Auta rozjeżdżają nową ścieżkę dla pieszych i rowerów na południu Gdańska
Wystarczył zaledwie miesiąc, by nowa ścieżka z Zakoniczyna na Jasień, wybudowana z myślą o pieszych i rowerzystach, stała się skrótem dla kierowców samochodów. Efekt? Zniszczone trawniki i płyty chodnikowe. Plus zagrożenie dla dzieci chodzących tamtędy do szkoły. Miasto i policja mają położyć temu kres.
Dzieci narażone na spotkanie z rozpędzonym autem
- Od ronda kierowcy postanowili sobie zrobić skrót na Zakoniczyn, wykorzystując nowy deptak. Trawniki są już zniszczone, a płyty chodnikowe luźne i popękane. Ale najgorsze jest to, że rowerzyści oraz dzieci chcące dostać się do szkoły są narażone na spotkanie z rozpędzonym autem jadącym po chodniku. Zza zakretu i zza krzaków auta są niewidoczne - zwraca uwagę nasz czytelnik, pan Władysław. - Czy naprawdę ktoś czeka aż auto potrąci tam dziecko lub pieszego? Przecież wystarczy zamontować słupki lub ustawić jakieś większe kamienie i problem zniknie - mówi pan Władysław.
Miasto i policja zapowiadają działania
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni jeszcze w tym miesiącu podejmie działania, by problem zlikwidować.
- Temat jest nam znany. Mieliśmy w tej sprawie zgłoszenia. W celu wyeliminowania wskazanego przejazdu został opracowany projekt organizacji ruchu zakładający ustawienie dodatkowego oznakowania C-16 "droga dla pieszych" oraz słupków blokujących na ciągu pieszym zarówno od strony al. Pawła Adamowicza, jak i od ul. Porębskiego. Projekt zostanie zrealizowany jeszcze w styczniu - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Sytuacje rozjeżdżania terenów zielonych i parkowania na trawnikach są niestety częste. W miarę możliwości finansowych zabezpieczamy takie tereny palikami drewnianymi i nasadzeniami krzewów czy, jak w powyższej sytuacji, ustawiamy m.in. dodatkowe oznakowanie.
Czytaj też: Nie parkuję na zielonym, czyli akcja skierowana do zmotoryzowanych
Sprawę rozjeżdżanej przez auta drogi na południu Gdańska przekazaliśmy też policji.
- Zajmiemy się tym sygnałem. Na miejsce zostaną wysłane patrole, które sprawdzą, czy dochodzi tam do takich problemów. Jeżeli tak, będziemy wyciągać konsekwencje wobec osób łamiących przepisy ruchu drogowego - zapowiada asp. sztab. Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (399) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-17 07:15
Opinia wyróżniona
(63)
Nie pochwalam, ale może to jest to sygnał, jak bardzo ludzie potrzebują tej 200-300m drogi dojazdowej od strony jabłoniowej. Zakoniczyn to jedno z większych osiedli a ma jedną drogą wyjazdową (nie licząc płytowej drogi niszczącej auta).
- 239 291
-
2020-01-17 08:14
Budując tą drogę przeniesiesz tylko korek w inne miejsce. (37)
Przeciez ćwiczymy to głupie podejście w Gdańsku od piętnastu lat
- 56 39
-
2020-01-17 09:09
(33)
Czyli najlepsze podejście to - nie budować dróg, bo korki się przeniosą w inne miejsce ?
- 48 39
-
2020-01-17 09:15
Budować przelotówki, a nie tranzyt przez osiedla. (3)
Inaczej masz efekt jak na dole Myśliwskiej na przykład...
- 40 10
-
2020-01-17 09:17
(1)
mysliwska to pryszcz który wybudowali dłuuugo po starych blokach na morenie, więc mozesz sobie jedynie na forum płakac albo kupic dom na wsi
- 4 28
-
2020-01-17 09:23
Ziomuś, skąd ta zawiść?
Nie mieszkam tam, po prostu podałem to jako przykład.
I nawet nie o ten kawałek Myśliwskiej chodzi, tylko połączenie Kartuska -> Rakoczego przez Piekarniczą...- 31 3
-
2020-01-17 15:16
to będziesz miał zakorkowane drogi dojazdowe do przelotówek - patrz Obwodnica Trójmiasta i problemy ze Spacerową, Kartuską Słowackiego...
- 6 1
-
2020-01-17 10:30
(24)
Tak dokładnie. Promocja komunikacji miejskiej. Samochody nie są potrzebne
W moim case w tym roku:
ok 2000km samochodem
ok 11000km rowerem (w jedną stronę do pracy 47km, pracuje na dolnym tarasie a mieszkam na górnym więc podjazd też jest)
reszta to komunikacja miejska.
Słowem promocja rowerów i komunikacji miejskiej.- 25 21
-
2020-01-17 13:39
"W moim case w tym roku" a pracujesz też w ołpenspejsie gdzie chodzisz na lancze z prodżekt menadżerem w ofisie?
- 51 6
-
2020-01-17 14:21
rozumiem (21)
że opcję "rowerem" polecasz też rodzicom, którzy odwożą do przedszkoli? (dzieci szkolne kl3 wzwyż uznajmy, że mogą same dojechać komunikacją, dojść do szkołu).
a także pracownikom fizycznym, żeby po 9h na taśmie, przy łopacie, przekładaniu paczuszek w magazynie mogli się w końcu skoncetrować na zdrowi i zrelaksować?
co prawda część kobiet pracujących w usługach, z klientem, administracji itp musiałaby zmienić garderobę na łatwo zmienialną po spoceniu się, lub też zorganizować jakąś przebieralnię w miejscu pracy, ale co tam... ważne że zapalony rowerzysta widzi swój czubek nosa sądząc, że skoro on może - to każdy może. "case" (dobrze, żeś nie napisał "kejs") reszty jest taki, że rower jest dla mniejszości.- 39 12
-
2020-01-17 14:22
(3)
Ależ niech sobie wożą jedno dziecko nawet trzema samochodami. Byle przepisowo i bez głupich pytań czemu są korki.
- 28 1
-
2020-01-17 15:27
A właśnie, że nie. (2)
Bo czasem musisz z jakiegoś powodu pojechać samochodem, a wtedy kiśniesz w korkach przez tych, którzy inaczej nie potrafią...
- 4 11
-
2020-01-17 19:23
(1)
Czas przywyknąć do korków. Coraz więcej mieszkań, coraz więcej mieszkańców, coraz więcej samochodów i nie zmienisz tego. Na razie nie ma przepisów zabraniających jazdy autem. Jedyny problem to parkingi. Nie przybywa ich i coraz więcej płatnych /i słusznie/, co niestety też trzeba zaakceptować. Trzeba się przyzwyczaić do myśli, że za komfort i/lub mieszkanie w dużej aglomeracji trzeba zapłacić. Ci co są zmuszeni korzystać z aut /matki, osoby niepełnosprawne itp/ niestety też ponoszą koszty mieszkania w dużym mieście.
- 10 2
-
2020-01-18 16:46
jeżeli ktoś uważa, że ktoś inny musi korzystać z auta
to wykazuje się przypuszczalnie nadopiekuńczością. Znam np. wiele matek, które bez większego problemu wożą dzieci w przyczepkach lub na siodełkach rowerowych. Wiele innych po prostu towarzyszy swoim dzieciom poruszających się na rowerkach 'bieganych'.
- 1 0
-
2020-01-17 15:23
Zwróć uwagę, że zorganizowanie parkingu pod przedszkolem i pracą jest dużo droższe niż wszystko, co napisałeś (1)
O korkach nawet nie mówiąc...
Poza tym, przejedź się proszę wzdłuż korka. 90% samochodów ma tylko kierowcę...
Swoją drogą, ciekawe, co by było, gdyby rowerzyści przyjęli taktykę kierowców:
Nie ma gdzie się przebrać? Trudno, pracuję w ubłoconej kurtce i w kasku, a rower przypnę do drzwi wejściowych...- 11 2
-
2020-01-17 19:34
Ale nie zabronisz mi jeździć do pracy autem? Lubię rowerzystów o 7 -ej rano przed maską. Za mną sznur samochodów, a jego ani z lewej, ani z prawej, bo naprzeciw drugi rowerzysta na czele peletonu samochodów. Dla pocieszenia dodam, że jak nastanie zima to też przesiądziemy się do komunikacji miejskiej i będzie wam cieplej z nosami przygniecionymi do szyby. Latem też moglibyśmy sobie pośmiardywać ściśnięci jak sardynki, chyba że GAiT przewiduje dodatkowe autobusy, by umożliwić kierowcom przesiadkę z aut do komunikacji miejskiej. Można też obligatoryjnie wprowadzić zróżnicowanie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy, by rozładować szczyty komunikacyjne.
- 4 4
-
2020-01-17 16:19
tak. (1)
Holandia daje radę wozić dzieci do szkoły rowerem
a "pracowników fizycznych 9h na taśmie" schowaj sobie między bajki - rozjeżdżają suwy w lizingu.- 7 15
-
2020-01-18 07:53
ehe
na pewno kazdy robol co pracuje fizycznie ma dzialalnosc gospodarcza i suva za kilksa tys w leasingu
uzyj ty lba czasem i przestan sie osmieszac- 3 2
-
2020-01-17 17:14
MIchale drogi (9)
Oczywiście polecam rodzicom odwożącym dzieci do przedszkola rozważenie opcji rower. Badania wskazują, że niektórzy rodzice odwożą dzieci do szkól z odległości mniejszej niż 800 metrów. Przyczepka rowerowa, rower cargo lub siodełko na bagażnik lub na ramę umożliwia wożenie dzieci do przedszkola bez większych problemów (przez 10 minut można przejechać 3 km) . Wożenie dzieci do przedszkola i szkoły samochodami rodziców to forma zabierania im normalnego dzieciństwa. Proponuję także rozważyć odróżnienie "proponowania" jakiejś zmiany zachowań od "zmuszania" kogoś do pewnych zachowań. To naprawdę nie jest trudne.
- 11 2
-
2020-01-17 17:17
No ale co jak somsiad że nie mam droższego samochodu niż on? Albo jak się w pracy dowiedzą że przyjechałem autobusem? Co wtedy? :-)
- 5 3
-
2020-01-17 21:28
jedno (4)
jak ktoś ma jedno dziecko jest to realne, rowerem odwozić dwoje czy troje jest niewykonalne
- 3 1
-
2020-01-17 21:46
(2)
Tak, też to zaobserwowałem w każdym samochodzie pod szkołą kierowcą i minimum 4 dzieci... ;) 1+1
- 5 2
-
2020-01-18 02:21
(1)
Myslenie nie boli. Sa jeszcze przedszkola. No ale Ty przecież obserwujesz.
- 1 2
-
2020-01-18 13:19
Dokładnie obserwuje i wybrałem tak szkołę że nie muszę do niej odwozić dziecka... Tyle samo zajęło by mi przy niej znalezienie miejsca do zaparkowania co spacerek do niej.
- 3 0
-
2020-01-18 16:49
w rowerze cargo można wieźć i czworo dzieci
Dzieci są zwykle w różnym wieku, więc szybko jedno z nich nabiera samodzielności. 3 km zrobi w dziesięć minut nawet dziecko 9 letnie.
- 0 0
-
2020-01-18 02:15
(2)
Jezu zabrałem moim dzieciom dzieciństwo bo nie wózkiem ich do szkoły i przedszkola rowerem. Jestem potworeeeem..... W swoim lenistwie odstawiam odstawiam mlodsza do przedszkola o 06:45 by następnie o 07:00 starsza 3 km dalej mogła razem z portierem szkole otworzyć. A potem już spokojnie na 07:30 do pracy. To ja głupi nie wpadłem na to że rower rozwiąże wszystkie moje problemy. To przecież takie proste zimą czy jesienią w deszczu wstawać o 5 rano by ogarnąć wszystko i doświadczyć orgazmu jazdy na rowerze. A że dzieciaki później tydz chorują to już nieważne. ROWER jest ważny.
Niech lansiarze nie wypowiadają się na temat rodzin- 5 5
-
2020-01-18 07:54
moze gdyby te twoje dziecko
wiecej czasu sprzedzalo na swiezym powietrzu to by tak nie chorowalo
a tak kisisz dziecko dom samochod szkola i niech bron boze nie wychodzi bo sie zaziebi
a potem rosna kaleki- 3 5
-
2020-01-18 16:52
mam wrażenie, że jednak masz jakiś problem
samochodozę antyrowerową się leczy. Warto dbać o to, by w mieście wiele dzieci docierało do szkoły samodzielnie: niekoniecznie rowerem. Samochodoza jest głównym czynnikiem który w praktyce ogranicza te możliwości. Warto także sprawdzić proces powstawania zjawisk nadwagi, otyłości i wielu innych chorób powodowanych przez brak elementarnych form aktywności fizycznej w dzieciństwie. O ograniczeniach wyobraźni nie wspomnę. Już chyba na nie cierpisz sam.
- 2 0
-
2020-01-18 19:33
A z Górnego tarasu na Dolny ma 47 kilometrów. To pewnie przez Kartuzy jedzie.
- 2 0
-
2020-01-18 20:15
raptem 30 lat temu rodzice dawali radę bez samochodów dowozić dzieci (1)
I naprawdę nawet 7-8 latki SAME potrafiły chodzić do szkoły. A zapewniam, cię, że na ulicach było dużo niebezpieczniej niż dzisiaj. Co takiego się zmieniło oprócz pandemi głupoty i nadopiekuńczości, wrodzonej niezaradności i roszczeniowości "millenialsów" i i Ygreków?
- 0 0
-
2020-01-19 14:51
????
Niebezpieczniej? 30 lat temu. Nie wiem gdzie mieszkałeś ale zapewne gdzieś w Bieszczadach i trzeba było uważać na wilki i niedźwiedzie. Sam jako 6 latek chodziłem do szkoły na piechotę, nie miałem daleko raptem 5 km. Samochodów na drogach praktycznie nie było. Autobusy jeździły albo nie .. Jedna ale podstawowa rzecz różniła tamta czasy i te. Anonimowość. Mieszkałem na południu Gdańska ( Błonia) ale jak z kolegą poszliśmy szabrować jabłka z działek na Olszynce moi rodzice dowiedzieli się o tym zanim wróciłem do domu. Znałem w okolicy wszystkich i wszyscy znali mnie. Teraz nie znam swoich sąsiadów z klatki, mieszkam w budynku niezmiennie od 2005. Inni zmieniają się tak szybko że zanim się lepiej poznamy oni już się przeprowadzają. To jest problem.
- 1 0
-
2020-01-18 10:54
Z tym że ta dzielnica ma słabą komunikację miejską
Na Zakoniczyn dojezdza jeden autobus i to w dodatku nie czyni go żadną alternatywą(jedna linia i jeden przystanek w centrum osiedla), lepiej gdyby wybudować tam drogę dla samych autobusów i połączyć pętlę tramwajową z ul. Świętokrzyską liniami autobusowymi, tańsze to chyba niż ciągnąć linię tramwajową do Zakoniczyna choć uważam to za lepsze rozwiązanie tym bardziej gdy w okolicy powstaną osiedla co nastąpi zapewne w tym dziesięcioleciu.
- 2 1
-
2020-01-17 13:34
jest jedno lepsze - nie budować parkingów
- 3 1
-
2020-01-17 17:09
taki tekst może pisać chyba jedynie osoba przyspawana mentalnie do samochodu (2)
po pierwsze: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.
po drugie: trzeba traktować priorytetowo nakłady na budowę linii transportu szynowego i zadbanie o komfortowy i bezpieczny dostęp do ich przystanków dla pieszych, rowerzystów i hulajnogowców. Tylko w ten sposób można zapewnić zrównoważony rozwój miasta i stopniowe zmniejszenie się uciążliwości wywoływanych nadmiernym korzystaniem z pojazdów tworzących korki i stojących w korkach.- 6 3
-
2020-01-17 17:12
Przyspawani do samochodów to nowe madki
- 4 8
-
2020-01-18 11:46
Owszem, chętnie przeniosę się do komunikacji za 15-30 lat jak w końcu powstanie, bo to teraz to jest jedynie namiastka. Rozumiem, że nie od razu Rzym zbudowano. W Gdańsku rozwijanie skm, pkm może jedynie zmienić to. Tylko trzeba zintensyfikować działania 100-krotnie i za 30 lat coś z tego będzie.
- 2 1
-
2020-01-18 10:46
Lepsza siatka ulic w kratkę niż w gwiazdę (2)
Z tym że gdyby zbudować tam drogę nie musiałbym stać w korku na trasie W-Z, na al. HAVLA i na ul. Świętokrzyskiej lub na ul. Warszawskiej także zmniejszyłbym trzy korki gdybym nie musiał okrążać miasta. Lub nie korkowałbym obwodnicy i ul. Świętokrzyskiej. Ale tak jest też w przypadku innych dzielnic. Owszem zgodzę się że korki częściowo przeniosą się w inne miejsce, ale nie na tej samej trasie i nie zwiększą już istniejącego potoku ruchu, bo mój punkt docelowy osiągnę nie stojąc w żadnym z trzech punktów. Tym sposobem część kierowców nie musiałaby wjeżdżać do centrum by odbić w jakąś boczną trasę i cofać się do punktów, które można by osiągnąć wcześniej, gdyby ktoś z magistratu za wszelką cenę nie kanalizował ruchu do dróg zbiorczych.
- 1 1
-
2020-01-18 10:50
(1)
Tolerowanie jazdy po chodniku i omijania słupków nazywasz kanalizowaniem za wszelką cenę? A co jakby policja i SM faktycznie robiła co to nich należy? Wtedy to byłby terror i pogromy ludności?
- 3 1
-
2020-01-18 21:57
Smutne jest to, że twoje rozumienie pisma jest na gorszym poziomie niż ucznia podstawówki. Przeczytaj jeszcze raz co G3 napisał i napisz coś na temat.
- 0 0
-
2020-01-17 09:39
(7)
Napisałeś z sensem A w tej chwili 17 baranów to minusuje. Inny ignorant pyta po co i bredzi coś o korkach. To dla kogo ta pętla tramwajowa tuż za łąką? Dla kogo ulica Budynia?
- 4 29
-
2020-01-17 09:45
(1)
Rozumiesz w ogóle co minusujesz?
- 5 10
-
2020-01-17 19:38
Nie, ale jestem w większości ;)
- 6 1
-
2020-01-17 12:12
dla developera na litere "er"
zeby ladnie w folderach wygladalo..
- 3 2
-
2020-01-17 13:33
No, dla mnie na przykład. (3)
Mieszkam na Ujeścisku, pracuję we Wrzeszczu. Do szczęścia brakuje mi tylko tramwaju Adamowicza i Nową Politechniczną
- 2 2
-
2020-01-17 14:03
(2)
To powinieneś wiedzieć, że też brak Ci najkrotszego połączenia przez Piotrkowską, tak jak mi z Porębskiego. Tu 200 metrów, tam 200 metrów i byłaby wielka zmiana w okolicy. Minusujące bałwany z Dolnego Tarasu nie mają pojęcia o co chodzi.
- 5 7
-
2020-01-17 14:22
Ależ mamy: mózgi się miejscowym zlasowały totalnie.
- 4 2
-
2020-01-17 15:26
Przecież budują Nową Warszawską...
Poza tym, co się dzieje, kiedy zrobisz niechcący przelotówkę, każdy kto starą Warszawską wraca w godzinach szczytu chyba wie...
- 2 1
-
2020-01-17 10:05
Zakoniczyn? Większym osiedlem? Przecież to tylko kilka bloków...
Widać, że wieś tańczy i śpiewa na tym Zakoniczynie...- 5 16
-
2020-01-17 10:22
Cały ten trójkąt AK - Trakt - Korkownica (1)
to jedne wielkie Bermudy. Z 1/3 populacji Gdańska tam mieszka a tylko kawałek dwupasmowej Havla tam mają i koniec , SKM/PKM nie ma a w zasięgu tramwajów jest może z 10%. Podręcznikowy przykład niekontrolowanego rozwoju miasta.
- 27 5
-
2020-01-19 14:14
71 tysięcy ludzi czyli 15% tylko
- 0 0
-
2020-01-17 10:57
Bez sensu
Chcesz mieć ruch jak na Obwodnicy na Porebskiego ??!! i**otyczna myśl żeby zrobić z Porebskiego tranzyt ?
- 8 4
-
2020-01-17 12:39
a autor nie pomyślał. że ludzie mają możliwość wygodnego poruszania się tą drogą od 18 grudnia (2)
tej drogi w mniemaniu przedpiścy potrzebują bezrefleksyjni kierowcy. Jeśli przez kilkadziesiąt lat ścielono przed nimi czerwone dywany, warto uruchomić refleksję i zmienić priorytety. Miasto deklaruje priorytetowe traktowanie pieszych i rowerzystów (w praktyce: także innych aktywnych form mobilności) w praktyce wygląda to różnie. Arogancja (niektórych!) kierowców kwitnie w internecie i niestety również w realu.
- 5 6
-
2020-01-17 13:53
(1)
Jeśli tak uważasz nie jest z Polski albo nigdy nie byłeś użytkownikiem samochodu.
- 3 2
-
2020-01-17 15:36
Jeśli tak uważasz, to w życiu nie próbowałeś innego sposobu przemieszczania się niż samochód :)
- 7 1
-
2020-01-17 15:33
To niech sobie wiesniacy zbudują
- 1 1
-
2020-01-17 15:45
ludzie potrzebują, czy ich mechaniczni właściciele?!
- 3 0
-
2020-01-17 16:45
Poczytajcie komentarze z artykułu tu niedawno o zakończeniu prac. Jeden napisał że tą drogą napewno będą skracać sobie drogę auciąże. Większość czytelników dała minus. Dziwne.
- 1 0
-
2020-01-17 17:46
nie pochwalasz, ale ich rozumiesz?
- 0 0
-
2020-01-17 21:45
Kolczatka z rana i z wieczora
- 0 1
-
2020-01-17 22:54
.
rownie dobrze moze to byc sygnal aby zamiast samochodu wyruszyc do pracy rowerem
- 1 0
-
2020-01-18 02:00
a to developer zapomniał zorganizować dróżki i nie powiedział o tym kupującym? faktycznie skandal :))
- 0 1
-
2020-01-18 09:14
Pewnie
Jeżeli nawet by była skrócona droga to i tak chamstwo skracało by drogę innymi sposobami. To jest totalny egoizm i chamstwo. Są kierowcy i barany za kierownicą i niestety ci drudzy zawsze znajdą sposób żeby niszczyć i utrudniać normalnym ludziom życie.
Jestem za zabieraniem prawka na conajmniej rok za jazdę chodnikami i ścieżkami rowerowymi.- 1 0
-
2020-01-18 09:43
Czyli sa dwie, liczac te droge z plyt.
Ciekawe czy policja stanie zeby zapobiegac wjazdowi na sciezke czy zeby karac tych ktorzy juz przez nia przejechali?- 1 0
-
2020-01-18 20:09
a co tyś gupi?>
podatki płacisz i chciałbyś droge nie niszczącą auta??? to jest polska człowieku!
- 0 0
-
2020-01-17 07:18
A potem dziwić sie, ze wszystko słupkami obsiane.
Otóż proszę państwa, nic dziwnego! Bydło trzeba trzymać w zagrodzie.
- 55 5
-
2020-01-17 07:20
Sprzątacze. (4)
To sprzątacze. Jak myślicie, jak zabrać wory ze śmieciami, liśćmi i kupami. Trzeba podjechać. Podjeżdżają miniciężarówką z paką. Takie ślady po kołach są we wszystkich parkach.
- 25 17
-
2020-01-17 08:45
No,tam na pewno zbierają śmieci.
- 2 2
-
2020-01-17 08:49
(2)
Ciebie niech sprzatna, od razu smieciarka powinna przyjechac
- 1 7
-
2020-01-17 15:38
Polish Ham! (1)
Taka konserwa...
- 0 0
-
2020-01-17 15:51
czyli akwarelkowana sinka scukrem
- 0 0
-
2020-01-17 07:26
Brawo
Polska rzeczywistość...
- 12 5
-
2020-01-17 07:30
Co za patologia, ręce opadają...
- 22 4
-
2020-01-17 07:33
To może po prostu wybudować porządną drogę dla wszystkich użytkowników? (2)
Proszę sobie wyobrazić, że kierowcy też płacą podatki, a nie tylko piesi i w szczególności rowerzyści.
- 26 50
-
2020-01-17 07:41
To ja też poproszę chodniki i drogi rowerowe na obwodnicach i autostradach, proszę sobie wyobrazić że piesi i rowerzyści płacą podatki a nie tylko kierowcy. Chora mentalność.
- 25 9
-
2020-01-17 08:11
Masz tunel za miliard, havla, wyklętych i Wał Adamowicza
To chyba wysyca możliwości podatkowe kierowcow na kilka najbliższych lat
- 17 8
-
2020-01-17 07:39
Gdansk to małe miasto
gdzie wszedzie dojde pieszo.
- 14 9
-
2020-01-17 07:42
Buractwo czyli polska rzeczywistość..
- 26 5
-
2020-01-17 07:42
Horda bezmózgich, roszczeniowych i**otów
- 23 7
-
2020-01-17 07:45
Kierowcy (5)
Najbardziej dyskryminowana grupa w Polsce
- 25 37
-
2020-01-17 08:09
Biedaki ci kierowcy
Ale na szczęście nikt nikomu nie karze (nad)używać samochodu. Mogą użyć komunikacji miejskiej lub roweru i polozyć kresn tej dyskryminacji.
- 14 3
-
2020-01-17 08:50
Wzruszyłem się...
W ramach protestu przejedź dziecko na czerwonym świetle :)
- 8 2
-
2020-01-17 08:59
Ha, ha ha dobre!
- 1 1
-
2020-01-18 11:42
Szczęść boże, panie Braun!
- 0 1
-
2020-01-18 12:31
dlatego ich wodzem pani prezydent Biedrojń i panna posieka Grodzka
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.