1000 zapasowych baterii roweru Mevo
Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.
Słoneczna niedziela bez Mevo
Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.
"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.
Ładowanie baterii w trzech miejscach
Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.
Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.
W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.
1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo
Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?
- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Problemy z logistyką
Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.
- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów
Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.
- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)
Opinie (546) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-01 23:24
Mevo wystartowało jak olt express
- 10 0
-
2019-04-01 23:46
no osiolki krytykowac !! czas start
- 0 2
-
2019-04-01 23:51
A nie można było by ich ładować w nocy przy tych stacjach mevo ?!
Trzeba było zrobić stacje z możliwością ładowania tych baterii. Odstawiasz do takiej stacji podpinasz rower do ładowarki i przez ten czas co rower stoi na stacji się ładuje! A nie jakieś zapasowe baterie i ekipy je wymieniające to zajmuje czas. Ale zawsze w tym kraju najpierw się robi, a potem myśli!
- 8 0
-
2019-04-01 23:52
To tak
23:30 po siłce pod OBC myślę sobie, co mi tam, abonamenta mam, nie będę z buta dylał, biere rowera.
Najbliższy przy Uniwerku od strony Abrahama. No dejta spokój, to ja bliżej mieszkam... .
Ja rozumiem w godzinach szczytu, ja rozumiem mało. Ale zero w promieniu 2 km?- 8 0
-
2019-04-02 00:07
Wow, nie przygotowali zaplecza do ładowania bateri tylko ładują je z gniazdek na parkingach. Pełna profeska.
- 6 0
-
2019-04-02 00:11
I milion baterii nie pomoże, jeśli będą one wymieniane co kilka dni
Pomysł z wymianą baterii wydaje się skopany od podstaw.
Po 3 godzinach jazdy przy średniej 16 km/h, roweru nie można już wypożyczyć. Nawet jeśli bateria byłaby wymieniana codziennie, to przy dużej popularności rowery będą przez większą część doby będą stały jako niesprawne.
Warto uśmiadomić sobie, że 4 tys. tak dostępnych elektryków odpowiada zaledwie 1 tys. zwykłych rowerów używanych przez 12 godzin na dobę.
Co za umysł to wymyślił (i drugi, co zaakceptował).
Wykonawcę może uratować tylko zniechęcenie użytkowników. Niestety.- 14 0
-
2019-04-02 00:15
Rowery Mewo
Te rowey po prostu są brzydkie...
- 6 3
-
2019-04-02 00:28
Od początku mówiłem że powinnu być min 3 baterie na każdy rower
Pierwsza w rowerze, druga w samochodzie serwisanta a trzecia się ładuje. Tylko taki układ ma sens
- 9 0
-
2019-04-02 00:40
Dulkiewicz Szczurek i Karnoski
Wybieralismy was po co?
- 7 1
-
2019-04-02 00:42
Kamieni kupa.
Miasto z dykty a dzbany nie kumają co kupili.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.