• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • To jedziemy...
    Firma z ktora podpisany zostal kontrakt to firma NB Tricity... zostala stworzona tylko na potrzeby tego projektu... sprawdzie sobie kto zasiada w zarzadzie (krs) i kto zasiada w zarzadze nextbike (na stronie nexbike)... przypadkiem Ci sami ludzie... oczywiscie wyplatki x2 no bo jednak prezes... idzcie dalej... sprawdzie kto jeszcze pracuje w nextbike... sami managiery, goscie od PR i 4 specjalistow IT. ... Nie dziwcie sie ludzie ze ten system kuleje - bo tam nie ma po prostu dobrych inzynierow. To sa firmy dla samej idei. Wydalismy okolo 23 mln zl na to... 17 dolozyla UE, jak zrobi sie goraco to zamkna NB Tricity a zarzad zostanie nadal na cieplej posadzie w nextbike. Jest fajnie!.

    • 26 1

  • Klęska

    Ich portal wyrzuca każda krytyczną opinię. W sobotę też 0 rowerow dostępnych w Gdy, dysponuję skrinem. A riwery stały, tylko nie można było wynająć. I nic nie ładowali do poniedziałku. Firma poległa. System niesprawdzony wdrożyli.

    • 17 1

  • (5)

    Oferta NB Tricity została złożona w kwocie 40.272.906,00 zł brutto i obejmuje dostawę i obsługę 4080 rowerów z napędem elektrycznym. Uruchomienie I etapu systemu w zakresie 30% liczby rowerów nastąpić ma w terminie do 5 miesięcy od daty zawarcia umowy, uruchomienie II etapu (pozostała liczba rowerów) – w terminie do 1 marca 2019 roku. Umowa ma obowiązywać od dnia jej zawarcia oraz przez okres 78 miesięcy (w zakresie obsługi systemu) od dnia uruchomienia Etapu II zamówienia, jednak nie dłużej niż do 1 grudnia 2025 r.

    • 20 0

    • No to, jakby nie spojrzeć sporo już są po terminie (3)

      Ciekawe, jakie kary umowne płacą?

      • 7 0

      • mowisz o tych pieniadzach co to wlasnie im dalismy?

        • 7 0

      • Gdańsk kary umowne traktuje dosłownie (1)

        Rok temu umorzył kary umowne GAiT na kwotę 400 tys. zł. Kara umowna - umawiamy się, że kara będzie tylko na papierze.

        • 13 0

        • Przecież to nielegalne.

          • 0 0

    • Zarząd Nextbike Polska S.A. z siedzibą w Warszawie („Emitent”) informuje, że w dniu 7 maja 2018 roku, podmiot w 100% zależny od Emitenta - NB Tricity Sp. z o.o. („NB Tricity”), złożył najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na „Świadczenie polegające na dostawie, uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” („Postępowanie”) prowadzonym przez Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot („Zamawiający”).

      • 0 0

  • Nie spodziewali że będzie trzeba je codziennie ładować? (3)

    Przecież 60 km to 3-6 h jeżdżenia.

    • 25 0

    • Ale kto mial sie tego spodziewac? babeczka od Public relation? czy moze managier ds klientow biznesowych?

      • 8 0

    • Prawdopodobnie jest gorzej (1)

      To 60 km, to pewnie przez producenta zadeklarowane. Rzeczywisty zasięg zapewne jest mniejszy i będzie spadał w miarę zużywania się baterii.

      • 11 0

      • a zużycie baterii będzie szybko postępować

        ... biorąc pod uwagę ładowanie "na wariata" ogromnymi prądami :) byle szybciej...
        już lepiej by było zmniejszyć siłę wspomagania np o 20%

        • 7 0

  • GDzie oni wymieniali te baterie? Jak już się znajdzie jakiś nierozładowany rower to ma zasięg 15km

    • 13 0

  • Moje 3 dni z Mevo (3)

    W sobotę na Morenie w Gdańsku nie było cały dzień ani jednego dostępnego roweru. w niedziele dzień przerwy. Dzisiaj chciałem skorzystać, ale okazuje sie że mam zablokowane konto, ze względu na brak środków. Mam wykupiony abonament za 10 zł i dodatkowo 10 zł na koncie,czyli zgodnie z wytycznymi, ale jednak konto zablokowane. Podejrzewam, że osoby odpowiedzialne za obsługę kont, jeżdżą wymieniać baterie i gdzieś koło czwartku ktoś mi odblokuje konto. Wówczas zapewne zwiesi mi się apka, potem wyjeżdżam na tydzień i w zasadzie do maja jakoś zleci bez wypożyczenia rowerka. Kozacki projekt, kozackie wykonanie. Za całym przedsięwzięciem stoi jakiś Vivaldi planingu. Szacun!!!

    • 41 0

    • dlatego ja odczekam miesiąc obserwując ten ambergold

      jak OLT nie padnie, to może się zapiszę

      • 6 0

    • Zatwierdz link wysłany przez nich

      Też tak miałem. Musisz wejść na email i zatwierdzić link wysłany przez nich , gdy instalowałeś apke. Inaczej konto jest aktywne 24godziny.

      • 1 0

    • Albo jakiś manager/profesor od realnych problemów marksizmu - leninizmu bo jeszcze dużo takich mędrców ciagle

      • 0 0

  • Powinny być rowniez zwykłe rowery bez elektrycznego wspomagania (2)

    Kazdy by sobie wybral i przynajmniej eksloatacja byla by tansza i mniej zawodna.

    • 18 0

    • To brzmi jak truizm

      Ale wtedy by się nie mogli chwalić - pierwszy w Europie system całkowicie elektrycznych rowerów.

      • 0 0

    • a widziałeś Misia...?

      • 4 0

  • Teoretyczny zasięg 60km więc w rzeczywistości ok 50. To są 2-3 godziny jazdy więc każdy rower powinien mieć wymienianą baterię przynajmniej raz dziennie.

    • 16 0

  • U schyłku lat 70-tych

    to mało kto posiadał rower z przerzutkami". Najczęściej były to rowery typu WIGRY 3 lub jubilat ( cholernie ciężki był kloc..) no i starsi panowie jeżdzili słynnymi ukrainami. Jako dzieciaki w wieku 10-11 lat robiliśmy na takich składakach dość długie trasy np. z Chyloni do Rewy albo do Babich Dołów (tych Gdyńskich). Do pokonania była jednak duża różnica wzniesień (słynna gdyńska serpentyna-ul.Czernickiego około 1.8 km ostrego "dymania" pod górę. Różnica wzniesień coś do 60 mnpm...Wszystko to tylko na I biegu i bez elektro -wspomagania. W latach póżniejszych szło nawet dojechać do Wejherowa lub nawet do GD-Oliwa i z powrotem.Nie było ścieżek rowerowych i nie było tylu kolizji z udziałem rowerów-bo każdy posiadał kartę rowerową i jako taki zakres wiedzy o ruchu drogowym. To były czasy.....

    • 26 1

  • A gdzie będą ładowane baterie z Somonina? (1)

    chyba najbliżej do Gdyni, tylko 56 km... Bo Gdańsk, Sopot to już 58 km

    • 17 0

    • już widzę tego serwisanta, który 2 razy dziennie do Somonina i z powrotem leci ładować baterie, bardzo ekologiczne rozwiązanie.

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum