• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe

Wioleta Stolarska
21 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 09:43 (22 lipca 2022)
Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 trwa. W czwartek, 21 lipca, ogłoszono listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, teraz absolwenci wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Czas na potwierdzenie swojej deklaracji mają do 28 lipca. Sprawdziliśmy, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników.



Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się



Do egzaminów ósmoklasisty 2022 przystąpiło 9012 uczniów w Trójmieście



Do której szkoły średniej ze swojej listy preferencji się dostałe(a)ś?

W 2022 r. do egzaminów ósmoklasisty w Trójmieście przystąpiło w sumie 9012 uczniów - 5880 w Gdańsku, 2776 uczniów w Gdyni i 356 uczniów w Sopocie. W całym województwie pomorskim - przystąpiło 33 130 osób.

Szkoły ponadpodstawowe w Trójmieście - licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe I stopnia - przygotowały w tym roku 321 oddziałów, w których planowo ma zostać przyjętych 8918 uczniów. W porównaniu do ubiegłorocznej rekrutacji placówki planują przyjąć o 1122 uczniów więcej, przygotowano też 42 oddziały więcej niż podczas rekrutacji w roku 2021/2022.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdziliśmy, jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Szkoły informują o progach punktowych - wywieszają listy w budynku lub za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego



Progi punktowe w szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie szkoły udostępniają te informacje. Niektóre placówki wywiesiły listy w budynku, inne informują kandydatów tylko za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Rekrutacja do szkoły średniej. Kandydaci częściej wybierają technikum czy liceum?



Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście


  • od 22.07. 2022 r. do 28.07.2022 r. (do godz. 15:00) Potwierdzanie woli podjęcia nauki. Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
  • 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

Rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście



Z kolei od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będzie można składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej. 16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Miejsca

Opinie (1058) ponad 10 zablokowanych

  • W Finlandii nie ma rankingu szkól, (3)

    a efektów wszyscy im zazdroszczą. Do liceów idzie 20 % rocznika, a reszta do techników i zawodowych , bo takie jest zapotrzebowanie na pracownika. Żyją zadowoleni, dzieci i rodzice nie stresują się szkołą. Aha, i drobnostka - matura jest zdana od 70%

    • 22 1

    • (1)

      no popatrz ,raj normalnie

      • 6 1

      • A żebyś wiedział,

        gdy zwiedzałam fińskie szkoły, to aż żal mnie ściskał, że moje wnuki nie będą miały szansy tam się uczyć,

        • 8 1

    • Tylko, że w Finlandii od bodajże kilkudziesięciu lat nie przeprowadza się żadnych "reform" w edukacji. Pracują w systemie, który im się sprawdził i go nie "udoskonalają" co chwilę....

      • 8 0

  • 155 pkt (5)

    Szanowni Państwo. 155 pkt to jest bardzo przeciętny wynik. To jest wynik do co najwyżej sredniego ogolniaka ewentualnie do technikum. Mieliście czas na modyfikacje preferencji w momencie jak dowiedzieliscie się jakie są wyniki z egzaminu. Rozumiem stres w jakim jesteście, ale to po części również Wasz błąd. Jak ma się taka punktację, to należy obniżyć loty i wybrać słabsze szkoły. Wtedy nie ma problemu typu: nie dostał sie nigdzie. A teraz czas na hejt.

    • 44 36

    • 155+ to wynik 15% najlepszych uczniów. Masz tu nie hejt a krytykę swojej niefrasobliwości. (2)

      wynik przeciętny drogie dziecko, a w zasadzie mediana, bo zapewne to masz na myśli, to zapewne coś ok 110-120pkt.

      • 8 5

      • tak powinno być, ale...

        nawet w nienajlepszych liceach progi ze 110-120 wzrosły o 20-30 punktów, co niestety prowadzi do wniosku że mediana to okolice 150+ i nawet większa ilość dzieci tego nie tłumaczy, bo co, ta nadwyżka to wyłącznie wybitne jednostki?

        • 3 1

      • mediana

        z tego co można zaobserwować po wynikach, to 110-120 pkt to raczej pierwszy kwartyl niż mediana...

        • 0 0

    • To jest hejt (1)

      Każdy robił co mógł.
      Niby ludzie spodziewali się problemu z rekrutacją, bo więcej dzieciaków, ale jednak bez przesady. Kto mógł wiedzie. Że będzie aż tak źle z rekrutacją.
      155 to jest dobry wynik. Poza tym cyferki nie świadczą o wiedzy. Ale niestety taki mamy system.

      • 7 2

      • 1. Są ludzie, którzy jakoś to przewidzieli. Czyli jednak można.
        2. Jeżeli cyferki nie świadczą o wiedzy to co proponujesz w zamian?

        • 6 1

  • Wspolczuje dzieciom, ktore mimo duzej (1)

    ...liczby pkt. się nigdzie nie dostały, to przykre, że mimo włożonej pracy obudziły się z ręką w nocniku i są w szkole któregoś wyboru. Nie wszystkich stać na korki albo działać w kółku wolontariatu.... najbardziej wkurzają nauczyciele i ich rady, śmiać mi się chce z ich tytulow Prof, ledwo skończą tacy WSP i kreują się na autorytety intelektualne i wychowawcze

    • 13 11

    • Za wolontariat trzeba doplac??

      Oj człowiek się dowiaduje sporo po zakończeniu roku szkolnego

      • 4 0

  • Na czym polega rekrutacja... (2)

    Progi punktowe nie świadczą o poziomie szkoły! Wystarczy je porównać z rankingiem szkół. Skąd więc takie progi, a nie inne? Szkoły ustalają wysokości progów na podstawie ilości złożonych podań. Przykładowo, do szkoły X złożyło podania 200 chętnych, a przyjąć mogą tylko 100 uczniów. Sprawdzają, ile punktów ma setny uczeń i to jest próg punktowy. Proste i logiczne!

    • 18 1

    • No mniej więcej:)

      Każda klasa ma mnie progi bo liczą się inne przedmioty ze świadectwa. Jedno dziecko może złożyć aplikację do np. 5 klas w jednej szkole i będzie miało 5 innych wartości punktowych w każdej. No chyba że z każdego przedmiotu ma ta samą ocenę i w każdej klasie brana jest pod uwagę jednakową ilość przedmiotów.

      • 2 0

    • Sam udowadniasz że progi jednak świadczą o poziomie szkoły.

      Skoro ze 100 tych Twoich dzieci najsłabsze ma np. 170 pkt. to oznacza że będą tam się uczyć dzieci z największymi sukcesami w nauce. Mądre dzieci, wysoki poziom

      • 5 1

  • Tragedia. (8)

    Winne temu są rządy Pisu bo nic nie przygotowaly na skumulowane roczniki. Natomiast winny tez jest wcześniejszy rzad PO który nie wysluchal rodzicow 6 latkow których na siłę wyslali do szkoły. Nastepny rok tez bedzie rocznikiem podwójnym. Nikt w tym wszystkim nie pomyslal o tych dzieciakach jak z podstawówek będą szly do szkoly stedniej. Nikt nie rozwiazal sytuacji szkol srednich.

    • 24 10

    • (3)

      Skąd te roczniki się biorą. Ktoś rok ukradł? Przecież dzieciaki obecnie od 7mego roku do 1klasy idą.

      • 0 4

      • (2)

        W momencie gdy rocznik 2007 szedł do I klasy podstawówki, ówczesny rząd (PO) wymyślił, że razem z tym rocznikiem pójdzie do szkół pół rocznika 2008, czyli dzieci urodzone w miesiącach I-VI.2008

        • 3 0

        • (1)

          Mogły nie musiały!!! To napaleni rodzice posłali wtedy dzieci do pierwszej klasy jako 6-cio łatki.
          Dopieto rocznik 2010 miał obowiązkowo cały bez prawa wyboru iść do szkoły jako 6-cio łatki. Na szczęście zostało to cofnięte

          • 0 4

          • I tu się mylisz....

            bo obowiazkowo jako 6-latki musiał iść jużrocznik 2009.
            W połowie roku szkolnego dano rodzicom możliwość pozostawienia tych dzieci na drugi rok w pierwszej klasie.
            I okazuje się, że kto z tego skorzystał, jest wygrany

            • 2 0

    • Tak dla ścisłości obecny i przyszłoroczny nabór to nie roczniki podwójne, tylko po półtora rocznika...
      Z resztą zgadzam się w 100%, zawaliło PO, PiS nie naprawił i teraz kiszka...

      • 1 0

    • Winna jest Zalewska i pis ktorzy tego gniota wymyslili a potem zabrali d e do Brukseli.

      Likwidacja gimnazjow spowodowala ta sytuacje i beznadziejna reforma pisana na kolanie.
      Dzieci od reformy nie ucza sie ich poziom wiedzy spada z powodu ilosci materiału plus nauczyciele gonia zeby wszystko przerobic.Nie ma utwalania wiedzy z przedmiotow ścisłych tylko szybko przerobic temat i sprawdzian.
      Potem jest zdziwienie ze dzieci nie maja utrwalonej wiedzy i nic nie umieją.
      To jest duzy blad i potem to sie msci w szkole sredniej gdzie jest naprawde duzy przeskok.
      Do tego nie chvialo sie niektorym dyrektorom liceum modyfikowac materialu i w pierwszej klasie byl w miare luz a w drugiej skumulowanie materialu i pandemia do tego i potem dramaty bo dzieci nie dawaly rady z presją i brakami, ktore ciezko bylo nadrobic.
      Wszyscy robimy zle sami swoim dzieciom.

      • 4 1

    • Ale nikt na sile nie wysyłał rocznika 2008 do szkół mogłeś ale nie musiałeś posyłać dziecka do szkoły jako 6-cio latka

      • 0 2

    • niedoukom informacja

      rząd daje na każdego ucznia subwencję a gmina/powiat sama ustala liczbę szkół i oddziałów. Gdańsk budynki po szkołach sprzedaje a mało buduje. W ogóle Chabior nie interesuje się szkołami. WRS nie ma czasu bo dyrektor ma i WRS i GCUW na głowie (2 pensje). Dyrektorzy ustalają sami ilość klas w danym roczniku. Kto winny? Plan centralny był za komuny. Teraz jest samorząd!

      • 0 0

  • XIVLO (2)

    Wie ktoś jakie progi były w 14LO w Gdańsku?

    • 3 1

    • Pomyłka

      Nie doczytałam,że z Gdańska

      • 0 0

    • Mat-inf-ang

      154.1

      • 0 0

  • jestem tym systemem zaskoczona (11)

    muszę powiedzieć, że chyba dzięki temu, że wszystkim tym którzy mieli punktów 150 i więcej wydawało się że dostaną się do lo stojącego wysoko w rankingu moje dziecko, które jest średniakiem dostało się do technikum...Nie pierwszego wyboru ale trzeciego. Jednak patrząc po punktacjach i ilości dzieci to gdyby więcej tych 150 i więcej ustawiło też na swoich listach wyboru technika to mój chyba dostałby się już tylko do zawodówki... Także my się cieszymy, że wyszło jak wyszło :) Mimo to uważam, że system jest do d...y i jest niesprawiedliwy.

    • 30 1

    • Sl

      Słusznie Pani zauważyła te pokręconą logikę

      • 7 0

    • (3)

      Dokładanie tak. Czytając to forum i patrząc na znajomych syna, to bez szkoły zostały w dużej mierze dzieci z punktacją 140-150 punktów.

      • 9 0

      • Jest na to rozwiązanie - to co zrobiła Warszawa - brak limitów w liczbie szkół (2)

        Warszawa już parę lat temu doszła do tego, że gdy pozwoli aplikować do dowolnej liczby szkół, to częściowo ograniczy problem tego, że dziecko nie dostało się do żadnej. Ciekawe, kiedy do tego rozwiązania dojdą władze Gdańska i Gdyni. W Sopocie chyba nie ma tego problemu, bo tam szkół mało.

        • 4 2

        • No właśnie.

          • 0 1

        • Naprawdę problem nie jest w liczbie wybieranych szkół, tylko w odpowiednim ich uszeregowaniu... Ot co!

          • 6 0

    • zgadzam się w 100 % (4)

      U nas jest podobnie. Córka też jest średniakiem i dostała się do dobrego Technikum w Gdyni z drugiego wyboru, ale i tak chciała tam się dostać. Nie miała wcale ciśnienia, że musi koniecznie pójść do liceum. Cieszy się ze swojego wyboru. Jej znajomi, którzy mieli po 140-150 pkt, a typowali tylko licea ( i to nie tylko te z najwyższej półki), nie dostali się nigdzie i teraz jest płacz i pytanie, co dalej. Wcześniej COVID, później wojna, a teraz jeszcze cały sierpień pod znakiem zapytania co dalej :( Naprawdę współczuję tym dzieciakom. Tzw. topowe licea wcale nie tworzą fajnej atmosfery dla młodych ludzi do zdobywania wiedzy. Jest sztuczne windowanie poziomu, bo przecież liczą się miejsca w rankingach, odsiewanie średniaków, a dzieciaki przez całe LO jadą na korepetycjach, a niektórzy na psychotropach.

      • 12 0

      • (2)

        Skąd takie info? Bo chyba nie z autopsji skoro córka w technikum? To bardzo krzywdząca opinia, zazwyczaj od ludzi, która o danej szkole nic nie wie albo coś słyszała.

        • 1 3

        • fakty Gościu, nie mity ! (1)

          Widzę, co się dzieje wśród znajomych córki, którzy poszli wcześniej do szkoły średniej. W dobrym liceum gdyńskim (progi ok. 160 pkt) straszny problem z uzależnieniem od narkotyków, i nie dotyczy 1 osoby z klasy, tylko wielu osób. W topowym liceum w Gdańsku (które bardzo ceni sobie wysokie miejsce w ogólnopolskich rankingach) w 1 z klas nie zdały 4 osoby (!), a koleżanka córki (bardzo, bardzo dobry uczeń w podstawówce) cieszyła się z oceny miernej na koniec roku. Nie zawsze liceum musi być pierwszym wyborem (taka prawda). Wystarczy spojrzeć chociażby na Technikum Łączności czy tzw. Chłodniczak w Gdyni, gdzie również są wysokie progi w tym roku, a część bardzo dobrych uczniów całkiem świadomie wybiera właśnie technikum, a nie liceum ogólnokształcące.

          • 3 1

          • Czyli opowieści dziwnej treści....
            Mój syn skończył w tym roku "topowe" liceum w Gdańsku i jakoś ani korków, ani psychotropów nie potrzebował. Zresztą jak i całkiem spora grupa jego koleżanek i kolegów

            • 0 1

      • Rozumiem, że....

        te informacje o korkach i psychotropach to znane z autopsji?

        • 0 0

    • gość

      to fakt, dobrze że wszyscy nie zaznaczali na końcu technikum, bo by było nieciekawie ;). My też się cieszymy że wyszło jak wyszło, trzeba wyciągnąć pozytywne emocje z tej sytuacji. Kiedyś technikum to było coś, nie rozumiem myślenia że LO jest bardziej... Jak mają coś w życiu nasze pociechy osiągnąć to i tak osiągną. Najważniejsze jest nie załamywać się.

      • 7 0

  • Demografia (4)

    I nikogo nie zastanawia jakim cudem 75% dzieci osiąga wyniki w przedziale powyżej 75-80% max liczby punktów? Jak bardzo to wszystko się zmieniło rok do roku? To są aż tak wyjątkowe roczniki?
    Wystarczy porozmawiać z kilkoma przypadkowymi nastolatkami żeby stwierdzić że to jest statystycznie nie możliwe że to pokolenie składa się z samych geniuszy. Dawniej w klasie było pewnie ok. 5% kujonów, z 15% uczniów 4-kowych, może połowa średniaków, reszta to byli po prostu słabi uczniowie (tak samo wartościowi ludzie, tylko ze słabymi ocenami).
    Nie wierzę w to że teraz jest inaczej, obstawiam że zmiana mogła pójść raczej w tę złą stronę.
    Pewnie zaraz oburzą się wszyscy Ci których dzieci są najmądrzejsze na świecie, trudno ;)
    To nie jest wina dzieci, to jest wina nieprawdopodobnych wyników i wina systemu, który nie przewidział takiego scenariusza...

    • 37 0

    • Nie zastanawia, bo dobrze wiemy, że egzaminy były za proste i spłaszczyły wyniki bardzo dobrych z dobrymi. Stąd taki tłok.

      • 9 1

    • Korki (1)

      Nie znam osób, z kręgu mojej córki ósmoklasistki, które nie miały korków przynajmniej z jednego przedmiotu. A i bardzo dużo z wszystkich trzech. I to od września.

      • 2 2

      • A ja znam

        A o takich extremalnych przypadkach że od września i 3 przedmioty to 1 raz słyszę

        • 3 1

    • to jest skutek obniżenia wymagań egzaminacyjnych w tym roku - egzaminy były o wiele łatwiejsze, bo minister bał się marnych wyników, które świadczyłyby o klęsce edukacji w Polsce (co jest prawdą!). Więc obniżył wymagania, wszyscy pięknie zdali, tylko że problem przeniósł się dalej. Ale teraz mozna winę zwalić już na szkoły i samorządy a nie na ministerstwo które układało arkusze egzaminacyjne.

      • 6 1

  • Dzieciaki jeśli coś wam nie poszło w rekrutacji

    Pamiętajcie że to tylko głupi system edukacji. Nie dajcie sobie wmówić, że za słabo napisaliście egzaminy itd. ważne jest to ile z siebie daliście. Zdobywanie wiedzy może opierać się na wielu filarach. Jeśli macie już pomysł na siebie to po prostu zróbcie wszystko, żeby samemu dodatkowo zdobywać wiedzę. Wiedzy jest mnóstwo w necie, inni ludzie chętnie się nią dzielą.
    Ważne żeby później zdać maturę, bo to zawsze da później jakieś możliwości pójścia gdzieś dalej, jeśli nie od razu to i za parę lat.
    Nie załamujcie się, nie słuchajcie opinii, że jesteście słabi, bo na pewno jest coś w czym jesteście świetni. Każdy ma coś takiego. Skupcie się na swoich zainteresowaniach, pomyślnie co dalej można z tym zrobić. Będzie dobrze, jeśli nie dziś to za tydzień.
    Rok możecie się uczyć w jakimś słabym liceum, a później może uda się przenieść się do innego, trzeba próbować i szukać rozwiązań. Uczcie się życia, ekonomii, psychologii, bo to zwyczajnie ułatwia wszystko.

    • 40 4

  • Patologia (12)

    Przewidywałem że syn będzie miał ok.150. Złożyłem do takich szkol gdzie progi w 2021 były w tych granicach. Wyniki ? Zaskoczenie! Żadna. "Musi Pan teraz szukać szkoly dla syna"/ przy składaniu e-wniosku słyszałem jak mantrę "prosze nie sugerowac sie progami". Może lepiej przykleić te progi nad wejściem???!!!
    Powiem dziecku: wybacz nie nadajesz się do żadnej.... /brawo twórcom systemu!

    • 27 17

    • (6)

      Bo trzeba było dać jedną znacznie poniżej progu, trzy o zbliżonym i jedną powyżej. Niestety mnóstwo dzieci tak nie zrobiło, szkoły we wniosku ułożone od czapy, a rodzice nawet tego nie weryfikowali

      • 28 3

      • (3)

        Być może faktycznie rodzice nie weryfikowali dobrze wniosków swoich dzieci albom też patrzyli zbyt optymistycznie. Na początku musiałem wybijać dziecku wrzucenie na pierwsze miejsce "słabej" szkoły, potem wciskać na koniec listy szkoły "na wszelki wypadek"

        • 13 2

        • I prawidłowo. Też widziałam takie kwiatki, gdzie uczeń wybierając np. budowlankę jako pierwszy wybór na kolejnych wpisywał topowe licea

          • 5 1

        • nieprawda, system nawalił, nie dzeci. (1)

          • 1 7

          • Nawalili rodzice,

            nie system

            • 8 2

      • wtedy dzeici, które chciały do branżówek by się nigdzie nie dostały... mało zręczni humaniści robiliby samochody w mechaniku. (1)

        weź się puknij. Miejsc jest za mąło i tyle.

        • 1 4

        • To kłamstwo

          Miejsc jest dosyć

          • 3 2

    • (1)

      ".. /brawo twórcom systemu!" - a jaki system inny pan proponuje?

      • 3 1

      • od innych systemów młody człowieku, są sztaby w resortach, wydziałach edukacji na wszelkich szczeblach.

        biorą za to kasę. niech naprawiaja ten sfyk

        • 0 3

    • Chyba jakiś system rekrutacji musi być.. kiedyś liczyły się oceny z pierwszego semestru ósmej klasy, potem był egzamin do konkretnej jednej!!! Szkoły i świadectwo.
      Do mojej szkoły średniej - klasy zdawało około 70 osób. Dostali się 25. Reszta tez musiała szukać gdzie indziej

      • 7 0

    • Nie każdego to zaskoczyło.

      Dlatego mądrzy mają szkoły a nadambitni nie

      • 5 2

    • W drugim zdaniu jest odpowiedź na wszystkie żale

      "Złożyłem", a nie "Syn złożył". W tym wieku dzieci są już zwykle mądrzejsze od starych. Interweniować należy w extremalnych sytuacjach jak np. gdy jedna pani napisała, że córka była tak pewna że aplikowała tylko do 1 (jednej!!!) klasy, a miała 168 pkt.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Mniej światła, Więcej gwiazd 2024

spotkanie, pokaz

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co to jest rolnictwo ekologiczne?

 

Najczęściej czytane