• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o drogę rowerową przy hali targowej

Patryk Szczerba
14 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Droga rowerowa uniemożliwia legalne parkowanie pod halą targową w Gdyni. Droga rowerowa uniemożliwia legalne parkowanie pod halą targową w Gdyni.

Droga rowerowa wytyczona wzdłuż ul. Jana KolnaMapka w Gdyni budzi emocje wśród parkujących. - Powoduje duże niebezpieczeństwo przy przedszkolu nr 16 oraz przez słupki i linię ciągłą właściwie uniemożliwia wjazd na parking przy hali - nie ukrywają irytacji kierowcy. - Droga ma być zachętą do jazdy rowerem. Teren będzie niebawem przeorganizowany pod kątem potrzeb parkujących - zapewniają urzędnicy.



Co sądzisz o powstaniu drogi rowerowej na Jana z Kolna?

Przypomnijmy:

  1. W ostatnich dniach informowaliśmy, że na Jana z Kolna powstaje droga rowerowa.
  2. Jest wyznaczona na odcinku 800 metrów od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego
  3. Rowerzystom oddano lew skrajny pas jezdni, na którym do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.
  4. Artykuł, pod którym pojawiło się ponad 700 opinii, wywołał sporo emocji wśród czytelników.


Kontrowersje wśród kierowców przez nową drogę rowerową



Kontrowersje nie maleją, co pokazują reakcje kierowców na kolejne elementy drogi. W ostatnich dniach pojawiły się gumowe słupki oraz wymalowano poziome oznakowanie.

Część kierowców twierdzi, że droga rowerowa powoduje duże niebezpieczeństwo przy szkole i przedszkolu nr 16.

  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
- Mam dziecko w wyżej wymienionym przedszkolu. Jestem oburzona, że dzieci nie mają bezpieczeństwa przy wysiadaniu z samochodu (po prawej ruchliwa ulica od razu przy parkingu, a po lewej szeroka ścieżka rowerowa) - wskazuje w liście do naszej redakcji pani Natalia, która dodatkowo prowadzi działalność gospodarczą na hali.

Wjazd na parking między słupkami i przez ciągłą linię



Nowa droga rowerowa zgodnie z przepisami zablokowała też legalny wjazd na parking przy hali targowej. By zaparkować auto, kierowcy muszą złamać przepisy, o czym informują czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.



- Nie dość, że klienci nie mają gdzie się zatrzymać, to jeszcze my nie mamy jak rozładować towaru. A po stronie parkingu są miejsca dla dostawców, gdzie znajdują się windy przemysłowe. Całość została nagle odgrodzona podwójną linią ciągłą i pachołkami. Klienci są oburzeni, my nie wiemy, co robić. Dzwoniąc na policję dowiedziałam się, że oni też byli negatywnie nastawieni do powstania ścieżki ze względów bezpieczeństwa - dodaje pani Natalia.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.

Urzędnicy: nowa do zachęta do jazdy rowerem



Urzędnicy odpowiadają, że, po pierwsze, droga rowerowa ułatwi dzieciom i ich rodzicom bezpieczny dojazd do placówek oświatowych.

- Nowa droga rowerowa może zachęcić starszych uczniów do samodzielnego dojazdu do szkoły rowerem, co do tej pory nie było dla nich zbyt bezpieczne. Ułatwi też dojazd rodzicom odwożącym swoje dzieci na rowerach. Dla rodziców odwożących swoje pociechy samochodami, przy tych miejscach zostało przygotowanych ok. 18 miejsc typu Kiss&Ride (10 przy szkole i 8 przy przedszkolu) - odpowiada Jakub Furkal, oficer rowerowy.
A po drugie, według urzędników, ma zachęcić klientów hal do korzystania z rowerów podczas zakupów.

- Klienci hal targowych też będą mogli łatwiej, szybciej i bezpieczniej dojechać na swoich jednośladach na zakupy. Nowa ścieżka służyć będzie klientom robiącym mniejsze zakupy, choć przecież i rowery cargo zdobywają coraz większą popularność. Pamiętajmy, że im więcej osób skorzysta z alternatywnych dla samochodu środków transportu, tym łatwiej będzie znaleźć miejsce do parkowania dla osób naprawdę potrzebujących - dodaje.

Co z parkowaniem przy hali targowej?



Okazuje się, że planowane są też zmiany dla parkujących. Tyle że niewiele wiadomo o czasie ich realizacji.

- Parking przy hali targowej zostanie przeorganizowany wg projektu przygotowanego przez Zespół Miejskich Hal Targowych. Między drogą rowerową, a budynkiem hali znajdą się 24 miejsca parkingowe dla klientów (w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami), dodatkowo 4 dla taksówek, 4 dla dostaw i 2 dla pojazdów technicznych ZMHT oraz ciąg dla pieszych - opowiada Jakub Furkal.

Film prezentujący nową drogę rowerową.

Miejsca

Opinie (1327) ponad 50 zablokowanych

  • Wiekszosc (2)

    Dróg rowerowych jest w Gdynii nie potrzebna.
    Może policja bardziej się weźmie za rowerzystów bo robią co chcą a przejazd rowerem po pasach przed samochodem to już jest normą.I jazda ulica gdy obok jest droga rowerowa itd.

    • 40 4

    • (1)

      Zeby tylko przejazd przed maska samochodu...rowerzysci sa bardzo agresywni- bez wzgledu na wiek i plec a najbardziej tego doswiadczam jako pieszy.

      • 5 2

      • jako pieszy? chyba jak ci się przyśni ;-)

        • 2 5

  • Nie no, szkoda ze sie wyprowadzilem

    z Gdyni. Taka inwestycja. Tym razem farba biala u czerwona. Taka Narodowa rzeklbym inwestycja. To tak chyba legalnie pod hale autem sie teraz nie powinno wjezdzac. Hmm, znowu paru klientow ubedzie. Ciekawe co wladze tam planuja po upadlosci? Jakies trendy patolofty dla warszawki czy moze jakis foodhall z beerhall? Poczekamy, sie dowiemy a tymczasem....moze dokupcie farby i jakis tunel namalujcie pod torami :)

    • 38 2

  • Nowy pas rowerowy pod sądem (3)

    A widzieliscie to? Z dwoch pasow jezdni z ronda pod sadem zrobili jeden bo drugi bedzie sciezka rowerowa. No umarlam jak to zobaczylam. Witajcie, nowe korki!

    • 53 2

    • korki tworzą samochody, Lamo (1)

      • 3 7

      • Tluku czyli to takie lby jak ty remontuja obwodnice

        I wszystko jasne

        • 1 1

    • czekam az tam bedzie dzwon lub awaria i wszystko stanie

      • 2 1

  • (4)

    Świetojanska juz padła, same knajpki i z kazdej inny smród, pare sklepow na krzyz. Gdynia teraz to wielka wiocha zarzadzana przez cwaniaków i niudacznikow

    • 43 3

    • (2)

      Wanda! Zajmij się tym czym powinna emerytka; niańczy wnuki albo dbaj o grób męża.

      • 2 14

      • (1)

        A ty się zajmij swoimi sprawami i nie układaj innym życia

        • 10 2

        • Toż to zwykła urwa z urzędu miasta Gdyni za 5 złotych od wpisu

          • 2 1

    • mało jaki biznes utrzymuje się na Świętojańskiej dłuzej niż rok, także...

      • 1 1

  • Zawsze coś

    Ludzie zawsze mają problem jak brak ścieżki to narzekanie jak zrobią to afera taki naród

    • 1 46

  • Granda ! (2)

    Ciekaw jestem kto będzie korzystał z drogi rowerowej zimą ?? Kto w dobie oszczędzania, wydaje z budżetu miasta takie pieniądze ?? Po co wywołuje się napięcia społeczne - sabotaż ???

    • 38 4

    • zimą będą korzystały z drogi dla rowerów osoby chcące zaoszczędzić na paliwie

      z korzyścią dla Ciebie, Wiktorku

      • 2 3

    • Tak

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeżdzę tamtędy rowerem codziennie do pracy więc temat mnie bezpośrednio dotyczy (153)

    Uważam, że każdy metr ścieżki rowerowej w Gdyni to krok we właściwą stronę. Osobiście bardzo się cieszę, że powstał ten odcinek i że powstały barierki. Kierowcy i tak są uprzywilejowaną grupą, a wiadomo, że przywilejów nikt sam z siebie nie odda. Potrzebne są rozwiązania systemowe. Być może nadal rowerem po mieście porusza się mniejszość, ale z roku na rok jest nas coraz więcej. Dzięki takim rozwiązaniom więcej ludzi będzie chciało korzystać z roweru.

    • 192 680

    • (26)

      Ostatnio jechałem rowerem przez centrum Gdyni i skorzystałem z ścieżki na 10 lutego, dotarłem do nikad i trzeba było łamac przepisy. Dla mnie Gdynia ma bez sensu politykę odnoście ddr, w Gdyni źle się jeździ rowerem, wole jechać ulica.

      • 77 5

      • Jeździ się bardzo dobrze tylko trzeba umieć. (9)

        Źle się jeździ po Gdańsku bo tam tylko chodnikiem brukowanym można.
        W Gdyni można bez problemu sobie optymalną trasę jezdnią ułożyć i to jest super

        • 11 51

        • szczególnie dobrze się jeździ po puckiej 10X w tę i nazad po przejkazdach rowerowych na dystansie chylońska unruga fajna trasa nie ma co o albo ten cudowny kawałek na hutniczej przy meksyku jedziesz sobie ulicą jak nakazują przepisy i nagle co?Zjeżdżaj na chodnik rowerowy na 200m nie wiem jakim czub mógł coś takiego wymyślić

          • 10 1

        • Dziwne bo jeżdżę po centum autem (2)

          I oglądam specjalnie ilu rowerzystów jeździ po tych bzdurnych drogach.I wiesz co?Na palcach jednej ręki można policzyć takich cwaniaków jak ty.A teraz policz ile aut jeździ po ukicach centrum i odpowiesz sobie na pytanie kto bardziej potrzebuje ulic.

          • 16 4

          • Dlaczego użyłeś chamskiego określenia "cwaniaków jak ty" ? Jesteś prostakiem ? Jak widać tak. (1)

            • 3 16

            • "Cov. Id. 19 ... 84"

              Ma rację ! A do tego połowa z tych "cwaniaków" to nie rowerzyści z prawdziwego (!!!) zdarzenia, tylko ped**arze, którzy jeżdżą tylko po to, żeby się przejechać rowerkiem i pokazać się w lajkrze (najlepiej z jakimś logo). Jakby kogokolwiek to obchodziło.

              • 5 3

        • Dobrze ze mamy takich (4)

          inteligentnych rowerzystów w Gdyni..Jeszcze podpowiedz głupkowi jak zrobić zakupy na hali na rowerze(średnio waga zakupów na tydzień -20kg) i zawieźć je 20 km do domu na jedno z osiedli gdyńskich.

          • 12 3

          • (2)

            to samo pytanie po raz nie wiem który: czy na tym osiedlu 20km dalej nie ma sklepów?

            • 2 10

            • To teraz się zastanów (1)

              ilu mieszkańców różnych dzielnic Gdyni robi zakupy na hali a nie w okolicznych sklepach sieciowych i co będzie z drobnymi handlarzami z hali gdy oni zaczną robić zakupy tak jak radzisz.

              • 5 2

              • nie wiem. ilu?

                • 2 0

          • Gdzie ty mieszkasz że do hali masz 20 km? W Wejherowie? Normalni ludzie kupują w sklepach góra 2-3 km od domu, czasem od wielkiego dzwonu gdzieś dalej.

            • 4 3

      • To obecna polityka jest skierowana właśnie do takich ludzi, jak Ty (3)

        Dużo pasów rowerowych zamiast zygzaków na jezdni (ostatnio był lament o Legionów, tydzień później okazuje się, że autobusy jednak się mieszczą i żadnych korków nie ma). I zatykanie luk w ciągłości. Ten odcinek był potrzebny, bo kolejny krok to cywilizowany dojazd do kładki na Stoczni

        • 8 21

        • zdaje się że na tej ulicy z tyloma pasami ruchu nie ma jakiegoś problemu w tym żeby jechać prawą stroną prawego pasa czyż nie?Lubiłem tamtędy jeździć teraz już nie mam zamiaru tam zaglądać nie lubię uszczęśliwiania na siłę

          • 5 5

        • I jazda po kładce na rowerach. (1)

          Ciężko rowerzystom przeprowadzić przez kładkę rower? Musicie dzwonić i wrzeszczeć na pieszych?

          • 2 2

          • gdzie tak?

            • 1 0

      • przecież tam nadal będzie można jechać rowerem ulicą (9)

        po prostu jej część została odseparowana od ruchu kołowego. Mam wrażenie że nie zdajesz sobie sprawy z tego, że wpisujesz się w chór psioczących na każde innowacyjne rozwiązanie geometrii drogowej miasta, tworzone z pozycji osób przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów.

        • 2 20

        • wyjedz z parkingu pod hala tyłem, wprost na rowerzystę, którego nie widać przez inne zaparkowane samochody. To samo na Zgody, (1)

          na Mściwoja. Ci od rowerów sa bardzo sprytni, nas chca zamnknąc w zbiorkomie, który jest coraz rzadszy i coraz droższy a sami wożą tyłki autami.

          • 21 5

          • Sprytni czy głupi?

            • 5 2

        • To moja sprawa ze jestem przyspawany (6)

          do fotela auta.Zobaczmy jak będziesz miał awaryjna sytuacje w zimie i będziesz dymal na rowerku na przykład z chora żona.Czego nie życzę.Sciezkj rowerowe buduje się kosztem chodników a nie ulic.Takie numery z wydzielaniem ścieżek z ulic stosują cwaniaki samorządowcy żeby nie płacić za budowę.Tylko ze jak zaczną ginąc rowerzyści to zacznie się problem ale czyj?Twoj?

          • 6 6

          • Co kosztem chodników ? Robi się z nich albo jezdni.

            • 2 0

          • (1)

            a dlaczego mam dymać na rowerku z chorą żoną zimą? i dlaczego ścieżki mają być kosztem ulic a nie chodników? przecież rower to pojazd i wolno mu jechać ulicą a chodnikiem nie.

            • 1 7

            • to że mu wolno jechać ulicą, nie znaczy że na jezdni tej ulicy będzie się czuł bezpiecznie

              gdy kierowcy nagminnie lekceważą limity prędkości

              • 0 0

          • Te same argumenty co przy budowie przejść dla pieszych (1)

            Będą ginąć, bo kierowca nie ogarnia.

            • 2 1

            • staztystyki wypadków z tego miejsca jakby mówią że problemu nie ma

              • 0 1

          • Rower jest pojazdem i substytutem ruchu samochodowego, nie pieszego

            Więc nie, w żadnym cywilizowanym kraju nie buduje się DDR kosztem chodników.

            • 2 0

      • Drogi rowerowe urywają się

        Nagle a potem masz zakaz jazdy rowerem i co wtedy zrobić?Zawrocic?Czy jechać dalej ulicą?Bo jak mogę dalej jechać ulica to się pytam na ch.. te wymalowane są ścieżki na drogach?

        • 4 1

      • Nie trzeba łamać przepisów, wystarczy je poznać i zachowywać się zgodnie z nimi.

        Jeżeli kończy się droga rowerowa, to jedziemy jezdnią. Problemem są właśnie tacy 'bojaźliwi bo niedouczeni', którzy nawet na Abrahama MUSZĄ jechać chodnikiem, bo inaczej zginą pod kołami TIRów pędzących całymi konwojami 300 km/h.

        • 1 0

    • dlaczego prezydent Szczurek nie jeździ rowerem i komunikacją tylko wożą go za nasze pieniądze służbową limuzyną?? (3)

      • 67 3

      • Dokładnie

        Koniec że służbowymi samochodami dla Szczurka, Łucyka i całej świty. Czas na rowery dla tych Państwa. Przecież przykład podobno idzie z góry.
        Włodarze Gdyni na rowery!!! :)

        • 52 3

      • Zgłoś demontrację, idź pod urząd i zapytaj! (1)

        On tego nie czyta!

        • 5 2

        • On tylko bierze wpłaty od kumpli deweloperów na konto żonki w szwajcarii

          • 4 1

    • przepustkę masz ?

      Już chyba dosyć tego neta na przepustce.

      • 2 12

    • Kierowcy i tak są uprzywilejowaną grupą??? (9)

      'Kierowcy i tak są uprzywilejowaną grupą' - Jakubie Furkal, to Twój komentarz? W Gdyni kierowcy są na ostatnim miejscu jakiegokolwiek zainteresowania kogolwiek, rowerowy terror zalewa nam miasto

      • 46 26

      • (4)

        chyba za dużo w simsy grasz i już ci się plącze nieco. większość miejskich inwestycji do kolejne drogi - wszystko dla komunikacji samochodowej

        • 19 28

        • pokaż nam te inwestycje dla samochodow??? (3)

          nie mówimy o litrach farby...

          • 15 4

          • On Ci pokaże te z czasów Gierka (1)

            • 4 3

            • Wystarczy wziąć ten ostatni odcinek Estakady, co nie był robiony za gierka

              I jego koszt przewyższa łączny koszt infrastruktury dla pieszych i rowerzystów od czasów wszechobecnych dróg gruntowych

              • 3 0

          • kilkadziesiąt milionów złotych na podziemny parking budowany w pobliżu UM Gdynia

            mało Ci?

            • 0 0

      • Oczywiście, że są (3)

        wystarczy się rozejrzeć. Wszędzie parkingi, ulice i nielegalnie zaparkowane samochody z którymi nikt nic nie robi.

        • 19 22

        • Wszędzie też "nielegalnie" jeżdżące rowery - czytaj: bez poszanowania dla przepisów i kultury. (2)

          • 21 7

          • Zdajesz sobie sprawę z tego, że gdyby kierowcy w tym miejscu (1)

            o którym jest artykuł jeździli zgodnie z przepisami (tj. max 30 km/h) i kulturą (czyli odwrotnie niż na filmie), to żadnych pasów rowerowych poodgradzanych słupkami nie trzeba by budować?

            • 2 1

            • A gdyby rowerzyści korzystali z tych dróg a nie pchali swe pojazdy do komunikacji miejskiej nie musiano by dostosowywać autobusów do ich potrzeb? Nie mówiąc o SKM.

              • 1 3

    • Łatwo powiedzieć patrząc wyłącznie na swój nos. (38)

      Nie każdy może jeździć rowerem , nie wszystko da się załatwić rowerem. A parkingów coraz mniej , ten na 3 maja też zlikwidowany. Na hali zakupy robię raz w tygodniu, chyba przyczepkę musiałabym sobie zorganizować .

      • 28 9

      • Będzie coraz mniej (15)

        Tak samo jak będzie coraz więcej ułatwień dla komunikacji miejskiej i alternatywnych środków transportu. Znak czasów, wszystko pod samochód robiło się w XX wiek, a on się skończył ponad dwie dekady temu.

        • 13 12

        • żaden znak czasów tylko uleganie presji niszowym grupom opresyjnym pt Aktywiści (9)

          • 20 11

          • Widocznie cała UE i nawet Stany składają się głównie z aktywistów (8)

            Polska jest jakieś 20 lat do tyłu, bo się zagapiła. Będzie nadrabiać. Warto pamiętać przy kupowaniu bloków na środku pola.

            • 11 11

            • nie poprowadzisz roweru cargo z toną mięsa i w temeraturze do 2 stopni (2)

              • 6 4

              • Kilkadziesiąt ciężarówek jest ok. To kilka tysięcy osobówek stanowi problem. A jedynym rozwiązaniem jest zmniejszenie ich ilości w mieście.

                • 3 0

              • I nawet nie będę próbował

                Tak samo jak poza miasto najczęściej wyjeżdżam samochodem. I jeżdżę nim max raz tygodniowo po duże zakupy. Ale nie stać mnie na marnowanie czasu w korkach, więc zazwyczaj poruszam się SKM-ką lub pieszo.

                • 1 0

            • (4)

              UE to wariatkowo pierw swoją durnowatą polityką antywęglową wywindowali ceny energii a teraz zalecają jej oszczędzanie to chora organizacja zarządzana przez ludzi odklejonych i chorych umysłowo mająca ambicje ukłaać normalnym ludziom życie

              • 9 4

              • Odklejony to jesteś ty polakówu prawiczku. Nie podoba się, to idź śladem tych kilku naszych żołnierzy co dali dyla (1)

                na Białoruś.

                • 2 4

              • szczurek dulkiewicz itd to właśnie ci unijni odklejeńcy niedługo zakażą ludziom jeść mięso bo CO2 trzoda chlewna za dużo wytwarza chorzy głupi ludzie użyteczni id..ci korporacji i współcześni bolszewicy kamaryla półgłówków których zaden obywatel krajów UE nie wybierał do rządzenia komisja europejska jako żywo przypomina komisarzy radziekcich ta sama mentalność plany 5 letnie były w bolszewii tu są plany budżetowe i słuoki tabelki wymyślił sobie unijny czubek że nikt ma na drogach nie zginąć więc będą doginać rzeczywistość do swoich urojeń najlepiej któregoś dnia po prostu zakażą ruchu drogowego i tak będą swoje utopie realizować

                • 2 2

              • Jeśli potrafisz sprawdzić ceny rynkowe (1)

                to obecnie z surowców energetycznych najbardziej podrożał... węgiel ;) Wiatr i światło słoneczne dalej najtańsze.

                • 1 1

              • a jak miał nie podrożeć kto zamyka ko;palnie kto obkłada go podatkami kto urządził spekulację od tytułem handel limitami co2?

                • 1 0

        • Nic się nie skończyło, zrób ankietę a zobaczysz że każdy samochodem będzie jeździć dalej. (3)

          • 6 3

          • Wiesz, robienie ankiety o walorach smakowych ludzkiego ciała wśród kanibali jest metodologicznie niepoprawne (2)

            Nikt nikomu nie zakazuje jeździć. Natomiast jeśli uważasz, że dalej się będzie udawało, że rowerzystów nie ma, że można ich spychać na chodniki bez protestu pieszych, czy że nie będzie się robiło buspasów i powiększało stref - zawiedziesz się. Teraz cały nacisk będzie na podwyższenie konkurencyjności transportu publicznego/alternatywnego i głównie na to będą środki UE (widać po konstrukcji kolejnych ram finansowania). Jak za 10 lat będziesz chciał stać w korku w horrendalnie (w stosunku do dzisiejszych) drogim samochodzie, Twój wybór.

            • 4 10

            • pamiętajcie, że kiedyś samochody wepchały się w przestrzeń dla pieszych i dorożek a na koniec zajęły 90% powierzchni ciągów komunikacyjnych.

              • 5 7

            • To rowerzyści spychają pieszych z chodników

              Wyjdź, hipokryto, ze swojego autka i przejdź się po centrum, Grabówku czy Działkach Leśnych.

              • 5 3

        • komunikacja miejska przy takich cenach energii i kosztach życia a więc presji na podwyżki płac lub absencja masowa kierowców id..to będzie coraz rzadszym widokiem w mieście z resztą już jest tylko w tym roku ZKM Gdynia dwa razy dokonał redukcji liczby kursów na wszystkich ważniejszych liniach

          • 4 1

      • Ciekawe, jak donosisz te worki ziemniaków do zaparkowanego auta. Bo na samą halę chyba jeszcze nie można wjechać?

        • 11 5

      • (13)

        Zgadza się, nie każdy może rowerem i nie wszystko da się załatwić rowerem. Ale większość da radę i to o nich chodzi. Jak ci co nie muszą zrezygnują z samochodu, to będzie lepiej dla tych co muszą.

        • 11 14

        • (3)

          chcesz powiedzieć, że większość wydaje pieniądze na samochody bo ma ich nadmiar? a jeżeli tak to uważasz, że to jest typ człowieka, który przesiądzie się na rower? serio? :)

          • 4 4

          • Brutalnie mówiąc, większość wydaje, bo jakiś czas temu nie umiała liczyć

            Uwierzyła w zapewnienia dewelopera, że w tyle i tyle minut da się dojechać z głębokich peryferii do centrum i że to jest warte zapłacenia o 1/4 mniej. Później wyszło, że da, tylko wyłącznie w środku nocy. A po latach różnicę 1/4 w cenie zeżarł drugi i trzeci samochód (ludzie mieszkający na głównej osi Trójmiasta radzą sobie doskonale z jednym). No cóż.

            • 3 1

          • Oczywiście. Każdy człowiek przesiądzie się na rower, jeśli przejazd drzwi-drzwi będzie trwał krócej (1)

            No i takie drobiazgi jak
            - człowiek będzie dostatecznie sprawny fizycznie na rower elektryczny - prawie wszyscy się łapią
            - nie będzie miał pasażera ani dużego bagażu - duże zakupy robi się raz na tydzień, a nawet te można podzielić
            - nie będzie złej pogody - śnieg i deszcz podczas podróży to kilkanaście dni roku, temperatura 5 stopni to nie jest zła pogoda

            • 2 0

            • nie nie każdy

              • 0 0

        • Skoro jak grzyby po deszczu wyrastają uniwersytety III wieku (2)

          to kim są ich użytkownicy. Młodziakami? Rowerzystami? Nie! W większości to są ludzie starzy, którzy tu mieszkają i chcą się na chodnikach czuć bezpiecznie!!!
          Europa się starzeje, Polska i Gdynia. I pora to zrozumieć, a nie prawem kaduka rozwalać miasto.

          • 4 2

          • (1)

            Ale tu się wszyscy zgadzamy - chodniki dla pieszych a nie zastawione samochodami, ścieżki rowerowe bezpieczne dla seniorów na rowerach, kto nie ma siły/ochoty/zdrowia ten w ZKM albo taxi, a kto już naprawdę musi to w samochodzie.

            • 4 2

            • Nie układaj ludziom życia, bo to pachnie sowietami

              • 0 2

        • (3)

          A prawo do wyboru? Czy komuno wróć i narzucamy każdemu co ma robić?

          • 2 5

          • Twoje prawo wyboru kończy się tam, gdzie zaczyna się kogoś innego (1)

            • 1 1

            • przestań pierd..lić id..to bredzisz jak ci zaszczańcy od szczypawek na modnego wirusa

              • 1 2

          • To masz pełen wybór

            Możesz obok hali przejechać samochodem, możesz rowerem, możesz trajtkiem, i możesz piechotą po chodniku.

            • 1 0

        • Jaka większość?! (1)

          Twoich młodych kolegówów, żon? Czy dzieci w wieku szkolnym? Większość gdynian to ludzie po 60 roku życia. Lub jak pan prezydent zbliżająch się do sześcdziesiątki. A są i starsi. Cała rzesza. Poruszających się przy pomocy chodzików. Chodzących o laskach.I co z nimi zrobić? Wyrzucić? Rozstrzelać?Zakazać im żyć?
          Dziś ci starsi są traktowani na ulicach bardzo źle. Każdego dnia boją się o swoje życie, sunąc przy poczcie na 10 Lutego, gdzie przed glownym wejściem chodnik dla pieszych wbrew Ustawie ma mniej niż 1 m szerokości.

          • 5 3

          • W wieku poprodukcyjnym jest 42 421 Gdynian

            Jeśli to dla Ciebie jest większość, albo masz problemy z matematyką, albo z syndromem Morawieckiego

            • 1 1

      • parkingów jest bardzo dużo (6)

        wyzwaniem jest nadmiar samochodów i opór przed wprowadzaniem systemu opłat za parkowanie.

        • 7 14

        • pokaż nam te wolne parkingi, w słoneczny dzień w Gdyni??? (4)

          • 8 5

          • (2)

            Jest pełno, tylko że płatne. Nie ma pustych darmowych.

            • 2 1

            • Co za dzban. (1)

              Gdzie w Gdyni masz darmowe parkingi?
              I dokładnie powiedz gdzie w słoneczny dzień są puste te płatne.
              To miasto samo sobie kopię dół.
              Mieszkam w nim prawie pół wieku i to jest jego najgorszy okres. Dla mnie możecie zamknąć całe to miasto dla mieszkańców. Po cholerę się nimi przejmować ? Mieszkańcy mówią że to zły pomysł, pol8cja mówi że to zły pomysł ale kilku frustratów poklepie po pleckach i urzędnik wierzy że to dobry pomysł bo sam tak uważa a sam wie najlepiej.... Już dawno odpuściłem sobie weekendowe obiady i spacery w centrum. Wybieram Puck i okolice mimo że mam do nich 3 razy dalej i dłużej. A dlaczego? Bo nikt mi niczego tam nie narzuca i nie gada taki i**otyzmow jak gdynscy urzędnicy i odklejeńcy.

              • 2 2

              • W 16 z 21 dzielnic Gdyni.

                • 1 0

          • Umawiamy się w słoneczny dzień przed Kolegiatą

            Jeśli w ciągu minuty znajdę legalne, wolne miejsce parkingowe ty stawiasz dobrego single malta. Jeśli nie - ja to robię. Wchodzisz?

            • 0 1

        • W innych miastach wolnych od skorumpowanego układu.

          • 3 2

    • Xxxx (14)

      Osobiście przestanę jeździć na halę, zacznę się zaopatrywać na Obłużu . Ile będzie takich osób jak ja ? Hala też się zamknie lada moment . Będziecie sobie mogli jeździć rowerami .

      • 22 11

      • (4)

        A proszę bardzo, podobnie pewnie pisałeś że nie będziesz jeździć do centrum jak płatne parkowanie wprowadzili

        • 7 8

        • (3)

          No właśnie ciekawe czy przy wysadzaniu dzieci ludzie płacą za parkowanie :-) Może służby się tam powinny zaczaić i sprawdzić?

          • 1 9

          • czytanie ze zrozumieniem,....parking kiss& drive (1)

            • 6 1

            • Rozumiem, że uwaga do mamusiek

              Które parkują, prowadzą dzieciaka do szkoły, 10 minut z nim tam spędzają bo się biedactwo zgubi, później kiss i z powrotem do samochodu? Tak, nie czytały ze zrozumieniem zasad kiss&drive.

              • 0 2

          • Niestety, płacą

            • 0 6

      • piesi i rowerzyści to ważni klienci dobrze funkcjonującego miasta (8)

        kupują za jednym razem może mniej, ale robią to częściej i wydają w ciągu miesiąca więcej pieniędzy niż osoby jeżdżące po zakupy samochodami.

        • 4 15

        • tacy klienci zaraz odpłyną do Rumii, na Kszuby, tam gdzie są targowiska, knajpy bez szantażu parkingowego. (1)

          nie zostawią więcej już kasy w Gdyni. Widzisz zysk czy jednak stratę w dłuższym terminie?

          • 11 5

          • Ależ proszę bardzo, jedź sobie tam gdzie możesz zaparkować przy samym stoisku i tylko podać pieniądze przez okno

            • 2 1

        • (5)

          a czy na halę był problem z dojazdem na rowerze jakieś znaki zakazu itd?

          • 2 3

          • A co z rowerem na miejscu? Co z zakupami? jak je dostarczyć do domu na Witomino? (2)

            • 0 1

            • ja bym robił zakupy na witominie zamiast się martwić jak je zawieźć na witomino. przecież autobusem też raczej nie wozisz

              • 3 1

            • pytanie brzmi czy na halę był problem dojechac na rowerze że aż takie bohomazy trzeba było odstawiać?

              • 1 2

          • Był. WIelu potencjalnych klientek rezygnowało z dojazdu rowerem bo nie czuło się tam bezpiecznie (1)

            • 0 2

            • powtarzam w ruchu drogowym źle się czują tylko bardzo słabi rowerzyści

              • 2 0

    • chyba masz bardzo dużo czasu na tą jazdę rowerem że tak lubisz te wadliwe drogi rowerowe. (8)

      Moje liczne doświadczenia rowerowe z centrum Gdyni mówią że jedyna opcja żeby legalnie i względnie szybko się tam poruszać to unikać gdzie się da dróg rowerowych. One wszystkie co do jednej albo są niebezpieczne ze względu na dziwne skrzyżowania albo zaczynają i kończą się tak że tylko teleportacja pomoże. Ja co do zasady chodnikiem nie jeżdżę na rowerze więc gdy droga rowerowa kończy się chodnikiem a nie wyjazdem na jezdnię to jest dla mnie ślepą drogą donikąd. Takich kwiatków w Gdyni jest pełno.

      • 10 3

      • nie od razu Kraków zbudowano (7)

        ta droga rowerowa wydaje się być krokiem w dobrym kierunku: podważa twoje malkontenckie szukanie dziury w całym. Przypuszczalnie rzadko jeździsz rowerem i boisz się korzystać z jezdni: jak na razie to właśnie jezdnie dla samochodów w Gdyni tworzą spójny układ, sieć widzialnych dróg dla rowerów jest w Gdyni nadal mocno pokawałkowana, ale w Gdyni od wielu lat trwa proces łączenia tych oderwanych od siebie kawałków w spójną całość. Większość znanych mi rowerzystów praktykujących regularne korzystanie z rowerów to optymiści, Twój przypadek nie jest typowy.

        • 6 15

        • bezsensowny odcinek na hutniczej długości 200 m powstał po co?

          • 4 1

        • (5)

          pajacyku te ścieżki rowerowe buduje się już ponad 20 lat za 50 lat będą tworzyć spójną całość?

          • 3 7

          • (1)

            Gdybyśmy w tę infrastrukturę ładowali choćby 1/10 tego co wydajemy na infrastrukturę dla roszczeniowych kierowców samochodów to mielibyśmy spójną sieć od lat. To nie jest lot w kosmos. W wielu innych krajach i miastach się to już udało.

            • 3 3

            • człowieku tu nie chodzi o pieniądze a o sensowność i logiczność co mi po g..wno ścieżce której nie da się wkleic w istniejący układ drogowy inaczej niż zmuszając rowerzystę do przejeżdżania z jednej na drugą stronę co 500m dzięki za takie bzdury to ma ułatwiac podróźowanie a nie je komplikować

              • 1 1

          • No właśnie praktycznie się ich nie buduje (2)

            • 0 1

            • właśnie teraz się taką drogę dla rowerów tworzy (1)

              • 0 0

              • tworzy się g..wno które od rowerzysty jadącego z placu kaszubskiego np na węzeł ofiar grudnia 70 wymaga dwukrotnego zmieniania strony drogi na dystansie 800m który id..ta mi powie że to jest bezpieczne

                • 1 0

    • Uprzywilejowaną? Tak może napisać tylko fanatyk roweru. (7)

      Obecnie uprzywilejowani są rowerzyści, a kierowców traktuje się jak Żydów przed 1939, na zasadzie " ciesz się że w ogóle pozwalamy ci tu jeszcze żyć". Ale to dojdzie w końcu do ściany i sytuacja się odwróci (prawem lub lewem, jak mawiali kilka wieków temu).

      • 19 10

      • (4)

        jest mi ciebie zwyczajnie po ludzku żal

        • 6 14

        • Gdynianin 77 jest tak mocno przyspawany mentalnie do samochodu (3)

          że nie zauważa, że to nadmiar samochodów jest głównym źródłem utrudnień dla niego, jako kierowcy, chcącego wygodnie poruszać się po mieście i parkować blisko swoich celów podróży. Znaczna część powierzchni miasta jest nadal bezproduktywnie wykorzystywana przez samochody zaparkowane przez 92% ogólnego czasu ich eksploatacji. W Gdyni brakuje systemu car sharingu i akcji wyjaśniających kierowcom straty wynikające z nadmiaru samochodów w ruchu ulicznym i na parkingach.

          • 5 12

          • Za aktualne stawki car sharingu to ja podziękuję. Oczywiście w ogóle trzeba najpierw taki pojazd znaleźć.

            • 1 2

          • A jakie to są straty. Policz i pokaż a ja zorganizuję akcję wyjaśniającą. (1)

            • 1 2

            • Straty czasu w korkach, zdrowia wdychając spaliny i kurz i pył i hałas, Strata miejsca w centrum miasta na szerokie drogi i parkingi. Strata czasu dla wszystkich którzy muszą się poruszać po przewymiarowanym dla samochodu mieście. Zobacz ile osób siedzi przeciętnie w jednym samochodzie i ile miejsca on zajmuje, a ile osób w przeciętnym autobusie i ile miejsca na ulicy taki autobus zajmuje. W miejsce zajęte przez trzy samochody (i w sumie ok 5 osób zakładając że jeden samochód średnio wiezie 1.7 osoby) zmieścisz autobus z kilkudziesięcioma osobami w środku.

              • 2 3

      • Jak sie odwróci? Czy ktoś nas słyszy? (1)

        Czy to jest wołanie pieszego na puszczy. Fakt, traktują nas, pieszych obrzydliwie Niebawem zaczną spychać na jezdnię.

        • 0 1

        • no i masz rację: rowerzyści czasem spychają pieszych z chodników. i tym się powinny zająć służby, na przykład łapiąc przejedżających przez przejścia dla pieszych. ale jak się zastanowisz to wygonieni z chodników rowerzyści pojadą... ulicą. a z ulicy już ich tak łatwo nie wygonisz. wtedy dopiero będzie lament kierowców (niesłuszny, po rowerkiem po ulicy jak najbardziej można).

          • 3 0

    • To jest dyskryminacja osób starszych które nie korzystają z rowerów! (5)

      • 11 5

      • (3)

        Widzisz, jestem raczej młody (30++) i często (kilka razy w tygodniu) jeżdżę rowerem jako środkiem transportu. Chciałbym, jeśli dożyję 60+ i 70+ z gorszą kondycją i poczuciem równowagi dalej jeździć rowerem po bezpiecznie zorganizowanym mieście. Jeśli podobnych mnie będzie więcej, to wówczas ci którzy nie chcą/nie mogą poruszać się pieszo/rowerem/komunikacją jeszcze szybciej dojadą w potrzebne miejsce.

        • 6 3

        • tak tak po stokroć tak, polać mu bo dobrze gada

          • 2 1

        • Tyle że to miasto nie jest zorganizowane bezpiecznie (1)

          dla pieszych. samochód jeździ po jezdni odgrodzonej od chodnika krawężnikami, rowerzysta jadący z prędkoscią samochodu w dół Kieleckiej ( rozmawiając przy tym przez telefon) czy pędzący użytkownik hulajnogi mija spacerujące matki z dziećmi z lewej, z prawej strony z prędkością 50 km/h. Gdzie te matki niczym nieodgrodzone od cyklistów mają uskoczyć? Pod autobus czy może rzucić się w las???

          • 1 1

          • A to jest inny problem i myślę że nikt kto postuluje zwiększenie udziału rowerów i pieszych w poruszaniu się po mieście nie będzie oponował. Uczestnicy ruchu powinni być odpowiednio chronieni, zaczynając od tych najsłabszych czyli pieszych. Ale nie ochroni ich znak drogowy z ograniczeniem prędkości, tylko wąskie, jednopasmowe ulice po których nie da się szybko jechać samochodem i odseparowany ruch rowerów dodatkowo spowalniany infrastrukturą tam gdzie mógłby osiągnąć niebezpieczną prędkość.
            Nie zapominajmy jednak, że nawet z krawężnikami, to samochód stwarza dla "spacerujących matek z dziećmi" wielokrotnie większe niebezpieczeństwo niż rower. Jest bardzo obrazowy rysunek powstały na zamówienie jakiegoś zagranicznego urzędu d/s bezpieczeństwa drogowego - masz twoją normalną ulicę i skrzyżowanie z chodnikami i pieszymi, tyle że w miejscu asfaltu gdzie jeżdżą samochody zionie kilkudziesięciometrowa przepaść. Normalnie o tym nie myślisz, ale zderzenie z jadącym samochodem to jak upadek z kilkudziesięciu metrów. I krawężniki niewiele pomogą jeśli samochód jedzie szybko lub kierowca nie uważa.

            • 1 0

      • W Czechach widziałem starowinkę popylającą na elektryku z jednej wioski do drugiej

        Jedni szukają rozwiązań, inni wymówek

        • 4 3

    • pozostaw ludziom wybór. Jadę sama, biorę rower, jadę z rodzicami 80 letnimi, biorę samochód. (5)

      Jadę dalej biorę samochód, mam czas idę na piechotę...kumasz? wybór!

      • 13 2

      • Nie wrzeszcz. Wybór masz zawsze. Tak jak napisałaś, raz rowerem, raz autem ponieważ nikt Ci nie zabrania...więc po co ten wykrzyknik?

        • 3 10

      • (1)

        Jeśli jesteś zdrowa i sprawna to masz wybór, możesz pójść pieszo, rowerem, samochodem, ZKM. Tylko jeśli dalej będziemy miasta projektować dla samochodów, to kiedy nie będziesz już zdrowa i sprawna to nie będziesz miała wyboru - pozostanie ci tylko samochód, bo ZKM zlikwidują (bo nikt tym nie chce jeździć jeśli stoi w tych samych korkach), na rower wciśnięty w ruch samochodów nie starczy ci już odwagi/zdrowia, a pieszo będzie za daleko bo żeby zmieścić te wszystkie auta którymi jeździmy, trzeba budować szersze ulice ,które ciężko przekroczyć pieszo i większe miasta żeby zmieścić te wszystkie parkingi dla tych wszystkich aut.

        • 3 1

        • na razie bando półgłówków rozwalacie wszystko co lata temu zbudowano z głową

          • 1 3

      • (1)

        Rowerzyści to aktywiści. A aktywiści to lewacka hołota, która uważa, że swój wybór nalezy narzucać innym.

        • 3 3

        • Najwyraźniej wszyscy parkujący swoje samochody na chodnikach to "lewacka chołota" która wymusza na pieszych żeby sami wsiedli do samochodów albo szli ulicą, bo na chodniku nie zostawiono dla nich miejsca.

          • 2 1

    • Pytanie (1)

      Jak często robisz zakupy na hali i przewidzisz je rowerem - kwiaty, warzywa, nie mówimy o 2 jabłkach

      • 3 5

      • Na hali akurat nie robię bo mi za daleko i mam wystarczający asortyment bliżej w sklepie z owadem, ale zakupy na pół tygodnia dla 4-osobowej rodziny zmieszczą się w dużym koszu który wiozę na przednim bagażniku.

        Jak często musisz kupować kwiaty że ich przewożenie stanowi dla Ciebie problem?

        • 2 1

    • Rowerzysta

      Też tamtędy jeżdżę i chodnik mogli zrobić dla rowerów i pieszych a przy chali zostawić parking

      • 0 1

    • Przed Szkołą Morską na Morskiej rowerzyści mają swó (1)

      pas od strony ulicy, a piesi, by dostać się na swój chodnik muszą pokonać 2-3 m po korycie wypełnionym kamieniami wielkosci brukselki czy kartofli. Mężczyźni i kobiety idący tamtędy w butach na płaskich obcasach, pokonają to koryto wypełnione kamlotami. Nie mam pojęcia, jak przechodzą panie na szpilkach. Dlaczego takie utrudnienia dla pieszych? I czemu to koryto ma służyć?

      • 2 1

      • Komfortowi kierowców, którym rowerzyści by przeszkadzali tam gdzie de facto ich miejsce - ma pasie rowerowym na jezdni

        • 0 0

    • (3)

      Ścieżka rowerowa powinna być li tylko i wyłącznie nową ścieżką, a nie wyciętym fragmentem jezdni z namalowanym rowerem. Polityka rowerowa w Gdyni to dramat, zagrożenie i dla rowerzystów, i dla kierujących samochodami. Nigdy w życiu nie bedę jeździć po pseudo rowerowych ścieżkach w Gdyni, jeszcze mi życie miłe. A tak w kwestii formalnej. Zachęta do jeżdżenia rowerem na zakupy na hali targowej? to gdzie ja ten rowerek mam zaparkować? Gdynia szczyci się tym, ile to " ścieżek rowerowych " buduje... chyba maluje? Dramat.

      • 6 4

      • a nowe drogi powinny być tylko na nieużytkach i w żadnym wypadku nie powinno się pod nie wycinać drzew

        • 6 0

      • Tak się nie da, przestrzeń nie jest z gumy

        Normalną bezpieczną praktyką jest budowa osobnych dróg rowerowych przy ulicach z większym ruchem i malowanie pasów rowerowych na tych z mniejszym.

        • 2 0

      • Ale jak ta "nowa ścieżka" zabierze chodnik pieszemu, bo fizycznie nie ma trzeciej opcji

        to już nie protestujesz? Hipokryta.

        • 0 0

    • (1)

      Kierowcy uprzywilejowaną grupą? Niby jak?

      • 3 3

      • A z każdego domu w Trójmieście wyjedziesz rowerem ? Np. na Niepodległości w Sopocie, gdzie jest zakaz jazdy rowerem ?

        Rowerzyści mają zdecydowanie więcej zakazów jazdy i zdecydowanie mniej odpowiedniej dla nich infry.

        • 3 2

    • hehe....

      i przy najbliższej okazji gong na ryj ;)

      • 1 2

    • Ooo odezwał się oficer rowerowy.. (2)

      Kolego ulica to nie miejsce na ścieżki rowerowe.Nie miej pretensji do kierowców którzy płaca grube podatki w paliwie na remonty dróg ale do UM ze nie buduje tras rowerowych kosztem chodników.

      • 1 6

      • A ty koleś wbij se do głowy, że podatki zawarte w paliwie bierze tylko GDDKiA na drogi krajowe, a nie na drogi w miastach.

        Na te drugie idzie kasa ze zwykłych podatków od wszystkich mieszkańców - zarówno od tych co posiadają samochody, jak i od tych co posiadają rowery, jak i od tych co nie mają tego i tego.

        Ponadto dlaczego mają być dla ruchu aut przewymiarowane drogi ? Co ty sobie wyobrażasz, że wszędzie w PL są potrzebne ulice o trzech pasach ruchu w jednym kierunku ?

        • 4 0

      • Ale dlaczego mam się dorzucać w moich podatkach na te wszystkie miejsca parkingowe dla roszczeniowych samochodziarzy? Na dodatkowe pasy ruchu (no daj jeszcze jeden pas to nie będzie korków, obiecuję!) zamiast zieleni miejskiej? Na naprawę całej tej infrastruktury, która jest koszmarnie nieefektywna w tym co ma robić - czyli przewozić ludzi.

        • 3 0

    • W zimie tez jeździsz rowerem? (2)

      Na zakupy na hale?

      • 3 3

      • tak.

        • 4 1

      • Takie pytanie mógł zadać tylko ktoś kto rower widział dawno temu i tylko na obrazku

        Nie kurde, w zimie koła stają się kwadratowe, a zadek przymarza do siodełka.

        • 2 2

    • Ciekaw jestem czy pan robi zakupy na hali jadąc rowerem ?

      • 2 1

    • (1)

      A co ze starszymi ,tez na rower ?

      • 1 3

      • Jeśli tylko jest w stanie utrzymać równowagę i nie ma demencji, to co za problem? Zwłaszcza jak kupi sobie elektryka?

        • 3 0

    • mam nadzieję że nie (1)

      nienawidzę rowerzystów i najchętniej to bym was po kolei wszystkich potrącił zawalidrogi, niestety nie można ale powyzywać z przyjemnością zawsze

      • 2 5

      • Nigdy nie jest za późno na rozmowę z terapeutą.

        • 2 1

    • rowerzyści są bezpodstawnie uprzywilejowani (1)

      korzystają z praw uczestników ruchu drogowego ale nietolerancyjnie nie muszą kupować obowiązkowego OC choć często powodują kolizje z pieszymi i autami oraz szkody. Do tego w miejscach gdzie piesi mają pierwszeństwo zachowują się tak że wymuszają pierwszeństwo. Nie mówiąc już o tym co wyprawiają na drogach... To już niemal teror rowerzystów... Równe prawa i obowiązki dla wszystkich!

      • 2 2

      • brak OC nie zwalnia z odpowiedzialności, po prostu szkodę pokrywasz sam. co do zachowania na drogach to pelna zgoda - policja powinna pilnować wszystkich uczestników ruchu drogowego

        • 3 0

    • Nie

      Nie każdy może jeździć rowerem fanatyku!! Nie pojmujesz tego??

      • 0 2

    • I jesteś też osoba która przechodzi pod Halą jak chce nie patrząc że od roku są tam światła i przejście ?

      • 1 0

    • Yjjhhg

      • 0 1

  • fachowcy. W urzedzie (1)

    Gdynia poprzez takie decyzje, daje kolejny dowód na ignorancję swoich urzędników. Coś na wzór i podobieństwo władz centralnych. No, ale czy to właściwa droga? Wyborcy! Obudźcie się wreszcie.

    • 21 3

    • Takie decyzje są zgodne z wynikami konsultowania planów zrównoważonej mobilności miejskiej z mieszkańcami

      Twój wpis jest przejawem tzw. samochodozy w wersji hard.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    powiedzcie mi jak to jest (117)

    że kogo jadącego samochodem nie zapytać to on akurat musi samochodem, nie ma zmiłuj. sam sobie piątkę dzieci do sześciu przedszkoli zwieć a każdy 20kg plecak, babcia na operację 3 razy w tygodniu na 15. piętro w szpitalu bez windy, zakupy codziennie jak dla plutonu wojska a to wszystko trzeba 50km za miasto zaiweść. a jak przychdzi co do czego to w niemal wszystkich samochodach po jednej osobie i jadą prosto do domu na transkontynentalnych trasach typu redłowo-dąborwa albo wreszcze-chylonia.

    • 190 502

    • (6)

      Hehe bo tu chodzi o wygodę. Nie wiem po co ściemniać i wymyślać powody. Ja nie korzystam z komunikacji zbiorowej bo wole auto, a rowerem jeżdżę bo lubię.

      • 92 4

      • chociaż jeden szczery

        • 41 3

      • Ja też lubię wygodę samochodu, zatem nie mam powodu narzekać, że miasto buduje drogi rowerowe. Bo ich budowa (4)

        to nie jednoczesny zakaz korzystania z auta.

        • 7 10

        • (2)

          W Gdyni jak widać jest.

          • 4 4

          • Jak dla kogoś droga o 2 pasach ruchu w jednym kierunku to jest zakaz korzystania z auta (1)

            to już bez specjalisty na to się nic nie poradzi.

            • 3 1

            • Ale przez Gdynię nie przejeżdza się jak przez wieś drogą krajową numer X. Aby korzystać z auta w Gdyni trzeba

              znaleźć miejsce do zaparkowania (i to nie kilometr dalej).

              • 2 2

        • Chyba warto

          Jeszcze raz przeczytać, tym razem ze zrozumieniem.

          • 1 1

    • (51)

      Wybieram auto, bo kazdego dnia zyskuje 2,5 godziny, a poruszam sie tylko na trasie Gdynia-Gdansk. To wszystko mowi o kondycji komunikacji.

      • 82 21

      • zyskujesz względem czego? (13)

        SKMką w godzinach szczytu jeżdżę zawsze krócej od samochodu

        • 29 51

        • (3)

          Zakładasz, ze każdy pracuje na trasie skm.

          • 43 4

          • I to jest właśnie problem do rozwiązania. (1)

            A nie budowa 11 i 12 pasa obwodnicy w Karczemkach...

            • 4 2

            • To niech go rozwiążą, a nie tylko mówić że da się rozwiązać

              • 0 1

          • on pracuje

            bo jest kolejorzem i wyznawca obecnego rzadla

            • 1 3

        • od kilku miesiecy SKM jeżdzi jak chce, dzisiaj rano i wczoraj też skm 7.22. wccale nie przyjechala a te w kier Wejherowa

          miały po 10 minut opóźnienia i 2 nie przyjechały wcale..

          • 26 4

        • (4)

          Tyle, ze samochodem jestes od domu do miejsca docelowego. SKMka to musisz jeszcze pojsc na stacje, a potem pojsc ze stacji do celu. Dolicz jeszcze czekanie na pociag i czeste spoznienia i moze sie okazac, ze nie ma duzej roznicy.
          Dam przyklad. Jechalem z Gdyni do Slupska pociagiem. Samochodem jedzie sie podobno ok 30 minut dluzej. Tylko gdy do jazdy pociagiem dodalem dojeie na stacje, czekanie na pociag, dojscie na autobus w Slupsku, czekanie na autobus i jazde autobusem, to samochodem nie byloby juz 30 minut dluzej, a raczej 30 minut krocej. Tyle, ze samochodu na razie nie mam, wiec nie mialem wyboru.

          • 27 7

          • (2)

            ojej chodzić trzeba, chcesz pod drzwi to zamów ubera

            • 7 15

            • Nie potrzebuję ubera bo mam auto, boże co tu do rozumienia

              • 0 1

            • Wypowiedź z typu " nie mam argumentów to napisze coś glupiego"

              • 1 0

          • To też zależy gdzie mieszkasz. Ja mam blisko do dworca ale jak mam jechać do Gdańska to i tak wybiorę samochód lub skuter. Jest taniej.

            • 1 2

        • zwykle masz trasę kombinowaną piechota+autobus+tramwaj+skm+piechota. W tym przypadku zwykle auto wychodzi szybciej no i wcale nie jest tak drogie.

          • 18 4

        • Pociągi PolRegio jeżdżą na trasie Gdynia Gł. - Gdańsk Gł. o 12 minut szybciej od SKM. Jadą ok. 20 minut. (1)

          • 3 0

          • Później z Gdyni głównej stój w korkach w zatłoczonym autobusie. Nie licząc że wyjdzie pewnie 2 razy drożej nizbsamochodem.

            • 0 1

      • (32)

        Ja samochodem z pogórza do kowal jadę 35min a próbowałem to samo z ran pociągami i autobusami i wyszło 130min razem z przesiadkami. Więc wybieram auto

        • 57 10

        • Ok, czyli z niekupowanych w normalnym kraju peryferii na niekupowane w normalnym kraju peryferie (4)

          Ok, w takich egzotycznych ciągach zawsze samochodem będzie szybciej. Ale przygotuj się, że dłużej niż dziś.

          • 18 23

          • Rozumiem towarzyszu.... (3)

            Wszyscy powinii mieszkać w dzielnicy 10 piętrowych bloków typu "leningrad" a do uspołecznionego zakładu pracy w sąsiednim kwartale dowiezie nas autobus.
            Zgoda na opuszczenie swojej dzielnicy, wymaga przepustki podpisanej przez sekretarza obwodowej komicji jedynej słusznej partii postępu i społecznej awangardy.
            Przydział na rower tylko dla wyróżniających się w pracy propagandowej towarzyszy. Reszta pieszo ew. na pace ciężarówki.
            Można do tego dodać kartki na żywność a cały teren ogrodzić concertiną.

            • 38 6

            • wypisz wymaluj (1)

              unia do tego dąży, żadnych samochodów spalinowych tylko elektryki, ale . ale nie dla kasty, lamborghini i inne drogie są wyjęte z tego prawa.

              • 7 7

              • Przypadkiem Lamborgini, Ferrari ani żaden inny producent supersamochodów się nie łapie na tą lukę.

                Powstała do karetek i wozów strażackich, ale jak widać naftowa propaganda przekręci wszystko :)

                • 4 2

            • Na gdyńskim dolnym tarasie to masz tyle tych bloczysk typu leningrad że ho ho

              Czy wy generalnie widzicie w życiu tylko skrajności: albo poza cywilizacją albo kołchoz? Bo jednak większość mieszkańców Trójmiasta się w te skrajności nie wpisuje, choć skrajność "spoza cywilizacji" jest najgłośniejsza na forach.

              • 1 0

        • fascynujace wyliczenia te 130 minut (16)

          Pogórze Chylonia rowerem 15 minut, pociąg regio do Oruni 30 minut, potem rower do Kowal 30 minut. To przy założeniach bardzo rekreacyjnego tempa wychodzi 75 minut a nie 130. O bezcennym wpływie takiej aktywności na zdrowie chyba nie trzeba przypominać.

          • 9 37

          • Nie każdy chce wpadać do pracy spocony jak szczur i nie każdy ma ochotę pokonywać takie dystanse rowerem o każdej porze roku (7)

            Przestań patrzeć na wszystko przez pryzmat swoich dwóch kółek. Chcesz, to sobie na nich jeźdź, ale zostaw w spokoju tych którzy nie chcą.

            • 59 10

            • (6)

              luzik, a ty zostawisz w spokoju tych co nie chcą tylu samochodów w centrum i jesteśmy kwita, można myśleć o weekendzie

              • 13 36

              • i na łikend z rodzina pojedziesz rowerem, już to widzę. (1)

                • 27 5

              • Są tacy co jeżdżą.

                • 4 2

              • No i widać że siodełko za bardzo mózg ci uciska, bo kompletny brak logiki widać w twoim poście. (3)

                Przekaz był prosty: jeźdź sobie na rowerze i daj spokojnie jeździć tym, którzy wybierają inny środek transportu. Czyli nie zwalczaj innych, a sam nie będziesz zwalczany ;)

                • 12 5

              • "Jedź spokojnie" wymaga najpierw drogi po której da się jechać. (2)

                A przy każdej próbie budowy takiej słychać kwik jak tu w komentarzach...

                • 5 3

              • Kwik będzie zawsze

                co się przejmujesz.

                • 0 2

              • Kwik nie jest, że budują drogę, a że zabierają drogę samochodom. Niech sobie budują drogi rowerowe, OBOK. A nie farbą na jezdni. Raczej nikt nie narzeka na drogi rowerowe np z Redłowa do centrum - tylko tam są one dobrze zrobione.

                • 0 1

          • tak tak i każdy środek transportu czeka na ciebie jak taksówka co za bajki

            • 15 6

          • (3)

            do Kowal z SKM jedziesz pod górkę. Młody człowiek może i ogarnie ale ludzie w śrenim wieku?
            No i co zrobisz misiu sympatycnzy przy -20 w zimie?

            • 19 5

            • (1)

              przy -20 wsiądzie w samochód i korek będzie nieco większy. nie wiem co chciałeś udowodnić...

              • 3 2

              • Ja mam 47 lat, jeżdżę rowerem cały rok niezależnie od pogody bo po pierwsze czas dojazdu jest podobny jak samochodem/komunikacją a po drugie dla zdrowotności. I codziennie się wspinam pod Kwiatkowskiego. Więc gadanie, że w średnim wieku i przy mrozie nie da rady to bzdura. I jednocześnie nie neguję tego, że ktoś korzysta z samochodu. Jego wybór. Tylko jeżeli wybierasz auto to automatycznie tracisz prawo do narzekania na korki. Poza tym - pozdro!!

                • 6 4

            • A kiedy to było za dnia -20 C ? I co w średnim wieku ? Problem ?

              • 4 0

          • (2)

            Wy, rowerzyści jesteście oderwani od rzeczywistości. Nie widzicie niczego z cudzej perspektywy. Bo jesteście zdrowi i sprawni. I myślicie że każdy tak może. Nie życzę, aby zycie wam pokazało, że przyjdzie czas, gdy jazda rowerem będzie niemożliwa. ale może wtedy zrozumiecie inny punkt widzenia.

            • 19 6

            • Co wy rowerzyści koleś ? Masz Jakiś problem dostrzec grupę ludzi jeżdżących tym i tym ?

              Mam 58 lat i kondycję na kilka latem wycieczek rowerowych po 250 km w jeden dzień. I przede wszystkich nie mam z powodu jazdy na rowerze problemów ze zdrowiem, również tych co już wielu moim rówieśnikom dokuczają za kierownicą.

              • 4 8

            • jak na razie to osoby przyspawane mentalnie do foteli samochodu

              mają trudności z uznaniem, że niewielkie ustępstwa - zwężenie jezdni na rzecz radykalnej poprawy bezpieczeństwa ruchu rowerów spowodują, że oni sami będą mogli łatwiej poruszać się po mieście gdy chociaż część "kierowców" przesiądzie się z samochodów na rowery i będzie zajmować dzięki temu mniej miejsca na jezdni i na parkingach. Po prostu antyrowerowymi wpisami strzelają sobie w kolano.

              • 4 1

        • (9)

          Ok, ty masz taką trasę, ale 90% jeździ 1-2 km. Jak oni się przesiądą na coś innego niż samochód, to i tobie będzie łatwiej.

          • 14 6

          • (1)

            Dokładnie. Ktoś kto jest zmuszony jeździć samochodem powinien z transparentami domagać się buspasów, transportu szynowego, dodatkowych kursów zbiorkomu itd. Każdy autobus to w godzinach szczytu kilkadziesiąt samochodów mniej. Samochodoza jako ciężka choroba przesłania pacjentom logiczne myślenie i nie rozumieją, że to wszystko też ułatwia im życie w ogólnym rozrachunku.

            • 17 18

            • Nic lepszego niż powyższy komentarz dzisiaj nie przeczytacie. I tak jak uwielbiam czytać jak się uzależnieni od samochodu opluwają z wściekłości tak daję sobie spokój. Widać nie wszystko jest uleczalne :-)

              • 7 14

          • 1-2 km to ja najczęściej piechotą przechodzę. (1)

            • 6 1

            • a kogo to obchodzi?

              generalnie chodzi o to, by zauważyć, że uwalnianie kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów poprawia komfort i bezpieczeństwo ruchu zarówno pieszych jak i rowerzystów. Straszni mieszczanie wszystko zaś widzą oddzielnie.

              • 2 0

          • Ok, ty masz taką trasę, ale 90% jeździ 1-2 km (4)

            rozmawiałeś z 90 % , bravo

            • 4 1

            • (3)

              Słyszałeś o czymś takim jak statystyka? I o przeciętnej długości podróży w mieście?

              • 2 1

              • W/G statystyki, to ja i mój pies mamy po trzy nogi. (1)

                Lub podobnie ja i moja papuga mamy po trzy kończyny.

                • 0 3

              • Tylko jeśli próbę badawczą robi niekompetentny statystyk

                • 2 0

              • wg statystyk 50% podróży w mieście odbywa się na odległość mniejszą niż 5 km

                na taką odległość rower bywa z reguły szybszy niż samochód

                • 1 0

      • Pociągi PolRegio tę trasę pokonują w 20 minut. Nawet w nocy in swoim samochodem nie dorównasz czasowo. (3)

        • 3 2

        • Ale do przystanku trzeba się jakoś dostać. To zajmuje drugie tyle i dodaj dojazd do miejsca docelowego następne minuty, to jest (2)

          I żeby było jaśniej, po takiej jeżdzie jesteś spocony i śmierdzący.

          • 1 3

          • Jak się ma BMI>40, pewnie i tak

            w Teksasie mają takie skuterki do poruszania się wewnątrz barbecue jointów dla chorobliwie otyłych, pozostaje polecić.

            • 2 0

          • spocić się po przejechaniu 20 minut rowerem (często z górki?)

            jednak wyraźnie powinieneś dać się zbadać

            • 2 1

    • Szczurek nie ma 6 dzieci, chorej babci i lodówki do wniesienia a codziennie jeździ luksusową limuzyną z kierowcą (11)

      kiedy wskoczy na rowerek albo do autobusu?

      • 42 5

      • to kucyk jest taki pro rowerowy a nigdy go nie widziałem na rowerze (10)

        • 31 5

        • Za sytuację w mieście odpowiada Szczurek (2)

          Ja już na niego nie zagłosuję

          • 22 3

          • A ja przeciwnie.

            • 2 7

          • Na trojmiasto peel tego nie sprawdzisz

            Ale w jednym poważniejszym medium zmapowali IP wszystkich grożących, że na kogoś tam nie zagłosują. Wyszło, że 92% z nich i tak by nie mogło, bo mieszkało poza danym powiatem ;)

            • 0 1

        • Dojeżdża regularnie rowerem, taaa...

          W urzędzie widziany był na jednośladzie dwa razy: raz na hulajnodze i raz na rowerze... jak pozował do zdjęć i udzielał wywiadu. Może jeszcze kiedyś był rowerem, ale regularnie jeździ... samochodem. Zapytajcie urzędników. Oni dobrze to wiedzą.
          Jest taki termin na to: hipokryzja.

          • 30 4

        • rowerzyści nie stoją w korkach (4)

          dlatego trudniej ich zauważyć. Ja wielokrotnie widywałem wiceprezydentów Gdańska i prezydenta Sopotu na rowerze. W Gdyni bywam rzadko: pamiętam wypowiedź jednego z byłych wiceprezydentów tego miasta. Gdy wprowadzono opłaty za parkowanie w centrum Gdyni, to stwierdziłem, że 850 metrów, które mam do pokonania z domu do Urzędu Miasta mogę pokonywać pieszo, a nie samochodem. Dzięki tak dojrzałej refleksji poprawiło mu się zdrowie ale zyskali także inni mieszkańcy Gdyni: zwolniło się miejsce do parkowania przy Urzędzie Miasta.

          • 6 22

          • Jak ja bym chciała mieć 850m do pracy... (3)

            • 24 3

            • Jakimi kryteriami kierowałaś się kupując nieruchomość, w której mieszkasz? (2)

              • 7 18

              • (1)

                A czemu zakładasz, ze człowiek całe życie ma pracować w jednym miejscu?

                • 8 4

              • PRL się skończył. Pracy z urzędu się nie dostaje.

                Można wybierając nowy zakład pracy kierować się też dojazdem, a nie tylko 0.50zł więcej za godzinę i owocowymi czwartkami...

                • 4 2

        • On jest propieniężny

          • 1 2

    • (8)

      Zawieź sobie człowieku z pogórza na centrum Gdyni dziecko. Potem podjedź na halę rowerem zrób zakupy i pojedź rowerem na Pogórze. I. Może jeszcze karnister benzyny po drodze zatankuj i weź do domu.
      Nie którzy nie mają możliwości innej niż autem gdzieś dojechać bo mają takie słabe połączenia albo ich brak tak jak z Gdyni do Kowal. Więc rowerzysta to najlepiej jeszcze ogrzewane miejsca parkingowe zrobić. Zenada

      • 30 18

      • ten wywód to zwykła wymówka, by krytykować niewielką zmianę sposobu zagospodarowywania przestrzeni miejskiej

        a nie argument na uznanie omawianej zmiany organizacji ruchu za niewłaściwą.

        • 15 24

      • Niech robią zakupy w Kowalach

        • 5 3

      • Do Centrum :) Masz możliwość dojechać samochodem na parking i z tego miejsca piechotką myk myk albo komunikacją. Kto i gdzie napisał że kupując samochód dostaniesz miejsce parkingowe tam gdzie ci się podoba?

        • 3 2

      • Wymówki, wymówki... (4)

        Zwykła wymówka. W Danii, Szwecji, Finlandii, Niemczech czy Holandii pełno ludzi jeździ z dzieciakami na rowerze. U nas brajanek musi być zawieziony autem bo 1 kilometra nie przejdzie. Jestem za całkowitym zakazem ruchu w centrach (z wyjątkiem dla mieszkańców) miast, u nas niestety mentalność większości jest dość uwsteczniona do tego co na zachodzie społeczeństwo osiągnęło już lata temu.

        • 4 7

        • I całkowity zakaz wożenia rowerów w środkach komunikacji masowej. Wyjątkiem tylko rowerki dziecięce. (1)

          • 4 5

          • nie pisz bzdur

            możliwość przewozu roweru wagonami kolejki miejskiej to w Skandynawii standard. Wystarczy zobaczyć olbrzymie sylwetki rowerów namalowane na ścianach wagonów metra w Kopenhadze.

            • 1 0

        • Przeprowadź sie! (1)

          • 4 2

          • To nie on lamentuje pod artykułem, więc możesz skorzystać ze swojej rady

            • 1 0

    • (8)

      Robię / robiłam zakupy raz w tygodniu, z racji pracy , opieki nad niepełnosprawnym rodzicem. Więc są to spore ilości ziemniaków , chleba, który zamrażam itp. Teraz przeniosę się na Obłuże, do Makro . Czy będę jedyna ? Wątpię . Nie wróżę długiego istnienia hali.

      • 26 8

      • (1)

        I nie możesz zaparkować kawałek dalej od hali, a zakupy wrzucić do wózeczka, jak w każdym cywilizowanym kraju?

        • 10 25

        • W zadnym cywilizowanym kraju nienwidzialam tych emeryckich wozeczkow na zakupy o wyjatkowo wschodnich looku.

          • 13 2

      • Ja akurat mieszkam na Świętojańskiej i zakupy robię na Hali idąc tam pieszo. (2)

        Ale też mnie wnerwia zdrowo ustawianie wszystkiego pod dwukołowe święte krowy. Ostatnio znów widziałem takiego na Portowej, którego światła nie obowiązywały. Policja się wreszcie powinna za nich wziąć.

        • 21 11

        • (1)

          a tu akurat pełna zgoda. sam jeżdżę rowerem i czuję się jak frajer schodząc z roweru na przejściu dla pieszych albo grzecznie czekając na zielone światło (o bluzgach rowerzystów za mną jak się zatrzymuję przy przejściu dla pieszych przez ścieżkę nie wspomnę). zgodna że policja powinna się tym zająć natomiasto to zjawisko nie jest związane z tylko jednym typem pojazdu (pozwolę sobie dodać)

          • 18 4

          • Rowerem jeszcze pół biedy.

            Spróbuj jechać samochodem przepisowo. Zaraz banda Januszy Cię nauczy że tak nie wolno :)

            • 5 1

      • przecież i tak dotychczas znalezienie miejsca do parkowania przy hali nie było łatwe (2)

        zwykle wszystkie miejsca do parkowania samochodów były tam zajęte. więc traktuję Twój wpis za nieprzekonujący.

        • 5 2

        • (1)

          Bo tam parkują pracownicy i to oni największy raban podnoszą. Oni oraz te mamusie które muszą zaparkować pod przedszkolem najlepiej w drzwiach bo od chodzenia bolą ją nogi :)

          • 3 7

          • Mieszkańcy centrum też parkują

            W abonamencie na parkowanie jest określone, jakiego terenu dotyczy. Na co dzień używamy komunikacji miejskiej lub chodzimy po mieście, lecz samochody też niektórym są potrzebne. Skoro jest abonament, powinna być możliwość zaparkowania. Coraz bardziej wygląda to jak sprzedaż biletów bez "miejscówki" w pociągach. Oczywiście, są miejsca płatne przy i pod Batorym (choć na tym drugim samochodu na LPG czy elektryka nie można zostawić).

            • 0 2

    • Kto niby ściemnia? (1)

      Jeżdżę moim autem bo po pierwsze lubię, po drugie jest to wygodne.
      Bardzo też lubię buspasy, bo nimi jeżdżę :)
      Legalnie
      Po to kupiłem Tesle

      • 3 8

      • Odwagę cywilną, aby to powiedzieć ma mało kto

        Tak zawsze wożą schorowane babcie i lodówki. A cały dowcip polega na tym, że tego projektu by nawet nie było, gdyby ktokolwiek raczył tam przestrzegać tego ograniczenia do 30. De facto kierowcy sami sobie problem ufundowali.

        • 8 4

    • powiedzcie mi jak to jest (1)

      masz 100 % racji, tylko jak by mogli to by wjechali do marketu i kupowali z samochodu, wczoraj widziałem jak facet na Zaspie podjechał samochodem pod inpost i z samochody odbierał paczkę nie wysiadając. to jest mistrzostwo i max indolencja.

      • 6 7

      • Zawsze warto zrobić zdjecie i wysłąć na stopagresjidrogowej. Taka wygoda obecnie kosztuje 1500 zł. Trudno że nie będzie miał na lekarstwa,bo zawsze jak dostają mandaty to skomlą jak bite psy zamist z godnością przyjśc mandat za celowe łąmanie przepisów. Mógł myśleć zanim to zrobił, bo chyba wie co robi a PoRD powienien znać.

        • 6 6

    • (5)

      Rozwieź rano choć dwójkę dzieci do przedszkola i szkoły oraz przetransportuj się do pracy komunikacją zbiorową i powtórz to po południu, to ręczę, że po miesiącu będziesz miał dosyć.

      • 13 4

      • Zapisz dzieci do najbliższej szkoły. (3)

        Mogą tam same chodzić. Tak normalnie na nogach chodzić.

        • 5 4

        • Ale lubią wozić dzieci na drugi koniec miasta do szkoły . (2)

          Z Oksywia wożą do Orłowa do szkoły, Karwiny - przedszkole i Grabówek praca. A przecież szkoła i przedszkole jest w miejscu zamieszkania. Inni wiozą z Orłowa do Obłuża i Witomina, a do pracy w Redłowie. Jest na to wytłumaczenie, że głupota ludzka nie zna granic. Sami sobie stwarzają problemy, a żale o to mają do innych.

          • 2 3

          • I kolejny ignorat upraszczajacy swiat pod siebie (1)

            To ja Ci odpowiem.
            Mieszkam w pln dzielnicy. Dziecko do żłobka zaprowadzam na plac kaszubski ( tylko do tego się dostało). Prace mam w nietypowych godzinach. Spróbuj sobie dojechać rowerkiem z małym dzieckiem do żłobka a później do pracy na Chwaszczyno. Nawet konunikacja to trwa zamiast 40 minut - 2 godziny. A życie to nie tylko praca, dojazdy i jazda na rowerkach. Jak ktoś ma rodzinę i chce z nią spedzać czas to to rozumie. Reszta nie koniecznie.

            • 3 3

            • ale ktoś ci każe rowerem? bo właśnie wykazałeś że droga rowerowa w dzielnicy X nie zadowala mieszkańca dzielnicy Y pracującego w dzielnicy Z. no fajnie tylko co z tego?

              • 3 3

      • Oho, Brajanki muszą być wożone do szkoły?

        • 3 1

    • Nic z tego!!! (2)

      jadę samochodem, bo lubię, uważam że jet to lepsze i wygodne dla mnie. I nikt nie będzie mnie zmuszał do przesiadania się na rower.Nawet tych kilku oczadziałych którzy permanentnie utrudniają życie mieszkańcom

      • 17 6

      • Samochód + rower

        Mam takie same odczucia pomimo tego, że śmigam tygodniowo po 100km rowerem, ale w celach rekreacyjnych i za miastem.

        • 3 2

      • Nikt ci nie broni jeździć samochodem.

        Przyzwyczajaj się jednak, że będzie to coraz droższe i utrudnień dla aut będzie coraz więcej.

        • 4 2

    • Na rowerach tez jezdza tylko po jednej osobie... ... (1)

      Kompletnie bez sensu. Powinni tego zabronic. Tylko tandemy

      • 12 3

      • Albo rowery z przyczepą,

        taką na 10 osób :-)

        • 3 3

    • (2)

      Słowo klucz to CZAS.

      • 2 2

      • do czasu jazdy samochodem dolicz czas poświęcony na pracę, aby na niego zarobić

        a także na podatki, by stworzyć mu odpowiednią infrastrukturę. Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów jest duużo tańsza niż infrastruktura dla samochodów (jezdnie, parkingi etc.)

        • 2 1

      • Patrząc na te kolumnady samochodów w Sopocie wyprzedzanych przez kilka SKM-ek z rzędu

        to jednak słowo-klucz to wymówka

        • 3 0

    • Aha

      No chyba nie bardzo.
      Widać słaby z ciebie obserwator.

      • 1 0

    • Nie musi, tylko tak wygodniej. Nie da się zaparkować przy hali? Zrobię zakupy w Rivierze. Zaglądanie komuś do gara i kieszeni to ulubiona dyscyplina arogantów i ignorantów.
      chętnie korzystąłbym z komunikacji miejskiej, gdyby nie to że kosztuje więcej niż podróż autem i taka podróż zajmuje więcej czasu.

      • 3 1

    • bo to jest choroba cywilizacyjna (3)

      samochodoza, niestety kończy się ona śmiercią

      • 4 3

      • Roweroza niestety również konczy się tym samym....

        • 5 4

      • A czym kończy się wywyższanie transporty rowerowego? (1)

        Wiecznym życiem ?

        • 1 4

        • dłuższym życiem w dobrym zdrowiu

          • 2 2

    • Totalny absurd w tym miejscu zrobić ścieżkę rowerową tam są parkingi przeznaczone dla hali targowej i ludzi którzy robią zakupy .Widać ze ktoś nie ma wyobraźni i chyba złośliwość ludzką -apeluję dajcie normalnie pracować osoba na hali !

      • 1 3

    • W pracy nachodzę się tyle (1)

      Co niejeden rowerzysta zrobi z domu do biura i z biura do domu, jak chcesz jeździć to jedź a nie uszczęśliwiaj innych na siłę.

      • 1 3

      • I po to mu tą drogę wybudowali

        By nie tylko chciał, ale i mógł. Ty dalej możesz, masz 2x tyle pasów do dyspozycji co on.

        • 2 1

    • Co za bełkot

      • 2 1

  • Takich macie radnych jak ten Furkał.

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum