Gdynia dołoży się do roweru elektrycznego. Wsparcie do 50 proc. wartości
Gdynia dopłaci do zakupu rowerów elektrycznych nabytych przez mieszkańców. Zwrot dotyczy 50 proc. wartości zakupionego roweru. Dotacja nie będzie mogła być wyższa niż 2,5 tys zł.
Jest to praktykowane w wielu innych państwach i regionach UE. A także w konkretnych miastach m.in. w Barcelonie, Lizbonie czy Oslo.
Gdynia jest pierwszym polskim miastem, które zdecydowało się dofinansowywać zakup rowerów elektrycznych dla mieszkańców.
50 proc. zwrotu kosztów
- Dotacja jako forma zachęty do zmiany, choćby częściowo, nawyków transportowych jest jednym z elementów realizacji Europejskiego Zielonego Ładu oraz innych dokumentów strategicznych, mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu, a także poprawę jakości życia, w tym zdrowia Europejczyków - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wypożyczalnie rowerów
Stosowna uchwała pojawi się na kwietniowej sesji rady miasta. Praktycznie pewne jest, że zostanie przyjęta.
Zgodnie z zapisami ww. uchwały osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które złożą wniosek i dokonają zakupu roweru elektrycznego będą mogły otrzymać zwrot części kosztów tej inwestycji - 50 proc. wartości zakupionego roweru.
Będzie mogło być to nie więcej niż 2,5 tys. zł.
Nabór wniosków od połowy maja
Uchwała w tej sprawie wejdzie w życie w połowie maja, wtedy też wystartuje nabór wniosków. Będzie można je składać do 15 października.
Urzędnicy mają trzy tygodnie na rozpatrzenie danego wniosku. Bedzie obowiązywać zasada: "Kto pierwszy ten lepszy".
Sklepy i serwisy rowerowe
Władze Gdyni wyjaśniają, że inicjatywa jest sensowna, bo różnice wysokości różnych dzielnic Gdyni powodują, że nie wszyscy chcą jeździć po mieście zwykłym rowerem.
- Dzięki rowerom elektrycznym podjazd pod wzniesienia, których w Gdyni niemało, np. ul. Wielkopolska, ul. Kielecka czy ul. E. Kwiatkowskiego nie jest już barierą nie do pokonania ze względu na różnicę wysokości - komentują urzędnicy.
Co z rowerem MEVO?
W lutym Obszar Metropolitalny podpisał umowę z City Bike Global 0.0, wykonawcą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem dostaw jednoślady na ulicach Trójmiasta mają pojawić się wiosną przyszłego roku.
MEVO: wszystkie informacje o rowerze metropolitalnym
Za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo zapłacimy 30 zł za miesiąc lub 259 zł rocznie. System Operatorem systemu będzie hiszpańska spółka City Bike Global.
Zlot rowerów towarowych. Film z 2019 roku
Miejsca
Opinie (360) ponad 10 zablokowanych
-
2022-04-25 18:52
Ekologia (1)
Skoro chcemy dbać o ekotransport to chyba lepiej dofinansować rower analogowy. Rower elektryczny treba naładować prądem (głównie z węgla) i zutylizować zużyte baterię. Gdzie tu sens i logika
- 8 0
-
2022-04-25 23:05
jak to gdzie koels sprzedaje takie elektryki i chce zarobic wiecej a na dodatek kosztem mieszkanców
- 1 0
-
2022-04-25 19:01
E rower
Świetny pomysł. Czy będzie zrealizowany ?
- 2 5
-
2022-04-25 19:08
Brawo Gdynia! (1)
Wyprowadzam się do Gdyni, to miasto myśli o starszych mieszkańcach.
- 1 5
-
2022-04-25 19:16
Wyprowadź się, najlepiej od razu, Julka.
- 2 0
-
2022-04-25 19:10
Miasto dołoży się, czy podatnicy mieszkający w tym mieście. Hipokryzja na każdym poziomie.
- 7 1
-
2022-04-25 19:34
Bezczelna próba wymuszenia
Publicznych pieniędzy
Gdynia ma za dużo w budżecie skoro wydaje pieniądze w ten sposób- 6 0
-
2022-04-25 19:58
A na zwykły nie ma?
Czyli muszę być leniwą kluchą, żeby dostać i się dalej utwierdzać w przekonaniu, że niby coś pożytecznego robię dla swojego zdrowia? :-D ktoś powie, że starsi i schorowani tym jeżdżą.. Jasne jak najbardziej dla nich się należy, ale wtedy limit wiekowy lub orzeczenie lekarskie.
- 1 0
-
2022-04-25 20:09
Rower
Połączenie promocji lenistwa z okradaniem podatników.
- 5 2
-
2022-04-25 21:06
Mam hulajnogę
Rowery elektryczne miałem dwa jeden jechał 40. Drugi emerycki 25. Super sprawa jak się ma gdzie trzymać. Z piwnicy ukradną mieszkaniu brak miejsca.
- 1 0
-
2022-04-25 21:07
Kiedy wybory?
- 4 0
-
2022-04-25 21:32
Wszystko mi jedno
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.