• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o drogę rowerową przy hali targowej

Patryk Szczerba
14 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Droga rowerowa uniemożliwia legalne parkowanie pod halą targową w Gdyni. Droga rowerowa uniemożliwia legalne parkowanie pod halą targową w Gdyni.

Droga rowerowa wytyczona wzdłuż ul. Jana KolnaMapka w Gdyni budzi emocje wśród parkujących. - Powoduje duże niebezpieczeństwo przy przedszkolu nr 16 oraz przez słupki i linię ciągłą właściwie uniemożliwia wjazd na parking przy hali - nie ukrywają irytacji kierowcy. - Droga ma być zachętą do jazdy rowerem. Teren będzie niebawem przeorganizowany pod kątem potrzeb parkujących - zapewniają urzędnicy.



Co sądzisz o powstaniu drogi rowerowej na Jana z Kolna?

Przypomnijmy:

  1. W ostatnich dniach informowaliśmy, że na Jana z Kolna powstaje droga rowerowa.
  2. Jest wyznaczona na odcinku 800 metrów od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego
  3. Rowerzystom oddano lew skrajny pas jezdni, na którym do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.
  4. Artykuł, pod którym pojawiło się ponad 700 opinii, wywołał sporo emocji wśród czytelników.


Kontrowersje wśród kierowców przez nową drogę rowerową



Kontrowersje nie maleją, co pokazują reakcje kierowców na kolejne elementy drogi. W ostatnich dniach pojawiły się gumowe słupki oraz wymalowano poziome oznakowanie.

Część kierowców twierdzi, że droga rowerowa powoduje duże niebezpieczeństwo przy szkole i przedszkolu nr 16.

  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
- Mam dziecko w wyżej wymienionym przedszkolu. Jestem oburzona, że dzieci nie mają bezpieczeństwa przy wysiadaniu z samochodu (po prawej ruchliwa ulica od razu przy parkingu, a po lewej szeroka ścieżka rowerowa) - wskazuje w liście do naszej redakcji pani Natalia, która dodatkowo prowadzi działalność gospodarczą na hali.

Wjazd na parking między słupkami i przez ciągłą linię



Nowa droga rowerowa zgodnie z przepisami zablokowała też legalny wjazd na parking przy hali targowej. By zaparkować auto, kierowcy muszą złamać przepisy, o czym informują czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.



- Nie dość, że klienci nie mają gdzie się zatrzymać, to jeszcze my nie mamy jak rozładować towaru. A po stronie parkingu są miejsca dla dostawców, gdzie znajdują się windy przemysłowe. Całość została nagle odgrodzona podwójną linią ciągłą i pachołkami. Klienci są oburzeni, my nie wiemy, co robić. Dzwoniąc na policję dowiedziałam się, że oni też byli negatywnie nastawieni do powstania ścieżki ze względów bezpieczeństwa - dodaje pani Natalia.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.

Urzędnicy: nowa do zachęta do jazdy rowerem



Urzędnicy odpowiadają, że, po pierwsze, droga rowerowa ułatwi dzieciom i ich rodzicom bezpieczny dojazd do placówek oświatowych.

- Nowa droga rowerowa może zachęcić starszych uczniów do samodzielnego dojazdu do szkoły rowerem, co do tej pory nie było dla nich zbyt bezpieczne. Ułatwi też dojazd rodzicom odwożącym swoje dzieci na rowerach. Dla rodziców odwożących swoje pociechy samochodami, przy tych miejscach zostało przygotowanych ok. 18 miejsc typu Kiss&Ride (10 przy szkole i 8 przy przedszkolu) - odpowiada Jakub Furkal, oficer rowerowy.
A po drugie, według urzędników, ma zachęcić klientów hal do korzystania z rowerów podczas zakupów.

- Klienci hal targowych też będą mogli łatwiej, szybciej i bezpieczniej dojechać na swoich jednośladach na zakupy. Nowa ścieżka służyć będzie klientom robiącym mniejsze zakupy, choć przecież i rowery cargo zdobywają coraz większą popularność. Pamiętajmy, że im więcej osób skorzysta z alternatywnych dla samochodu środków transportu, tym łatwiej będzie znaleźć miejsce do parkowania dla osób naprawdę potrzebujących - dodaje.

Co z parkowaniem przy hali targowej?



Okazuje się, że planowane są też zmiany dla parkujących. Tyle że niewiele wiadomo o czasie ich realizacji.

- Parking przy hali targowej zostanie przeorganizowany wg projektu przygotowanego przez Zespół Miejskich Hal Targowych. Między drogą rowerową, a budynkiem hali znajdą się 24 miejsca parkingowe dla klientów (w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami), dodatkowo 4 dla taksówek, 4 dla dostaw i 2 dla pojazdów technicznych ZMHT oraz ciąg dla pieszych - opowiada Jakub Furkal.

Film prezentujący nową drogę rowerową.

Miejsca

Opinie (1327) ponad 50 zablokowanych

  • Zawsze trochę się śmiałem z opinii, że Gdynia remontuje za pomocą farby, ale tu przebili nawet tak komentujących

    To, co tam zrobili za pomocą farby, to jest kuriozum. Kolejna bzdura i działanie na złość mieszkańcom. Ech...

    • 56 0

  • rewery przy hali tarowej (1)

    Jestem czynnym rowerzystą ,ale ta ścieżka to jakaś porażka. Mieszkańcy naszego miasta z morza i marzeń powinni poznać nazwisko tego i**oty ,kto to zaprojektował. Jeżeli jest z Gdyni ,powinien się wyprowadzić a jeżeli z Gdańska to go rozumiem.

    • 54 0

    • Sp to niech teraz codziennie zap tą droga rowerem bez wspomagania ele

      • 0 0

  • A nie mozna bylo od razu tak zrobic?

    Czy zawsze musi być tak,że w Gdyni najpierw się robi a później dopiero myśli?

    • 36 0

  • pamiętajcie co oni wyrabiają pamiętajcie bo wybory to sznsa zeby wywalić ich na zbity pysk

    a za wybijanie interesów w centrum i przeganianie klientów do Riviery w której sami zrobili sobie biuro płacąc za wynajem gdy trzeba oszczędzać - prokurator!!!

    • 45 1

  • Opinia wyróżniona

    Droga rowerowa (129)

    Arogancja i głupota. Na hale po zakupy nie jeżdżą młodzi ludzie. Brak miejsc do parkowania i tylko trochę poczekamy i hala się zamknie. Z tego skrzętnie skorzystają deweloperzy. Zniszczona Swietojanska, teraz czas na Hale Targowa.

    • 845 94

    • (3)

      Halo halo halo!!!!!
      Jest plan przygotowania parkingów ale na następny kwartał 2023 roku. Czemu wiceprezydent tego nie powiedział?

      • 22 8

      • do mieszkańców którzy teraz narzekają, jak mówił klasyk ja wam prezydenta nie wybierałem. (1)

        Jak głosujecie, tak macie

        • 46 5

        • Donald klasykiem ;P

          • 7 6

      • Bo może w ogóle nie chcą tego planu zrealizować?

        A jeśli już, to zarządzanie powinno wyglądać tak, że najpierw robi się parking a później likwiduje miejsca dojazdowe do biznesu. Inaczej biznes może tych parkingów nie doczekać.

        • 0 0

    • Odwrotnie. (37)

      To ograniczanie ruchu samochodowego powoduje zwiększenia przychodów. Jest to oczywiste, wyliczone lata temu.

      • 22 89

      • (21)

        Lata badań, doświadczeń, kolorowe przykłady jak Teksas i Niderlandy. Ale to wszystko nic dla kierowczyka. On wie lepiej. Fakty muszą stać po stronie samochodozy, a kiedy nie stoją to tym gorzej dla faktów

        • 23 65

        • (15)

          Proponuje podjechać rowerem pod Kwiatkowskiego i inne górki w Gdyni. Niderlandy są płaskie i nie ma takich wzniesień jak w Gdyni, więc argument chybiony

          • 65 16

          • Patrz, w Goeteborgu jeżdżą aż miło (1)

            a byś się zdziwił, jakie tam podjazdy.

            • 14 40

            • ...prosta...

              sprawa.... wypr..laj do geteborga i przestań tu śmierdzić swoimi przepoconymi jajami w busie ,że o tym żałosnym prdleniu na forum już z litośći nie wspomnę ;)

              • 5 1

          • gdynia jest płaska. (8)

            pare noclegowni ma pod górkę ale generalnie nie ma dramatycznych podjazdów. Wielkopolska i Powstanai Stycznowego może pierwsze 10 razy meczy potem już luz. To samo witomino. Ale sama gdynia bez jaj, gór nie widzieliście. Poza tym im wiecej sie jezdzi na rowerze ty niej męczy. No i kto zabrania używania elektryków ? Ladowanie tansze niż tamkowenie/ladowanie samochodu. Cena powoduje ze w rok sie taki rower zwraca i sie nie marudzi że stoisz w korku a ci niedobrzy rowerzysci nie.

            • 16 50

            • (5)

              potwierdzam, te podjazdy wyglądają groźnie póki się nie jeździ, kilka przejazdów i jest spoko

              • 10 30

              • A może nie chce jeździć na rowerze ? Przez to ma mniejsze prawa ? (3)

                • 38 13

              • Drogę wzdłuż ścieżki rowerowej rozebrali, że ma mniejsze prawa?

                • 8 1

              • Wg władz Gdyni mam zakupy robić na rowerze? Magiel odbierać też? Dzieci do przedszkola zawozić też?

                Ja już odmówiłem rodzicom mieszkającym na 10 lutego, że nie mogę im robić dalej dużych zakupów bo nie mam już gdzie zaparkować. Sorry, ale nie będę zapitalał z dwoma zgrzewkami wody i 5 dużymi siatkami z parkingu Batorego lub biegał na trzy raty (raz zajęło mi to ok 50 minut). Nie mam czasu, bo przez napięty grafik wpadałem do nich dosłownie na 5 minut. Kiedyś stawałem w okolicach wejścia do klatki, wszystkie zakupy z samochodu do klatki, potem hurtem do windy i załatwione. Teraz aby zarobić na utrzymanie rodziny, dzieci i ich rozwój, przy tych cenach utrzymania własnego biznesu (prąd, gaz, podatki, inflacja) to muszę pracować nie po 10 godzin jak kiedyś, a niestety po 15 godzin dziennie (dodatkowe zlecenia brać i siedzieć od rana do wieczora). Dlatego cenny jest czas. Samochód w tym pomaga. A władze Gdyni mi go zabierają swoimi pomysłami. Nawet polikwidowali strzałki zielone (efekt - stoję dłużej by skręcić w prawo - spaliny dla mieszkańców, a i ja tracę czas). Na rower mają czas chyba tylko single bez dzieci na ciepłej posadce, np. w Urzędzie.

                • 3 1

              • A po kiedy tam słupki postawili ? Linie z pasami dla rowerów nie wystarczą? Po co jeszcze słupki ?

                • 0 1

              • Powiedz to emerytom bezpośrednio w oczy.

                Powiedz też tym, co mają już siódmy i wyższy krzyżyk, aby natychmiast przesiedli się na rowery i trzymali je w mieszkaniach na trzecim piętrze w bloku bez windy. Aby nikt nie wprowadzał roweru do pojazdów komunikacji miejskiej.

                • 17 7

            • a Oksywie, Obłuże?

              • 5 4

            • Ale zapomnialeś o 30 kg zakupów na plecach ramie i w sakwach

              • 6 2

          • Słyszałeś o takim wynalazku jak rower elektryczny? (1)

            W Holandii już większość kupowanych jest elektryków niż klasycznych

            • 10 23

            • A słyszałeś, ile kosztuje taki rower??? Ludzie ledwo koniec z końcem wiążą!

              • 0 1

          • (1)

            Ja jeżdżę codziennie Kwiatkowskiego pod górę i nie rozumiem w czym masz problem.

            • 7 14

            • Na zdrowie! ;-)))

              • 0 0

        • Załaduję Ci na rower zakupy jakie robię na hali i śmigaj na Witawę. Jak dasz radę to skoczymy do Makro z przyczepą (4)

          i plecakiem.

          • 11 6

          • (3)

            a normalny człowiek w tym czasie: ok mam transport o ograniczonej pojemności to albo zrobię kilka razy mniejsze zakupy albo zobię przy innej okazji albo blisko domu żeby noszenia było mniej.

            • 4 9

            • (2)

              Ale mamy żyć tak jak ty? Może ty żyjc tak jak my? Co to za chamskie włażenie komuś z butami do życia i mówienie co masz robić. Chamy tak mają, a chama się niestety wynosi z domu.

              • 3 2

              • przecież nadal możesz podjechać pod halę i zaparkować kawałek dalej

                ponieważ i tak przecież miejsca blisko hali będą zajęte przez samochody takich jak ty

                • 1 2

              • Co skutecznie udowodniłeś tym postem

                • 1 0

      • Tak, już wieki temu wyliczyli, że mniej klientów, to większe przychody. (12)

        Brawo Ty!

        • 43 14

        • (11)

          Chłopcze, porównaj centra takich miast jak Amsterdam, Utrecht czy Kopenhaga z Houston albo Dallas. Ruch samochodowy zniechęca klientelę. Wystarczy spojrzeć co się stało ze świętojańską po 2000 roku kiedy w Polsce na dobre zawitał samochodocentryczny nurt urbanistyki. Zdechła. Dopiero w ostatnich latach powrócili tam jacykolwiek klienci.

          To może być dla ciebie szokujące, ale: ani Stwórca ani ewolucja nie przyspawały ciebie do fotela samochodu. To że gdzieś da się dojechać inaczej niż samochodem nie oznacza, że nie da się tam dostać. Wręcz przeciwnie

          • 22 45

          • swiętojańska żyła jak był ruch samochodowy i opcje parkowania, teraz jest maraz i pustka. (8)

            zaraz to samo będzie ze Starowiejską. Rozumiem, że Piesierwicz i genrał od rowerów F, nie ma tam swoich biznesów bo nie wpadł by na tka i**otyczny pomysł, jak zamykanie ulic w małym, sezonowym mieście...Porównywanie Gdyni do Amsterdamu, Kopenhagi to porównanie godne...gościa z zaścianka, który mało widział a któremu się wydaje, że dużo rozumie.
            Hala ma upaśc aby koszty jej utrzymania były arg do sprzedaży tego terenu, szczur i jego dewe wiedza co będzie z halą...

            • 64 13

            • Na Świętojańskiej ilość miejsc parkingowych się nie zmieniła.

              • 9 34

            • tak jak piszesz (5)

              10 lutego bez miejsc postojowych też już umiera a Starowiejska będzie następna.

              • 43 5

              • Długi Targ w Gdańsku umarł zupełnie. (4)

                A nie, czekaj...

                • 8 2

              • Długi Targ a Świętojańska to 2 różne ulice (3)

                • 2 6

              • I ten sam mechanizm

                • 5 0

              • zależy pod jakim względem (1)

                Świętojańska nie została w pełni uwolniona od jeżdżących i parkujących samochodów, Długa i Długi Targ owszem. Gdyby Starowiejska została konsekwentnie uwolniona od samochodów, to mogłaby być tak popularna dla pieszych (i rowerzystów) jak Długa w Gdańsku.

                • 0 1

              • Długi Targ i Długa ... to jest kompletny ewenement na skalę światową! Starówka bez sklepów, buahahaha!

                • 0 0

            • Handel na Świętojańskiej został zamordowany przez CH Riviera i ograniczenie ruchu samochodowego ma z tym niewiele wspólnego.

              • 1 2

          • Chłopcze, skąd Ci się to "rozwiń..." wzięło? Skąd przekleiłeś przekaz dnia? ;)

            • 4 2

          • Co za bzdury! Dawno takich głupot nie czytałam!

            Akurat Świętojańska mogłaby być deptakiem z ruchem rowerowym. Ale wykończyły ją centra handlowe i wysokie czynsze za lokale użytkowe, a nie ruch samochodowy. Nawet jeśli będą tam tylko rowery - nic to nie zmieni.

            • 0 0

      • powiedz to wykluczonym komunikacyjnie

        • 0 4

      • Pan Samochodzik

        Wyliczone jak nie bylo samochodów :)

        • 2 2

    • (1)

      Oj tam. Hala splajtuje do końca i sprzeda się deweloperowi.

      • 49 8

      • Super!

        Budowlanka to sektor bardziej perspektywiczny niż drobny bieda handel

        • 0 3

    • w centrum mieszka kilku lewaków, starych kawalerów na rowerze którzy najgłośniej wyją,

      Niestety władze ich słuchają i niszczą to co do tej pory dobrze funkcjonowało

      • 67 20

    • Tamtędy i tak rzadko ktory rowerzysta jeżdzi bo syf ,ki....a i mogiła.Nie bronię też kupców z tej hali bo ceny maja z kosmosu .Czarne banany i inne zgnile owoce chcą jeszcze sprzedawać za duże pieniądze, czas to wszystko zaorać .Zrobić porządny parking z tej hali

      • 13 26

    • Szczurek, Łucyk, Furkał, Lewandowski, Kukla, Piesiewicz, Kimel, Rutecki (10)

      Tym panom już dziękujemy.

      • 56 8

      • Zważy na to, że władze Trójmiasta są najbardziej prosamochodowe z wszystkich dużych miast w PL (3)

        będziesz miał okazję przetestować słuszność powiedzenia "z deszczu pod rynnę"

        • 8 26

        • niestety tak, ida w szerokosc ulic bo samochody nie mogą stac jeden za drugim a jeden obok drugiego. Bardzo duzo to zmienia, co nie. Zawsze na końcu szerokiej jezdni jest zwężenie, ale to nie ma znaczenia. Oddawać obwodnice niech ci z zad*pia jeżdzą poza centrami miast.

          • 7 4

        • (1)

          już takie wole a nie te które są prorowerowe aż do przesady. Rozbierają linie kolejowe i robią ścieżki rowerowe by zaspokoić potrzeby fanów dwóch kółek ale zapominają o mieszkańcach którzy są wykluczeni komunikacyjnie.

          • 5 3

          • Miasto Gdynia czy Gdańsk

            nie jest od załatwiania problemów komunikacyjnych ludzi z Chojnic czy Miastka

            • 1 0

      • (3)

        do Choroszczy z nimi na badania!

        • 10 5

        • Pozostaje leczyć nogi, na głowę za późno

          • 12 4

        • Do Choroszczy, na badania ;)

          • 6 0

        • Choroszcz to gdzieś na wschodzie , ty słoju

          • 2 1

      • Paniwie na rowery!!! Dajcie przyklad przed odejściem

        • 15 2

      • Nie ośmieszaj się koleś. Panowie od czwartego nie są przy władzy i działają na własną rękę i ty chcesz tego im zabronić ?

        PRL skończył się w 1989 roku.

        • 0 3

    • (6)

      Putinowska retoryka stosowana przez Furkała i Łucyka jest żenująca. Wszyscy wiedzą, że ta ścieżka jest tam zbędna i może doprowadzić do kolejnych bankructw kupców, przedsiębiorców na Hali targowej w Gdyni. Kolejna szkodliwa i zła dla mieszkańców decyzja realizowana przez skompromitowane i zadłużone miasto.

      • 50 16

      • samochodoza jest ważnym elementem wspierającym politykę Putina (2)

        im bardziej prosamochodowy rozwój miasta, tym większe zużycie paliw kopalnych. Tylko konsekwentne, długofalowe działania na rzecz poprawy dostępności wielu celów codziennych podróży dla pieszych i rowerzystów może zmniejszyć uzależnienie mieszkańców od samochodów zużywających surowce sprzedawane przez Putina i jego popleczników.

        • 14 39

        • (1)

          im więcej zamykanych i rozbieranych linii kolejowych po to by potem budować tam ścieżki rowerowe tym więcej aut w miastach. Powstają miejsca wykluczone komunikacyjnie więc nie ma innej możliwości dojazdu niż samochód.

          • 1 5

          • Chłopie, jakbyś dostawał dychę za każde wklejenie tego samego kłamstwa

            to już byś się dawno z tej zabitej dechami wiochy wyprowadził. Co za frustrat.

            • 3 1

      • Jesteś i**otą do sześcianu ? Putin i rowery ? Weź totalnie się nie kompromituj. (2)

        • 10 3

        • Despotyzm i rowery! Pasuje? (1)

          • 4 4

          • król Holandii jeżdżący rowerem to znakomity przykład głowy państwa rządzonego despotycznie

            większą bzdurę trudno wymyśleć, ale jak widać cierpiący na samochodozę potrafią uznać Putina za promotora korzystania z rowerów.

            • 3 0

    • na halę po zakupy jeżdżą ludzie w każdym wieku (46)

      jeśli nie jest zapewniony odpowiedni dostęp dla pieszych i rowerzystów, to przyjeżdżają samochodem. Jeśli zostanie zapewniony odpowiedni komfort dla rowerzystów, będą również przyjeżdżać tam rowerami. Proste jak konstrukcja cepa.

      • 17 29

      • (19)

        uzależnieni od samochodu nie rozumieją że największym dla nich problemem są inni uzależnieni od smochodu a nie rowerzyści (więcej rowerów to mniej samochodów)

        • 20 30

        • (17)

          Było to szczególnie absurdalne, kiedy ostatnio wszyscy samochodziarze bluzgali się, że korek na Wielkopolskiej jest przez buspas. Nie, koledzy sympatyczni, korki są powodowane nadmiarem samochodów

          • 15 30

          • rok tem nie było tam korków (2)

            chcesz mi powiedzieć, że w ciągu roku przybyło kilkaset tysięcy aut?

            • 26 7

            • Bez kozery napisz, że kilka milionów

              • 12 9

            • A teraz wchodzimy na raport, wpisujemy "Wielkopolska" i ustalamy datę końcową na rok temu.

              Średnio 2-3 razy w tygodniu płacz że Wielkopolska stoi :D

              • 4 0

          • korki są spowodowane brakiem nowych dróg i ulic. Daja pozwolenia na budowę ale już nie wymagają budowy dojazdu do tych osiedli. (5)

            Hiszpanie jakoś moga wymagać budowy dojazdu do osiedli . Drogi, komunikacja i wybór a nie terror

            • 29 10

            • Nie pisz bzdur. Do każdego nowego osiedla spokojnie dojadę samochodem.

              • 6 7

            • korki występują na istniejących, głównych arteriach ruchu drogowego (3)

              a nie na ulicach lokalnych. W Trójmieście faktycznie brakuje niekiedy dróg dla rowerów umożliwiających komfortowy i bezpieczny dojazd do centrum lub do stacji SKM/PKM z nowo budowanych osiedli

              • 2 0

              • (2)

                no brakuje brakuje ale z jakiegoś powodu każda dodatkowa droga dla rowerów to amok kierowców. jak wycinaja las pod ekspresówkę to ok ale jak z kawałka ulicy robią buspas albo ddr to koniec świata. a może widok rowerzysty któremu się chce tak kole w oczy?

                • 3 4

              • Niech budują ścieżki rowerowe i buspasy ale nie kosztem jezdni (1)

                • 3 4

              • niech tworzą i płatne miejsca do parkowania samochodów

                ale nie kosztem chodników ani trawników

                • 1 2

          • (2)

            A co to znaczy nadmiar samochodów? Ile to jest?

            • 6 5

            • myślę że to tak jak ze szczurami w wiadrze - kiedy już włażą sobie na głowę to się robią agresywne i się gryzą. przeczytaj wypowiedzi uzależnionych od samochodów - myślę że to już ten poziom

              • 5 12

            • Nadmiar samochodów to wszystkie oprócz mojego

              • 6 0

          • (1)

            "korki są powodowane nadmiarem samochodów"
            Możemy tak pisać o wszystkim:
            Pandemia jest powodowana nadmiarem chorych na jedną chorobę.
            Głód na świecie powodowany jest niedoborem jedzenia w konkretnych miejscach.
            Przeludnienie spowodowane jest nadmiarem ludzi.

            • 13 7

            • no własnie, przeludnienie jest spowodowane nadmiarem ludzi ale nikt nie woła o powiększanie ziemi bez końca. spróbuj przyłożyć analogię do samochodów

              • 8 5

          • a korek tramwajowy(!) jest spowodowany nadmierną ilością tramwajów

            • 2 2

          • Korki powodują zarządzający bez wizji, bez perspektywy wraz z kolegami od nowomody rowerowej (1)

            • 6 3

            • korki powodują zarządzający pielęgnujący wizję miasta podporządkowaną interesom kierowców

              przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów

              • 1 2

        • A nienasyceni i łapczywi deweloperzy są

          uzależnieni od pieniędzy. I muszą uzyskać dostęp do terenu, na którym stoi hala targowa.

          To nic, że w mieście infrastruktura drogowa - chodnik od Leszczenek do Dworca Głównego ma 50 lat, jest pełen dziur. Najważniejsze są nowe obiekty, które zakwitają jak róże na kupie g....a

          • 8 2

      • zwłasza w zimie będą tam jeździć na rowerach... (2)

        • 35 8

        • A nie jeżdżą ?

          • 4 5

        • Dwa śnieżne miesiące, straszne. Skreślmy więc pozostałe 10 miesięcy i zawsze po bułki jedźmy samochodami.

          • 4 7

      • z Dąbrowy pojadę na halę rowerem po kg bananów, a i jeszcze rower mi gwidną po drodze (3)

        • 23 6

        • po drodze masz targowisko na Placu Górnośląskim ale też już niedługo. macki Szczura już tam są (1)

          • 19 2

          • tam ceny jak w NY

            • 1 1

        • Banany możesz kupić w każdym sklepie i nawet nigdzie nie musisz jechać. Nawet na Dąbrowie.

          • 0 1

      • wybór a nie ekoterror! (2)

        widział ktoś łucyka czy szczura na rowerze? nie, jadą do pracy samochodami!! więc niech nam nie narzucają czy babcia o kulach ma jechać rowerem czy z kims samochodem...

        • 37 7

        • Dokładnie

          Eko terroryści.

          • 7 8

        • raczej są wożeni

          • 1 1

      • Człowieku, ale ja nie chce jeździć na rowerze ! nie rozumiesz ? Wybiore inne miejsce gdzie będę mógł dojechać autem, nawet jak (2)

        to będzie 15km dalej

        • 19 7

        • A dostałeś nakaz nie używania samochodu ? Że lament podnosisz ?

          • 5 5

        • Ja też

          • 1 2

      • Super (3)

        Załaduj 5 kilogramów ziemniaków, kilogram pomidorów, kapustę, sałatę, jajka itp., a potem wsiadaj na rower i zasuwaj w deszczu pod Wielkopolską.

        • 24 3

        • (2)

          sprawdziłem na google maps - na karwinach też są sklepy, nie trzeba wozić zakupów pod górę. analogicznie można sprawdzi prognozę pogody i chociaż 100% pewności nie ma to można coś zaplanować. podsumowując nikt nie każe (bo i po co) pchać się rowerem w najgorszy możliwy scenariusz. chyba od dorosłego człowieka można oczekiwać planowania na podstawowym poziomie.

          • 4 12

          • (1)

            A może ja chcę miec wybór gdzie robić zakupy? Wpadłeś na to w swoim małym rowerowym móżdżku?

            • 10 7

            • No jak chcesz koniecznie jechać na zakupy na drugi koniec miasta to twój wybór, tylko nie narzekaj potem na korki i brak miejsc do parkowania.

              • 5 5

      • (4)

        A myślisz trochę? Kup 3 kg ziemniaków, kg marchwi, pietruszki, jabłek i innych owoców i wsadź to na rower. Puknij się w głowę i zacznij myśleć.

        • 9 2

        • Worek cementu przewoziłem w plecaku na rowerze. A rzeczy które wymieniłeś dziesiątki razy. Śmieszne, abym wyciągał (1)

          samochód do sklepu usytuowanego 500 m od mojego domu.

          • 2 10

          • Brawo jaki dzielny

            • 2 1

        • A próbowałeś? Kilka kg warzyw spokojnie wchodzi do sakwy.

          • 4 2

        • I codziennie robisz takie zakupy? Pewnie nie. Po takie hurtowe zakupy pojechał bym samochodem i przejście kilkuset metrów z parking by mnie nie zabiło. Na co dzień jeżdżę rowerem, ale po większe zakupy samochodem i nie narzekam.

          • 2 0

      • (2)

        Komfort mam wtedy gdy mogę zapakować siaty z zakupami z 10 stoisk do samochodu i pojechać bezpośrednio do domu, a nie jechać 5 razy po to samo rowerem. Od jazdy rowerem mam TPK

        • 2 4

        • nadal możesz

          • 2 0

        • Czy ktoś ci tego zabrania?

          • 2 0

      • Na HALĘ nie przyjeżdżają młodzi na rowerach bo są albo w szkole albo w pracy . Zakupy zazwyczaj do południa robią emeryci w różnym wieku . Nie wyobrażam sobie mając 80 lat robić zakupy na targowisku przyjeżdżając na rowerze .
        Paradoksy naszej gdyńskiej władzy .

        • 0 1

    • Czy to jest decyzja aby zamknąć halę targową, ponieważ klienci nie mogą do niej dojechać a dostawcy dostarczyć towaru ?? :(

      I gdzie tutaj sens ?? :(

      • 8 2

    • No przecież o to im chodzi, żeby się tej hali w końcu pozbyć. Nie zauważyliście jeszcze, że sprzedają wszystko co możliwe? A co kogo obchodzi, że ludzie tracą pracę. Ważne, że kasą się zgadza

      • 8 2

    • Słów brak (3)

      Już nawet nie chce się komentować tej ohydnej głupoty , arogancji wciskania w istniejąca strukturę drogowa nowych pomysłów obecnej władzy. Ile to będzie kosztowało mieszkańców Gdyni do powrotu do normalności przy pomocy nowych włodarzy. Ci przejdą do historii jako niszczyciele i na pomniki i dobre imię nie zasłużą

      • 6 2

      • 100% racji. (1)

        Czemu ten parking tam w ogóle powstał?

        • 0 2

        • parking przy Hali? to ma być sarkazm?

          • 3 0

      • jakie kryteria "normalności" stosujesz?

        dla mnie normalne jest, gdy mam wybór: mogę pojechać na zakupy do hali samochodem, rowerem, SKM lub dotrzeć tam pieszo. Wszystkie te opcje pozostają aktualne.

        • 0 1

    • Przez 3 Godziny przejechal jeden rowerzysta ,od godz 12 do 15. (3)

      • 6 2

      • to chyba i tak niezły wynik, ta droga jest do nikąd

        • 2 1

      • (1)

        Nieprawda, ja przejechałem dwukrotnie.

        • 0 0

        • Przeciez pisal ze jeden rowerzysta a nie ile razy jechal. Czyli wychodzi na to ze tylko ty tamtedy przejechales.

          • 0 0

    • Arogancja władzy jest porażająca (1)

      Nie będę głosowal na szczurkową samorządność, już lepiej chyba horała

      • 3 3

      • Sprawdza się w pilnowaniu pastwiska. Jeszcze mu trawy nie ukradli. Chyba.

        • 1 0

    • Pamiętajcie przy wyborach, aby tych co rzekomo działają dla nas, mieszkańców, skutecznie wyeliminować !!!!

      • 3 1

    • M

      • 0 1

    • Moim zdaniem właśnie taki jest cel tej ścieżki , uśmiercić do reszty hale.

      • 1 1

    • Kiedyś byłem dumny z Gdyni, natomiast obecnie wstyd mi za poczynania projektantów i decydentów wizerunku naszego miasta. Nie myśli się o ludziach starszych.

      • 1 0

    • A Gdynia miała być przyjaznym miastem....

      Trzeba wytrwać do najbliższych wyborów i pogonić wreszcie tych co z dobrze funkcjonującej przez lata infrastriktury miasta robią "lepszą", ale nieprzyjazną dla mieszkańców i turystów. Do takich zaliczyć trzeba:
      1. Likwidacja parkingu

      • 0 0

    • I o to chodzi żeby szczurza ferajna mogła "korzystnie" sprzedawać deweloperom co się da

      • 0 0

  • Mamy gdzieś co myślicie i co nam zrobicie (1)

    Władze UM Gdynia po raz kolejny pokazują, że kompletnie, ale to kompletnie, nie liczą się z mieszkańcami. Mają zupełnie w nosie ich zdanie, protesty i potrzeby. Liczą się tylko pomysły władz, jakkolwiek oderwane są od rzeczywistości. Bo oni wiedzą lepiej. Oni nam pokażą jak żyć. Czym jeździć. Gdzie parkować.

    • 54 0

    • jak im rowerzyści grożą pismami do UE, to muszą się ugiąć. EKO-ameby w ciasnych kaskach nie cofną się przed niczym.

      • 1 0

  • Gdyńskie inwestycjie

    A gdzie jest ten niemiecki, potencjalny chętny na zakup hali? Tworzy ciało doradcze urzędniczej palestry?
    Przecież to wszystko, co się dzieje (czynsze i walki z kupcami, remont Starowiejskiej, terminy do wywalenia kupców) jest robione po to, żeby było dobrze niemieckiemu "inwestorowi"... zacznijcie łączyć fakty i wydarzenia...

    • 43 2

  • to są skutki rządów pana od organizowania biegów po lesie

    kompromitacji wiceprezydenta Marka Łucyka nie widać końca.

    • 55 1

  • stan umysłu

    Przykro to mówić, ale kiedyś Gdynia była miastem, które można było stawiać za wzór mądrego i rozsądnego rozwoju i funkcjonowania. Dzisiaj coraz częściej ciśnie się na usta, że Gdynia to stan umysłu. Nie wiem jak można było stworzyć i zatwierdzić tak fatalny projekt, który utrudnia życie i odgradza halę od dotychczasowego dostępu do niej. Odnoszę wrażenie, jakby miasto postawiło sobie za cel doprowadzenie hali do upadku poprzez odcięcie klientom i sprzedawcom możliwości dojazdu.

    • 62 1

  • Co z d3b!l wymyślił parking miedzy pasami ruchu?

    A drugi to zatwierdził. No nie wierzę...

    • 55 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum