. a rocznik syna 1996.

    • 9 1

    • U Pana Jacka Gana takie przekręty? Hmm

      • 3 0

    • L0 w Sopocie

      Generalnie w Sopocie wszystkie licea są na dobrym poziomie.

      • 0 0

    • 3 lo w Sopocie to jak 5 w Gdyni. Do top i zachwytów bardzo daleko...

      • 2 1

  • Rekrutacja (3)

    Czytając niektóre wypowiedzi zastanawiam się kto je pisze. Czy tak trudno wczuć się w sytuację rodziców i dzieci które się do szkół niie dostały? Czy trzeba teraz obarczać rodziców o złe wybory, za szybkie wysłanie do szkół (6 latki)..... Itd. Nie uważam bym odpowiadała w jakim kolwiek stopniu za to iż córka z średnia 5.56,czerwonym paskiem się nie dostała nigdzie! Pomimo że nie startowaliśmy do czołówki. I żal mi tych wszystkich wstrętnych osób wywalających tu swój jad i mądrości. Bo to w niczym nie pomaga. Nasza edukacja to porażka. Można by dużo pisać. A wy wszyscy co tak się tu mądrzyć lubicie to proszę sobie kupić garść wyczucia.

    • 40 3

    • Racja

      • 5 0

    • I to jest właśnie patologia, że w sumie dzieciaki z dobrymi wynikami, bardzo dobrze zdane egzaminy, świadectwo świetne, a zostają bez szkoły. Jeśli taki był zamysł, aby takie dzieci do zawodówek powypychać, to jest do d. Chciał być historykiem, zostanie ślusarzem. No super!

      • 8 1

    • I właśnie aby takich sytuacji uniknąć, należy umożliwić rekrutacje do tylu szkół do ilu dziecko chce startować.

      Wtedy, o nie dostanie się do żadnej można obwiniać rodziców, że nie doradzili aby wybrać więcej, że przestrzelili, i o co kto tam chce.

      • 1 1

  • Liceum, liceum, tylko liceum widzę w tych komentarzach (2)

    Skąd ta głupia, nieuzasadniona presja na liceum? Mnie też rodzice na siłę pchali do LO, skończyłem viii lo w Gdańsku na Kartuskiej (mat-fiz) i bardzo żałuję gdyż poziom nauczania był dla mnie zbyt wysoki, odstawalem od reszty klasy, miałem komisa z matmy a na maturze okazało się że wcale nie byłem głąbem (62% matma rozszerzona) tylko poziom był bardzo zawyżany. Oczywiście potem parcie na politechnikę z której odpadłem po roku bo już sobie zupełnie nie radziłem i w wieku 19 lat zostałem bez zawodu, bez studiów i poszedłem pracować gdzie bądź... Gdyby tylko człowiek mógł zmienić przeszłość, wybrałbym Technikum zawód elektryk, elektronik, lub pokrewny i teraz trzepałbym hajs z wyuczonym fajnym zawodem... Przestańcie na siłę pchać dzieci w wyścig szczurów na Politechnikę jeśli tego same nie chcą, odkryjcie co naprawdę lubią robić i w czym są dobre i to jest najważniejsze, a nie wynik punktowy egzaminu. Dla przyszłego pracodawcy najważniejsze są umiejętności a nie punkty... Technikum czy nawet szkoła branżowa też są ok...

    • 47 1

    • gość

      Zgadzam się, moja starsza córka za rok kończy też VIII w Gdańsku, presją jaką wywierają rodzice jest niewyobrażalna, najważniejszy wynik i ciśnięcie na każdym kroku. Na wywiadówkach łapię się tylko za głowę, ale co mam zrobić jestem w mniejszości, a córka bardzo chciała skończyć właśnie to LO. Oczywiście, żeby temu sprostać musiałam córce zapewnić korki z matmy, bo w dobie nauczania zdalnego edukację w viii lo zakończyła by chyba na II kasie. Młodsza córka teraz dostała się do Technikum ekonomicznego, będzie miała właśnie ten zawód którego nie ma po ogólniaku, a studia, kursy itp. będzie w życiu kończyć nie jedne. Presja rodzica jest czym najgorszym co można w życiu zrobić dziecku. Potem jest brak wiary w siebie nawet po niewielkiej porażce. Taka osoba z reguły w życiu nic nie osiągnie , no chyba że tym czymś jest bycie korpoludkiem, bo do tego topowe licea na pewno przygotowują idealnie.

      • 3 0

    • e

      Nauczyciele z podstawówek robią nagonkę na Licea po których nic nie ma .Maturę można zdać też bardzo dobrze w Technikum i dostać się na dobre studia. Po Liceum nie ma nic tym bardziej jak obleje się I rok na studiach .Tam do magisterki docierają najlepsi czyli 1/3 z tych co składali na I rok

      • 0 0

  • Czerwony pasek (2)

    Chciałbym tylko nieśmiało dodać że nie ma takiego czegoś jak czerwony pasek. Jest biało-czerwony pasek, czyli barwy narodowe wymalowane na świadectwie. Tło dokumentu jest takie jakieś niebieskawe i te biało-czerwone barwy są ewidentnie widoczne. Mamy więc świadectwa z wyróżnieniem, z paskiem lub z biało-czerwonym paskiem

    • 5 15

    • I cóż to wnosi do dyskusji? (1)

      To jest nazewnictwo potoczne. Po co się pultać?

      • 7 5

      • Napisane jest to nadwyraz grzecznie i kulturalnie

        Pultać zacząłeś się ty.
        A ta informacja po prostu porządkuje nomenklaturę. Tak samo nie ma różnicy czy "Jeszcze Polska nie zginęła póki czy kiedy my żyjemy". A jednak warto wiedzieć jak jest na prawdę.
        Cała zresztą dyskusja tutaj nic nie wnosi bo żadna z osób nie zmieni zaistniałej sytuacji. Każdy jest tu tylko po to żeby sobie pogadać

        • 4 1

  • my nie mamy żadnej szkoły (11)

    Moja córka ma 143 pkt i nigdzie nie została zakwalifikowana, bo jak usłyszałam, zbyt ambitnie podeszła do tematu. Złożyłyśmy odwołania, podania do innych znacznie słabszych szkół i czekamy na cud.

    • 11 1

    • Odwołania itd (6)

      Na jakiej podstawie państwo się odwołali? Ponoc można jeśli się w punktacji mieściło, nam zabrakło 2pkt.a podania na jakiej zasadzie? Do szkół które nie były na liście? Pytam będąc w tej samej sytuacji tzn moja córka jest. 150pkt,5.56 średnia, świadectwo z wyróżnieniem i jest bez szkoły.

      • 2 0

      • Rekrutacja uzupełniająca (1)

        Jeśli dziecko nie dostało się nigdzie to bierze udział w rekrutacji uzupełniającej, która wygląda podobnie jak pierwsza, tylko miejsca są ograniczone. Odwołanie to faktycznie jeśli zabraknie minimalnie warto pisać.

        • 1 0

        • Pisaliśmy odwołanie w jednej z gdyńskich szkół, na gotowym druku. Treść tego formularza brzmiała mniej więcej tak: "W przypadku wolnych miejsc proszę o przyjęcie córki/syna ... do klasy:...". Nie bylo wiec tam mowy o tym czy mi zabrakło 1pkt czy pół. Wiem, że można się odwoływać z takiego powodu, gdy np. Komisja nie uwzględniła jakiegoś kryterium, przez co nie doliczono punktów, nie uwzględniono pierwszeństwa itd, ale to inna kwestia niż sytuacja, w której zwyczajnie zabrakło punktów.

          • 4 0

      • 150 punktów to bardzo słaby wynik, przy tak łatwym egzaminie..widocznie oceny wystawiono na wyrost.. (3)

        przy uczciwej 4 z matmy czy polaka, egzamin spokojnie 170 punktów

        • 4 4

        • (2)

          No i co ta wypowiedź wnosi do sprawy? Dla Pani/Pana średni dla mnie wspaniały. I nie uważam by dziecko z taką punktacją i średnią 5.61 musiało pójść gdzieś gdzie nie chce bo nawet do awaryjnych Sue nie dostało. Chyba nie o to chodzi by poszło gdziekolwiek zwłaszcza iż da sobie radę w liceum i lata na te oceny pracowała, częściowo sama na zdalnym nauczaniu o ile to nauczaniem można nazwać. Problem jest ten iż dduzo dziueci zostało bez szkół co niestety jest fakt a nie to czy według kogoś to dużo czy mało. Ja pitolę w którym momencie padło pytaniue czy to dużo?

          • 5 1

          • (1)

            A może to wszystko po to, aby dzieciaki poszły do zawodówek?

            • 0 0

            • Tylko, że takich nie ma...

              W zawodówce są dwa dni nauki w szkole i reszta to praktyki, które rodzic sam musi załatwić....A te dzieci mają po 14 lat... Wracamy do średniowiecza??? Jakby nie patrzeć, to są jeszcze dzieci - mają szanse się rozwijać - niektóre operacje myślowe dopiero się kształtują w tym wieku, a tu społeczeństwo proponuje im, żeby zakończyli edukację, bo nie mają punktów. Beznadzieja, to mało powiedziane. Szkoda mi tych dzieci, bo często są to inteligentne osoby, tyle, że nie pasujące do "cudownego" systemu. Ech....

              • 2 0

    • Współczuję

      Naprawdę serdecznie współczuję. Mnie to czeka w przyszłym roku. Z przerażeniem myślę o tym, że również mając raczej zdolne, bardzo pracowite dziecko, możemy być w takiej samej sytuacji. Dzieci dostały sygnał: po co się starać, uczyć, ślęczeć do północy nad książkami, jak i tak szanse na ogólniak marne

      • 6 0

    • Niestety (1)

      Moja córka ma taki wynik i do klasy ostatniego wyboru zabrakło jej 3 punktów. Nie wybieraliśmy żadnej klasy, w której w zeszłym roku było więcej, ale niestety progi poszybowały o od 3, poprzez 13, 20 kilka i 30, nie było szans.

      • 4 0

      • U nas dokładnie tak samo

        • 2 0

    • e złóżcie do Technikum

      • 0 0

  • nie ma równości (2)

    Nie liczcie na to, że wszyscy są tacy sami , że wszyscy będą na takim samym poziomie. Zawsze byli i będą ci którzy mają więcej punktów i racy , którzy maja ich mniej. Nie zawsze zależy to od godzin spędzonych nad książkami. Nie każdy uczeń, który ma czerwony pasek i ponad 170 punktów siedzi od rana do wieczora nad książkami. Powiem więcej, są wśród nich dzieci, które osiągają bardzo wysokie wyniki w innych dziedzinach (sporcie, muzyce, konkursach artystycznych). Chodzą na zajęcia po lekcjach, które zajmują im całe popołudnie, a na odrabianie lekcji poświęcają 1-1.5 h dziennie (średnio, raz mniej raz więcej). Gdy słyszę, że dziecko siedzi 3 godziny dziennie nad lekcjami i potem zdaje na trójkę czy czwórkę to mi żal takiego dzieciaka. Może powinien robić coś innego, nie musi iść na studia (i męczyć się w liceum ). Może należy go spytać co chciałby robić w życiu. To nie na tym polega, żeby siedzieć nad lekcjami (czasami nawet z rodzicami) przez pół dnia. Jeden ma głowę do nauki i lubi to, a drugi jest świetny w innych dziedzinach i niech się rozwija. Nigdy nie zakazałam dzieciom zabawy na tzw. podwórku, zawsze starałam się zapisywać ich na takie zajęcia jak chcieli. Mają mnóstwo kolegów z różnymi zainteresowaniami, mają też swój świat w którym nie tylko dobrze się czują, ale są świetni. Łatwo może pisać, gdy w szkole też nie mają problemów, ale chyba mimo wszystko trzeba inaczej spojrzeć na ten problem .

    • 12 2

    • Trochę ściemniasz

      Interesuję się informatyką, ale tak na prawdę. Piszę samodzielnie oprogramowanie. Z inform.mam 6, z matmy mam 4 chociaż umie na 5
      Na egzaminie 88%. Zawaliłem trochę podczas pandemii. Pani od matmy powiedziała, że liczą się oceny cząstkowe a nie ile kto umie.

      • 0 0

    • Dokładnie tak jest. Dzieci są różne. Mój akurat ma głowę do nauki, ale tego nie lubi. Na palcach mogę policzyć ile razy się uczył w 8 klasie. Jak znajomi się uczyli, on siedział, gapił się w sufit i czekał aż skończą. I chociaż w rezultacie osiągnął całkiem przyzwoity wynik punktowy, bo 175 punktów, to wybrał technikum. Stwierdził, ze podstawówki nie chce powtórzyć. Czy to była dobra decyzja? Zobaczymy czas pokaże

      • 0 0

  • Kto może wziąć udział w rekrutacji uzupełn.? (4)

    Czy uczeń który się dostał do szkoły w pierwszym naborze, potwierdził chęć nauki w tej szkole(świadectwo, zaświadczenie) może jeszcze brać udział w rekrutacji uzupełniającej? Nie wypadnie z systemu? Gdzieś jest to zapisane, bo nie mogę znaleźć

    • 2 5

    • (1)

      Z tego co się orientuję to nie. Uzupełniająca jest dla osób które się nie dostały nigdzie.

      • 5 1

      • Gdzieś czytałam, że dla wszystkich, jedynie się zaznacza, że masz gdzieś miejsce w szkole. Zadzwonię do kuratorium i zapytam.

        • 2 0

    • Rekrutacja uzupełniająca jest dla tych co sie nigdzie nie dostali

      • 6 1

    • Uzupełniająca

      Rekrutacja uzupełniająca jest drugim etapem rekrutacji. Szkoły w których po pierwszym etapie zostaną miejsca zgłaszają tą informację do kuratorium i te miejsca są dostępne w systemie rekrutacji dla uczniów, którzy nigdzie się nie dostali. Jeżeli ktoś się już dostał to tylko, jeżeli nie potwierdzi swojego miejsca w szkole a tym samym zostanie skreślony z listy osób przyjętych, bierze udział w drugim etapie.

      • 5 1

  • XX LO w Gdańsku - progi (2)

    Czy zna ktoś minimalne progi do XX LO w Gdańsku ? Jak tak to proszę o wpisanie.

    • 0 0

    • Na stronie 4 tej dyskusji

      • 0 0

    • minimalne nic ci nie dadzą, bo pewnie są dzieci, które miały powyżej min więc one zajmą te miejsca

      • 0 0

  • 2-3 wolne miejsca

    Mamy jeszcze 2-3 wolne miejsca w Liceum Columbus w Gdańsku. Jeśli ktoś jest zainteresowany to zapraszamy do kontaktu poprzez formularz na stronie internetowej szkoły.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Mniej światła, Więcej gwiazd 2024

spotkanie, pokaz

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Larwa żaby trawnej to:

 

Najczęściej czytane