• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe

Wioleta Stolarska
21 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 09:43 (22 lipca 2022)
Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 trwa. W czwartek, 21 lipca, ogłoszono listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, teraz absolwenci wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Czas na potwierdzenie swojej deklaracji mają do 28 lipca. Sprawdziliśmy, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników.



Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się



Do egzaminów ósmoklasisty 2022 przystąpiło 9012 uczniów w Trójmieście



Do której szkoły średniej ze swojej listy preferencji się dostałe(a)ś?

W 2022 r. do egzaminów ósmoklasisty w Trójmieście przystąpiło w sumie 9012 uczniów - 5880 w Gdańsku, 2776 uczniów w Gdyni i 356 uczniów w Sopocie. W całym województwie pomorskim - przystąpiło 33 130 osób.

Szkoły ponadpodstawowe w Trójmieście - licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe I stopnia - przygotowały w tym roku 321 oddziałów, w których planowo ma zostać przyjętych 8918 uczniów. W porównaniu do ubiegłorocznej rekrutacji placówki planują przyjąć o 1122 uczniów więcej, przygotowano też 42 oddziały więcej niż podczas rekrutacji w roku 2021/2022.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdziliśmy, jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Szkoły informują o progach punktowych - wywieszają listy w budynku lub za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego



Progi punktowe w szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie szkoły udostępniają te informacje. Niektóre placówki wywiesiły listy w budynku, inne informują kandydatów tylko za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Rekrutacja do szkoły średniej. Kandydaci częściej wybierają technikum czy liceum?



Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście


  • od 22.07. 2022 r. do 28.07.2022 r. (do godz. 15:00) Potwierdzanie woli podjęcia nauki. Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
  • 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

Rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście



Z kolei od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będzie można składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej. 16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Miejsca

Opinie (1058) ponad 10 zablokowanych

  • Nowe oddziały (19)

    Myślę, że dobrym pomysłem na tą sytuację z brakiem miejsc w szkołach byłoby utworzenie nowych klas w niektórych przynajmniej szkołach, w tych najbardziej obleganych. Skoro moje dziecko przez 8 lat chodziło na dwie zmiany, kończyło 3 razy w tygodniu o godzinie 17,to w liceum tym bardziej dałoby się tak zrobić. Chyba w Słupsku jest już decyzja o utworzeniu nowych klas.

    • 11 17

    • Bzdura (8)

      Dlaczego ci, którzy lepiej wszystko rozegrali mają być stratni? A zasady były równe dla każdego

      • 5 5

      • ? (5)

        W czym niby stratni. Sytuacja dotyka każdego, nawet tego, który zasłużył na dostanie się do szkoły bądź mu się udało.

        • 3 6

        • Stratni w tym, że chodziliby na 2 czy 3 zmiany do szkoły...

          • 8 2

        • (3)

          1. Stratny na tym, że inne dzieci, które nie ogarnęły sytuacji dostaną szansę na lepsze profile, a moje dziecko nie.
          2. Nie życzę sobie żeby mój syn chodził do szkoły na godz. 13 bo ktoś nie zna zasad, nie umie policzyć, ma przerost ambicji, nie ma zmysłu taktycznego, nie kalkuluje

          • 6 9

          • czyli reset naboru! (1)

            za cwaniactwo nie powinno być bonusu

            • 2 3

            • Co masz na myśli pisząc o cwaniactwie?

              • 1 1

          • Ja pitolę oby moje dziecko nie spotykało na drodze osób pani pokroju. Żal.

            • 2 1

      • To jest problem rządzących, oświaty, dzieci i rodziców. Dlatego można jakoś próbować zaradzić. Moja córka dostała się do Lo, może nie pierwszy wybór ale źle nie jest.

        • 3 2

      • A czy o to chodzi by być sprytniejszym i coś lepiej rozegrać, no błagam. To jest nie normalne. Nie tak powinno być.

        • 0 0

    • a skąd weźmiesz nauczycieli, którzy będą w tych dodatkowych klasach uczyć? Już teraz są wakaty w szkołach! A gdyby nawet cudem znaleźli się chętni nauczyciele, to zbyt mała dotacja państwowa na oświatę nie pozwala na ich zatrudnienie.

      • 16 2

    • (1)

      W szkołach nie tylko nie ma miejsc na dodatkowe oddziały, nie ma też nauczycieli.

      • 13 0

      • Niestety, dodatkowych klas nie ma ani gdzie umieścić, ani kto w nie pracować, gdyż nauczyciele masowo odchodzą z zawodu z powodów oczywistych. Problemem jest również to, iż miasto się rozwija w szybkim tempie, a infrastruktura edukacyjna dramatycznie nie nadąża. 8 LO i 7LO to ostatnie placówki na południu miasta. Wszystkich dzieciaków nie zagospodarują. Miejscowości ościenne również nie wypełnia tej luki.

        • 4 0

    • i kto sie dostanie do tych dodatkowych? (4)

      ten który sie nigdzie nie dostał - czy ten który tez sie do tej nie dostał - ale w rekrutacji dal tez awayjnie szkołę niższa- i tam sie dostał?
      czy przy nowych klasach będzie mozna ponowie wybierać lepsza szkołę, w której sie zrobią miejsca - czy trzeba by zostać w tych gorszych..

      • 6 0

      • (3)

        Może być ponownie rekrutacja, mogliby wszyscy brać udział i zdecydować czy zostają w tej, do której się dostał czy się przenosi, a Ci którzy się nigdzie nie dostali też mieliby szansę. To nieprawdopodobne, że dzieci z dużą ilością punktów wylądują w kiepskich szkołach tylko dlatego, że ambitnie ułożyli listę szkół we wniosku.

        • 1 16

        • Co za bełkot (2)

          Jestem ambitny i chcę chodzić do V LO w Gdańsku na mat-fiz. I guzik mnie obchodzą wszyscy inni. Będziemy rekrutować póki mi się nie uda!!!
          Ludzie!!! Co Wy opowiadacie?!?!?! Każdy ponosi konsekwencje swoich wyborów, nawet najgłupszych i basta. Mój syn też nie dostał się do wymarzonej szkoły. Ale dzięki rozumnemu podejściu jest w słabszej ale na super oddziale

          • 12 1

          • jezeli guzik cie obchodza wszyscy inni, to liceum nie jest miejscem dla ciebie. (1)

            tam są prace zespołowe.. nie dla Ciebie. Indywidualnie sprawdzisz się jako mechanik samochodowy.

            • 0 5

            • No właśnie o tym napisałem.

              To była ironia do tego co napisała Jaaaa79. Ona chciała ponownej rekrutacji. Jednemu się nie powiodło i inni mnie nie obchodzą. Ja mam być w tej szkole, w której chcę!!!

              Kumati????

              • 6 0

    • 2 zmiany

      Bzdura, dzieci mają zainteresowania, zajęcia dodatkowe, uprawiają sporty. Dwuzmianowość w szkole to bzdura.

      • 6 1

    • Nierealne

      Szkoły nie są z gumy. Zajęć jest bardzo dużo, codziennie do 14/15. Braki kadrowe. Jak
      Miałyby sobie poradzić dzieci dojeżdżające?

      • 5 1

  • Mama (3)

    Mój syn miał slabe swiadectwo i slabo mu poszło na egzaminach szczególnie z matmy 20% uparł sie ze chce isc do liceum o profilu wojskowym. Pani wytlumaczyła że wysokość progu ustala się ilość podań do miejsc więc jesli na 60 miejsc jest 200 chetnych to wiadomo ze wybiorą dzieci z najlepszymi progami syn wybral tez technikum i branżowke i sama bylam zaskoczona ze z wynikiem 98 pkt dostał sie do liceum pierwszego wyboru. Na 60 miejsc pierwszego wyboru bylo 53 podań a na drugim wyborze bylo ok 60 chetnych i czy moj syn sie dostanie do wymazonej szkoly liczylo sie tez czy dzieciaczki ktore podały tą szkole jako drugi nabór dostaną sie do szkoly ktorą wymieniły w swoim pierwszym naborze

    • 7 0

    • (2)

      Jak działa rekrutacja to już wiemy...

      • 0 3

      • (1)

        jak widać z wielu wcześniejszych wpisów - nie wszyscy wiedzą i nie wszyscy rozumieją! Tu widać przykład mamy, która system zrozumiała, odpowiednio pokierowała dzieckiem i nie ma żalów i pretensji.

        • 11 1

        • Moja córka się dostała do szkoły 3 wyboru, już to pisałam, i to nie zmienia faktu, że uważam,ze system rekrutacji się nie spisuje.

          • 3 1

  • Męczą ludzi w tych liceach (1)

    Ja mało pamiętam z liceum, a uczyłam się pilnie. Taki mega stres i zakuwanie, a po krótkim czasie i tak wszystko w niepamięć.

    • 10 0

    • Bo Liceum to zły wybór. Nic po tej szkole nie ma ,jest ona przedłużeniem podstawówki

      • 0 0

  • Rrrrrrtt (6)

    Coś jest nie tak z tą rekrutacja w Gdansku do liceów !!
    Żądamy uruchomienia dodatkowych klas w liceach pani Dulkiewicz! Kasa na uchodźców leje się szerokim strumieniem natomiast na szkoły dla dzieciaków nie ma? Poszedł podwójny rocznik! A jak to jest z absolwentami 8klas z krainy U, którzy przybyli kilka miesięcy temu i język polski jest im za bardzo nie znany?

    • 15 19

    • dobudujmy szkoły w miesiąc i sklonujmy nauczycieli ...
      a dziwicie się że takie tęgie głowy się nigdzie nie dostały!

      • 11 2

    • Możecie sobie pokrzyczeć i żądać. Kto będzie tam uczył i gdzie? Już teraz na sale lekcyjne zaadaptowane zostały wszystkie możliwe pomieszczenia. A za minimalna nikt do tej roboty nie pójdzie! Trzeba było strajkować razem z nauczycielami, a nie wyzywać od nierobów! Macie, co chcieliście! Wybrali inne zawody!

      • 9 1

    • A ja kategorycznie się temu sprzeciwiam. (3)

      I jestem w większości gdyż większość się gdzieś dostała. Moje dziecko nie będzie chodzić do szkoły na 13.25, kończyć o 19 i na drugi dzień na 8 rano bo ktoś nie ogarnął systemu rekrutacji!!!
      Co do przybyszów to w klasie syna jest jedna dziewczynka. Nie za dużo raczej. I nie jest powiedziane że nie mieszka tu już kilka lat.

      • 4 3

      • (2)

        Co Pani za głupoty pisze! Jak można patrzeć tylko na własny czubek nosa... Córka z średnia 5.6 i punktami 150.15 nie dostała się nigdzie. Pomimo że ogarnęliśmy rekrutację! Jpr

        • 6 5

        • No proszę wybaczyc (1)

          ale czubek nosa mój i mojego dziecka jest dla mnie ważniejszy niż czubek nosa Pani/Pana i Państwa dziecka. Mój syn nie jest Chrystusem żeby cierpieć za innych i siedzieć w szkole do wieczora. Kto tu widzi tylko czubek swojego nosa??? Nakazanie dzieciom nauki do 19 bo mi się nie udało to nie jest egoizm??? Zasady były jasne i równe, informacje jawne. 150,15 i bez szkoły to jest ogarnięcie rekrutacji???? Nie każdy może uczyć się w top10. Ale słabsze licea stały otworem

          • 3 5

          • Na liście mieliśmy 5 szkół, lepsze i gorsze. Więc proszę głupot nie pisać a tak, patrzy pani na własny czubek nosa i tak, niestety taki stał się świat. Ja widzę problem, pani nie. Zresztą szkoda czasu, musiała bym się z poglądami chyba pod ziemię zakopać by reprezentować poziom do dyzkusji. Nie pozdrawiam.

            • 0 1

  • PO u waładzy

    oto PO w Okrasie bzdulcynei, szkół ni ma i nie będzie

    • 6 16

  • miejsca .. (2)

    Miejsc w szkołach jest jeszcze dużo. Są to słabsze LO, technika czy wiele branżowek a także szkół prywatnych. Oczywiście, szkoda dzieciaków które mają 100/120/140p. i muszą wybierać w szkołach branżowych ale czy to wina systemu ? Uważam, że nie. Po prostu ktoś był lepszy, ktoś był sprytniejszy, bardziej zaradny i tak rozplanował swoje wybory, że się dostał. Poza tym drodzy rodzice czas w końcu nauczyć dzieci , że swiat nie jest sprawiedliwy i nie będą dostawać wszystkiego czego zapragną. Oczywiście, szkoda, że mają taką lekcję od życia ale tak już jest. Po prostu ... te kilkadziesiąt osób było lepszych, i pewnie nie raz tak będzie, że na wymarzonym kierunku studiów ktoś będzie lepszy i się dostanie, że na wymarzone stanowisko pracy ktoś będzie lepszy i je otrzyma a nasza pociecha nie. Życie. Zamiast płakać nad rozlanym mlekiem pokażcie dzieciom jak sobie radzić z sytuacją, szukajcie ( chodź bardzo trudno) jakiegoś rozwiązania. Biadolenie i oskarżanie nic tutaj nie pomoże. Nikt specjalnie dla Was nie usunie już przyjętego dziecka, nikt nie zrobi od nowa rekrutacji bo wasze dziecko musi się tu i tu dostać. Porażka jest czymś przykrym ale wpisanym w nasze życie i trzeba umieć sobie z nią radzić.

    • 20 16

    • co ty p..sz? 2tys miejsc brakuje. nawet w branżowkach (1)

      • 2 2

      • Wróć na forum około 1 siepnia, choć już 29 zaczną się pojawiać informacje o wolnych miejscach

        Gwarantuje że żadne dziecko nie zostanie bez szkoły. Ciekawe skąd masz dane że brakuje 2000 miejsc? Możesz mieć informację, że 2000 dzieci nie dostało się nigdzie. A to nie jest tożsame. Informacji o miejscach nie ma jeszcze nikt. A są szkoły gdzie po prostu malo osób wogole składało

        • 2 0

  • Wkurzony rodzic (2)

    Elektryk w Wejherowie zmniejszył nabór o 8 klas!!!!!! Mozna sprawdzić na stronie kuratorium. Nikt z klasy mojego syna się tam nie dostał!mieli po 60 i 70 pkt. To skandal!!!Czemu powiat wejherowski zmniejsza nabor przy podwójnym roczniku?'!!!Dzieci z Wejherowa są bez szkół !

    • 12 3

    • może dlatego, że nie ma nauczycieli (nie ma kto uczyć)? A może dlatego, że zmniejszono dotację na oświatę przekazywaną centralnie a miasto nie ma już z czego dokładać, bo ma wiele innych wydatków - służba zdrowia, komunikacja itp? Dobre pytanie, szukaj odpowiedzi.

      • 8 1

    • Bo nie ma nauczycieli zawodu. Starzy już odchodzą na emerytury, a młody inżynier się nie garnie doborach za skandalicznie niska pensję. Ot co!

      • 9 1

  • (26)

    Mam wrażenie że płaczą tylko te mamuśki i dzieciaki które miały przerost ambicji nad treścią. "Mam 150 punktów i się nigdzie nie dostałam." Może dlatego, że 150 punktów to bardzo przeciętny wynik i gdyby nie aplikowanie do 5. szkół z górnego rankingu to by nie było problemu? Może czas już sobie uświadomić że dziecko z taką punktacją to nie wszechwiedzący umysł tylko przeciętny człowiek. I górnolotnie licea nie są dla niego. Poza tym ktoś w szkołach zajął już miejsca , klasy są w 100% zajęte przez lepszych więc skąd ten żal? Po prostu byłeś słabszy. Nawet jakby dorobili 1-2 klasy to skąd wiesz że bys sie dostał? Może znowu ktoś był by lepszy?

    • 28 26

    • I tak i nie (18)

      Są licea gdzie na zbieżne kierunki z zainteresowaniem i predyspozycjami mojego dziecka zgodnie z opublikowanymi wynikami dostali się słabsi uczniowie, wiec nie jest tak do końca ze dostali się najlepsi. Jednak uważam ze system rekrutacji jest zle zrobiony, bo gdyby był nieograniczony wybór to taka sytuacja nie miałaby miejsca. Faktycznie wtedy mozna powiedzieć ze dostali sie najlepsi. To albo mówimy ze system jest oparty na punktach, które to wszyscy tak mocno liczą albo nie.

      • 3 3

      • Ale Twoje dziecko widocznie nie chciało iść do tych liceów. (17)

        Zatem dlaczego narzekasz że są licea gdzie są pożądane przez Twoje dziecko kierunki, skoro to dziecko nie chciało tam się uczyć? Teraz jest już po Filipku. Chyba nie sądzisz że dzieci ze słabszych liceów będą wykreślane bo bąbelki nagle zapałały miłością do słabszych szkół gdyż do dobrych byli za slabi.
        To tak jak facet zarywa na imprezie do ładnej dziewczyny, a jak dostanie kosza to próbuje poderwać jej brzydszą koleżankę bo a nóż się uda. To jest żenujące...

        • 8 4

        • (10)

          Powtórzę jeszcze raz. System miał ograniczenie ilościowe wyboru szkół. Są miasta w Polsce które to zniosły właśnie celem eliminacji takich kuriozalnych sytuacji. Bardzo chce zobaczyć co rodzice młodych dziewczyn zrobią jak po zakończeniu tego cyrku dostana opcje do technikum na cieśle itp. Przypominam ze mówimy tu o dzieciach z czerwonym paskiem oraz zdanym egzaminie powyżej średniej (150-160 pkt) . Przypominam również ze to nie są studia które są dowolne i nieobowiązkowe a obowiązek kształcenia jest do wieki 18 lat. I powtórzę jeszcze raz - szkoły z niskimi progami zostały zajęte dla dzieci z słabszymi wynikami jak również szkoły dla dzieci z wynikami bardzo dobrymi oraz dla olimpijczyków. To gdzie są te szkoły dla wymienionych przedziałów powyżej?

          • 5 1

          • Niestety system rekrutacji sprowadza się kombinowania z listą preferencji (3)

            I zmusza 13 i 14 latków nie do wyboru tych klas, które są zgodne z ich preferencjami i zainteresowaniami, ale do kombinowania jak ułożyć listę aby gdzieś się dostać. Do tego dochodzi za mała liczba utworzonych miejsc w stosunku do liczby absolwentów. Szkoły podstawowe w Gdańsku skończyło o 40% więcej absolwentów niż w zeszłym roku, a Gdańsk przygotował dla nich o 10% więcej miejsc i to razem we wszystkich szkołach (licea, technika i zawodówki)

            • 4 2

            • To nieprawda. Dobrzy uczniowie z punktami ok 150 (2)

              mogli dostać się na dobre profile. Tylko w słabszych szkolach. Wszyscy chcieli na top od the top no to trudno.

              • 4 6

              • taa. na profil mechanik samochodowy... ale wtedy dobrzy mechanicy nigdzie by się nie dostali. (1)

                taki problemik.

                • 1 1

              • iv lo, xiv lo w Gdańsku, V LO w Gdyni... I po problemiku

                Z tych co znam wyniki

                • 1 0

          • Zniesienie ilości możliwych szkół to jest tragedia (5)

            Każdy, absolutnie każdy kandydat do liceum ustawi ta samą kolejność na liście preferencji. Bo dlaczego miałby inaczej. Tylko wybierze może inne profile klas. W ten sposób tworzysz szkoły tylko dla elit i szkoły tylko dla słabych. Potworzy się coś w rodzaju gett. Dla pojedynczego dobrego ucznia to może i dobre. Społecznie to masakra. Kto będzie chciał uczyc w szkole gdzie są tylko dzieci słabe, nieogarnięte, mające mniej umiejętności lub chęci???? Potworzą się szkoły jak w filmie Młodzi gniewni. Jestem przekonany że też system z.nieograniczoną ilością szkół nie przetrwa dlugo

            • 2 1

            • (4)

              Nie rozumiem tego argumentu o gettach. Takie 3LO w Gdyni to getto dla olimpijczykow? Rozumiem ze społecznie korzystne jest to dzieci z lepszymi wynikami nie dostały się nigdzie a np są licea gdzie dzieci z mniejszymi punktami dostały się.

              • 2 0

              • Pisząc o gettach miałem na myśli słabe szkoly, w których byliby tylko totalnie słabi i leserzy. (2)

                Dlatego podałem argument o Młodych gniewnych. To że dzieci z wyższymi punktami się nie podostawały to nie wina systemu, a samych dzieci i ich rodziców ponieważ nie wybrali słabszych szkół. Gdyby mieli rozum to by to zrobili, a na lodzie zostaliby uczniowie i uczennice z niższymi punktami, co byłoby naturalne i nie byłoby afery

                • 1 1

              • (1)

                Możemy ustalić które to licea są lepsze a które gorsze?nie aplikowaliśmy ani do 2,3,6. Wg jakich kryteriów mamy określić? Wszyscy już wiemy ze wyniki z zeszłego roku są niemiarodajne.

                • 0 0

              • Wg procentów uzyskanych na maturze

                Na korki może iść każdy z każdej szkoły i do tych samych nauczycieli. Ale jednak wyniki matur są rozbieżne nawet o 50%. I to jest miernik w liceum, gdyż po takiej szkole jak LO bez studiów nie ma się zawodu. Technika to inna bajka. Po tym ma się zawód, studia nie da potrzebne więc matura ma mniejsze znaczenie, choć oczywiście i maturzyści po technikach idą na studia. Ale nie każdy idzie z tą myślą

                • 1 0

              • To ze dzieci z punktami 150-160 się nie podostawały nie jest winą systemu

                To wina ich zbyt dużej pewności siebie i nie zabezpieczenia się gorszymi szkołami. Gdyby to zrobili to dostałyby się do tych słabszych placówek, a z nich wypadłyby dzieci z punktami niższymi, co byłoby jak najbardziej naturalne i nie byłoby całego zamętu. Okazałoby się że lepsze dzieci mają lepsze szkoły a słabsze dzieci słabsze szkoły. Te słabsze skorzystały na jakimś ogólnym dziwnym, fałszywym przeświadczeniu że progi z zeszłego roku się nie zmienią. System ma umożliwiać dostanie się do szkoły i to umozliwia ale za indywidualne decyzję już system nie odpowiada. Co ma poradzić system w sytuacji jak ktoś ze 160pkt obstawi 5 najlepszych liceów w Gdansku????
                A to że lepsze dzieci będą uczyć się w zawodówkach i słabszych technikach to akurat społecznie bardzo dobre. Podniesie się ich poziom (szkół), słabsze dzieci będą mogły równać w górę. Jest to korzystne gdyż nie zostało wymuszone, a wyszło tak w sposób naturalny.

                • 6 2

        • (5)

          Czytając tą wypowiedź i to jak jest sformułowana zastanawiam się czy pisała to osoba o zdrowych zmysłach. Proszę wczuć się w czyjąś sytuację a nie być pouczającym chamem.Nie pozdrawiam.

          • 5 5

          • Nie mam zamiaru wczuwać się w sytuację kogoś kto podjął złe decyzje (4)

            Czy osobą o zdrowych zmysłach jest ktoś kto ze 150 pkt. w znanej wszystkim sytuacji ilości dzieci i łatwego egzaminu nie wybiera słabszej szkoły? Mój syn miał 156 i aplikował do szkoły o najniższym profilu z klasa mat (tylko mag go interesował). Tak. To my mieliśmy zdrowe zmysły, a ludzie o przerośniętych ambicjach je postradali.

            • 6 2

            • Postradali? (1)

              Czytając Pani/Pana post miałam wrażenie, że dziecko Pani/Pana to geniusz a tu cytując "całkiem przeciętny wynik". Moje dziecko dostało się do szkoły 1 wyboru i nigdy nie przyszłoby mi do głowy pisać opinie w taki sposób obrażając także własne dziecko. Krajowy poziom wyników egzaminów daje już naszym dzieciom opinie czy są bardzo przeciętne czy jednak nie

              • 2 4

              • Tak. Wynik punktowy mojego syna jest całkiem przeciętny jak na ten rok.

                Nigdzie nie napisałem, że to geniusz. Nigdzie go nie obraziłem. Patrząc na wyniki tylko z zeszłego roku mógłbym obstawiać że dostanie się do szkoły całkiem całkiem. Ale jako że jeszcze mieliśmy zmysły i wiedzę o tegorocznej rekrutacji to "wykupiliśmy ubezpieczenie". Pani się nie ubezpiecza? Nie ubezpiecza Pani mieszkania, nie ubezpiecza Pani dziecka we wrześniu??? Cimoszewicz kiedyś powiedział do rolników po nawałnicach: "Trzeba było się ubezpieczyć". Ukrzyżowano go za to ale miał chłop rację.

                • 3 1

            • (1)

              No to gratki oby wszystkie wybory do końca życia były trafne, nigdy inaczej. Xd

              • 0 0

              • Każdy popełnia błędy

                Dojrzały i rozsądny potrafi się do nich przyznać, je przełknąć i wyciągnąć naukę. Niedojrzały pieniacz będzie szukał winnych dookoła, a nie pomyśli za sam może dał ciała, bo on i jego dzieci są najlepsze, idealne i to na pewno "ONI" są winni, a nie my. Zwykle co tajemniczy ONI są niezidentyfikowani.

                • 3 1

    • doprecyzuje

      Oczywiście chodziło o liceum czy technikum do którego nie aplikowaliśmy. A w Gdyni jeszcze taki psikus ze TEB pomimo otwartej rekrutacji na pewnie kierunki nie otworzył ich. Jeśli taki był plan, to dlaczego były dostępne w systemie rekrutacji. Tym samym pozbawiono nas możliwości innego wyboru.

      • 4 0

    • Przerost formy nad treścią (1)

      A może czas sobie uświadomić że system jest chory? Może zamiast takiej rekrutacji wrócić do egzaminów do szkół ? Kto jest większym "sredniakiem", dziecko które nic innego nie robi i tylko się uczy i ma 175 punktów, czy takie, które równolegle do nauki rozwija swoje pasje, łączy naukę że sportem, gra ma instrumencie, innymi zainteresowaniami mimo to ma 160 punktów?

      • 3 3

      • Za obecna sytuacje winę ponoszą tylko i wyłącznie dorośli. Skoro czytamy na stronie Gdyni ze z roku na rok polepszają się wyniki egzaminów ktoś powinien przemyśleć sprawę i o ile nowych liceów czy kierunków nie można otworzyć z dnia na dzień o tyle zmienić system rekrutacji pozwalający na stopniowanie i nieograniczony wybór załatwiłby spora cześć problemów. Każdy utworzyłby sobie drabinkę szkół od góry do dolu i gdzieś na pewno by trafił. I jeszcze odnosząc sie do komentarzy w innych wątkach. Nikt nie jest jasnowidzem żeby przewidzieć gdzie jakie dziecko zaaplikuje i pod to układać strategie rekrutacyjna. Nasza strategia były osiągnięcia z poszczególnych przedmiotów oraz zainteresowania dziecka. W zasadzie teraz będzie upychanie po systemie dzieci na kierunki od czapy tylko po to żeby obwieścić sukces rekrutacyjny miasta. Konsekwencja takiego podejścia jest powiększająca się liczba prób samobójczych w woj pomorskim która na tle innych woj jest zatrważająca. Dzieci tutaj nie są winne niczego. Jeśli któryś z rodziców komentuje tutaj używając argumentów ze ktoś jest za słaby itp to niech komentuje to w gronie dorosłych. Jak można nazwać dziecko słabym ktore ma czerwony pasek oraz zdane egzaminy ze średnia powyżej 80%? A w tych topowych liceach to ilu będzie szczęśliwych ludzi? Mamy poważny problem którego nikt nie chce tknąć.

        • 9 2

    • Takie komentarze piszą właśnie 'górnolotne' mamuśki. Świat dla was jest prosty, nikt nie ma prawa mieć chwilowych słabości, wszystko jest biało-czarne, dzieci rozwijają się w tym samym tempie, maja taki sam start, bo rodzice wspierający wszechwiedzący, wszystkoograniający, zorganizowani do tego doktorat z ekonomi, wirusologii i lotnictwa i cnót niewieścich.

      • 3 1

    • Wrażenie (1)

      Kobieto/mężczyzno mam nadzieję że ty nie masz przerostu ambicji nad możliwościami i zapewne twoje dziecko to geniusz i nie uczęszczało na dodatkowe zajęcia z polskiego , matematyki , i angielskiego poprosi uczyło się prawie 2 lata zdalnie i świetnie napisało egzamin -no geniusz poprosi to co robi w liceum odrazy na studia

      • 0 3

      • Nie, nie jest geniuszem, nie, nie chodził na żadne korki. Nie, nie mamy przerośniętych ambicji jak większość sfrustrowanych rodz

        Uważam że sam na wszystko powinien zapracować. Stara się jak może i przy rekrutacji w miarę się udalo. Starszy chłopak nie miał korków ani w podstawówce ani w liceum. Ze świadectw nie był orłem ale zaimponował tym jak dostał się na studia i zaczyna V rok na PG. Młodszy tak, uczyl się zdalnie. I co? Chciał to się wyuczył. I nie miał presji i nikt mu nie sączył do głowy że musi być w topowym liceum. I o niego też jestem spokojny. Gra w szachy, gra na gitarze, mówi po hiszpańsku i gra w piłę. I nikt mu na głowie nie siedzi. Chyba że o to żeby wyniósł naczynia z pokoju lub dał gacie do prania. Każde następne pokolenie jest mądrzejsze od rodziców. Starzy jednak uważają że wiedza najlepiej. I stąd też problemy. Jest jeszcze najmłodsza i pójdzie tym samym trybem. Z tym ze ona już całkiem rozwali system jak mniemam.

        • 1 1

    • Aby uniknąć takich sytuacji należy umożliwić aplikowanie do tylu szkół do ilu się chce

      • 3 3

  • Właściwy wybor (1)

    Mój syn 175,5 pkt dostał się z pierwszego wyboru, wybrał szkołę nie z pierwszej dziesiątki, to był Jego świadomy wybór, byliśmy spokojni, bo wiedzieliśmy, że się dostanie. Starszy tez kończył to liceum i był bardzo zadowolony

    • 7 0

    • Jakie Lo? Można wiedzieć, skoro poszedł tam gdzie brat, to źle nie było;)

      • 0 0

  • XX LO (3)

    Tegoroczne progi

    1a - 166,2
    1b - 170,69
    1b nieobliczalna - 171,46
    1c mat-chem - 165,56
    1c mat-biol - 171,5
    1d - 168,69
    1e - 167,7
    1e nieobliczalna - 166,94
    1f - 163,7

    Co myślicie o tej szkole

    • 3 2

    • Bardzo wysoki poziom ..Szkoła mało przyjazna dla uczniów, liczą się tylko rankingi

      • 0 0

    • Wyścig szczurów

      • 1 0

    • Ewa

      Wyścig szczurów , nie warto

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Mniej światła, Więcej gwiazd 2024

spotkanie, pokaz

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie drzewa można spotkać w polskich lasach liściastych?

 

Najczęściej czytane