- 1 Kto odpowiada za wypadek przy pracy? (44 opinie)
- 2 Czy możemy odmówić pracy w upały? (59 opinii)
- 3 Praca w branży edukacyjnej. Warto? (96 opinii)
- 4 Nauczyciele mogą składać wnioski o nowe świadczenie (192 opinie)
Najlepsi pracodawcy z Polski Północnej
Wyniki drugiej edycji badania Antal International, dotyczącego najbardziej pożądanych pracodawców pokazują, że specjaliści i menadżerowie z różnych branż wciąż wskazują zatrudnienie w korporacjach lub firmach międzynarodowych jako najbardziej atrakcyjne.
Dla pracowników wyższego szczebla ważne są przede wszystkim wielkość i prestiż firmy oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna. Wiedzę o firmie zdobywają z biuletynów informacyjnych firm i od znajomych, pracujących w danym przedsiębiorstwie
- Korporacje międzynarodowe dbają o renomę wśród potencjalnych kandydatów, budując silną markę i tworząc sprzyjające warunki pracy, które umożliwiają rozwój zawodowy. Wiedzą, że rynek pracodawcy się kończy - zbliżający się niż demograficzny oraz dynamiczny rozwój korporacji międzynarodowych na polskim rynku spowoduje, że tylko firmy o dobrej opinii będą mogły konkurować o najlepszych specjalistów i menedżerów - komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
1. Google
2. PricewaterhouseCoopers
3. Microsoft
Najbardziej pożądani pracodawcy 2011 w opinii specjalistów i menedżerów - badanie Antal International, region północny (woj. pomorskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie)
1. Oceanic
2. ING
3. Intel Technology Poland
Zestawiając wyniki badania i porównując listę firm, które uważane są za najbardziej pożądanych pracodawców z listą ogólnopolską, nie widać istotnych różnic, jeśli chodzi o ogólną klasyfikację firm. Firmy o zasięgu globalnym, cieszące się dobrą reputacją, są cenione zarówno przez specjalistów i menedżerów w regionie północnym, jak i w całej Polsce.
Jedyna firma działająca w regionie północnym, która znalazła się na obu listach to ING.
Dla ponad połowy specjalistów i menedżerów objętych badaniem, powodem dla którego chcieliby podjąć zatrudnienie w danej firmie jest jej wielkość i prestiż (58 proc.) oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna (50 proc.).
- Kandydaci sprawdzają opinię o pracodawcy, dlatego warto wcześniej o nią zadbać. Należy mieć na uwadze, że informacje o braku odpowiedniego stosunku do podwładnych czy dużej fluktuacji w firmie z pewnością dotrą do potencjalnego kandydata i mogą wpłynąć na jego decyzję o podjęciu pracy - komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International.
Wynagrodzenie i benefity są również bardzo ważnym czynnikiem (42 proc. wskazań), skłaniającym kandydata do chęci pracy w danej firmie. Coraz bardziej istotne stają się pozapłacowe korzyści oferowane pracownikowi. Telefon komórkowy, laptop czy samochód z możliwością wykorzystywania ich do celów prywatnych to już podstawowy wymóg wielu osób. Dla kandydatów ważne jest też zapewnienie systemu opieki zdrowotnej pracownikowi i jego rodzinie oraz ubezpieczenia na życie. Niektóre firmy zapewniają też pakiety opieki prawnej. Ważna jest także oferta pracodawcy, która zapewnia pracownikowi dodatkowe benefity, pozwalające mu zachować równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym oraz będące dofinansowaniem do różnych aktywności, na przykład: karnet na siłownię czy basen, dodatkowe dni urlopowe, obiady firmowe, prenumerata czasopism czy bony świąteczne. Możliwości awansu i rozwoju oferowane przez pracodawcę są powodem wyboru danej firmy dla 39 proc. respondentów, a szkolenia - dla 21 proc. Niejednokrotnie najbardziej pożądani pracodawcy finansują wybranym pracownikom studia MBA oraz oferują możliwość uczestnictwa w dodatkowych szkoleniach specjalistycznych i językowych czy indywidualnych treningach doskonalenia umiejętności.
Co firmy mogą zrobić, aby cieszyć się dobrą opinią i być pożądanym pracodawcą? Niezwykle ważne jest dbanie o wizerunek firmy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Przy tworzeniu wizerunku firmy największe pole do popisu mają dział HR i dział marketingu. Współpracując ściśle z zarządem te dwa piony powinny ustalić, jakie wartości są dla firmy najważniejsze i w jaki sposób firma planuje je realizować oraz zadbać o prawidłową komunikację swoich działań. Najczęściej wiedzę o firmach specjaliści i menedżerowie czerpią z biuletynów informacyjnych firmy (49 proc.). Warto więc zadbać, aby przekaz był jasny i merytoryczny. Bardzo ważnym źródłem informacji są także znajomi respondentów pracujący w danej firmie (35 proc.).
- Warto pamiętać, że osoby, które zatrudniamy są ambasadorami firmy. Istotne jest, aby przemyśleć kształt systemów motywacyjnych i formułę ścieżek rozwoju zawodowego. Takie działania zaowocują w przyszłości dobrą marką pracodawcy, co ułatwi znalezienie najlepszych pracowników na coraz trudniejszym, zdrenowanym rynku pracy - zauważa Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International.
Dla 23 proc. specjalistów i menadżerów znacząca jest również opinia i informacje o firmie uzyskane od znajomych nie pracujących w danej firmie, a 29 proc. czerpie wiedzę o przedsiębiorstwie na coraz popularniejszych w Polsce targach pracy.
Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów przeprowadzone było dwutorowo. Badania CATI oraz CAWI realizowane były w terminie 30.06-20.07.2011. W badaniu udział wzięło 1974 respondentów z Polski.
Pytania:
1.W jakiej firmie chciałby Pan/chciałaby Pani pracować, gdyby miał Pan/ miała Pani wybór?
2.W ramach jakiej branży działa ta firma?
-Bankowość i Finanse
-Energetyka
-FMCG
-Handel
-IT i Telekomunikacja
-Media i Marketing
-Motoryzacja
-Nieruchomości i Branża Budowlana
-Opieka Zdrowotna i Farmacja
-Produkcja Przemysłowa
-Transport, Spedycja i Logistyka
-Usługi
3.W jakim regionie Polski znajduje się ta firma?
-Centralny (łódzkie, mazowieckie)
-Południowo-Zachodni (dolnośląskie, opolskie)
-Północno-Zachodni (wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie)
-Północny (kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie)
-Wschodni (lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, podlaskie)
4.Dlaczego chciałby Pan/chciałaby Pani pracować w tej właśnie firmie?*
-Możliwości awansu i rozwoju
-Styl zarządzania i kultura organizacyjna
-Szkolenia
-Wielkość i prestiż firmy
-Wynagrodzenia i benefity
5.Skąd pochodzi Pana/i wiedza o wybranej firmie?*
-Biuletyny informacyjne firmy
-Internet
-Media
-Targi Pracy
-Znajomi, pracujący w tej firmie
-Znajomi, nie pracujący w tej firmie
-Z innych źródeł
* pytanie wielokrotnego wyboru
Opracowała
Opinie (58) ponad 20 zablokowanych
-
2011-08-26 11:12
benefity...
fajne nowe słowo w języku polskim...
- 5 0
-
2011-08-26 12:57
Oceanik (1)
gdzie są jakieś opinie? Taka popularność i nic .... cisza....
- 7 3
-
2011-08-29 10:42
nie ma o czym mówić:(:(
- 1 1
-
2011-08-26 14:26
A gdzie jest Ergo hestia??
A gdzie jest ergo hestia, która tak niedawno chwaliła się jako najlepszy pracodawca w Trójmiescie? Czy coś sie zmieniło?
- 9 1
-
2011-08-26 15:10
Dziś widziałem w Lidlu jednego krawaciarza lidera - odstawiony jak stróż do komunii
Męczył chyba kierownika o to, czy dobrze banany stoją. Bo jak ludzie zawracają przy warzywach to mogą ich nie widzieć. A to tylko chora codzienność, jak sie wszystko sprzedaje w takim Lidlu to regionalny w krawacie musi sie czymś wykazać- wiec lider prostuje banany.
- 23 1
-
2011-08-26 18:05
Dziwne - pracować nie dla kasy... ?
Wynika z tego badania że większość menadżerów i specjalistów chce pracować za psi ch., byle z tylko w firmie z prestiżem. Cóż, nie jestem menadżerem, nie kumam tego.Ja pracuję dla pieniędzy, nie dla krawata z logo firmy. Krawatem się trudno najeść.
- 17 0
-
2011-08-26 19:21
Oceanic
Ciekawa jest metodologia badania i prawdopodobieństwo osiągnięcia wyniku. ING i Intel zatrudnia znacznie większą ilość managerów niż Oceanic, więc statystycznie niemożliwym jest zajęcie przez producenta AA pozycji lidera. Czyżby błąd w sztuce?
- 8 3
-
2011-08-26 21:16
Śmieszne
Mam brata specjalistę w swojej dziedzinie ,który zostawił prace w jednej z tych"czołowych" firm.Autor artykułu prócz danych statystycznych nie posiada żadnychinformacji.Dureń.I tyle.
- 8 3
-
2011-08-27 11:49
jakos nie widze konkretow , same okragle slowka i okreslenia
1.wysokość plac 2.konkretnie jakie bonusy daje która firma , bo jak firma wysyła kartkę na święta to taki bonus mam ........... tam , pyzatym od 2-3 lat raczej pod pozorem kryzysu zabiera sie dodatki . chyba najważniejsze dla kogo sa przewidziane bonusy 3.i nie jest napisane jak to co ma sie do wymagan zeby objac stanowisko , czy wystarczy mieć "dwa fakultety i wąskie przejście ze znajomscia francuskiego " czy cos innego , a moze wzisc udzial w programie "rodzina "
- 4 0
-
2011-08-28 20:44
i co z tego
jak w tych fifmach nic się nie produkuje- polskiego oczywiście . A w Gdyni najwjększym pracodawcą jest Urząd Miasta.
- 5 0
-
2011-08-29 11:42
Branża FMCG? A czemu nie HGDVIDHSLUIFNSL???
No to juz jest szczyt. Nie dość, że nie chce się posługiwać redaktorkom polskimi odpowiednikami, to jeszcze zaczynaja na skróty przechodzić? Może w ogóle piszmy tak: i tak każ. na. przec. jak. zrozu. No chyb. że nie zrozu., ale to i tak nie szkodz.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.