Auta rozjeżdżają nową ścieżkę dla pieszych i rowerów na południu Gdańska
Wystarczył zaledwie miesiąc, by nowa ścieżka z Zakoniczyna na Jasień, wybudowana z myślą o pieszych i rowerzystach, stała się skrótem dla kierowców samochodów. Efekt? Zniszczone trawniki i płyty chodnikowe. Plus zagrożenie dla dzieci chodzących tamtędy do szkoły. Miasto i policja mają położyć temu kres.
Dzieci narażone na spotkanie z rozpędzonym autem
- Od ronda kierowcy postanowili sobie zrobić skrót na Zakoniczyn, wykorzystując nowy deptak. Trawniki są już zniszczone, a płyty chodnikowe luźne i popękane. Ale najgorsze jest to, że rowerzyści oraz dzieci chcące dostać się do szkoły są narażone na spotkanie z rozpędzonym autem jadącym po chodniku. Zza zakretu i zza krzaków auta są niewidoczne - zwraca uwagę nasz czytelnik, pan Władysław. - Czy naprawdę ktoś czeka aż auto potrąci tam dziecko lub pieszego? Przecież wystarczy zamontować słupki lub ustawić jakieś większe kamienie i problem zniknie - mówi pan Władysław.
Miasto i policja zapowiadają działania
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni jeszcze w tym miesiącu podejmie działania, by problem zlikwidować.
- Temat jest nam znany. Mieliśmy w tej sprawie zgłoszenia. W celu wyeliminowania wskazanego przejazdu został opracowany projekt organizacji ruchu zakładający ustawienie dodatkowego oznakowania C-16 "droga dla pieszych" oraz słupków blokujących na ciągu pieszym zarówno od strony al. Pawła Adamowicza, jak i od ul. Porębskiego. Projekt zostanie zrealizowany jeszcze w styczniu - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Sytuacje rozjeżdżania terenów zielonych i parkowania na trawnikach są niestety częste. W miarę możliwości finansowych zabezpieczamy takie tereny palikami drewnianymi i nasadzeniami krzewów czy, jak w powyższej sytuacji, ustawiamy m.in. dodatkowe oznakowanie.
Czytaj też: Nie parkuję na zielonym, czyli akcja skierowana do zmotoryzowanych
Sprawę rozjeżdżanej przez auta drogi na południu Gdańska przekazaliśmy też policji.
- Zajmiemy się tym sygnałem. Na miejsce zostaną wysłane patrole, które sprawdzą, czy dochodzi tam do takich problemów. Jeżeli tak, będziemy wyciągać konsekwencje wobec osób łamiących przepisy ruchu drogowego - zapowiada asp. sztab. Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (399) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-17 07:15
Opinia wyróżniona
(63)
Nie pochwalam, ale może to jest to sygnał, jak bardzo ludzie potrzebują tej 200-300m drogi dojazdowej od strony jabłoniowej. Zakoniczyn to jedno z większych osiedli a ma jedną drogą wyjazdową (nie licząc płytowej drogi niszczącej auta).
- 239 291
-
2020-01-18 20:09
a co tyś gupi?>
podatki płacisz i chciałbyś droge nie niszczącą auta??? to jest polska człowieku!
- 0 0
-
2020-01-18 09:43
Czyli sa dwie, liczac te droge z plyt.
Ciekawe czy policja stanie zeby zapobiegac wjazdowi na sciezke czy zeby karac tych ktorzy juz przez nia przejechali?- 1 0
-
2020-01-18 09:14
Pewnie
Jeżeli nawet by była skrócona droga to i tak chamstwo skracało by drogę innymi sposobami. To jest totalny egoizm i chamstwo. Są kierowcy i barany za kierownicą i niestety ci drudzy zawsze znajdą sposób żeby niszczyć i utrudniać normalnym ludziom życie.
Jestem za zabieraniem prawka na conajmniej rok za jazdę chodnikami i ścieżkami rowerowymi.- 1 0
-
2020-01-18 02:00
a to developer zapomniał zorganizować dróżki i nie powiedział o tym kupującym? faktycznie skandal :))
- 0 1
-
2020-01-17 22:54
.
rownie dobrze moze to byc sygnal aby zamiast samochodu wyruszyc do pracy rowerem
- 1 0
-
2020-01-17 21:45
Kolczatka z rana i z wieczora
- 0 1
-
2020-01-17 17:46
nie pochwalasz, ale ich rozumiesz?
- 0 0
-
2020-01-17 16:45
Poczytajcie komentarze z artykułu tu niedawno o zakończeniu prac. Jeden napisał że tą drogą napewno będą skracać sobie drogę auciąże. Większość czytelników dała minus. Dziwne.
- 1 0
-
2020-01-17 15:45
ludzie potrzebują, czy ich mechaniczni właściciele?!
- 3 0
-
2020-01-17 15:33
To niech sobie wiesniacy zbudują
- 1 1
-
2020-01-17 12:39
a autor nie pomyślał. że ludzie mają możliwość wygodnego poruszania się tą drogą od 18 grudnia (2)
tej drogi w mniemaniu przedpiścy potrzebują bezrefleksyjni kierowcy. Jeśli przez kilkadziesiąt lat ścielono przed nimi czerwone dywany, warto uruchomić refleksję i zmienić priorytety. Miasto deklaruje priorytetowe traktowanie pieszych i rowerzystów (w praktyce: także innych aktywnych form mobilności) w praktyce wygląda to różnie. Arogancja (niektórych!) kierowców kwitnie w internecie i niestety również w realu.
- 5 6
-
2020-01-17 13:53
(1)
Jeśli tak uważasz nie jest z Polski albo nigdy nie byłeś użytkownikiem samochodu.
- 3 2
-
2020-01-17 15:36
Jeśli tak uważasz, to w życiu nie próbowałeś innego sposobu przemieszczania się niż samochód :)
- 7 1
-
2020-01-17 10:57
Bez sensu
Chcesz mieć ruch jak na Obwodnicy na Porebskiego ??!! i**otyczna myśl żeby zrobić z Porebskiego tranzyt ?
- 8 4
-
2020-01-17 10:22
Cały ten trójkąt AK - Trakt - Korkownica (1)
to jedne wielkie Bermudy. Z 1/3 populacji Gdańska tam mieszka a tylko kawałek dwupasmowej Havla tam mają i koniec , SKM/PKM nie ma a w zasięgu tramwajów jest może z 10%. Podręcznikowy przykład niekontrolowanego rozwoju miasta.
- 27 5
-
2020-01-19 14:14
71 tysięcy ludzi czyli 15% tylko
- 0 0
-
2020-01-17 10:05
Zakoniczyn? Większym osiedlem? Przecież to tylko kilka bloków...
Widać, że wieś tańczy i śpiewa na tym Zakoniczynie...- 5 16
-
2020-01-17 09:39
(7)
Napisałeś z sensem A w tej chwili 17 baranów to minusuje. Inny ignorant pyta po co i bredzi coś o korkach. To dla kogo ta pętla tramwajowa tuż za łąką? Dla kogo ulica Budynia?
- 4 29
-
2020-01-17 13:33
No, dla mnie na przykład. (3)
Mieszkam na Ujeścisku, pracuję we Wrzeszczu. Do szczęścia brakuje mi tylko tramwaju Adamowicza i Nową Politechniczną
- 2 2
-
2020-01-17 14:03
(2)
To powinieneś wiedzieć, że też brak Ci najkrotszego połączenia przez Piotrkowską, tak jak mi z Porębskiego. Tu 200 metrów, tam 200 metrów i byłaby wielka zmiana w okolicy. Minusujące bałwany z Dolnego Tarasu nie mają pojęcia o co chodzi.
- 5 7
-
2020-01-17 15:26
Przecież budują Nową Warszawską...
Poza tym, co się dzieje, kiedy zrobisz niechcący przelotówkę, każdy kto starą Warszawską wraca w godzinach szczytu chyba wie...
- 2 1
-
2020-01-17 14:22
Ależ mamy: mózgi się miejscowym zlasowały totalnie.
- 4 2
-
2020-01-17 12:12
dla developera na litere "er"
zeby ladnie w folderach wygladalo..
- 3 2
-
2020-01-17 09:45
(1)
Rozumiesz w ogóle co minusujesz?
- 5 10
-
2020-01-17 19:38
Nie, ale jestem w większości ;)
- 6 1
-
2020-01-17 08:14
Budując tą drogę przeniesiesz tylko korek w inne miejsce. (37)
Przeciez ćwiczymy to głupie podejście w Gdańsku od piętnastu lat
- 56 39
-
2020-01-18 10:46
Lepsza siatka ulic w kratkę niż w gwiazdę (2)
Z tym że gdyby zbudować tam drogę nie musiałbym stać w korku na trasie W-Z, na al. HAVLA i na ul. Świętokrzyskiej lub na ul. Warszawskiej także zmniejszyłbym trzy korki gdybym nie musiał okrążać miasta. Lub nie korkowałbym obwodnicy i ul. Świętokrzyskiej. Ale tak jest też w przypadku innych dzielnic. Owszem zgodzę się że korki częściowo przeniosą
Z tym że gdyby zbudować tam drogę nie musiałbym stać w korku na trasie W-Z, na al. HAVLA i na ul. Świętokrzyskiej lub na ul. Warszawskiej także zmniejszyłbym trzy korki gdybym nie musiał okrążać miasta. Lub nie korkowałbym obwodnicy i ul. Świętokrzyskiej. Ale tak jest też w przypadku innych dzielnic. Owszem zgodzę się że korki częściowo przeniosą się w inne miejsce, ale nie na tej samej trasie i nie zwiększą już istniejącego potoku ruchu, bo mój punkt docelowy osiągnę nie stojąc w żadnym z trzech punktów. Tym sposobem część kierowców nie musiałaby wjeżdżać do centrum by odbić w jakąś boczną trasę i cofać się do punktów, które można by osiągnąć wcześniej, gdyby ktoś z magistratu za wszelką cenę nie kanalizował ruchu do dróg zbiorczych.
- 1 1
-
2020-01-18 10:50
(1)
Tolerowanie jazdy po chodniku i omijania słupków nazywasz kanalizowaniem za wszelką cenę? A co jakby policja i SM faktycznie robiła co to nich należy? Wtedy to byłby terror i pogromy ludności?
- 3 1
-
2020-01-18 21:57
Smutne jest to, że twoje rozumienie pisma jest na gorszym poziomie niż ucznia podstawówki. Przeczytaj jeszcze raz co G3 napisał i napisz coś na temat.
- 0 0
-
2020-01-17 09:09
(33)
Czyli najlepsze podejście to - nie budować dróg, bo korki się przeniosą w inne miejsce ?
- 48 39
-
2020-01-17 17:09
taki tekst może pisać chyba jedynie osoba przyspawana mentalnie do samochodu (2)
po pierwsze: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.
po drugie: trzeba traktować priorytetowo nakłady na budowę linii transportu szynowego i zadbanie o komfortowy i bezpieczny dostęp do ich przystanków dla pieszych, rowerzystów i hulajnogowców. Tylko w ten sposób można zapewnić zrównoważony rozwój miasta i stopniowe zmniejszenie się uciążliwości wywoływanych nadmiernym korzystaniem z pojazdów tworzących korki i stojących w korkach.- 6 3
-
2020-01-18 11:46
Owszem, chętnie przeniosę się do komunikacji za 15-30 lat jak w końcu powstanie, bo to teraz to jest jedynie namiastka. Rozumiem, że nie od razu Rzym zbudowano. W Gdańsku rozwijanie skm, pkm może jedynie zmienić to. Tylko trzeba zintensyfikować działania 100-krotnie i za 30 lat coś z tego będzie.
- 2 1
-
2020-01-17 17:12
Przyspawani do samochodów to nowe madki
- 4 8
-
2020-01-17 13:34
jest jedno lepsze - nie budować parkingów
- 3 1
-
2020-01-17 10:30
(24)
Tak dokładnie. Promocja komunikacji miejskiej. Samochody nie są potrzebne
W moim case w tym roku:
ok 2000km samochodem
ok 11000km rowerem (w jedną stronę do pracy 47km, pracuje na dolnym tarasie a mieszkam na górnym więc podjazd też jest)
reszta to komunikacja miejska.
Słowem promocja rowerów i komunikacji miejskiej.- 25 21
-
2020-01-18 10:54
Z tym że ta dzielnica ma słabą komunikację miejską
Na Zakoniczyn dojezdza jeden autobus i to w dodatku nie czyni go żadną alternatywą(jedna linia i jeden przystanek w centrum osiedla), lepiej gdyby wybudować tam drogę dla samych autobusów i połączyć pętlę tramwajową z ul. Świętokrzyską liniami autobusowymi, tańsze to chyba niż ciągnąć linię tramwajową do Zakoniczyna choć uważam to za lepsze rozwiązanie tym bardziej gdy w okolicy powstaną osiedla co nastąpi zapewne w tym dziesięcioleciu.
- 2 1
-
2020-01-17 14:21
rozumiem (21)
że opcję "rowerem" polecasz też rodzicom, którzy odwożą do przedszkoli? (dzieci szkolne kl3 wzwyż uznajmy, że mogą same dojechać komunikacją, dojść do szkołu).
a także pracownikom fizycznym, żeby po 9h na taśmie, przy łopacie, przekładaniu paczuszek w magazynie mogli się w końcu skoncetrować na zdrowi i zrelaksować?
co prawda częśćże opcję "rowerem" polecasz też rodzicom, którzy odwożą do przedszkoli? (dzieci szkolne kl3 wzwyż uznajmy, że mogą same dojechać komunikacją, dojść do szkołu).
a także pracownikom fizycznym, żeby po 9h na taśmie, przy łopacie, przekładaniu paczuszek w magazynie mogli się w końcu skoncetrować na zdrowi i zrelaksować?
co prawda część kobiet pracujących w usługach, z klientem, administracji itp musiałaby zmienić garderobę na łatwo zmienialną po spoceniu się, lub też zorganizować jakąś przebieralnię w miejscu pracy, ale co tam... ważne że zapalony rowerzysta widzi swój czubek nosa sądząc, że skoro on może - to każdy może. "case" (dobrze, żeś nie napisał "kejs") reszty jest taki, że rower jest dla mniejszości.- 39 12
-
2020-01-18 20:15
raptem 30 lat temu rodzice dawali radę bez samochodów dowozić dzieci (1)
I naprawdę nawet 7-8 latki SAME potrafiły chodzić do szkoły. A zapewniam, cię, że na ulicach było dużo niebezpieczniej niż dzisiaj. Co takiego się zmieniło oprócz pandemi głupoty i nadopiekuńczości, wrodzonej niezaradności i roszczeniowości "millenialsów" i i Ygreków?
- 0 0
-
2020-01-19 14:51
????
Niebezpieczniej? 30 lat temu. Nie wiem gdzie mieszkałeś ale zapewne gdzieś w Bieszczadach i trzeba było uważać na wilki i niedźwiedzie. Sam jako 6 latek chodziłem do szkoły na piechotę, nie miałem daleko raptem 5 km. Samochodów na drogach praktycznie nie było. Autobusy jeździły albo nie .. Jedna ale podstawowa rzecz różniła tamta czasy i te.
Niebezpieczniej? 30 lat temu. Nie wiem gdzie mieszkałeś ale zapewne gdzieś w Bieszczadach i trzeba było uważać na wilki i niedźwiedzie. Sam jako 6 latek chodziłem do szkoły na piechotę, nie miałem daleko raptem 5 km. Samochodów na drogach praktycznie nie było. Autobusy jeździły albo nie .. Jedna ale podstawowa rzecz różniła tamta czasy i te. Anonimowość. Mieszkałem na południu Gdańska ( Błonia) ale jak z kolegą poszliśmy szabrować jabłka z działek na Olszynce moi rodzice dowiedzieli się o tym zanim wróciłem do domu. Znałem w okolicy wszystkich i wszyscy znali mnie. Teraz nie znam swoich sąsiadów z klatki, mieszkam w budynku niezmiennie od 2005. Inni zmieniają się tak szybko że zanim się lepiej poznamy oni już się przeprowadzają. To jest problem.
- 1 0
-
2020-01-18 19:33
A z Górnego tarasu na Dolny ma 47 kilometrów. To pewnie przez Kartuzy jedzie.
- 2 0
-
2020-01-17 17:14
MIchale drogi (9)
Oczywiście polecam rodzicom odwożącym dzieci do przedszkola rozważenie opcji rower. Badania wskazują, że niektórzy rodzice odwożą dzieci do szkól z odległości mniejszej niż 800 metrów. Przyczepka rowerowa, rower cargo lub siodełko na bagażnik lub na ramę umożliwia wożenie dzieci do przedszkola bez większych problemów (przez 10 minut można
Oczywiście polecam rodzicom odwożącym dzieci do przedszkola rozważenie opcji rower. Badania wskazują, że niektórzy rodzice odwożą dzieci do szkól z odległości mniejszej niż 800 metrów. Przyczepka rowerowa, rower cargo lub siodełko na bagażnik lub na ramę umożliwia wożenie dzieci do przedszkola bez większych problemów (przez 10 minut można przejechać 3 km) . Wożenie dzieci do przedszkola i szkoły samochodami rodziców to forma zabierania im normalnego dzieciństwa. Proponuję także rozważyć odróżnienie "proponowania" jakiejś zmiany zachowań od "zmuszania" kogoś do pewnych zachowań. To naprawdę nie jest trudne.
- 11 2
-
2020-01-18 02:15
(2)
Jezu zabrałem moim dzieciom dzieciństwo bo nie wózkiem ich do szkoły i przedszkola rowerem. Jestem potworeeeem..... W swoim lenistwie odstawiam odstawiam mlodsza do przedszkola o 06:45 by następnie o 07:00 starsza 3 km dalej mogła razem z portierem szkole otworzyć. A potem już spokojnie na 07:30 do pracy. To ja głupi nie wpadłem na to że rower
Jezu zabrałem moim dzieciom dzieciństwo bo nie wózkiem ich do szkoły i przedszkola rowerem. Jestem potworeeeem..... W swoim lenistwie odstawiam odstawiam mlodsza do przedszkola o 06:45 by następnie o 07:00 starsza 3 km dalej mogła razem z portierem szkole otworzyć. A potem już spokojnie na 07:30 do pracy. To ja głupi nie wpadłem na to że rower rozwiąże wszystkie moje problemy. To przecież takie proste zimą czy jesienią w deszczu wstawać o 5 rano by ogarnąć wszystko i doświadczyć orgazmu jazdy na rowerze. A że dzieciaki później tydz chorują to już nieważne. ROWER jest ważny.
Niech lansiarze nie wypowiadają się na temat rodzin- 5 5
-
2020-01-18 16:52
mam wrażenie, że jednak masz jakiś problem
samochodozę antyrowerową się leczy. Warto dbać o to, by w mieście wiele dzieci docierało do szkoły samodzielnie: niekoniecznie rowerem. Samochodoza jest głównym czynnikiem który w praktyce ogranicza te możliwości. Warto także sprawdzić proces powstawania zjawisk nadwagi, otyłości i wielu innych chorób powodowanych przez brak elementarnych form aktywności fizycznej w dzieciństwie. O ograniczeniach wyobraźni nie wspomnę. Już chyba na nie cierpisz sam.
- 2 0
-
2020-01-18 07:54
moze gdyby te twoje dziecko
wiecej czasu sprzedzalo na swiezym powietrzu to by tak nie chorowalo
a tak kisisz dziecko dom samochod szkola i niech bron boze nie wychodzi bo sie zaziebi
a potem rosna kaleki- 3 5
-
2020-01-17 21:28
jedno (4)
jak ktoś ma jedno dziecko jest to realne, rowerem odwozić dwoje czy troje jest niewykonalne
- 3 1
-
2020-01-18 16:49
w rowerze cargo można wieźć i czworo dzieci
Dzieci są zwykle w różnym wieku, więc szybko jedno z nich nabiera samodzielności. 3 km zrobi w dziesięć minut nawet dziecko 9 letnie.
- 0 0
-
2020-01-17 21:46
(2)
Tak, też to zaobserwowałem w każdym samochodzie pod szkołą kierowcą i minimum 4 dzieci... ;) 1+1
- 5 2
-
2020-01-18 02:21
(1)
Myslenie nie boli. Sa jeszcze przedszkola. No ale Ty przecież obserwujesz.
- 1 2
-
2020-01-18 13:19
Dokładnie obserwuje i wybrałem tak szkołę że nie muszę do niej odwozić dziecka... Tyle samo zajęło by mi przy niej znalezienie miejsca do zaparkowania co spacerek do niej.
- 3 0
-
2020-01-17 17:17
No ale co jak somsiad że nie mam droższego samochodu niż on? Albo jak się w pracy dowiedzą że przyjechałem autobusem? Co wtedy? :-)
- 5 3
-
2020-01-17 16:19
tak. (1)
Holandia daje radę wozić dzieci do szkoły rowerem
a "pracowników fizycznych 9h na taśmie" schowaj sobie między bajki - rozjeżdżają suwy w lizingu.- 7 15
-
2020-01-18 07:53
ehe
na pewno kazdy robol co pracuje fizycznie ma dzialalnosc gospodarcza i suva za kilksa tys w leasingu
uzyj ty lba czasem i przestan sie osmieszac- 3 2
-
2020-01-17 15:23
Zwróć uwagę, że zorganizowanie parkingu pod przedszkolem i pracą jest dużo droższe niż wszystko, co napisałeś (1)
O korkach nawet nie mówiąc...
Poza tym, przejedź się proszę wzdłuż korka. 90% samochodów ma tylko kierowcę...
Swoją drogą, ciekawe, co by było, gdyby rowerzyści przyjęli taktykę kierowców:
Nie ma gdzie się przebrać? Trudno, pracuję w ubłoconej kurtce i w kasku, a rower przypnę do drzwi wejściowych...- 11 2
-
2020-01-17 19:34
Ale nie zabronisz mi jeździć do pracy autem? Lubię rowerzystów o 7 -ej rano przed maską. Za mną sznur samochodów, a jego ani z lewej, ani z prawej, bo naprzeciw drugi rowerzysta na czele peletonu samochodów. Dla pocieszenia dodam, że jak nastanie zima to też przesiądziemy się do komunikacji miejskiej i będzie wam cieplej z nosami przygniecionymi do
Ale nie zabronisz mi jeździć do pracy autem? Lubię rowerzystów o 7 -ej rano przed maską. Za mną sznur samochodów, a jego ani z lewej, ani z prawej, bo naprzeciw drugi rowerzysta na czele peletonu samochodów. Dla pocieszenia dodam, że jak nastanie zima to też przesiądziemy się do komunikacji miejskiej i będzie wam cieplej z nosami przygniecionymi do szyby. Latem też moglibyśmy sobie pośmiardywać ściśnięci jak sardynki, chyba że GAiT przewiduje dodatkowe autobusy, by umożliwić kierowcom przesiadkę z aut do komunikacji miejskiej. Można też obligatoryjnie wprowadzić zróżnicowanie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy, by rozładować szczyty komunikacyjne.
- 4 4
-
2020-01-17 14:22
(3)
Ależ niech sobie wożą jedno dziecko nawet trzema samochodami. Byle przepisowo i bez głupich pytań czemu są korki.
- 28 1
-
2020-01-17 15:27
A właśnie, że nie. (2)
Bo czasem musisz z jakiegoś powodu pojechać samochodem, a wtedy kiśniesz w korkach przez tych, którzy inaczej nie potrafią...
- 4 11
-
2020-01-17 19:23
(1)
Czas przywyknąć do korków. Coraz więcej mieszkań, coraz więcej mieszkańców, coraz więcej samochodów i nie zmienisz tego. Na razie nie ma przepisów zabraniających jazdy autem. Jedyny problem to parkingi. Nie przybywa ich i coraz więcej płatnych /i słusznie/, co niestety też trzeba zaakceptować. Trzeba się przyzwyczaić do myśli, że za komfort i/lub
Czas przywyknąć do korków. Coraz więcej mieszkań, coraz więcej mieszkańców, coraz więcej samochodów i nie zmienisz tego. Na razie nie ma przepisów zabraniających jazdy autem. Jedyny problem to parkingi. Nie przybywa ich i coraz więcej płatnych /i słusznie/, co niestety też trzeba zaakceptować. Trzeba się przyzwyczaić do myśli, że za komfort i/lub mieszkanie w dużej aglomeracji trzeba zapłacić. Ci co są zmuszeni korzystać z aut /matki, osoby niepełnosprawne itp/ niestety też ponoszą koszty mieszkania w dużym mieście.
- 10 2
-
2020-01-18 16:46
jeżeli ktoś uważa, że ktoś inny musi korzystać z auta
to wykazuje się przypuszczalnie nadopiekuńczością. Znam np. wiele matek, które bez większego problemu wożą dzieci w przyczepkach lub na siodełkach rowerowych. Wiele innych po prostu towarzyszy swoim dzieciom poruszających się na rowerkach 'bieganych'.
- 1 0
-
2020-01-17 13:39
"W moim case w tym roku" a pracujesz też w ołpenspejsie gdzie chodzisz na lancze z prodżekt menadżerem w ofisie?
- 51 6
-
2020-01-17 09:15
Budować przelotówki, a nie tranzyt przez osiedla. (3)
Inaczej masz efekt jak na dole Myśliwskiej na przykład...
- 40 10
-
2020-01-17 15:16
to będziesz miał zakorkowane drogi dojazdowe do przelotówek - patrz Obwodnica Trójmiasta i problemy ze Spacerową, Kartuską Słowackiego...
- 6 1
-
2020-01-17 09:17
(1)
mysliwska to pryszcz który wybudowali dłuuugo po starych blokach na morenie, więc mozesz sobie jedynie na forum płakac albo kupic dom na wsi
- 4 28
-
2020-01-17 09:23
Ziomuś, skąd ta zawiść?
Nie mieszkam tam, po prostu podałem to jako przykład.
I nawet nie o ten kawałek Myśliwskiej chodzi, tylko połączenie Kartuska -> Rakoczego przez Piekarniczą...- 31 3
-
2020-01-17 07:15
(22)
Skoro nie ma dróg łączących osiedla i wszędzie na Południu trzeba jechać na około to się nie dziwie...
- 63 85
-
2020-01-17 08:54
Opinia wyróżniona
Nie jestem zwolennikiem uprzywilejowania kierowców (9)
Ale akurat taka jest prawda - w Gdańsku są osiedla-wyspy, które często dzielą się na kolejne podwyspy. Żeby przejechać z jednego miejsca do drugiego, trzeba robić po kilka kilometrów. Czesto wystarczyłoby zrobić kilkadziesiąt metrów, góra kilkaset, drogi, aby zmniejszyć znacząco ruch.
I wcale nie dotyczy to tylko samochodów. CzęstoAle akurat taka jest prawda - w Gdańsku są osiedla-wyspy, które często dzielą się na kolejne podwyspy. Żeby przejechać z jednego miejsca do drugiego, trzeba robić po kilka kilometrów. Czesto wystarczyłoby zrobić kilkadziesiąt metrów, góra kilkaset, drogi, aby zmniejszyć znacząco ruch.
I wcale nie dotyczy to tylko samochodów. Często nawet idąc z buta trzeba robić wycieczkę. Rowerem to samo, jak ktoś jedzie jezdnią, to żeby nie robić wycieczek krajoznawczych, trzeba skorzystać z jednego, jedynego chodniczka lub nawet nieutwardzonego. O różnych wzniesieniach, na które prowadzą schody w opłakanym stanie, nawet nie wspominam.- 213 76
-
2020-01-19 10:46
To jest wynik polityki miasta, które sprzedając tereny deweloperom powinny okreslać wymagania dotyczące sieci komunikacyjnej którą wybudować powinien deweloper. Tylko tego się nie robi, bo nie po to deweloperzy dają wysokie rabaty na zakup mieszkań władzom miasta. I nie ma co narzekać bo to Gdańszczanie tą samą władzę wybierają od 25 lat.
- 0 0
-
2020-01-18 02:00
trzeba, ale do tanga trzeba dwojga bo droga sama się nie wybuduje :)
- 0 1
-
2020-01-17 17:55
ktos kijowo projektuje miasto albo wcale nie projektuje
- 2 1
-
2020-01-17 17:51
przepraszam
a czy widziały gały co brały?
- 2 0
-
2020-01-17 10:18
Bo najpierw infrastruktura a potem osiedla (1)
A kiedy już stoją domki to potem wielki ból d... kiedy drogę trzeba robić - nie wspominając już o kosztach, które rosną wtedy razy 10 lub 20. Urzędnicy kasują słono za wydanie decyzji o zabudowie a resztę mają gdzieś, potem martw się jak dojechać, gdzie zaparkować a autobusy blokują i rozjeżdżają wąskie uliczki. Gdyby to ode mnie zależało tobym wywalił autobusy z połowy ulic, bo one się po prostu do tego nie nadają.
- 5 8
-
2020-01-17 10:41
Spodziewasz się, że urzędnicy będą czytać w myślach?
Czy budować drogę po pozwoleniu na budowę, odcinając budujących od dojazdu?
- 0 4
-
2020-01-17 09:27
Widzisz, mamy efekt pozwalania kierowcom na wszystko. (2)
Nie możesz postawić znaku, że zakaz tranzytu, bo wszyscy go wyśmieją.
Nie możesz położyć chodnika, bo kierowcy zrobią sobie tam skrót.
Nie możesz też mieć osiedlowych uliczek, bo zaraz zamieniają się w parking.
Paranoja...- 31 3
-
2020-01-17 09:44
i wszystko ogradzają teraz (1)
moda taka
MOJEgo - nie ruszaj
Twoje masz mi DAĆ- 10 1
-
2020-01-17 09:50
A to akurat i**otyczne.
Ostatnio poszedłem z buta z jednego osiedla na drugie - 500m.
Tylko furtka z drugiej strony płotu i idź dookoła...
Ale to tylko walka z tym samym problemem: Nie ogrodzisz, zaraz Ci zrobią tam parking i to nie tylko na ulicy, ale na każdym skrawku trawy też.- 20 0
-
2020-01-17 09:28
(3)
A ja się właśnie dziwię. I wkurza mnie takie kombinowanie, na zasadzie "jakoś to będzie, mi się na pewno uda". Jak się kupowało mieszkanie to widziało się tylko 4 ściany i zastanawiało jaki kolor farby do tych ścian wybrać. A już mało kto zastanawiał się, jak dojedzie na drugi koniec miasta do pracy , czy to właśnym autem, czy miejską komunikacją, bo samochody się czasem psują i musi się nimi zająć mechanik.
- 14 2
-
2020-01-17 10:17
A teraz chce (2)
Abyśmy się wszyscy złożyli na budowę drogi
- 4 4
-
2020-01-17 15:29
No zaraz, ale drogę pod swoim domem/blokiem zbudowałeś sam? (1)
Na tym między innymi polega cywilizacja, że drogi buduje miasto...
- 1 2
-
2020-01-18 16:58
miasto może skłaniać do intensyfikowania zabudowy mieszkaniowej
w pobliżu stacji SKM lub PKM, albo też praktycznie promować budowę osiedli na tzw. za...piu. Wybór należy do wielu podmiotów.
- 0 0
-
2020-01-17 09:22
To wina deweloperów (1)
Że budują osiedla bez potrzebnej infrastruktury...
A Wy to kupujecie za ogromne pieniądze i się na to godzicie- 22 6
-
2020-01-17 09:33
osiedla - wyspy na Ujeścisku budowały spółdzielnie a nie deweloper
a bloki są rozrzucone chaotycznie a taka ul. Jeleniogórska ma chyba 3 odnogi. I spróbuj się dostać autem z Jeleniogórskiej na Płocką - musisz wyjechać do Warszawskiej i Łódzkiej potęgując korki :(
- 13 1
-
2020-01-17 07:43
Wam kierofczykom to się wszystko należy, nie?
- 20 8
-
2020-01-17 07:51
Ja czytając twój komentarz
też się już niczemu nie dziwię.Jak będziesz stał w korku na moście to nie stój tylko jedź pod mostem- 18 4
-
2020-01-17 08:04
I to ciągłe usprawiedliwianie chamstwa i d**ilizmu
- 27 1
-
2020-01-17 07:28
(1)
Z Ty byspewnie chcial zeby wyasfaltowana ulica prowadzila prosto pod Twoje mieszkania/dom, zeby nawet schodow nie bylow budynku tylko podjazd dla samochodow
- 45 9
-
2020-01-17 08:07
Pod sama klatkę to nie, przeszkadzało by
Ale jakby koło sąsiada obok się kończyła to było by dobrze. I długa prosta do najbliższe biedronki
- 19 1
-
2020-01-17 07:29
a ja się dziwię, bo jak ktoś uważa, że może łamać przepisy, bo "nie ma dróg" to jest wsiunem
i niech odda fartucha.
- 56 1
Wszystkie opinie
-
2020-01-17 07:02
(26)
Azja normalnie, ludnosc naplywowa, sloiki
- 363 72
-
2020-01-17 07:04
Nie tylko słoiki! (3)
"lokalni" też nie są święci i nie raz się o tym przekonałem w naszym wspaniałym mieście. A co do artykułu, to ręce opadają... Co mają Ci ludzie jeżdżący samochodami po chodniku między uszami...
- 62 4
-
2020-01-17 09:45
słoiki ze swoimi nakrętkami (2)
w dekiel PiSło
- 6 11
-
2020-01-17 09:46
O, rodowity Niemiec się odezwał? :D (1)
- 13 6
-
2020-01-17 09:52
oo kolega bez szkoły - witam
- 7 4
-
2020-01-17 07:06
Tez tak pomyślałem
Że tęsknią za swoimi skrótami przez las...
- 28 13
-
2020-01-17 07:36
(8)
Słoiki? Prawie cały Gdańsk to słoiki z historycznego punktu widzenia :D Zresztą słoiki to termin Wa-wy. Każdy z nas to słoik, bo nie jest z Warszawy. Tutaj to raczej dzbany ;)
- 30 11
-
2020-01-17 08:54
(6)
może i tak ale sęk w tym że środowisko w którym dorastałeś cię ukształtowało i jak maniere masz wiejską to na miastowego cięzko przerobić
- 11 10
-
2020-01-17 09:03
(1)
Gdansk. Metropolia, GDP wybija sufit, LV, Lamborghini, przesyt. Top 5 najlepszych uniwersytetów. Zamknijmy miasto dla "napływowych"!!11 zanim nam to zniszczom
- 9 5
-
2020-01-17 09:40
Dla Ciebie już za późno
Sam siebie niszczysz poziomem kretynizmu...
- 3 7
-
2020-01-18 00:57
Czyli rak zwani "miejscowi" (1)
w przeważającej mierze będący potomkami repatriantów zza Buga zostali ukształtowani przez rodziców z czworaków i bagien Polesia. To tłumaczy na kogo "od zawsze" głosowali. Pewnie trudno budyń było na moczarach zrobić, to i wydawało się im, że to jakiś specjał jest...
- 3 3
-
2020-01-18 13:41
Zaśmiane w głos :D
- 1 0
-
2020-01-18 09:17
Bzdura (1)
Co ty wiesz o ludziach ze wsi. Wiele razy się przekonałem że to tzw mieszczuchy zachowywali się karygodnie. Dam jestem ze wsi i przestrzegam przepisów bo mnie tak nauczono na wsi, a w mieście wolna Amerykanka
- 3 0
-
2020-01-18 20:13
Dziś naprawdę kultura wsi nie różni się tak bardzo od miejskiej. Mówi raczej wiele o poziomie kultury wyniesionej z domu. Worki ze śmieciami wystawione na klatkę schodową, żeby w kuchni nie śmierdziało, a i buty czasami, bo w przedpokoju cyrkulacja jest jeszcze słabsza, więc trzeba wywietrzyć. A spróbuj takiemu lub takiej wynająć mieszkanie - zajeżdżą ci odkurzacz, bo nie wiedzą, że tam w środku jest worek, który się czasami wymienia (w domu rodzice zawsze odkurzali, żeby się córce nie połamały paznokcie). Jak taki człowiek ma się zachować na drodze?
- 0 0
-
2020-01-17 13:32
Dzban to z kompotem sobie na stole postaw do objadu ze słoika od mamy z mazur
Słoju z zad*pia ;)
- 3 5
-
2020-01-17 08:12
Słoiki? Z mojej grupy na studiach 90% Gdańszczan kupiła mieszkania na zad*piach (3)
Napływowi zawsze kupowali mniejsze, ale w centrum
- 20 8
-
2020-01-17 09:53
kłamiesz aż ci się z uszu dymi jak Morawieckiemu
- 4 5
-
2020-01-17 13:43
A ty wieśniaku pewnie zgodnie z wielowiekową podkarpacką tradycją w szałasie przy Gutenbergu na Jaśkowej pomieszkujesz
I wody unikasz jak ognia, chyba że to woda ognista
- 2 4
-
2020-01-17 22:47
Haha
Wyższa szkoła tańca i hulańca?
- 1 0
-
2020-01-17 08:30
a tam Azja (1)
bydło po prostu i tyle
- 16 1
-
2020-01-17 08:54
ludzie ze wsi maja zachowanie jak krowy na wsi - robią i łażą gdzie chcą zasady ich nie obowiązują
- 10 6
-
2020-01-17 08:53
Fotopułapka jak na tych co wywalają śmieci do lasu ... pewnie to te same parobki polowe
- 13 1
-
2020-01-17 10:38
na zachodzie wystarczy znak z informacją i kierowcy już wiedzą, że jest zakaz i nie łamią przepisów. W Bulandzie trzeba montować fizyczne bariery, bo służby są niewydolne i kierowcy to wykorzystują
- 13 1
-
2020-01-17 13:08
To po prostu Polacy...
Ledwo wyrośli z wypchanych słomą onuc i wozu zaprzęgniętego w woły, ale wciąż jeszcze nie dorośli do posiadania zmechanizowanych form transportu.
- 13 1
-
2020-01-17 13:31
Zdjęcie nr3 (1)
Tutaj widziałem jak koparka oraz traktor jeździły przez trawnik. Nie tylko część kierowców to buraki ale też osób pracujących dla zdiz
- 4 1
-
2020-01-17 16:08
tu rzadka okazja to pochwalę Sopot
zwykle to najgorsze z trzech miast
ale zdiz załatwił swoim sprzątaczom
kilka porządnych rowerów cargo
więc by zbierać liście z Armii Krajowej nie muszą
rozpirzać chodników i tej nieudanej, i nielegalnej śmieszki rowerowej,
tylko mogą kulturalnie i wygodnie, lekkimi pojazdami
Panie Karnowski,
może warto by na tym sprzęcie dać widoczną reklamę
że to są pojazdy miasta, że Sopot dba
absolutnie nie ma się czego wstydzić tym razem- 2 2
-
2020-01-17 23:12
Nikt mieszkający w Gdańsku nie mieszka tu z dziada pradziada więc przestań bredzić
- 4 1
-
2020-01-17 07:03
Czego się spodziewać po tych ludziach (10)
Widzą kawałek asfaltu to jadą...
- 311 23
-
2020-01-17 08:36
Woda na młyn dla gdyńskich trzech aktywistów z fejsbuka (6)
- 4 8
-
2020-01-17 08:51
(5)
kazdy z tych trzech aktywistow jak by ci zalutowal, to bys musial zmienic zabrudzone majty i plakal przez tydzien
- 9 4
-
2020-01-17 09:00
to ciebie fantazja poniosła a teraz wsiadaj na rower i do pracy (4)
- 4 7
-
2020-01-17 10:34
jezdze rowerem do pracy (3)
jestem informatykiem, mam 5 cyfrowa pensje. co zatkalo chlopka, ktory mysli, ze wygral zycie z 10 letnia bryka i 3 tysiakami na lape? :)
- 6 7
-
2020-01-17 11:21
Taa kazdy informatyk (2)
Pytanie co to bbs ;) uprzedzam brak kodowania ;)
- 1 4
-
2020-01-17 11:51
Żeby załapać się na BBS musiałbyś mieć teraz jakieś 50 lat...
Chyba, że jakieś niedopałki, kiedy WWW już było..
- 3 2
-
2020-01-17 15:37
bjutiful blju skrin
- 2 1
-
2020-01-17 08:49
To jedna kwestia, masz racje. Ale druga to czego po tych naszych włodażach ?? (1)
Nie można było robiąc tą ścieżkę odpowiednio ją oznaczyć i zabezpieczyć wjazdu przed tymi głąbami które ją teraz rozjeżdżają?
Czy dopiero jak jest problem przez media rozdmuchany, budzą sie z letargu wszelkiej maści urzędasy i policja i dopiero wtedy zaczynaja sie bełkoty, że sprawdzimy, że to karygodne itd.
A gdzie byli tworząc to? Dlaczego zawsze urzędas mysli po fakcie a nie przed? Trudno było ustawić barierkę, słupki czy cokolwiek innego na etapie budowy i projektowania? Można było je nawet dopasować je do obecnej tam infrastruktury pod względem estetycznym. Ale nie ... Po co sie męczyć przed. Wszystko robią na odpierdziel. Tak samo z ta ulicą (sorry - aleją). Z pompą otwarcie, a teraz wszyscy się męczą i jeżdżą po placu budowy. No, ale trzeba było w rocznicę walnąć piękną mowę ... Masakra i tyle.- 12 4
-
2020-01-18 08:27
Przeciez tam jest słupek na środku drogi
ale na lorda za kierownica to nie wystarczy, objedzie go trawnikiem.
Mogłeś przeczytać artykuł żeby się odnieść do niego, zamiast wylewać swoje żale na wszystko dookoła.
Ale wiadomo, czytanie to trudna rzecz, a jeszcze zrozumienie tekstu, to już przekracza możliwości takich jak ty.- 2 2
-
2020-01-17 10:31
janusz
janusz
- 3 1
-
2020-01-17 07:03
(5)
Cóż, skoro miasta nie stać na 200m asfaltu, tak aby poprowadzić samochody czy nawet samą komunikację miejską no to co się dziwić.
- 110 294
-
2020-01-17 07:45
Najpierw porównaj koszty chodnika i jezdni
A potem usuń komentarz i oddaj prawo jazdy
- 39 11
-
2020-01-17 08:02
otóż stać,
ale nie wszędzie się wjeżdża.
- 30 1
-
2020-01-17 09:14
Rozumiem
że tak sobie to racjonalizujesz ?
- 2 4
-
2020-01-17 13:01
to jest kwestia bezpieczeństwa (1)
Karetka pogotowia i straż pożarna też powinny mieć możliwość szybkiego dojazdu na teren osiedla, a nie na około robić dodatkowe kilometry. Myśleć!
- 4 5
-
2020-01-17 14:16
Gdyby d**ile w autach szanowali znaki nie trzeba byłoby stawiać słupków i blokad i w razie wypadku służby mogłyby skorzystać z tej drogi, bo mają do tego prawo... więc kto tutaj nie myśli?
- 10 2
-
2020-01-17 07:03
Kierowcy wszystkich mają za nic. (4)
Jeżdżą gdzie chcą bo im się wszystko należy? Przesiadać się na rowery!
- 218 90
-
2020-01-17 10:28
(1)
Cos w tym jest. W drodze do pracy ide po chodniku oddzielonym od ulicy linia tramwajowa, plotem, pasem zieleni. Co robia kierowcy? Jada w dluga chodnikiem i parkuja na tym trawniku. Trawnik jest coraz bardziej rozjechany, wiecej tam juz golej ziemi niz trawy, chodnik ublocony... Najlepsze jest to, ze sa to pracownicy biura. Wiekszosc z nich moglaby sie przesiac na tramwaj, poniewaz mamy przystanki pod samym wejsciem do budynku (!). Probowalam problem zgloscic SM, ale maja to w pupie.
- 16 1
-
2020-01-17 11:07
Jak ja zgłaszam do SM to słyszę, że nie parkują na trawniku tylko na błocie, bo trawnik już rozjechali. Kurtyna.
- 12 1
-
2020-01-17 10:33
Ty sie na sanki przesiac matolku
- 7 8
-
2020-01-18 12:29
Dajcie jeszcze.
Ludzie dostali po "pincet", to z miejsca sobie kupili samochodziki. To teraz budujcie drogi, bo samochodziki muszą gdzieś jeździć.
- 2 0
-
2020-01-17 07:05
Słupki lub duże kamienie. (12)
I po kłopocie.
- 271 13
-
2020-01-17 07:13
pytanie czemu przepisy i znaki nie wystarczają (4)
- 55 2
-
2020-01-17 08:28
Bo prawko z czipsów?
- 21 1
-
2020-01-17 08:35
bo KARY jeśli w ogóle są ... to są żenujaco śmiesznie niskie
dziwne, że te same polskie sebixy w niemczech czy norwegii by już nawet nie próbowały
... a bo tam kosztowałoby ich to 7000zł !!!- 31 2
-
2020-01-17 08:38
p. i z. nie starczaja na Polakow
- 2 1
-
2020-01-17 08:47
nie po to wydawałem pjęcetplusa na dobrego dyzla żeby przeszczegać pszepisuw jak jakaś patologja z sonduw
- 10 5
-
2020-01-17 07:17
Tiaaa... (2)
A najlepiej pole minowe i zasieki.
Co za prymitywne myślenie.
Do ustawy kagańcowej też dołożyłeś swoje "trzy grosze"?- 7 32
-
2020-01-17 08:13
Bujaj sie ignorancie.
- 6 4
-
2020-01-17 13:28
Oj, przydał by ci się kaganiec i smycz.
- 1 0
-
2020-01-17 07:46
Hmmm
Na zdjęciu właśnie widać, że to nie pomaga ( rozjechany trawnik). Bo ten co chce jechać tam gdzie nie powinien i tak pojedzie. Dlaczego? Bo jest głupi i ograniczony ... Do własnego ego. Powinien wzbudzać litość jako niepełnosprawny umysłowo na podobieństwo "pokornego grzesznika" , który nie wie czym jest prawdziwa pokora bo dalej grzeszy arogancko udając, że jego pokorne grzeszenie jest postępem ku lepszemu...
- 22 1
-
2020-01-17 08:40
jest ,, lekarstwo " . (2)
Tylko duże głazy , a takich pochodzących z okolicznych robót ziemnych jest tam sporo . Słupki oraz ich montaż sporo kosztuje i łatwo je zniszczyć , a z takim głazem to raczej nikt nie będzie się kopał .
- 22 0
-
2020-01-17 09:43
A może zwiększyć wysokość mandatów? (1)
I odpalić prowizję zgłaszającemu. Polska stanie się nagle najbezpieczniejszym krajem do jazdy.
- 14 2
-
2020-01-17 10:27
każdy emeryt z przyjemnością by do emerytury dorobił, 10% a najniższy mandat to 1000
- 7 1
-
2020-01-17 07:05
Bardzo nieładnie kierowcy! (3)
- 128 11
-
2020-01-17 07:33
Ja to se zwyczajnie pomyliłam
myślałam że dzisiaj jadę rowerem a jechałam suvem
- 11 5
-
2020-01-17 07:34
(1)
będzie lanie po tyłku!
- 3 1
-
2020-01-17 08:11
Zbok
- 2 5
-
2020-01-17 07:12
Jestem za tym (7)
aby kierowcy samochodów nie jeździli po ścieżkach rowerowych
a rowerzyści nie jeździli po ulicy- 192 67
-
2020-01-17 07:15
Pokazuje i objaśniam (2)
rower ma pełne prawo poruszać sie jezdnią, samochod po chodniku nie.
- 62 23
-
2020-01-17 08:24
Starcie dwóch facetów, zgodnie z kodeksem, to nie jest bójka;)
- 7 2
-
2020-01-17 08:37
Polskie znaki
Skoro napisałeś "objaśniam", "pełne", "poruszać" to znaczy, że wiesz jak używać polskich znaków. Nic Ciebie więc nie tłumaczy z pisania "pokazuje", "sie", "samochod". Lenistwo, czy totalna ignorancja?
- 4 19
-
2020-01-17 07:45
kogo to obchodzi za czym ty jesteś? (1)
- 11 9
-
2020-01-17 12:45
mnie
- 5 1
-
2020-01-17 08:48
Kogo obchodzi zdanie jakiegos przegrywa?
- 4 10
-
2020-01-19 10:47
Jestem za tym żeby nic nie było
- 1 0
-
2020-01-17 07:13
To nie są kierowcy. To są chuligani. Tyle w temacie. Krzy_chu. (5)
- 192 10
-
2020-01-17 08:30
99% kierowcow to huligani
- 9 5
-
2020-01-17 13:02
zobaczymy co powiesz (3)
jak karetka nie zdąży dojechać pod twój dom, bo jest tylko 1 droga dojazdowa - kierowcy karetki i straży to też kierowcy, bałwanie.
- 3 5
-
2020-01-17 14:21
(2)
Bez tej drogi jakoś dojeżdżały. Jakoś zawsze d**ile w samochodach powołują się na karetki.
- 9 3
-
2020-01-17 15:29
Nie zawsze. (1)
Jak zatawią drogę "tylko na chwilę" to dyspozytor wie i karetki nie wysyła, tylko śmigłowiec, prawda?
- 1 0
-
2020-01-17 15:53
kareta może każdą drogą
dla rowerów też
tylko nie moźe zastawioną przez januszowe furmanki- 4 1
-
2020-01-17 07:14
I słusznie. (10)
Co za de... wymyślił tak ograniczoną inwestycję?
Ciężko było dołożyć parę złotych i zrobić normalną drogę z chodnikami i ścieżką rowerową?
Gwarantuję, że za dwa, trzy lata i tak to zrobią.
A kasa na już wykonaną inwestycję pójdzie w tzw. błoto.- 109 214
-
2020-01-17 07:18
jezdnia to 100 razy tyle co chodnik. nie takie pare groszy
- 54 6
-
2020-01-17 08:12
Wyobraź sobie że nie każdy ma tyłek przyrośnięty do samochodu
- 54 14
-
2020-01-17 08:33
Parę złotych? Koszt budowy jezdni to kilkadziesiąt razy więcej niż koszt chodnika (3)
- 28 7
-
2020-01-17 20:49
Skoro auta po tym jeżdżą, to znaczy że koszt chodnika wystarczy do puszczenia ruchu :) (2)
- 1 8
-
2020-01-18 08:19
A później w przypadku utraty przyczepności
i uderzeniu w drzewo będzie płacz i wniosek o odszkodowanie od miasta. Bo puścili ruch na drodze nie spełniającej przepisów...
- 5 1
-
2020-01-18 17:12
A za miesiąc zdziwienie że są dziury i koleiny
Kto by pomyślał, że samochody są cięższe od pieszych?
- 0 1
-
2020-01-17 09:03
A moze nie kazdy chce chodzic/jezdzic tuz obok samochodow
i wdychac spaliny
- 40 4
-
2020-01-17 12:56
popieram
- 3 7
-
2020-01-18 11:39
Parę złotych... :D Sprawdź sobie, jakie są wymagania co do nawierzchni, po której ma być puszczony ruch samochodowy i porównaj z wymaganiami ścieżki rowerowej.
- 2 0
-
2020-01-19 10:48
no nie całkiem w błoto tylko do właściwych kieszeni
i tak to w Gdańsku jest, od pond 20 lat. Takich sobie wybieracie takich macie, więc po co narzekacie
- 0 1
-
2020-01-17 07:15
(22)
Skoro nie ma dróg łączących osiedla i wszędzie na Południu trzeba jechać na około to się nie dziwie...
- 63 85
-
2020-01-17 07:28
(1)
Z Ty byspewnie chcial zeby wyasfaltowana ulica prowadzila prosto pod Twoje mieszkania/dom, zeby nawet schodow nie bylow budynku tylko podjazd dla samochodow
- 45 9
-
2020-01-17 08:07
Pod sama klatkę to nie, przeszkadzało by
Ale jakby koło sąsiada obok się kończyła to było by dobrze. I długa prosta do najbliższe biedronki
- 19 1
-
2020-01-17 07:29
a ja się dziwię, bo jak ktoś uważa, że może łamać przepisy, bo "nie ma dróg" to jest wsiunem
i niech odda fartucha.
- 56 1
-
2020-01-17 07:43
Wam kierofczykom to się wszystko należy, nie?
- 20 8
-
2020-01-17 07:51
Ja czytając twój komentarz
też się już niczemu nie dziwię.Jak będziesz stał w korku na moście to nie stój tylko jedź pod mostem- 18 4
-
2020-01-17 08:04
I to ciągłe usprawiedliwianie chamstwa i d**ilizmu
- 27 1
-
2020-01-17 08:54
Opinia wyróżniona
Nie jestem zwolennikiem uprzywilejowania kierowców (9)
Ale akurat taka jest prawda - w Gdańsku są osiedla-wyspy, które często dzielą się na kolejne podwyspy. Żeby przejechać z jednego miejsca do drugiego, trzeba robić po kilka kilometrów. Czesto wystarczyłoby zrobić kilkadziesiąt metrów, góra kilkaset, drogi, aby zmniejszyć znacząco ruch.
I wcale nie dotyczy to tylko samochodów. Często nawet idąc z buta trzeba robić wycieczkę. Rowerem to samo, jak ktoś jedzie jezdnią, to żeby nie robić wycieczek krajoznawczych, trzeba skorzystać z jednego, jedynego chodniczka lub nawet nieutwardzonego. O różnych wzniesieniach, na które prowadzą schody w opłakanym stanie, nawet nie wspominam.- 213 76
-
2020-01-17 09:27
Widzisz, mamy efekt pozwalania kierowcom na wszystko. (2)
Nie możesz postawić znaku, że zakaz tranzytu, bo wszyscy go wyśmieją.
Nie możesz położyć chodnika, bo kierowcy zrobią sobie tam skrót.
Nie możesz też mieć osiedlowych uliczek, bo zaraz zamieniają się w parking.
Paranoja...- 31 3
-
2020-01-17 09:44
i wszystko ogradzają teraz (1)
moda taka
MOJEgo - nie ruszaj
Twoje masz mi DAĆ- 10 1
-
2020-01-17 09:50
A to akurat i**otyczne.
Ostatnio poszedłem z buta z jednego osiedla na drugie - 500m.
Tylko furtka z drugiej strony płotu i idź dookoła...
Ale to tylko walka z tym samym problemem: Nie ogrodzisz, zaraz Ci zrobią tam parking i to nie tylko na ulicy, ale na każdym skrawku trawy też.- 20 0
-
2020-01-17 10:18
Bo najpierw infrastruktura a potem osiedla (1)
A kiedy już stoją domki to potem wielki ból d... kiedy drogę trzeba robić - nie wspominając już o kosztach, które rosną wtedy razy 10 lub 20. Urzędnicy kasują słono za wydanie decyzji o zabudowie a resztę mają gdzieś, potem martw się jak dojechać, gdzie zaparkować a autobusy blokują i rozjeżdżają wąskie uliczki. Gdyby to ode mnie zależało tobym wywalił autobusy z połowy ulic, bo one się po prostu do tego nie nadają.
- 5 8
-
2020-01-17 10:41
Spodziewasz się, że urzędnicy będą czytać w myślach?
Czy budować drogę po pozwoleniu na budowę, odcinając budujących od dojazdu?
- 0 4
-
2020-01-17 17:51
przepraszam
a czy widziały gały co brały?
- 2 0
-
2020-01-17 17:55
ktos kijowo projektuje miasto albo wcale nie projektuje
- 2 1
-
2020-01-18 02:00
trzeba, ale do tanga trzeba dwojga bo droga sama się nie wybuduje :)
- 0 1
-
2020-01-19 10:46
To jest wynik polityki miasta, które sprzedając tereny deweloperom powinny okreslać wymagania dotyczące sieci komunikacyjnej którą wybudować powinien deweloper. Tylko tego się nie robi, bo nie po to deweloperzy dają wysokie rabaty na zakup mieszkań władzom miasta. I nie ma co narzekać bo to Gdańszczanie tą samą władzę wybierają od 25 lat.
- 0 0
-
2020-01-17 09:22
To wina deweloperów (1)
Że budują osiedla bez potrzebnej infrastruktury...
A Wy to kupujecie za ogromne pieniądze i się na to godzicie- 22 6
-
2020-01-17 09:33
osiedla - wyspy na Ujeścisku budowały spółdzielnie a nie deweloper
a bloki są rozrzucone chaotycznie a taka ul. Jeleniogórska ma chyba 3 odnogi. I spróbuj się dostać autem z Jeleniogórskiej na Płocką - musisz wyjechać do Warszawskiej i Łódzkiej potęgując korki :(
- 13 1
-
2020-01-17 09:28
(3)
A ja się właśnie dziwię. I wkurza mnie takie kombinowanie, na zasadzie "jakoś to będzie, mi się na pewno uda". Jak się kupowało mieszkanie to widziało się tylko 4 ściany i zastanawiało jaki kolor farby do tych ścian wybrać. A już mało kto zastanawiał się, jak dojedzie na drugi koniec miasta do pracy , czy to właśnym autem, czy miejską komunikacją, bo samochody się czasem psują i musi się nimi zająć mechanik.
- 14 2
-
2020-01-17 10:17
A teraz chce (2)
Abyśmy się wszyscy złożyli na budowę drogi
- 4 4
-
2020-01-17 15:29
No zaraz, ale drogę pod swoim domem/blokiem zbudowałeś sam? (1)
Na tym między innymi polega cywilizacja, że drogi buduje miasto...
- 1 2
-
2020-01-18 16:58
miasto może skłaniać do intensyfikowania zabudowy mieszkaniowej
w pobliżu stacji SKM lub PKM, albo też praktycznie promować budowę osiedli na tzw. za...piu. Wybór należy do wielu podmiotów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.