Dodatkowe słupki mają zagrodzić autom wjazd na nową ścieżkę przy szkole
Otwartą w grudniu ubiegłego roku nową ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą Zakoniczyn z Jasieniem, nadal rozjeżdżają samochody. Nie pomogły nawet słupki, które miasto postawiło tam, po naszej interwencji, pod koniec stycznia. Teraz urzędnicy zapowiadają, że słupków przybędzie, by problem został w końcu zlikwidowany.
Kierowcy samochodów nie potrzebowali wiele czasu, by zacząć łamać tam przepisy i jeździć tamtędy na skróty. O problemie rozjeżdżania nowej ścieżki dla pieszych i rowerzystów pisaliśmy już miesiąc po oddaniu inwestycji do użytku.
Wtedy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zareagował szybko i zamontował słupki blokujące wjazd na ciągu pieszym zarówno od strony al. Pawła Adamowicza, jak i od ul. Porębskiego. Teraz niestety okazuje się, że to za mało, bo problem jest nadal, o czym informują nas czytelnicy.
- Ostatnie działania GZDiZ, żeby wyeliminować auta jeżdżące po trawniku i chodniku, nie przyniosły efektu. Kierowcy, kawałek dalej, gdzie nie ma słupków, wyjeżdżają na chodnik i omijają korek na głównej drodze. Dla mnie jest to dziwne, że kierowcy są bardziej pomysłowi niż urzędnicy. To było do przewidzenia, że tam, gdzie nie ma słupków, będą jeździć auta - napisał do nas pan Ludwik, nasz czytelnik. - Strach pomyśleć, że jakieś dziecko idące tamtędy do szkoły napotyka takie rozpędzone auto.
Inny czytelnik, pan Władysław, wskazuje, że kierowcy wjeżdżają na ścieżkę pieszo-rowerową szczególnie wieczorami i z samego rana, omijając słupki. Niebawem luka, która to umożliwia, ma zostać uzupełniona o dodatkowe słupki.
Czytaj też: Mandaty dla kierowców łamiących przepisy na dużych osiedlach
- Do nas również dotarty sygnały o przejeżdżaniu przez zieleniec przy ścieżce. W ustaleniu z Dyrekcją Rozbudowy Miasta Gdańska i za ich zgodą, bo trawniki nie są jeszcze przekazane do GZDiZ, ustawimy w zieleńcu dodatkowe słupki. Przygotowujemy już projekt - informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
DRMG zobowiązała wykonawcę robót do uporządkowania rozjeżdżonych przez samochody terenów zielonych w okolicy ścieżki.
Miejsca
Opinie (332) 3 zablokowane
-
2020-02-18 10:27
Opinia wyróżniona
Fajna droga, ale... (8)
Fajnie, że cos się dzieje na południu Gdańska. jednak mam wrażenie, że inwestycja nie była do końca przemyślana. Parę uwag:
1. Droga ma ułatwić dojazd do nowej szkoły. Problem w tym, że dzieci z Zakoniczyna są poza rejonem tej szkoły i przynajmniej oficjalnie nie powinny korzystać z tej drogi.
2. Brak odwodnienia powoduje, że poFajnie, że cos się dzieje na południu Gdańska. jednak mam wrażenie, że inwestycja nie była do końca przemyślana. Parę uwag:
1. Droga ma ułatwić dojazd do nowej szkoły. Problem w tym, że dzieci z Zakoniczyna są poza rejonem tej szkoły i przynajmniej oficjalnie nie powinny korzystać z tej drogi.
2. Brak odwodnienia powoduje, że po pierwszej, niedużej ulewie w dolnej części drogi robi się wielka kałuża. Boje sie jak to będzie wyglądało po dużej ulewie.
3. Nie wiem kto malował tam oznakowanie poziomie. Wygląda tak jakby zaczęto malowanie z obu stron jednocześnie i zapomniano, że oznakowanie spotka się w środku drogi. W wyniku mamy zmianę położenia ścieżki rowerowej z lewej strony na prawą lub z prawej na lewą w zależności, od której strony się idze. Brak w tym jakiejkolwiek logiki.- 47 12
-
2020-02-18 16:09
tu mecz o mistrzostwo - a tu coś tupie po ścieżce
- 1 1
-
2020-02-18 16:08
tu mecz o mistrzostwo - a tu coś tupie po ścieżce
tam półfinał - tu półgówek
- 1 1
-
2020-02-18 14:56
ciężko zamontować 1 kamerę, która wychwyci rejestracje każdego auta i potem mandacik 2000 tys zł za stwarzanie zagrożenia w
ruchu lądowym
- 3 3
-
2020-02-18 14:32
Rejonizacja szkół na Zakoniczynie (1)
Dzieci z górnej części Porębskiego mają 4 szkoły w okolicy. Należą natomiast do rejonu szkoły, która jest najdalej z nich (86 SP).
- 3 1
-
2020-02-18 16:07
Nieprawda. Proszę się doinformować.
- 2 0
-
2020-02-18 11:43
Akurat dzieci z Zakoniczyna rejonowo będą od września należeć do tej szkoły. Można to sprawdzić na stronie Urzędu Miejskiego.
- 12 0
-
2020-02-18 11:13
Chyba nie potrafisz logicznie myśleć stąd masz taką opinie
Część pod górkę zawsze wymalowana jest jako wspólna dla pieszych i rowerzystów , a cześć z górki zawsze dla rowerzystów jest oddzielona ze względu na większą prędkość poruszania się i możliwe stwarzanie niebezpiecznych sytuacji.
- 4 4
-
2020-02-18 11:15
A kiedy zmiana rejonu szkół..?
..bo obecny podział jest bezsensowny- żeby dzieci z góry Porębskiego miały najdalej- do SP86 po drugiej stronie Świętokrzyskiej, gdy obok znacznie.bliżej 3.szkoły
- 5 1
-
2020-02-18 07:20
Opinia wyróżniona
tak to widzę . (13)
Tytko potężne głazy , których na okolicznych budowach jest od groma , posadowione w odpowiednich miejscach rozwiążą problem skutecznie . Z nimi nikt nie będzie się kopał , a z tymi słupkami to jeszcze różnie może być .
- 140 9
-
2020-02-18 20:25
I jeszcze szlabany i straznika haha
- 1 0
-
2020-02-18 19:34
Albo jakieś krzaki, drzewko, czy inna zieleń. Przecież stawianie słupków na ziemi/trawniku to głupota.
- 0 0
-
2020-02-18 16:00
Tytko potężne głazy
zapory przeciwczolgowe!!
- 2 0
-
2020-02-18 10:29
Masz rację (3)
Masz rację,tylko kamloty polodowcowe,głazy narzutowe poukładać tak aby żaden przygłup cwaniak nie jezdził ta ścieżką.Dodatkowo kamery.
Popieram w 100 %.- 23 1
-
2020-02-18 13:07
(2)
można też zrobić niemieckie przeciwczołgowe "smocze zęby" jak pod Międzyrzeczem, latem jeszcze jakąś rekonstrukcję będzie można zorganizować.
- 7 0
-
2020-02-18 13:34
fotostrzelba automatyczna schowana w śmietniku (1)
i kasować ... tak po 500zł i po 500zł i po 500zł i po 500zł ...
aż się hołota nauczy.- 7 0
-
2020-02-18 17:11
Nic nie zadziała jak wiadro guana na fotokomurke
- 2 0
-
2020-02-18 09:33
obywatel (3)
A może należało pomyśleć o kawałku drogi, żeby ułatwić życie kierowcom.
- 10 34
-
2020-02-18 10:16
a może o to chodzi by tam nie było drogi?
nie ma drogi, nie ma samochodów. nie ma smrodu, hałasu, ryzyka wypadku....o tym nie pomyślałeś? nie jesteś pępkiem świata.
- 27 3
-
2020-02-18 09:47
A może po prostu bydlaków pakować do więzienia za stwarzanie zagrożenia katastrofy w luchu lądowym
Skoro ani zdrowy rozsądek, ani kultura, ani przepisy nie docierają
- 25 5
-
2020-02-18 09:38
ciagle tylko ułatwiać kierowcom. A właśnie że nie. To jest dla pieszych i gońcie się na około.
- 37 7
-
2020-02-18 07:51
a najlepiej wszystko zasypać głazami - przede wszystkim tą ścieżkę (1)
- 5 24
-
2020-02-18 13:33
Niektórzy są jakże poPiSowo.... TU- na Kursie i na Ścieżce
;))))
- 2 1
-
2020-02-18 07:50
Opinia wyróżniona
Słupki nie tylko tam (12)
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powinien w końcu zareagowac i zamontowac słupki blokujące wjazd na ul. Myśliwską od strony Kartuskiej na odcinku do ul. Hausbrandta przy stawie, bo piesi i dzieci ryzykują ażeby dojść do przystanku autobusowego Myśliwska na Kartuskiej. Odcinek ten nie posiada pobocza oraz chodnika i stanowi niebezpieczeństwo, ponieważ samochody omijają korek na Kartuskiej robią sobie skrót a w godzinach szczytu jest tak ciasno, że piesi nie ma szans.
- 47 18
-
2020-02-18 19:14
horror jest jak się mijają 2 ciężarówki,wtedy nie ma gdzie uciec z jednej strony płot z drugiej mur domu aż dziw, że jeszcze nie został rozjechany jakiś pieszy
- 2 0
-
2020-02-18 18:48
Hipokryzja urzędnicza
Publicznie namawiają na korzystanie z komunikacji miejskiej a nie dbają jak dojść do/z przystanku, pozwalając, żeby pierwszeństwo miały samochody pomimo, że ten odcinek jest drogą zamieszkania a od ul. Pagórkowej do Kartuskiej nie ma żadnego chodnika czy też pobocza. Droga wyłożona kostką służy blachosmrodom a nie mieszkańcom dla których jest jedynym dojściem do przystanku autobusowego.
- 1 0
-
2020-02-18 15:36
(1)
Jakiś rok temu lekko mnie tam jakiś starszy gość stuknął jak szedłem poboczem, nie wiem czemu tak mu zależało żeby policji nie wzywać ale dorobiłem sobie tego dnia 5 stówek .;)
- 1 0
-
2020-02-18 19:01
a mnie samochód otarł lusterkiem tak, że wpadłam w krzaki i pojechał dalej. Od tej pory unikam tamtej drogi
- 1 0
-
2020-02-18 11:38
nie tylko osiedla - centrum też potrzebuje słupków i nowego prawa
Nie dość że są strefy parkowania płatnego, to część ludzi aby nie płacić szuka dziur do zaparkowania swojego grata. Oczywiście są to chodniki, przejścia, dziury między drzewami. Infrastruktura ledwo co po remontach a już wygladą jakby miała ze 100lat przez takich gamoni.
Zmienić prawo, zabronić parkowania w NIE-oznaczonych miejscach, montować słupki, wywozić graty na koszt właściciela - odrazu będzie porządek- 3 4
-
2020-02-18 11:21
pod domem sobie postaw 100 slupkow
i 20 progow zwalniajacych
- 4 1
-
2020-02-18 10:57
Boszee, ta droga byla tam od zawsze
Sloiki sie nazjezdzaly i bede miasto po swoiemu organizowac
- 9 2
-
2020-02-18 08:41
(2)
Pieszy ma prawo bezpiecznie poruszać się po drodze zamieszkania! Jak korzystać z autobusu jak ryzyko do niego dojść.
- 6 3
-
2020-02-18 14:16
W jednym z komentarzy przeczytałem "widziały gały co brały", gdy pisałem,
że na Zakoniczynie, w miejscu omawianym w artykule, potrzebna jest droga a nie chodnik ze ścieżką rowerową.
Do twojego komentarza natomiast napiszę, że ta droga była tam na dłuuuugo zanim pojawiły się osiedla, więc widziały gały co brały!!- 3 1
-
2020-02-18 09:42
Do kerfura może dylać, tam jest chodnik.
- 5 2
-
2020-02-18 08:07
Popieram !
- 6 7
-
2020-02-18 07:59
hahahaa błągam cie nikt tam nie postawi słupków , mysliwska i inne te osiedla na haunsbrandta to nowe słoikowe mieszkanka które powstały pozniej niz ta droga :)
- 10 7
-
2020-02-18 07:00
Co robi straż miejska? (35)
Gdyby dobrze pełnili służbę , to żadne słupki nie byłyby potrzebne.
- 143 20
Wszystkie opinie
-
2020-02-18 07:00
Co robi straż miejska? (35)
Gdyby dobrze pełnili służbę , to żadne słupki nie byłyby potrzebne.
- 143 20
-
2020-02-18 07:08
i mandaty (2)
w wysokości 1/3 dochodu,to by skończyło sie cwaniakowanie
- 33 6
-
2020-02-18 07:55
Kamera, nie żadne słupki. (1)
Jedna bdb jakości kamera i opłata jednorazowa 1000zł za wjazd.
Nie mandat, tylko opłata od właściciela terenu - jak przy dworcu, gdzie dwóch cebulaków pobiera 4zł za zatrzymanie się na 5 minut i odebranie kogoś z pociągu - a miasto na to pozwala :)
Stać na samochód - 1000zł bez problemu wygospodarują :)- 24 5
-
2020-02-18 09:22
nic tak nie zaboli - sebixa biznesa - niż grzywna - choćby była syboliczna
- 10 0
-
2020-02-18 07:23
masz pomysła .
Masz rację , najlepiej postawić tam ciecia 24 h / dobę .
- 11 4
-
2020-02-18 07:29
(8)
A ja mam inne pytanie, gdzie kierowcy (przynajmniej wiekszosc) zastawila swoje rozumy. Kierowcom to sie poprzewracalo, uwazaja sie za najwazniejszych na swiecie, uwazaja ze nie zasmradzaja srodowiska, dla nich trzeba drzewa wycinac, cos jest chyba nie tak. Sa jeszcze inni oprocz tych kierowczykow
- 36 10
-
2020-02-18 08:07
A tobie się w głowie nie poprzewracało?
- 8 15
-
2020-02-18 08:22
hehe ciekawe czy tak samo powiesz do kierowcy autobusu, tramwaju albo maszynisty w skmce. (1)
- 4 11
-
2020-02-18 08:55
Nic bo sama sobie piekę chleb i szyję ubrania, internet przynoszę we wiadrze a "na miasto" jeżdżę kuniem
- 7 2
-
2020-02-18 08:28
(4)
Bo kierowcy to elektorat PiS
- 1 9
-
2020-02-18 09:01
A ty czego elektorat? Samoobrony? (3)
- 3 0
-
2020-02-18 09:20
To wielbiciel P. Z. P. R.
- 3 0
-
2020-02-18 09:24
elektorat Samoobrony stać na wóz! (1)
nie muszą dopraszać się o kopertę od córki zasłużonego leśniczego pod dwie wieże.
- 0 0
-
2020-02-18 14:18
Nawóz. Masz rację!
- 1 0
-
2020-02-18 07:36
Opinia wyróżniona
ten maly odcinek miedzy osiedlami powinien tez miec droge dla samochodow (18)
a choc nie pochwalam takiego zchowania, to sam sie wkurzam jak musze z osiedla na osiedle jechac bardzo na okolo.. kpina z planistow
- 63 75
-
2020-02-18 07:59
Wystarczy uruchomić wyobrażnie co by było gdyby ta droga stała się dostępna dla samochodów. (2)
- 15 14
-
2020-02-18 08:35
Czy ktoś tu mówi o udostępnianiu TEJ drogi?
- 9 7
-
2020-02-18 09:00
Umiesz czytać ze zrozumieniem?
- 5 2
-
2020-02-18 07:59
Idź, jedź na rowerze (8)
Szanowny panie. Z osiedla na osiedle możesz przejść lub przejechać na rowerze. Przecież sam opisujesz, że jest to mały odcinek między osiedlami.
- 28 10
-
2020-02-18 08:23
Mały jak idziesz na spacer. Całkiem spory jak masz dzieciaka rano do szkoły odprowadzić (7)
i sam wrócić do domu przed pracą, żeby gdzieś dojechać. Sam chyba dobrze wiesz, że rano każda minuta się liczy.
- 16 21
-
2020-02-18 09:22
Trzeba wstać wcześniej. (1)
- 13 6
-
2020-02-18 14:19
Było za późno, żeby wcześniej wstać.
- 2 0
-
2020-02-18 09:34
tjaaa kota wyprowadzić na sznurku i świnie wydoić w oborze ... (1)
- 8 1
-
2020-02-18 14:19
Nie mierz wszystkich swoją miarą.
Ciekawe słoje, skąd tak dobrze wiecie co się na wsiach robi każdego ranka :D
- 2 0
-
2020-02-18 12:10
(1)
Mnie nikt do szkoły nie podwoził chodziłem sam i to ciemną drogą przez las a dzisiaj co dzieciaka trzeba zawieźć bo sam nie może. A potem się dziwią że są grube i chorują na dorosłe choroby
- 5 1
-
2020-02-18 14:20
A były smoki i wilcy w tej bajce?
Tak nie może. Podziękuje obecnej władzy za to, że dziecko klas 1-3 musi być odstawione pod drzwi szkoły przez opiekunów każdego ranka.
- 2 0
-
2020-02-18 16:03
A jak to było zanim był chodnik?
- 0 0
-
2020-02-18 09:40
Czemu ktoś minusuje oczywiste stwierdzenie? Nie umiecie czytać ze zrozumieniem?
- 5 2
-
2020-02-18 09:41
(1)
Specjalnie nie robi się połączeń między osiedlami w ten sposób, aby uspokoić ruch na osiedlach. Inaczej tranzyt jeździłby przez osiedla.
- 6 5
-
2020-02-18 13:02
Przecież chodzi o podłączenie do miejskiej arterii jaką niby jest Nowa Bulońska Południowa.
- 4 0
-
2020-02-18 10:13
Mozeszcz osiedla na osiedle podejsc
Ale widzecze d...a przyspawana do fotela co?
- 3 4
-
2020-02-18 11:02
(1)
Zgadzam się, osiedle przy Porębskiego istnieje ok 20 lat, a żeby dojechać, trzeba objechać "pół Gdańska" ... i to ma być myślenie o ekologii, o ułatwieniach, o mieszkańcach...
Kpina..., po takim czasie łaskawie zrobili ścieżkę i teraz niby mamy skakać z radości...
Nie pochwalam rozjeżdżania ścieżki pieszo rowerowej samochodem, ale obok jest na tyle dużo miejsca, żeby zrobić normalną drogę dojazdową dla samochodów i autobusów. To bardzo ułatwiło by życie mieszkańcom obu osiedli.- 11 1
-
2020-02-18 18:05
Proszę o wyróżnienie tej opinii
Także wkurzam się że nie połączono osiedla jezdnią i nie puszczono tam autobusów, dobrze że chociaz rowerem przejadę ten odcinek i nie będę musiał jeździć na około. Ale gdy pojadę nieraz samochoden wciąż będę jeździł na około i potęgował korki na Południu i tym na dojeździe do centrum. A to za sprawą tego, że jadąc na około stoję w przynajmniej trzech korkach, a wraz ze mną jakieś 1500 innych kierowców muszących jezdzic na około.
- 4 0
-
2020-02-18 07:50
straż miejska sprawdza popiół w piecach (1)
- 10 1
-
2020-02-18 09:52
No to jest bardzo dobra informacja... a nie pitolenie co by było gdyby...
- 2 0
-
2020-02-18 11:00
Bo to jest planowanie po Gdańsku
Wybudowanie 200 metrów asfaltu to większy problem niż inwestycja na 200 mln zł. A ile mamy takich miejsc w Gdańsku... Ślepa Piotrkowska, której brakuje dosłownie 200 metrów by połączyć się z ul Adamowicza, kawałek Uranowej na Oruni Górnej, Turzycowa, ten wspomniany w tekście łącznik z Zakoniczyna. I tak się jeździ na około, generuje korki. Po co, pytam?
- 8 0
-
2020-02-18 07:01
(8)
I słusznie,niestety większośc rodziców najlepiej wjechała by z bombelkiem do szkoły,pod samą klasę...Ehhhh.
- 174 16
-
2020-02-18 07:19
wiejskie nawyki na osiedlu słoików
- 27 3
-
2020-02-18 07:49
Szok i niedowierzanie
- 3 1
-
2020-02-18 08:01
Pole minowe
- 1 1
-
2020-02-18 09:28
d**il jak się wszystkiego boi to niech siedzi w piwnicy (2)
"napisał do nas pan Ludwik, nasz czytelnik - Strach pomyśleć, że jakieś dziecko idące tamtędy do szkoły napotyka takie rozpędzone auto."
- 0 8
-
2020-02-18 09:42
ługinowcy wszędzie muszą tyłek podwieźć, najlepiej z łóżka pod kibel (1)
a jak im się nie da to kwiczą o rydwanach
- 2 2
-
2020-02-18 14:24
Nowy łańcuch zafunduj i może jeszcze jakiś zlot lpg influencerek-instagramerek.
- 1 0
-
2020-02-18 09:38
obywatel
Dokładnie jest na drodze wewnętrznej wzdłuż J. Doliny na Morenie, nowy asfalt, kontrapas dla rowerów tylko w teorii, bo praktycznie na całej długości ciąg aut i zero reakcji służb, jest tam naprawdę niebezpiecznie.
- 3 0
-
2020-02-18 19:09
Szkoda, że z Tobą nikt tam nie jeździł, nie musielibyśmy teraz czytać mądrości pod każdym artykułem na portalu.
- 0 1
-
2020-02-18 07:01
I tak moim Suvem w lysingu przejadę! (5)
Przecież moje bąbelki nie będą szły taki kawał, spocą się i co?
- 124 27
-
2020-02-18 07:03
(2)
Madka głupich polaków?
- 13 3
-
2020-02-18 07:07
Bąbelki nie są gupie (1)
mają korki do wieczora, nawet w soboty i niedziele sie uczą i na dwór nie wychodzą, kupiłam im nawet nowe komórki!
- 14 0
-
2020-02-18 07:29
Ja też kupiłem im trzy nowe komórki. W jednej trzymamy narzędzia, w drugiej zabawki,
w trzeciej jest toaleta
- 15 0
-
2020-02-18 07:37
Ja
Za głupia jesteś na prawo jazdy
- 5 1
-
2020-02-18 12:30
i będzie trzeba bąbelkom więcej suplementów kupic . . .
- 0 0
-
2020-02-18 07:02
trzeba było zrobić ulicę, a nie narzekać (22)
- 91 153
-
2020-02-18 07:26
To zapłać (9)
- 19 10
-
2020-02-18 08:38
Mało place w podatkach i akcyzach (8)
Jakiś gamoń wydał milion zł i nie przewidział że tam można było zrobić też jezdnię. Tak rządzi sekretarka
- 13 16
-
2020-02-18 08:48
mało płacisz. (7)
Podatki drogowe i akcyza nie wystarczja na pokrycie kosztów indywidualnego transportu samochodowego.
- 12 10
-
2020-02-18 08:53
Place tez inne podatki (6)
To że możesz zjeść śniadanie zawdzięczasz temu że ktoś przywiózł samochodem towar do sklepu. Z Podatku drogowego, vatu i akcyzy to jeszcze doplacam do ZKMu, także morda w kubel bo za moje autobusem jeździsz.
- 10 15
-
2020-02-18 09:04
vat i pit to każdy płaci
problem w tym ze ty płacisz w gminie pod Braniewem a nie tutaj.
- 7 5
-
2020-02-18 09:05
Ile razy można powtarzać, że podatek drogowy, vat i akcyza i idzie na drogi krajowe a nie miejskie (4)
A ich suma to i tak nikły procent kasy która idzie na drogi. Ostatecznie to wszyscy niekierowcy zrzucają się na drogi. Ale do niektórych to chyba nigdy nie dotrze.
- 12 3
-
2020-02-18 10:21
Nie korzystam z zkm (2)
A muszę ich i Ciebie utrzymywać byś miał czym jeździć. Przestancie takie głupoty opowiadać gdzie idą jakieś podatki. Tutaj jest ewidentny przykład głupoty planisty który mógł spokojnie zmieścić drogę, chodnik i ścieżkę rowerową i zrobić to po kosztach zamiast wymyślać i płacić za słupki. Oni teraz zwalczaja problem który sami wytworzyli i jeszcze narzekają że ludzie winni. Winni ci którzy ich utrzymują, komuna bis
- 5 5
-
2020-02-18 12:17
ale ty nie rozumiesz ze indywidualny transport samochodowy (1)
dla miasta to tylko koszty i kłopot a nie zyski?
Po co miasto ma dotować poruszających sie autami skoro ponosi z tego tytułu tylko koszty?- 3 5
-
2020-02-18 14:26
Kłopotem to jest dla miasta jak musisz objeżdżać pół miasta,
żeby dowieźć dzieci do szkoły na sąsiadujące osiedle a potem jechać do pracy. To generuje spaliny, niepotrzebny ruch i zatykanie ulic.
- 2 0
-
2020-02-18 13:43
zacznijmy od tego - że podatek drogowy nie idzie na żadne tam drogi ...
tylko na "te Nagrody nam się po prostu należały"
na drogi to dopiero może pójdzie coś z akcyzy od małpek i opłat solidarnościowo-zaPiSowych z napojów gazowanych.- 1 2
-
2020-02-18 07:31
(1)
Wszedzie tylko ulice, ulice, ulice, niedlugo nie bedzie mozna nigdzie pojssc bo wszedzie beda ulice. A swoja droga kiedys trzeba bylo uwazac tylko na ulicy zeby Cie samochod nie potracil, a teraz trzeba uwazac jeszcze na chodniku, na trawie, na sciezce rowerowej.
- 38 9
-
2020-02-18 12:30
Serio?
Właśnie nie ma tych ulic. Te które są częściowo zamieniane są w deptaki albo zwężane, a nowych brakuje. Robią się korki i co bardziej znerwicowanym puszczają nerwy, a co głupsi biorą z nich przykład, bo skoro oni mogli to i ja mogę. To miasto od lat każdy metr ziemi oddaje deweloperom pod kolejne bloki a olewa infrastrukturę. W ciągu kilku lat powstały ogromne osiedla a na nich brak chociażby głównych przelotówek, żeby można było szybko się przemieścić. Nie wspominam już o jakiejkolwiek szybkiej komunikacji miejskiej typu tramwaje czy kolej. Gdyby miasto potrafiło zorganizować komunikację i ruch drogowy to by nikt nie jeździł po takich ścieżkach bo by nie musiał. Druga sprawa jest taka, że kary dla kierowców są śmieszne. Ktoś kto jeździ samochodem za 100 czy 200 tyś ma gdzieś ewentualne mandaty. Gdyby za jazdę po chodniku czy złamanie zakazu ruchu było odbierane prawko na np. miesiąc to by od razu było mniej odważnych.
- 6 2
-
2020-02-18 07:35
Glupis
- 9 2
-
2020-02-18 08:25
Ulice są. Samochodów jest zbyt wiele... (6)
- 9 7
-
2020-02-18 13:44
* (5)
w Polsce mamy zarejestrowane aż 672 samochody na 1000 mieszkańców.
Tym sposobem wyprzedzamy większość bogatszych od nas państw Zachodu.
Unijna średnia to 587 samochodów zarejestrowanych na 1000 mieszkańców- 2 2
-
2020-02-18 14:27
Blablabla. A ile z tego to tak zwane martwe dusze czyli samochody zarejestrowane ale fizycznie nieistniejące? (4)
- 2 0
-
2020-02-18 14:54
a OC płacić trzeba i tak. (1)
- 1 1
-
2020-02-18 17:42
Nie trzeba. To samochody pokroju syrenek itp
- 0 0
-
2020-02-18 16:18
(1)
No nie wiem... siedem?
- 0 1
-
2020-02-18 17:41
To się dowiedz.
- 0 0
-
2020-02-18 08:34
O! I to jest argument!! (1)
Trzeba było zrobić ulicę. Co z tego że nie ma? Przecież "trzeba było", to będę jeździł. Bo trzeba było!
- 10 5
-
2020-02-18 09:03
Trzeba było nie stawiać osiedli gdzie popadnie, to i ulice by nie były potrzebne.
- 7 0
-
2020-02-18 07:02
(8)
A może po prostu wybudować tam drogę?
- 95 114
-
2020-02-18 07:06
A może po prostu dowiesz się ile kosztuje chodnik a ile droga?
- 28 12
-
2020-02-18 07:35
A może nie.
- 14 5
-
2020-02-18 07:36
(4)
a co d*psko do fotela przyrosło? podejść za daleko?
- 24 11
-
2020-02-18 08:23
(3)
nie, ale fajnie by było pojechać autobusem np.?
- 6 1
-
2020-02-18 08:36
(1)
A jeździsz własnym autobusem?
- 5 2
-
2020-02-18 14:28
Tak i co ci do tego?
- 2 0
-
2020-02-18 08:58
Wydłużenie 295 do pętli Warszawska
Byłby to nawet dobry pomysł, aby zrobić tam bus pas, ale musiałby być chyba z bramą wjazdową, bo inaczej byłyby tam non stop korki.
Ponadto nie sądzę, aby mieszkańcy hossy byliby zadowoleni, że ich do niedawna cicha droga stałaby się jedną z bardziej uczęszczanych :).
Ale sam pomysł jest fajny, bo jak postawią tramwaj to zamierzam sobie piechotką na niego chodzić, a tak byłby 1-2 przystanki i człowiek byłby w 2 min w tramwaju.- 3 0
-
2020-02-18 10:14
A po co?
- 1 1
-
2020-02-18 07:02
(8)
Dajcie mi uprawnienia do wystawiania mandatów a ja zrobię tak porządek.
- 97 20
-
2020-02-18 07:16
Myślę że wystarczy stanąć przy drodze i robić zdjęcia (6)
- 15 3
-
2020-02-18 07:59
Sygnalista. (5)
Normalnie nowe ORMO nam rośnie. Ale co się dziwić, socjalizm już mamy.
- 4 32
-
2020-02-18 08:28
Zawsze lepsze niż anarchia
- 15 1
-
2020-02-18 10:20
Raczej bandytyzm drogowy rosnie (1)
Tak ciezko jest ci kierofczyku chociaz raz zgodnie z przepisami pojechac?
- 11 1
-
2020-02-18 14:29
A tobie podeszwiaku nie wypowiadać się w temacie, który cię nie dotyczy?
- 2 3
-
2020-02-18 14:57
żadne donosicielstweo - tylko godna naśladowania obywatelska postawa - i dbanie o swoje państwo
skończyły się nieoPiSanie dobre czasy PRLu - "czy się stoi czy się leży 3000 się należy"
- 3 1
-
2020-02-18 19:16
Chciałem zauważyć, że ktoś zaproponował tylko robienie zdjęć. Również uważam, że to by poskutkowało. Dlaczego robienie zdjęć kojarzy Ci się z ORMO, masz jakieś doświadczenia?
- 1 0
-
2020-02-18 07:47
Na razie wlepiaj mandaty bez uprawnień
- 8 1
-
2020-02-18 07:03
urząd miasta nie domyśli się że potrzebna jest nowa droga (17)
Wg nich rozwiązaniem problemów komunikacyjnych są słupki
- 81 95
-
2020-02-18 07:13
.
- 0 1
-
2020-02-18 07:13
A czemu Urząd Miasta ma zbudować drogę do prywatnego osiedla? (8)
- 30 8
-
2020-02-18 07:54
(5)
Bo mieszkańcy płacą m. in. na drogi podatki. Poza tym drogi dojazdowe to zadania własne każdej gminy.
- 12 20
-
2020-02-18 08:13
Ależ te drogi z ich podatków są przecież budowane! Wystarczy pojechać na Mazury i zobaczyć!
- 8 2
-
2020-02-18 08:26
obstawiam, że te mityczne "podatki" wystarczyłyby na kilkanaście metrów (3)
- 12 4
-
2020-02-18 11:03
To skad sie bierze 450 miliardow zlotych rocznie w budzecie Polski? (2)
- 1 1
-
2020-02-18 16:14
PiS wyczarowuje no i ten, "z zysku nbp" :-)
- 1 0
-
2020-02-18 19:18
Zlikwidowano mafię watowską :-)
- 0 0
-
2020-02-18 08:02
Bo inteligenci w garniturach nie przewidzieli i nie wymusili tego od dewelopera, może dlatego? No chyba, że ktoś, coś, od kogoś.....
- 6 6
-
2020-02-18 08:16
Ja uważam że tam nie powinno być drogi. Nie zawsze jak ktoś pojedzie chodnikiem to trzeba droge zaraz budować. Osobiscie mieszkam na tym osiedlu i wybierałem osiedle by było względnie spokojnie. I teraz ma być tam droga by przez osiedla autostrada przechodziła? Osiedla sądo umiarkowanego ruchu a nie do skracania drogi.
- 14 6
-
2020-02-18 07:27
A pieniądze na tę drogę wyłożysz Ty? (3)
- 16 7
-
2020-02-18 08:04
(2)
Nie kumam takich ludzi jak ty - pieniądze na drogę....ale dziadowskie miasto podatki, podwyżki itd to chce od mieszkańców nie? do tego jest pierwsze.
- 6 13
-
2020-02-18 08:43
(1)
Są ważniejsze wydatki niż na ulicę by podwieźć Brajanka pod samą klasę.
- 8 4
-
2020-02-18 09:13
Tak wiemy, rydwany plaże i inne priorytety
- 4 4
-
2020-02-18 07:57
Ciekawe jak przejedzie ciągnik który ma odśniezać zimą scieżke rowerową i zamiatarka chodnikowa latem ??? (1)
- 3 9
-
2020-02-18 08:29
A samochody cały rok...no jak przejadą...
- 2 1
-
2020-02-18 17:48
kolejne hektary powierzchni pod asfalt i beton?
Piękne nam urządzacie miasto, już teraz duszące się w spalinach.
- 0 0
-
2020-02-18 07:03
Stawiać gdzie się da, "kierowcy" nie szanują cudzej pracy. (2)
- 92 14
-
2020-02-18 08:06
(1)
dziś walka z samochodami to jak z Niemcami w wojnie
- 8 1
-
2020-02-18 08:34
No i dobrze
bo to już plaga.
- 7 3
-
2020-02-18 07:03
1 kamera (3)
i duży przypływ z mandatów do budżetu
- 116 7
-
2020-02-18 07:56
(2)
to nic nie da. policja umorzy z powodu niewykrycia sprawcy
- 7 5
-
2020-02-18 09:11
To nałożyć na właściciela pojazdu skoro nie chce wskazać. Ponadto wszyscy ujawnieni uczestnicy rajdów po tej drodze powinni solidarnie ponieść koszty naprawy drogi.
- 5 1
-
2020-02-18 09:28
kamer są setki
ale, jak mówią urzędnicy, służą do celów informacyjno-statystycznych - np liczenia ilości wykroczeń. Beka
- 3 0
-
2020-02-18 07:04
Fatalna komunikacja i układ dróg na południu Gdańska. (18)
Miasto dało pozwolenie na budowę tysięcy nowych bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych. Nic dziwnego, że zdesperowani kierowcy łamią prawo.
- 121 91
-
2020-02-18 07:09
nie widziały gały co brały? (8)
- 39 18
-
2020-02-18 08:02
Gdybym był złośliwy powiedział bym ci to samo (1)
odnosząc się do twoich narodzin. ;)
- 14 11
-
2020-02-18 08:54
A ja do twojego poczęcia.
- 2 5
-
2020-02-18 08:25
Budowa nowych dróg dojazdowych to obowiązek gminy. (5)
Czym innym jest kupić mieszkanie bez drogi dojazdowej na początku istnienia osiedla a czym innym mieszkać od kilku lat na osiedlu i nie móc doprosić się drogi bo miasto olewa ciepłym sikiem swoje obowiązki.
- 14 10
-
2020-02-18 08:50
ale przecież drogi sa (4)
a to ze zakorkowane to inna sprawa. Przesiądźcie sie na rowery to problem zniknie.
Tak wiem bombelka do szkoly nie da rady zawieść. I do pracy dojechać bo wieje.
Ja dawałem i kupa ludzi też daje.- 14 6
-
2020-02-18 09:07
To, że ty dawałeś to akurat mnie guzik obchodzi. (3)
Nazywa się to dowód anegdotyczny.
- 4 6
-
2020-02-18 09:08
być może faktycznie jesteś niepłenosprawny (2)
przepraszam ze uraziłem.
- 6 2
-
2020-02-18 14:32
Być może jestem, masz z tym jakiś problem? (1)
- 1 0
-
2020-02-18 15:27
Dlaczego niby?
Troche im współczuje ze muszą stać w korkach bo nie mają wyboru.
Inni maja ów wybór i stać nie muszą.
No chyba ze chcą choć piszą ze niby nie chcą.- 1 0
-
2020-02-18 07:10
(1)
Miasto zakazało palić śmieciami, a mi szkoda kasy. Nic dziwnego że łamię prawo.
- 20 9
-
2020-02-18 07:29
ja nie mam kasy wiec kradne. nie mam też dziewczyny wiec.... "nic dziwnego
że tak zdesperowany łamie prawo" ;)- 30 2
-
2020-02-18 07:57
zdesperowani to brzmi jakby walczyli o zycie bombelkow
- 9 2
-
2020-02-18 09:20
A tak się wszyscy cieszyli bo tanio mieszkania kupili...
Nie widzieliście przed zakupem jaki jest dojazd w południa Gdańska?
Deweloper obiecywał dojazd w 15 min do centrum? To teraz idźcie do niego z reklamacją.- 6 5
-
2020-02-18 09:27
(1)
ciśnijcie developerów. Kupiliście mieszkania w bagnach bez dojazdów i do kogo pretensje? Do dadatkowo ilu ludzi tam jest zameldowanych w Gdańsku?
- 6 2
-
2020-02-18 11:49
kiedyś bagna i mokradał ... za normalnych czasów tereny nie nadawały się do zabudowy bo wilgos i zgnilizna pewna, póxniej przyszły czasy kasy i juz problemów nikt nie widział
- 0 0
-
2020-02-18 10:14
człowiek zarabia jak może a państwo nic nie pomaga wręcz więcej zabiera niż daje ... zupełnie jak w latach 80 tych ??? moge łamac prawo i okradać państwo ? albo robic przekręty na podatkach czy vacie ?
- 1 0
-
2020-02-18 11:49
Fatalna komunikacja i to sie zgadza tylko dlaczego głosowaliscie na tych co gwarantowali ze sie nic nieporawi! (1)
Pewnie właśnie dlatego głosowaliście bo było wiadomo ze miasto będzie inwestować w wygode dla buraków w blachosmrodach a nie komunikacje i ze te buraki będą bezkarne!!
- 0 2
-
2020-02-18 14:34
Ja na tych nie głosowałem
ale muszę żyć w tym układzie. Więc skończ to pitu pitu i zabierz się do roboty urzędasie, bo plaża z ulicy sama się nie zrobi.
PS jaki iloraz inteligencji ma osoba pisząca "blachosmrody"?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.