- 1 Kto odpowiada za wypadek przy pracy? (44 opinie)
- 2 Czy możemy odmówić pracy w upały? (59 opinii)
- 3 Praca w branży edukacyjnej. Warto? (96 opinii)
- 4 Nauczyciele mogą składać wnioski o nowe świadczenie (192 opinie)
Ile chcą zarabiać młodzi ludzie? Oczekiwania, kwoty, wydatki
"Oczekiwania finansowe młodych osób wciąż rosną" donoszą raporty. W zaledwie rok mediana oczekiwań osób wchodzących na rynek pracy wzrosła o 500 zł. Co ma na to wpływ? Rosnąca inflacja czy rosnące potrzeby? Porozmawialiśmy z młodymi ludźmi o tym, ile chcieliby zarabiać i co pochłania ich budżet.
Ciekawe zawody w Trójmieście
W kwestii zarobków mediana oczekiwań kształtowała się na poziomie 4,5 tys. zł netto. Najniższe oczekiwania finansowe zgłaszali studenci kierunków społecznych i ścisłych - ok. 4 tys. zł. Studenci kierunków ekonomicznych, humanistycznych i technicznych plasowali się w okolicach 4,5 tys. zł, natomiast studenci kierunków medycznych i biologiczno-przyrodnicznych mówili o ok. 5 tys. zł.
Jak wygląda portfel studenta? Rosną ceny, oszczędności młodych ludzi topnieją
Najważniejszymi obszarami pracy dla młodych osób okazało się: zdobycie doświadczenia zawodowego, wysokie zarobki, przyjazna atmosfera, poczucie sensu wykonywanej pracy i praca zgodna z zainteresowaniami. Obszary trudne do zaakceptowania to: brak możliwości rozwoju, nieadekwatne zarobki do oczekiwań, wysoki poziom stresu, konflikt w zespole i brak możliwości awansu. Co ciekawe, młodzi pracownicy postawieni przed wyborem "work-life balance" czy "wysokie zarobki" w 58 proc. wybrali balans między życiem prywatnym a pracą.
Statystyki z raportu znalazły też swoje potwierdzenie w rozmowach, które udało nam się przeprowadzić z młodymi ludźmi i ich rodzicami.
- Uważam, że zadowalającą sumą, w zupełności wystarczającą do normalnego funkcjonowania, byłoby około 6 tys. zł netto. W obecnych czasach, kiedy ceny poszły w górę, taka suma powinna być standardem. Młody pracownik, dostając takie pieniądze może odłożyć, kilka razy iść na miasto, by się napić lub zjeść, ale przede wszystkim spać spokojnie i nie myśleć o tym, kiedy skończą się pieniądze lub z czego musi zrezygnować, by móc pozwolić sobie na nowe buty czy weekendowy wyjazd - mówi Mateusz, który niedawno skończył studia.
Praca zdalna wciąż bez regulacji w Kodeksie pracy
- Zapytałam o to moich znajomych z klasy i większość z nich odpowiedziała, że między 4 a 5 tysięcy - mówi Kasia, tegoroczna maturzystka. - Nikt nie podał kwoty poniżej 4 tys. Jeśli chodzi o mnie to w te wakacje pracowałam w gastronomii i w wieku 17 lat, jako kelnerka na bardzo przeciętnej stołówce, pracując co drugi dzień, zarobiłam 4 tys. złotych. Idąc tym tropem, kiedy skończę studia chciałabym znaleźć pracę, w której nie będę zarabiała mniej niż jako nastolatka.
- Słucham, co o pieniądzach mówi mój 17-letni syn i wiem, że jego oczekiwania to ok. 5 tys. zł netto - mówi Daria. - Musi wystarczyć mu na wyjścia z kolegami, ubrania i dodatki do gier komputerowych. Myślę, że sporą kwotę chciałby przeznaczać też na paliwo i utrzymanie samochodu. Ma nawyk odkładania pieniędzy na droższe rzeczy takie jak lepszy telefon, laptop czy ulepszenia do komputera.
Absolutne minimum
Nie da się ukryć, że aktualne koszty utrzymania się w mieście są znacznie wyższe niż jeszcze kilka lat temu, znaczna część budżetu młodych wydawana jest na mieszkanie i rachunki.
- Sam wynajem pokoju w Trójmieście plus opłaty to średnio 1,5 tys. złotych i to w optymistycznym przypadku. Dodatkowo dochodzi około 600 zł miesięcznie za podstawowe artykuły żywnościowe i do domu. Prócz tego dochodzą zajęcia dodatkowe - średnio 200 zł miesięcznie. Wiec jak możemy zauważyć, około 2,3 tys. złotych wydaję na podstawowe utrzymanie, bez zbędnych luksusów - mówi Mateusz.
W wyliczeniach Kasi znalazło się też miejsce na utrzymanie samochodu, zwierzęcia i oszczędności.
- Załóżmy sobie, że na mieszkanie i rachunki będę musiała przeznaczyć ok. 1,5 tys. złotych, do tego chciałabym móc odkładać co najmniej 500 zł miesięcznie, żeby zapewnić sobie bezpieczeństwo finansowe. Na jedzenie w domu i na mieście liczę średnio 30 zł dziennie, do tego 500 zł na utrzymanie samochodu i zwierzaka. Wychodzi 3,4 tys. zł i myślę, że to dla mnie podstawa na start. Natomiast wiem, że chciałabym zarabiać więcej, żeby nie liczyć każdej złotówki i móc pozwolić sobie na podróże.
Wydatki dodatkowe
Bardzo często do kosztów utrzymania się dochodzą też nieprzewidziane wydatki związane ze zdrowiem.
- Mój budżet rozchodzi się jak szalony - przyznaje Paulina. - Jedzenie jest bardzo drogie, wyjścia ze znajomymi również, ale i kosmetyki dają mi po kieszeni. Mam wrażenie, że kobiety wydają znacznie więcej niż mężczyźni... Sporo mam też wyzwań zdrowotnych, od paru miesięcy leczę się hormonalnie co generuje gigantyczne koszty. Staram się oszczędzać, kupuję ciuchy z drugiej ręki, staram się planować wydatki na żywność, ale i tak trudno mi zaoszczędzić większą kwotę.
Dużym obciążeniem budżetu młodych ludzi są też wyjścia ze znajomymi na miasto. Jak sami przyznają, czasy klubów studenckich z piwem za 5 zł dawno się już skończyły, dlatego spotkania towarzyskie stały się luksusem.
- Kilka piw i coś do jedzenia to już około 100 zł na głowę, nie licząc wizyt w klubach, koncertów czy powrotu taksówką. Jeżeli jednak np. pójdziemy do teatru, później idziemy do pubu, zjemy na mieście choćby małą pizzę, a później wrócimy taksówką, to koszt takiego wieczoru może wzrosnąć nawet do 300 zł - liczy Mateusz. - Mi udaje mi się wychodzić ze znajomymi plus minus dwa razy w miesiącu i nigdy nie są to imprezy do białego rana, raczej zwykłe posiadówki, które i tak nie wychodzą tanio.
Do wydatków dodatkowych można zaliczyć też kursy, szkolenia, siłownię czy utrzymanie zwierząt domowych.
- Moja mama była przeciwna temu, żebym adoptowała psa - mówi Julia. - Już w pierwszym miesiącu po adopcji okazało się, że wymaga on leczenia i musiałam pożyczyć na ten cel pieniądze. Nie wyobrażam sobie jednak, żeby nie leczyć ukochanego zwierzęcia. Fakt, utrzymanie go trochę mnie kosztuje, ale dość mam słuchania o tym, że żyję ponad stan. Czy naprawdę ze spełnianiem marzeń mam czekać aż skończę czterdziestkę i może się dorobię? A co, jeśli tak się nie stanie?
Opinie wybrane
-
2022-03-10 08:23
Chcieć a mieć... (46)
Każdy chciałby zarabiać wiecej bo przyzwyczajamy się do dobrego, i jak nam starcza na minimum chcemy więcej. Niestety realia są różne, czasami marzymy o 5 tys a mamy propozycje na najniższa krajową 2400. I co wtedy? Na garnuszku u mamy i szukanie pracy przez następne lata czy zacisnąć zęby, brać co dają, uczyć się i zdobywać doświadczenie a wtedy szukać pracy wg oczekiwań. Niestety duża część młodych osób bez żadnego doświadczenia uważa, że im się nalezy tylko dlatego że zechcieli pracować.
- 319 36
-
2022-03-13 12:37
A dziewczyny coraz drozsze
Jeden drink 15 złotych... Razy 10 to sto dziesięć
- 1 0
-
2022-03-10 19:39
Nie, to już lepiej wyjechać za granicę i nie dać się okradać, praca za 2500 to naprawdę strata czasu i życia.
- 5 0
-
2022-03-10 16:27
100 jenów i micha ryzu
- 4 0
-
2022-03-10 12:11
jak ty to pięknie ubierasz w słowa (1)
ja ci odpowiem tak... Chcieć to możesz sobie Bentleya... a skoro chodzisz do pracy, zarabiasz... powinno być cie stać na mieszkanie i jedzenie.... to się należy jak psu buda
- 10 5
-
2022-03-10 19:55
od kogo się cokolwiek należy?
pracodawca nie musi cię zatrudniać więc co to znaczy że coś się należy?
- 8 2
-
2022-03-10 10:18
To co maja moze za 1000 zl pracowac co?
- 9 3
-
2022-03-10 08:58
Sorry, ale kto tyle zarabia?? (16)
Ok, średnio wykształcony pracownik z doświadczeniem ma powyżej 5 000 ale młodzi?? Niekoniecznie,a raczej rzadko. No, chyba że pracują w usługach i robią nadgodziny albo mają kontrakty zagraniczne
- 29 4
-
2022-03-10 09:50
jeszcze 17 latek....
- 2 0
-
2022-03-10 09:42
(14)
Po zawodówce można więcej zarabiać niż 5k ale trzeba było za młodego pomyśleć co w przyszłości będzie więcej warte czy wyuczony zawód czy karta papieru dająca ci tytuł magistra. I przyszłość pokazała że więcej daje wyuczony zawód. Pozdrawiam wszystkich magistrów xD
- 33 5
-
2022-03-12 08:49
Ale 8 koła gnieciesz za 40 godz tygodniowo?
Nie sztuka zarobić przy 330 godz przepracowanych.
- 2 0
-
2022-03-10 19:43
średnia po studiach nadal jest dużo wyższa niż po zawodówce
i nie twierdzę że np. zawód ślusarza nie jest potrzebny bo jest bardzo i ten fach się liczy. Bo mimo że po zawodówce to jest to robotnik wykwalifikowany. Jak pracowałem w ThyssenKruppie na Suchaninie w 2007r. zarabiałem 2100 na rękę i to było tyle samo co technik na hali który te maszyny montował czy tokarz który toczył wałki. Ale wtedy wszyscy
i nie twierdzę że np. zawód ślusarza nie jest potrzebny bo jest bardzo i ten fach się liczy. Bo mimo że po zawodówce to jest to robotnik wykwalifikowany. Jak pracowałem w ThyssenKruppie na Suchaninie w 2007r. zarabiałem 2100 na rękę i to było tyle samo co technik na hali który te maszyny montował czy tokarz który toczył wałki. Ale wtedy wszyscy byliśmy początkujący, 3-4 lata po szkole. Niemniej teraz jeśli oni nadal robią to co robili, a innych możliwości nie mieli to jeśli zarabiają piątala to jest dobrze. W tej chwili to prawie trzy razy mniej niż ja, a też jestem na etacie. Możesz oczywiście podać wartości ekstremalne, ale ekstrema po jednej i po drugiej stronie są tak samo odbiegające od średniej.
- 3 3
-
2022-03-10 10:31
doświadczony spawacz (6)
9 000 miesięcznie. niestety szef janusz i na papierze minimalna reszta pod stołem. No i czasami robota na dworze. Coś za coś
- 17 3
-
2022-03-10 19:52
taaa ale z nadgodzinami i to pod stołem
zatrudniam doświadczonego spawacza na czarno bo ja go potrzebuję tylko przez tydzień raz na trzy miesiące. Ma teraz 4800 na rękę tam gdzie siedzi na etacie i twierdzi że ma dobrze bo w 2017r jak pracował w pewnej firmie na Elbląskiej to dygał za 2500 netto. U mnie ma 75 zł/h i się bardzo cieszy z tych warunków.
- 11 0
-
2022-03-10 16:28
I po 15 godzin dziennie
- 5 0
-
2022-03-10 10:33
(3)
Jak jesteś głupi i bierzesz pod stołem, to twój problem
- 10 3
-
2022-03-10 16:53
(2)
Głupi by był jakby nie brał no chyba że liczy na emeryture za 30lat xD
- 21 0
-
2022-03-10 17:49
na emeryture nie liczysz (1)
Ale kredyt na 30 lat to bierzesz?
- 8 4
-
2022-03-10 19:54
emerytura nie zależy od ciebie
ustawa może wszystko zmienić więc trzeba brać ile się da i inwestować bo państwo za 30 lat cię wyci*la
- 15 0
-
2022-03-10 09:55
jak jesteś dobry w fachu tak (4)
ale to wymaga lat praktyki i ciężkiej fizycznej roboty + najlepiej zakład i chata po dziadku/ papie. Jeśli wchodzisz od zera na rynek nie mając nic po szkole i średnio zarabiasz ok 3. z czego 2xxx wywalisz na czynsz i życie to powodzenia z otworzeniem biznesu i ryzykiem. Poza tym ty przez całe życie będziesz posuwał fizycznie za te 8 kafli po 10-14
ale to wymaga lat praktyki i ciężkiej fizycznej roboty + najlepiej zakład i chata po dziadku/ papie. Jeśli wchodzisz od zera na rynek nie mając nic po szkole i średnio zarabiasz ok 3. z czego 2xxx wywalisz na czynsz i życie to powodzenia z otworzeniem biznesu i ryzykiem. Poza tym ty przez całe życie będziesz posuwał fizycznie za te 8 kafli po 10-14 godzin dziennie a ktoś z kwitem, doświadczeniem i wiedzą będzie wydawał polecenia 20 takim jak ty i brał podobną stawkę siedząc w biurze i popijając kawę....
- 25 8
-
2022-03-10 10:29
(3)
Pracuje tylko 8 godzin nie żadne 10-12 fizycznie też za dużo nie robię bo moja praca nawet nie wymaga używania siły :) wchodząc na rynek pracy po szkole zarabiałem 4500 zatrudniła mnie firma w której miałem wcześniej praktyki zawodówka ma to do siebie że doświadczenie zawodowe zdobywasz już podczas nauki ale możesz tego nie wiedzieć. I jak to
Pracuje tylko 8 godzin nie żadne 10-12 fizycznie też za dużo nie robię bo moja praca nawet nie wymaga używania siły :) wchodząc na rynek pracy po szkole zarabiałem 4500 zatrudniła mnie firma w której miałem wcześniej praktyki zawodówka ma to do siebie że doświadczenie zawodowe zdobywasz już podczas nauki ale możesz tego nie wiedzieć. I jak to napisałeś że całe życie będę zasowal za 8 kafli to też nie jest prawdą bo co roku dostaje poduszkę więc mogę wynagrodzenie stale rośnie. Tak znam taki co jak to napisałeś mają kwity pracują w biurze chodzą do pracy pod krawatem ale nie zarabiają nawet tego co ja (srednia w OBC to jest około 6na rękę)
- 8 4
-
2022-03-10 11:13
Tyle, że 90% ludzi w OBC siedzi i popija kawkę :) (2)
Jak ktoś serio coś robi, to się zaczynają pensje po 15-20k.
- 13 8
-
2022-03-10 16:53
(1)
Tak od team lidera w górę czyli kadra kierownicza i oczywiście brutto
- 5 1
-
2022-03-11 23:12
w twoim wieku to seniorzy dużo więcej zarabiają a to nie problem
wykształcenie ma duże znacznie bo w czasach globalizacji daje turbo lepszą możliwość sprzedania swoich umiejętności co się przekłada na cenę
- 0 1
-
2022-03-10 08:50
nie "sie nalezy" a takie sa koszty zycia (21)
Aby "pracowac i zdobywac doswiadczenie" trzeba miec dach nad glowa i cos w garnku. Takie minimum... Policz, ile to kosztuje i zastanow sie czym sa propozycje rynku pracy na poziomie 2500.
Sa kradzieza i zmuszaniem czlowieka do "niekorzystnego rozporzadzenia majatkiem".
Ameryka dawno od tego odessla a z Wielkiegi Kryzysu wyszli, bo ktos stwierdzil, ze Amerykanin musi "miec kurczaka w garnku".- 52 26
-
2022-03-10 14:09
(5)
ceny kształtuje rynek. Jeśli ktoś zarabia 2,5 na rękę to widocznie nikt nie musi za taką pracę więcej płacić bo i tak ktoś do tej roboty się znajdzie. Od nas samych zależy najwięcej. Możesz sobie wybrać trudny i poszukiwany zawód i nie będziesz miał tego problemu. Nie skazujmy się na byt pracownika niewykwalifikowanego.
- 12 6
-
2022-03-10 18:07
nikt niczego nie musi (4)
Tylko ze rynek niczego nie reguluje, szczegolnie po manipulacjach przy prawie. Pracownik jest slabsza strona tego ukladu i nie jest dzialaniem rynkowym "oszczedzanie" na kobiecie, bo ma w domu dzieci albo na facecie, bo jest jedynym zywicielem. Bo jest przeswiadczenie, ze nie odejda, bo nie przezyja miesiaca...
Mozna narzekac, ze ludzie nieTylko ze rynek niczego nie reguluje, szczegolnie po manipulacjach przy prawie. Pracownik jest slabsza strona tego ukladu i nie jest dzialaniem rynkowym "oszczedzanie" na kobiecie, bo ma w domu dzieci albo na facecie, bo jest jedynym zywicielem. Bo jest przeswiadczenie, ze nie odejda, bo nie przezyja miesiaca...
Mozna narzekac, ze ludzie nie maja oszczednosci, nie wypracowuja "poduszek" ale tak sie rowniez konstruuje koszty zycia, aby tego nie mieli.
Bo jakby mieli, to nie drzeli by przed haslem 10 za brama".- 12 4
-
2022-03-10 19:48
(2)
Jeden z nielicznych mądrych komentarzy tutaj i co? Same minusy... Jak tu ma być dobrze jak na prawdę o przemocy ekonomicznej która u nas jest ochoczo nazywana rynkiem reaguje się minusami. A konstruowanie kosztów życia to pewnie dla nich(minusujących) teoria spiskowa. :)
- 4 6
-
2022-03-11 11:51
(1)
jak się nie zna na ekonomii to używa się określeń pokroju "przemoc ekonomiczna" albo np. "sprawiedliwość społeczna" która dla odróżnienia od prawdziwej sprawiedliwości dostała przydomek społecznej. Ale to chyba tylko po to by nikt się nie pomylił
- 5 2
-
2022-03-13 17:56
Przemoc ekonomiczna z ekonomią jedyne co ma wspólnego to słowo "ekonomiczna". Jeśli się nie znam na ekonomy to jakość edukacji musi być u nas na dnie.
- 0 0
-
2022-03-10 19:35
rynek reguluje poprzez stosunek popytu do podaży
Zewnętrzne czynniki nie wpływają na to że rynek działa. Trudna sytuacja nadal nie ma na to wpływu bo pracodawca nie musi wiedzieć o ilości dzieci czy nożu na gardle. Wtedy jesteś takim samym pracownikiem jak ktoś bezdzietny.
- 5 5
-
2022-03-10 09:37
(2)
Tak i dlatego na ulicach Ameryki jest więcej bezdomnych niż nawet w Afryce xD
- 22 4
-
2022-03-11 23:08
nadmień tylko że twoja wiedza bierze się z jutuba
i nie odzwierciedla statystyk a twoje własne uczucia :D :D :D
- 2 0
-
2022-03-10 18:17
pojecie "domnosci" w Afryce i Ameryce
Sa zasadniczo rozne.
Wiec moze atrakcyjny ale nie trafiony argument
Ze Ameryka skorzystala z rad "komunisty" Forda i zwalczyla kryzys, nie znaczy ze jest to uniwersalna recepta.
Jak sie cos polepszy, zawsze znajdzie sie ktos, co to popieprzy dla doraznego interesu.
Poza tym, znajac ulice na obu wymienionych kontynentach, jakos nie zauwazam wskazanej prawidlowisci.
Bezdomnosc w Ameryce istnieje ale trzeba aie postarac, aby ja dostrzec.- 2 2
-
2022-03-10 08:59
A dlaczego trzeba płacić za prąd? A dlaczego trzeba jeść? (11)
Bo elektrownia chce za swoją pracę pieniądze. Bo organizm za wytwarzanie energii chce żarcia. Zawsze jest coś za coś. Problemem jest to że młodzi często nie oferują pracodawcy nawet tyle żeby on był im w stanie zapłacić tyle co na przeżycie. g.. dajesz g... dostajesz.
- 50 17
-
2022-03-10 17:56
problem w tym, ze przedsiebiorca nie ma zorganizowanej roboty i pojecia o zarzadzaniu kompetencjami
Jedyne czego oczekuje, to "radosnego stukotu mlotkow" i przynoszenia kasy w zebach.
Ogolnie slabo jest z ksztalceniem ale to rowniez problem "biznesu". Nie ma podatkow, nie ma ksztalcenia...
Poza tym ksztalcic trzeba sie chciec... A po co jak perspektywa jest "20 lat jezdzenia na szmacie u pana majstra"- 5 3
-
2022-03-10 10:06
no co tu sue dziwic,jak taki młody kończy studia na UG typu zarządzanie czy politologia (9)
przecież on nie ma prawa czegokolwiek umieć. Stary 25 letni koń,a nie potrafi nic, bo ostatnie lata przebąblował na nic nie wartych studiach o niczym.I potem zdziwienie ,ze bezrobocie.Część takich nieudaczników po humanistycznych kierunkach przejmują trójmiejskie urzędy np. Gdanskie Nieruchomości-co od razu widać po jakośći ich "pracy".No ale co zrobią pozostałe tysiące? Jaki oni mają pomysł na życie?
- 55 12
-
2022-03-12 10:09
Sam jesteś nieudacznik.
Na co wskazuje sposób wypowiedzi.
- 1 0
-
2022-03-11 14:40
Zarządzanie to kierunek ekonomiczny. I po kierunkach humanistycznych, np. po filologiach (w tym także polskiej) jest pracy dużo. Np. przy nauce polskiego dla obcokrajowców :)
- 2 0
-
2022-03-10 12:59
nie wiem o co wam chodzi, takie psie pieniondze zarabiać (6)
wyjście do kina przecież kosztuje, fryzjer to 100zł, netflixy i inne kolejny koszt, raz w tygodniiu musze miec masaż, raty za Mercedesa to nie przelewki, masaż stóp też jest ważną częścią życia, jedzenie na mieście też trzeba w najlepszych restauracjach, żeby dobrze zjesć (nie mówię, że dużo, tylko że dobrze), prezenty dla koleżanek z benefitami, markowe porządne ubrania itp itd - - to wszytsko kosztuje a wy nam płacicie jakbyśmy moglisię bez tego obejść. Beszczelność!
- 12 18
-
2022-03-11 14:41
(1)
Z pensji stać mnie ledwo na wynajem i cudem na jedzenie. Przeliczałam - jem około 1200 kcal dziennie, inaczej bym zbankrutowała. Chudnę w oczach. Dieta cud.
O mieszkaniu na własność mogę pomarzyć. Do końca życia będę wynajmować. A już zapowiedziano mi podwyżkę najmu. W tym kraju nie da się żyć.
Kino? Fryzjer? Musiałam sama nauczyć się obcinać włosy, żeby nie wyglądać jak łazęga.- 13 2
-
2022-03-11 23:06
doświadczenie, mąż i budżet się zmieni. Ale przede wszystkim wykształcenie. Nie tylko puste wyższe bez perspektyw ale najważniejsze dobre kierunkowe dające fach
- 4 1
-
2022-03-10 13:27
Janusz? (3)
Na lyzyng stykło?
- 8 4
-
2022-03-10 14:56
Seba (2)
tobie sie wydaje że gdyby nie ten lyzyng to byś żył jak król, ale nawet jakbym tymi 4 tys. miesięcznie na auto was wszystkich obdzielił to byście mieli 2 stówy więcej brutto, i to moje brutto. Czyli jakąś stówę na rękę, a ja bym nie miał auta.
- 7 3
-
2022-03-10 18:01
dobrze wiesz, ze nie o to chodzi... (1)
Styl myslenia, ktory "przesmiewczo" zaprezentowales nie dotyczy jedynie pracownikow.
To wlasnie kwintesencja "Janusza" a dobrze by bylo, aby wystapila swiadomosc kosztow po obu stronach. Bo po prawdzie na jednym to wozku jazda.- 3 3
-
2022-03-11 11:48
no właśnie o to chodzi
Wyobraź sobie że janusz pomyśli tak jak to sugerujesz. Podniesie pensje o połowę a tym samym będzie musiał podnieść ceny usług. Stanie się przez to mniej konkurencyjny i za jakiś czas zamknie biznes bo inni janusze podwyżek nie dadzą i wygryzą go. Nawet jeśli wszyscy janusze pomyślą tak jak uważasz to wygryzie nas janusz z innego kraju z tanią siłą roboczą np. czeski jiří albo josef. Dlatego to o czym mówisz nie zadziała.
- 8 0
-
2022-03-10 08:50
Ale do takiego podejścia to trzeba mieć jakieś ambicje a nie tylko roszczenia
- 19 2
-
2022-03-10 08:21
5k na rękę dla singla (73)
Pozwoli przeżyć i coś odłożyć, biorąc pod uwagę wynajęcie mieszkania za 2k i jedzenie za 1k - oczywiście mniej więcej. Odkładając 1k miesięcznie już po 10 latach możesz mieć na wkład własny do mieszkania. Pomijam takie luksusy jak wycieczki egzotyczne, w miarę nowe auto czy dzieci.
- 207 55
-
2022-03-11 07:50
ech (1)
kochani idzcie na lekarski pensja po 2 miesiacu pracy 20k na reke ;D ale 8-9h dziennie z dojazdami poza miasto. :D
- 1 1
-
2022-03-11 12:45
bajkopisarz :D
nieładnie...
- 4 0
-
2022-03-10 08:52
Żeby odkładanie miało sens i było pewnym zabezpieczeniem na wypadek utraty pracy, choroby czy innych problemów etc, powinno stanowić ok. 1/3 przychodu.
- 9 0
-
2022-03-10 08:41
Wyliczenia wyliczeniami a życie życiem....
Też był.mlody i chciałem po studiach od razu zarabiać na tamte czasy 3,5k te same wyliczenia i argumenty były u mnie. A życie pokazało, że trzeba się zdystansować. Robota niech będzie na początek mało płatna ale niech będzie taka, żeby sprawiała przyjemność. Nigdy nie wiesz co życie przyniesie. Ze swojego doświadczenia mogę podpowiedzieć, że raz
Też był.mlody i chciałem po studiach od razu zarabiać na tamte czasy 3,5k te same wyliczenia i argumenty były u mnie. A życie pokazało, że trzeba się zdystansować. Robota niech będzie na początek mało płatna ale niech będzie taka, żeby sprawiała przyjemność. Nigdy nie wiesz co życie przyniesie. Ze swojego doświadczenia mogę podpowiedzieć, że raz zmieniłem robotę na taką ,żeby kasy było dużo. To był największy błąd woim życiu. Stałem się zakładnikiem mojego szefa, uważał że jak tyle zarabiam to mam pracować za dwóch albo i trzech. Po pół.roku żona myślała że ja zdradzam bo wracałem codziennie wieczorami itp. na szczęście zmieniłem zatrudnienie. I co ciekawe na pracę za mniejszą.kase, i życie pokazało że potrafi być przewrotne i teraz zarabiam 3x tyle co u tego terrorysty. Roboty nie szukałem, robota znalazla mnie sama. ;)
- 37 4
-
2022-03-10 08:46
(14)
Ja jak byłem singlem to wolałem wynajmować pokój za 7stow niż wydawać 15stow na wynajęcie kawalerki. I tak za singla pokój tylko mi służył do spania. No ale teraz każdy odrazy chce mieć wszystko a później zdziwienie i pretensje do wszystkich na około że życie jednak jest inne niż by każdy chciał
- 32 6
-
2022-03-10 19:58
Ja też od razu chciałem mieć wszystko, wyjechałem i miałem. Wróciłem i póki co moja mentalność jest akceptowana.
- 0 0
-
2022-03-10 12:26
Czas się zmieniły. Pracodawcy przenieśli koszt biura na pracowników. Teraz pracuje się zdalnie. Nie wyobrażam sobie siedzieć cały dzień w pokoiku
- 2 3
-
2022-03-10 11:50
(1)
To już lepiej mieszkać z rodzicami i płacić im te 7 stów. No ale nie, mieszkanie z rodzicami to 'obciach' i 'nieporadność', co innego wynajmowanie klatki dla wróbelka z obcymi ludźmi za ścianą - to jest dorosłość.
- 9 6
-
2022-03-10 17:03
Jak przeprowadziłem się z innego miasta to ciekawe jak miałem mieszkać u rodziców. Że ja o tym nie pomyślałem dobrze żenoe mistrzu uświadomiłes gdzie błąd robiłem. A tak na marginesie za ścianą w swoim bloku też masz obcych ludzi w dodatku pewnie mieszkasz w takiej samej klatce ale nie samemu tylko z rodzeństwem xD
- 5 1
-
2022-03-10 09:50
(4)
Na pokoj dziewczyny nie sprowadzisz, ale na kawalerke...
- 12 7
-
2022-03-12 10:33
chłopie, w akademiku to na łóżko obok się sprowadzało koleżanki, kolega jak laski sprowadzał to pół nocy z pełnym pęcherzem leżałem żeby im nie przerywać ;)
- 2 1
-
2022-03-10 10:21
Sprowadzałem i nie miałem z tym problemu. Współlokatorzy bo w 3 wynajmowaliśmy mieszkanie 3 pokojowe też sprowadzali. Widac że mało wiesz jeszcze o życiu
- 17 3
-
2022-03-10 10:21
(1)
Taktyk
- 5 0
-
2022-03-12 10:32
tak czekał i nigdy nieza...ł :)
- 2 0
-
2022-03-10 08:53
(4)
15 stów, jaki piękny amerykanizm :)
- 32 0
-
2022-03-10 09:02
(3)
anglizm raczej. o języku angielskim słyszałem. o amerykańskim nie. podobnie jak nie spotkałem się z językiem australijskim.
taka to mowa pl w obecnym roku dwadzieścia dwadzieścia dwa :)- 2 19
-
2022-03-10 12:11
amerykanizm bo Amerykanie mówią fifteen hundred a nie thousand and half albo thousand and five hundreds
- 7 0
-
2022-03-10 09:43
amerykanizm (definicja ze słownika):
«wyraz, zwrot lub konstrukcja składniowa przejęte z amerykańskiej odmiany języka angielskiego lub dla niej charakterystyczne»
taka ciekawostka, może komuś się przyda jak kiedyś Hubert o to za pyta w Milionerach ;)- 16 0
-
2022-03-10 09:22
Jak sobie pomyśle że zarabiam 50 stów to jakoś słabiej brzmi niż 5000zł
- 18 0
-
2022-03-10 08:27
(39)
typowa kalkulacja polaka robaka. przez 10 lat zyj w ascezie aby miec na wklad wlasny pod cyrograf z bankiem. myslenie niewolnika i tyle
- 81 17
-
2022-03-10 10:42
Pochwał się swoim przepisem
Mądrzy ludzie odkładają, inwestują, biorą kredyty i je spłacają, nie tylko w Polsce. Od czegoś trzeba zacząć. Zarobki też rosną, kredyt na 30 lat można spłacić w 15 a nawet w 5 jak się postarasz, zależy jakie masz priorytety
- 8 1
-
2022-03-10 08:48
Już ja znam kilku takich carpe diemów.
High live do pierwszej rozmowy z komornikiem.
- 37 3
-
2022-03-10 08:49
(26)
Nie no lepiej krzyczeć daj bo mi się należy a później w wieku 40lat masz pretensje do wszystkich że ci w życiu nie wyszło i nie potrafisz się pogodzić z rzeczywistością i wtedy stajesz się głównym elektoratem lewicy xD
- 17 21
-
2022-03-10 09:44
Chyba prawicy. PIS to prawica, nie zadna lewica. (25)
Ludzie prosci maja poglady prawicowe, wyksztalceni lewicowe.
- 25 27
-
2022-03-12 10:25
poglądy zależne od wykształcenie to dopiero dobre! dawno się tak nie uśmiałem :-) najbardziej wg Ciebie zatem wykształceni byli komuniści - ci polscy szczególnie np. towarzysz Władysław Gomułka ślusarz albo towarzysz górnik Gierek Edward, a może towarzysz Moczar Mieczysław ślusarz albo sam Stalin, co nie ukończył seminarium? inteligenci najwyższych lotów
- 0 0
-
2022-03-10 20:56
Pis to prawica ?
Od kiedy ? Ludzie prości rzeczywiście może i mają poglądy prawicowe ale nie ma w tym nic złegop. Ludzie naprawde wykształceni wiedzą że pis to lewica. Pis wprowadził najwięcej programów socjalnych - stąd socjalizm. Pis wprowadził regulacje gdzie kiedy z kim i w co ubrany na twarzy masz nosić. Nie tłumaczcie mi tego owidami bo nie o to chodzi.
Od kiedy ? Ludzie prości rzeczywiście może i mają poglądy prawicowe ale nie ma w tym nic złegop. Ludzie naprawde wykształceni wiedzą że pis to lewica. Pis wprowadził najwięcej programów socjalnych - stąd socjalizm. Pis wprowadził regulacje gdzie kiedy z kim i w co ubrany na twarzy masz nosić. Nie tłumaczcie mi tego owidami bo nie o to chodzi. Człowiek prawicy wyznaje zasade volenti non fit iniuria. To jest podstawa. Człowiek lewicy jak Kaczyński i jego przy du pasy ale także Biedronie, Tuski, Hołownie i inne Jachiry nie mogą tego pojąć że jak ktoś potrafi się utrzymać to sam ma prawo o sobie decydować.
- 6 2
-
2022-03-10 11:21
pis to lewica. tylko socjali i daj daj
lewica to rak umyslu co pokazuje zandberg na tle sierpa i mlota- 8 1
-
2022-03-10 10:18
(2)
Mówisz o tych wykształcony z dużych miast co plują na programy socjalne np. na 500+? Rzeczywiście mają poglądy lewicowe xD w dodatku zapytaj tych wykształconych o poglądach lewicowych czy są za równym społeczeństwem czyli ujmując że są tyle samo warci co ci w kolejce do mopsu jeśli nie to żadne z nich osoby o poglądach lewicowych. Bycie osoba o poglądach lewicowych to nie tylko machanie tęczowa flaga i walka o legalna aborcję.
- 5 2
-
2022-03-13 20:44
Lewicowe poglady i rownosc nie oznacza, ze klientela
mopsu ma miec tyle samo kasy co lekarz. Co to za prymitywne prawackie brednie? Czy w lewicowej bogatej skandynawii kasjerka w markecie zarabia tyle co inzynier? Nie. Tu chodzi o rownosc w sensie prawa, dostepu do edukacji, sluzby zdrowia itp. Chcesz sie uczyc, masz takie samo prawo jako syn menelicha po podstawowce jak syn lekarza sasiada. A nie prawicowe spoleczenstwo klasowe jak w biednej afryce.
- 0 0
-
2022-03-12 10:31
zapytaj ich czy chcą zarabiać tyle samo co kasjerka w biedrze, bo przecież każda praca jest warta tyle samo, redystrybucja dóbr :) zjedzą Cię na śniadanie, znam lewaczków co tak krzyczeli o pomocy opalonym z Białorusi a jak teraz mamy 1,5 mln uchodźców, kobiety z dziećmi to mordeczka w kubeł, nagle nikt nie ma warunków do podjęcia kogokolwiek,
zapytaj ich czy chcą zarabiać tyle samo co kasjerka w biedrze, bo przecież każda praca jest warta tyle samo, redystrybucja dóbr :) zjedzą Cię na śniadanie, znam lewaczków co tak krzyczeli o pomocy opalonym z Białorusi a jak teraz mamy 1,5 mln uchodźców, kobiety z dziećmi to mordeczka w kubeł, nagle nikt nie ma warunków do podjęcia kogokolwiek, wszyscy moi znajomi o poglądach prawicowych podejmowali zbiórki i szybkie transporty na granicę a te lewe sieroty nawet busa by nie wynajęły bo prawa jazdy nie mają, taka to jest tfu lewicowość na pokaz
- 2 1
-
2022-03-10 10:11
(10)
PiS prawica xD wprowadzająca programy socjalne jak 500+, 300+ i 13 oraz 14. Bardziej lewicowej partii niż PiS z swoim programem gospodarczym jeszcze w Polsce nie było nawet SLD nie miał takich programów socjalnych
- 21 7
-
2022-03-10 14:43
Jak pis moze byc lewicowe jak jest anty lewicowaUE, (6)
anty lewicowe lgbt, pro prawicowy kosciol, anty lewicowa aborcja.
- 6 4
-
2022-03-11 11:56
pis jest bardzo lewicowe gospodarczo, za to prawicowe społecznie (4)
nie rozróżniasz poglądów ekonomicznych od społecznych
- 1 4
-
2022-03-12 10:28
(3)
społecznie to oni są narodowymi socjalistami, równość dla swoich, dla wybranych, z prawicą nie mają nic wspólnego, nie interesują ich takie pojęcia jak liberalny wolny rynek, wolność osobista, nienaruszalność cielesna, nietykalność i niezawisłość własności prywatnej
- 0 1
-
2022-03-16 14:26
charakter narodowy tej partii właśnie świadczy o jej prawicowości społecznej. Socjalizm świadczy o lewicowych poglądach ekonomicznych. Taki mix. Ale narodowi socjaliści to dobre określenie.
- 0 0
-
2022-03-13 20:47
Liberalny rynek nie ma nic wspolnego z prawicą ani lewicą. (1)
Co to za bzdury? Wolny rynek masz w bogatych lewicowych krajach zachodniej Europy ale tez w prawicowych biednych krajach Afryki jak Nigeria. Wolnosc osobista jest atrybutem lewicy, a nie prawicy.
- 0 1
-
2022-03-16 14:36
ma, ale musisz rozróżniać czym się różni prawica od lewicy w sferze gospodarczej
bogate kraje nie mają wolnego rynku bo istnieje tam etatyzm gospodarczy. Taki rynek nie jest do końca wolny i takie Niemcy nie stały się bogate przez etatyzm tylko dużo wcześniej. Ostatnio po wojnie dzięki prowadzeniu liberalnej polityki gospodarczej. Tzw. niemiecki ordoliberalizm. Teraz ich stać na niski wzrost PKB bo mają je wyjściowo wysokie. Mogą sobie przejadać swoje oszczędności.
- 0 0
-
2022-03-10 17:00
Polska lewica wywodzi się z klasy robotniczej i ta klasa robotnicza była silnie wierząca i lewica w swoich postulatach nie miała LGBT czy aborcji. Te dwa postulaty to jest wymyśl kawiorowej lewicy która w żaden sposób nie nawiązuje do swoich korzeni.
- 3 3
-
2022-03-10 10:20
(2)
Pis to partia populistyczna a nie lewicowa. Socjal to nie jest socjalizm, nauczcie sie tego w koncu.
- 12 9
-
2022-03-11 11:55
redystrybucję dóbr proponuje tylko ekonomiczna lewica
- 1 0
-
2022-03-10 12:06
ha ha ha ha ha ha :) xd z was lewaczki
- 6 3
-
2022-03-10 10:08
wykształceni w Moskwie, czy w Mińsku faktycznie mają poglądy lewicowe (7)
- 11 15
-
2022-03-10 14:41
Wegry, Polska, Bialorus i Rosja to jedyne kraje prawicowe (3)
aktualnie w Europie.
- 5 13
-
2022-03-11 23:15
tylko społecznie czyli to co działa na masy głąbów (2)
ekonomicznie to lewicowcy ale tego głąby nie potrafią sprawdzić
- 3 2
-
2022-03-13 09:45
Lewicowe to wszystkie bogate kraje Europy.
Czyli cala skandynawia.
- 0 0
-
2022-03-12 10:27
Polska prawicowa społecznie :v śmiecham tu niesamowicie
- 1 0
-
2022-03-10 11:15
Prawicowe rządy Putina i Łukaszenki kształcą lewicowe poglądy? (2)
Ciekawe...
- 16 4
-
2022-03-12 10:26
jaką prawicowość widzisz w rządach Łukaszenki lub Putina? proszę powiedz nam tutaj
- 2 0
-
2022-03-10 17:26
Łukaszenka prawicowiec Putin prawicowiec xD chyba w wyborczej to wyczytałes.
- 9 5
-
2022-03-10 08:40
alternatywa ? (9)
- 22 5
-
2022-03-10 11:20
ten tysiac inwestuj w siebie. rob szkolenia i certyfikaty abys po 5 latach zarabial tyle aby przestac ci*lac tego tysiaka miesiecznie
- 13 2
-
2022-03-10 08:43
Wynajmij mieszkanie (7)
i przestań płacić. 2 koła w suchym
- 4 23
-
2022-03-10 11:47
(4)
Powodzenia z wynajmowaniem mieszkania za 30 lat, przy przewidywanej emeryturze około 3000 zł.
- 18 3
-
2022-03-10 23:58
(2)
Popatrz, a mi prognozuje na stronie zusu jakieś 20 tysięcy (chociaż i tak nie wierzę w żadną emeryturę za 30 lat), więc jak ktoś ma prognozę 3 tysiące to chyba pracuje na ćwierć etatu z najniższą krajową.
- 0 13
-
2022-03-12 13:51
Za 25 lat?
A za 15 dowiesz się, że jednak będziesz musiał pracować do 80 roku życia, żeby przejść na emeryturę ;-) Ufasz symulacjom na 30 lat na przód? Szacun! Tak samo przecież zrobili Frankowicze. I gdzie teraz są?
- 5 0
-
2022-03-11 16:51
chyba rubli
- 7 0
-
2022-03-10 16:56
Jak ktoś liczy na emeryture za 30 lat to niech uważa aby się nieprzeliczyl
- 13 1
-
2022-03-10 10:14
tu mowa o młodych ludziach nie majacych mieszkań wiec nie pisz głupot
- 3 2
-
2022-03-10 09:17
A jak stracisz źródło utrzymania, to gdzie zamieszkasz?
- 21 0
-
2022-03-10 08:26
Mało.
- 12 1
-
2022-03-10 08:26
Niestety (12)
Po 10 latach te pieniądze które odkładasz w ten sposób nie będą nic warte.
- 112 5
-
2022-03-10 10:39
Bez przesady
Odkładaj 1k do skarpety i inwestuj 1k jak masz możliwość. Skarpeta ok, inflacja ją nadgryzie, ale inwestycje również bywają nietrafione. Wiadomo, 120k będzie za 10 lat mniej warte niż obecnie, ale lepsze to niż nic. 20 lat temu za 120k kupiłbyś mieszkanie, dzisiaj 1/4 mieszkania, ale bez wkładu nie dostaniesz nawet kredytu. Można tez całe życie wynajmować
- 14 1
-
2022-03-10 10:12
to nie prawda, wystarczy odkładać je za każdym razem zmieniając na np. Franki Szwajcarskie (3)
to pewne i nie takie podatne na inflacje jak złotówki
- 9 4
-
2022-03-10 13:44
(2)
Franki są sztucznie zawyżone ! Po wojnie na Ukrainie zobaczysz jak polecą na łeb !
- 7 1
-
2022-03-12 15:47
Nie istnieje żaden racjonalny powód, dla którego frank miałby polecieć w dół. Gospodarka Szwajcarii to wzór stabilności.
- 1 1
-
2022-03-10 16:11
Oby na koniec Marca poleciały na Łeb, ale wiadomo że nie polecą
- 3 1
-
2022-03-10 09:20
chyba że je inwestujesz. (6)
- 9 5
-
2022-03-10 09:43
Jak zainwestujesz to jeszcze mniej wyciagniesz. (5)
Najlepsza inwestycja obecnie to lokata 3%, potem skarpeta. I tak strata, ale mniejsza niz kryptowaluty, akcje i inne wariacje gdzie straty sa liczone w kilkudziesieciu %.
- 9 17
-
2022-03-10 16:16
Już u buka więcej zarobię bo mam jakiś wpływ jakąś tam wiedzę o obstawianiu i wybranych ligach niż te mżonki i cudowne inwestycje na krypto czy aktywa ekspertów z yt, dla przeciętnego szaraka najlepsza waluta po korzystnym kursie albo lokata w banku na nowe środki i przenoszenie z banku do banku
- 0 1
-
2022-03-10 16:07
Święta prawda
- 1 1
-
2022-03-10 10:14
kryptowaluty to ruletka, (2)
ale zamiast trzymać na 3% przy inflacji 9% to lepiej zamieniać na franki czy euro i trzymać w tej walucie
- 10 8
-
2022-03-13 09:43
Zamienisz na walute to bedziesz w plecy wiecej
niz na lokacie. Ci co kupili euro za 5pln, teraz sa.umoczeni.
- 0 1
-
2022-03-10 14:10
teraz to już za późno na takie zmiany
prędzej bym kupił złotówki za dolary bo złoty jest mega niedoszacowany
- 9 2
-
2022-03-10 10:40
(42)
Jako osoba, która zatrudnia często młodych, mogę napisać - jedno: chcieć zarabiać 4-5k to chce każdy, ale mieć umiejętności, entuzjazm, pokazać się, że zasługujesz - to już może 1 na 10 osób jest w stanie. Młodzi teraz żyją mottem "zarobić a się nie narobić", najlepiej jeszcze o 14 max do domku, weekendy wolne, itede.
- 258 43
-
2022-03-14 18:27
Wtf
Juras jaki kierownik obozu LOL
- 0 0
-
2022-03-11 21:20
Bardzo dobrze.
To że ktoś się nie daje dy mać, to nie znaczy że jest leniem. 4 000 PLN to zapomoga, a nie wypłata.
- 7 2
-
2022-03-11 13:51
Buhaha, niemożliwe, młodzi chcą mieć czas na swoje pasje a nie harować 12h dla Janusza? Obrzydliwe podejśćie, marnujesz życie na pracę chłopie.
- 6 2
-
2022-03-11 12:59
I O to chodzi
Generalnie o to chodzi nie sztuka jest się zarobić ( na śmierć ) sztuką jest zarobić
- 2 0
-
2022-03-11 12:19
a ja oczekuję dobrze zorganizowanego przedsięwzięcia i stanowiska pracy z jasno i ściśle (a przynajmniej konkretnie) określonym
zakresem odpowiedzialności i decyzyjności.
Gdzie braku wiedzy i umiejętności nie szpachluje się entuzjazmem i "d*pogodzinami" a brak kompetencji ukrywa się grymaszeniem i koniecznością "uwodzenia" dla "zasług".- 3 0
-
2022-03-10 20:01
Nie bez powodu ktoś wymyślił te osiem godzin pracy, pięć dni w tygodniu. Człowiek jest tak zaprojektowany, że musi mieć czas na coś więcej niż tylko praca, am am, myju myju do spanka i znowu. Inteligent szybko będzie smutny w takich warunkach, wolna sobota to świętość.
PS.A co jeśli chcę 7000-8000? A nie czekaj chciałem to mam. ;)- 4 0
-
2022-03-10 17:54
Januszopol (2)
Najlepiej płacić najniższą na umowie + kilka stówek pod stołem i nadgodziny w niedziele na umowę zlecenia, podpisaną na spółkę słupa, tak, tak wiemy Panie Juras
- 13 1
-
2022-03-10 18:10
(1)
Załóż firmę i pokaż jak powinno się płacic tylko gwarantuje że po pierwszym miesiącu dołączysz do grona Januszy
- 9 8
-
2022-03-11 10:48
Zamknij firmę i idź na etat i pokaż jak się powinno pracować.
- 7 0
-
2022-03-10 16:38
A starzy są inni?
Bo jakoś mi się nie wydaje.
- 2 4
-
2022-03-10 15:21
Narobiłem się już w podejsciu (1)
Pracuj jak u siebie, docenia cię. Odbieraj telefon w weekend i reaguj zawsze.... I to jest błąd. Nie należy tak postępować. Zakres obowiązków i tyle. Resztę miejsce gdzieś jak nie płacą super !
- 11 0
-
2022-03-10 20:01
ja odpisuję na maile nawet w niedzielę
to znaczy nikt do mnie wtedy nie pisze. Pisali w piątek ale ja odpisuję w niedzielę bo w piątek mi się nie chciało. Nie dymam ich na kasę za nadgodziny bo na to się musi zgodzić kierownik a poza tym byłoby mi głupio jako że już w piątek nic nie robiłem. Niemniej fajnie to wygląda. Wyłączam na chwilę grę i odpisuję
- 0 3
-
2022-03-10 14:16
(2)
a ja z trochę innej strony bo zatrudniałem typa (projektant wod-kan po polibudzie) który jest pijakiem :D Chłop ma 4 dychy na karku. Generalnie przez to że chleje to nie może znaleźć nigdzie roboty więc u mnie pracował za jakieś 75% przeciętnego wynagrodzenia dla ludzi z jego doświadczeniem w tym zawodzie. Generalnie wywiązywał się ze wszystkiego
a ja z trochę innej strony bo zatrudniałem typa (projektant wod-kan po polibudzie) który jest pijakiem :D Chłop ma 4 dychy na karku. Generalnie przez to że chleje to nie może znaleźć nigdzie roboty więc u mnie pracował za jakieś 75% przeciętnego wynagrodzenia dla ludzi z jego doświadczeniem w tym zawodzie. Generalnie wywiązywał się ze wszystkiego bo to spec, ale czasem trzeba było za niego pamiętać bo zapominał o pewnych rzeczach. Nie raz zionęło od niego wódą, ale tylko raz go odesłałem do domu jak przyszedł o 8 rano i się chwiał na nogach. Także różnie to z tymi ludźmi.
- 11 0
-
2022-03-11 09:16
Imię
Jak mu na imię? :-p
- 0 0
-
2022-03-10 20:22
Wniosek taki że nie masz ludzi do pracy i liczysz na cud.Po co zatrudniasz takiego pracownika?
Nikt inny nie chce przyjść, czy po prostu jedziesz na czarno- 1 3
-
2022-03-10 12:08
(7)
Ja pracuję 12h plus nadgodziny,plus na każdy telefon o każdej porze dnia i nocy, często w ekstremalnych warunkach i w stresie i to jest właśnie prawdziwe życie i to się właśnie nadaje do prasy. Fakt potem mam 3,5 tyg wolnego ale często jescze się w tym czasie dokształcam i latam po świecie
- 11 1
-
2022-03-13 19:19
ile zarabiadz?
- 0 0
-
2022-03-10 13:08
Taa (3)
Potem się budzisz i dalej bida.
- 2 4
-
2022-03-10 17:36
Tak jest (2)
Tak jest w branży offshore, bidy ni ma
- 6 0
-
2022-03-10 19:58
hehe też robię w offshorze (1)
tu się da zarobić ale trzeba się starać
- 4 0
-
2022-03-12 04:21
Haha odezwała się szlachta offshor'owa. Kiedyś to były dobre zarobki jak zaczynałem ( 10lat temu) to dwa mieszkania za gotówkę można było kupić po roku odkładania
- 1 0
-
2022-03-10 13:03
(1)
Jeśli płacą odpowiednio, a tobie to pasuje to chyba ok
- 19 0
-
2022-03-17 09:00
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 0 0
-
2022-03-10 12:06
(1)
I mają rację prywaciarski wyzyskiwaczu.
- 16 8
-
2022-03-10 18:08
Jedz do mamusi po kolejne słoiki
- 7 6
-
2022-03-10 11:25
(6)
Weekend to czas na odpoczynek, nie na pracę. Jakby mi pracodawca kazał przychodzić do pracy w weekendy, to by mnie więcej na oczy nie zobaczył.
- 27 11
-
2022-03-10 16:15
(3)
Coś takiego jak weekend nie istnieje. To jest jakiś wyimaginowany byt. Są za to 2 następujące po sobie dni wolne od pracy. I czy to jest sobota i niedziela czy może środa i czwartek nie ma najmniejszego znaczenia. Masz pracować 5 następujących po sobie dni i mieć 2 kolejne dni wolne od pracy. Jak się umówisz z pracodawcą jakie to będą dni, to już inna sprawa.
Roboczy powinien być cały tydzień z gwarancją 2 sąsiednich dni wolnych dla pracownika w danym tygodniu.- 21 5
-
2022-03-18 22:08
a ty sie z rewolucji francuskiej urwałeś elgiebeciarzu?
- 0 0
-
2022-03-13 19:18
ciekawie prawisz przyjacielu, nie chciałbym oracować z Tobą za żadne pieniądze.
- 1 0
-
2022-03-11 20:49
coś takiego jak tydzień też nie istnieje :)
- 3 1
-
2022-03-10 12:06
(1)
Powodzenia w dorosłym życiu
- 24 26
-
2022-03-11 09:02
brak asertywności i poczucia własnej wartości nie ma nic wspólnego z dorosłością
Co najwyżej z niedojrzałością emocjonalną
- 9 3
-
2022-03-10 10:59
(5)
Coś Ci się nie podoba? O ile wiadomo pracujemy 40h tygodniowo, 8 h dziennie. To o jakie weekendy Ci chodzi? Jak zaczynasz pracę o 6 to o 14 czas do domu.
- 52 3
-
2022-03-10 12:22
Może to dla Ciebie odkrycie, ale nie wszędzie pracuje się od poniedziałku do piątku
Przecież jest masa firm, w których pracuje się również w weekend i to w ramach 40h tygodniowo.
- 21 1
-
2022-03-10 12:06
(3)
Wszystko zależy od branży. A że młodzi to lenie fermentowane to fakt
- 26 14
-
2022-03-10 16:40
Starzy naprawdę nie są lepsi (2)
Tylko mają lata doświadczenia w stymulowaniu pracy
- 10 15
-
2022-03-11 09:34
Tylko mają lata doświadczenia w stymulowaniu pracy
stymulujący «pobudzający do działania lub rozwoju»
czyli są lepsi.- 4 1
-
2022-03-10 20:16
I pracują na młodzież , która do niczego się nie nadaje i pojęcia o pracy nie mają, bez praktyki ponad 4 tyś na rękę.Powodzenia.
- 12 5
-
2022-03-10 10:53
Dokładnie
Trafione w punkt
- 14 6
-
2022-03-10 10:51
Pewnie ze weekendy wolne (2)
8h dziennie styka jak pracujesz wydajnie, nawet przez 4 dni w tygodniu. Wiadomo, kwestia branży i stanowiska, ale u nas nadal w modzie widoczny zapierpapier, pupogodziny, przepracowanie, brak czasu dla rodziny.
- 78 7
-
2022-03-11 10:19
tylko, że "młodzi-gniewni" sami to nakręcają
nie ma przymusu pracowania w weekendy czy 24 h na dobę. Wystarczy, że jeden cymbał zacznie odpowiadać na maile o 23 w sobotę, a następni patrzą i czują się gorsi. Potem myślą, kurczę on może, to ja nie będę gorszy, też pokażę, że jestem dobry i.... zaczyna się. I dochodzą kolejni, którzy "nie wychodzą" głową z pracy. Pare lat można tak pociągnąć,
nie ma przymusu pracowania w weekendy czy 24 h na dobę. Wystarczy, że jeden cymbał zacznie odpowiadać na maile o 23 w sobotę, a następni patrzą i czują się gorsi. Potem myślą, kurczę on może, to ja nie będę gorszy, też pokażę, że jestem dobry i.... zaczyna się. I dochodzą kolejni, którzy "nie wychodzą" głową z pracy. Pare lat można tak pociągnąć, zwłaszcza jak nie ma się rodziny i obowiązków. A potem budzisz się i depresja, nerwica lękowa, organizm wycieńczony i lądujesz na długotrwałym zwolnieniu od psychiatry. Taka prawda...
- 18 2
-
2022-03-10 11:02
Dokładnie, a potem zdziwienie, że "ła bo te młode to tylko siedzo i na godziny patrzo" skoro płacisz za godziny to się nie dziw
- 26 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.