• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • eko jak cholera (1)

    1 rower = 4 godziny ładowania = 60/80 minut jazdy
    prąd z elektrowni węglowych
    rozwożenie akumulatorów samochodami
    utylizacja akumulatorów

    No po prostu 100% eko! Super! Kto to wymyślił?
    Nie wystarczyłyby zwykłe rowery? Mogło by ich być więcej, mogły by mieć stacje dokujące, dzięki temu nie było by reklamacji i niezadowolonych klientów, od których system pobiera opłatę mimo iż parkują na wyznaczonych miejscach.

    • 16 0

    • Odpowiadam

      Urzedasy z po to wymyslili

      • 1 0

  • Trochę lipton

    jakość nie przekonuje mnie tłumaczenie operatora MEVO. Takie wmawianie ludziom, że coś działa, podczas gdy ewidentnie widać, że nie do końca. Pomysł z wymianą baterii od początku uważam za karkołomny. Rowery powinny się ładować podczas postoju na stacjach. Ganianie po mieście z bateriami za rowerami w szczycie wypożyczeń jest skazane na porażkę.

    • 9 0

  • hmm baterie ??

    Taka ekologia ponoc..... nie ma nic gorszego jak hipokryzja ekologiczna.... a co pozniej sie robi ze zuzytymi bateriami/ akumulatorami ?? jaka jest ich zywotnosc ?? nie mozna bylo narmalnych rowerow ?? aaa zpomnialem ze to musialo byc modne....

    • 6 1

  • Naładowany czy nie, co za różnica -

    rano przy SKM PG nie ma żadnego. Wszystkie już stoją pod Polibudą.

    • 6 0

  • Studenci oraz SEP przeanalizujcie sytuację i podpowiedźcie publicznie władzy co poprawić aby MEVO działało (4)

    To dobra lekcja praktyczna! Widać że SIWIZ do zamówienia publicznego pisali ludzie nie zorientowani w temetyce elektromobilności masowej i zasadach techniczno-logistycznych organizacji jej obsługi i serwisu.. To co jest to podręcznikowy przykład dla studentów jak można spaprać bardzo dobry pomysł ignorancją w temayce działnia łańcuszka do systemów publicznego transportu, którego świetnym uzupełnieniem jest System elektrorowerów MEVO.. Tu powinna wkroczyć interdyscyplinarna sprawna, umocowana i niezależna kompetentna kontrola z udziałem Gdańskich Uczelni, która między inymi prześwietli: 1) jak skonstruowano umowy w zamówieniu publicznym 2) jak skalkulowano a ile wydano pieniędzy z kasy Ministra, samorządów województwa, unijnych , oraz ile system będzie dalej kosztował i czyją kasę obciązy przy sprawności 98% całodobowej dostępnosci elektrorowerów w każdym mieście co przystąpiło do programu, 3) jaka powinna być proporcja elektrorowerów a ile zwykłych rowerów, w systemie MEVO i kryteria do ustalenia jaka powinna być docelowa skala tego systemu dla każdej miejscowości która g ozamówiła czy zamówi 4) co jest nie tak pomiędzy założeniami do zamówienia publicznego w stosunku do doświadczeń z pierwszego tygodnia wdrażania systemu? 5). Jakie powinny być standardy techniczne dla lokalizacji miejsc parkownia przy przystankach komunikacji miejskiej, biurowcach, szkołach, galeriach handlowych na osiedlach w każdej miejscowości, która zamówiła system MEVO i jak to się ma do tego co zaobserwowano w praktyce użytkowania przez użytkowników elektrorowerów, 6) Dlaczego nie ma punktów ładowania elektrorowerów na każdym miejscu postojowym po postawieniu roweru na stojaku dostosowanym do ładowania miejscowego? 7) Czy kryteria do przetargu były pełne i jednoznaczne. 8) Czy wygrał najlepszy czy kumoter. 9) Co natychmiast i jak poprawić w rozmieszczeniu i organizacji obsługi aby system wspomagał komunikację masową i częściowo eliminował karawany samochodów osobowych z jednym kierowcom do pracy, z pracy, do szkoły czy po zakupy. System ma działać ku pożytkowi mieszkańców Pomorza i turystów. To się przyda przy masowym wdrożeniu samochodowych pojazdów elektromobilnych na Pomorzu i w Polsce.

    • 13 2

    • Naiwniaków szukasz?

      Ktoś ma odwalić robotę za urzędasów? I to gratis? Chyba, że z UM to piszesz, to rozumiem.

      • 2 0

    • Teoretyk

      • 0 0

    • O przetargu mówiło się długo

      Teraz jak uruchomiono system nagle znaleźli się chętni do jego opiniowania.
      A czemu są chętni bo nagle się okazało, że program wypalił i wielu ludzi się tym zainteresowało.
      A gdy go tworzono to wielu mówiło, że rowery nie mają sensu.

      • 0 0

    • Chcesz studentów do analizy zamówienia publicznego wysyłać? Super

      • 0 0

  • Czy jest podpisana umowa na bezpieczną utylizacje wspomnianych baterii?

    Miało być podobno ekologicznie...

    • 4 0

  • Wykonawca za realizację przedmiotu zamówienia otrzyma kwotę 40.272.906,00 zł. (4)

    40 272 906
    2 500 (średni kosz zwykłego roweru)
    ----------------------------------------
    16 109 zwykłych rowerów

    • 7 2

    • Po prostu szok (2)

      40 mln zł za totalny pzxździerz. Stacje parkingowe bez ładowania - to po co stacje ? Ręczna wymiana baterii przez serwis min co 2 dni. To jakaś kpina. Kpiną nie jest tylko kosmiczna kasa.

      • 3 2

      • ??? (1)

        A 6.5-letnie zarządzanie, utrzymanie, wymiana zużytych i zniszczonych rowerów to za darmo? Człowieku, zdaje się że nie wiesz jak taki system funkcjonuje.

        • 0 0

        • waldek skoncz z internetem i wracaj do roboty

          baterie sie same nie naladuja, trzeba krecic

          • 0 0

    • Ale to nie są tylko same rowery

      Do tego masz jeszcze punkty mevo i obsługę mego.
      Koszt ładowania baterii itd.

      Zawsze mogłeś się zgłosić i wykonać to taniej.

      • 4 0

  • Więcej się najeżdżą tymi busami w dieslu przy wymianie tych baterii

    Niż wyjadą te rowery xD Super ekologia. (tutaj wpiszcie w yotuba "plan zięba")

    • 8 0

  • Tristar 2

    Czyli kolejny Miś. Tym razem podobno za 40 mln zł plus zebrane od klientów.

    • 6 0

  • Co z karami umownymi za na przykład opóźnienia w rozpoczęciu I etapu ????!!!!! (1)

    • 6 0

    • hovno

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum