Gdynia tworzy strategię rowerową
Cel: zwiększenie ruchu rowerowego w mieście do 2040 r. Co 3-5 lat plan działań ma być aktualizowany, a punktem wyjścia będzie diagnoza stanu obecnego.
Strategia Rowerowa Gdyni
Dokument ma się skupić na trzech najważniejszych obszarach:
- inwestycje w infrastrukturę,
- usługi,
- działania promocyjne.
- Dążymy do tego, aby mieszkańcy częściej wybierali rower w codziennych podróżach, ponieważ to właśnie rower stanowi najtańszą, najmniej emisyjną i najlepszą z punktu widzenia zdrowia formę transportu na średnich dystansach. Od lat realizujemy liczne działania w zakresie rozwoju tras rowerowych, kampanii promocyjno-edukacyjnych i usług typu wypożyczalnia rowerów cargo czy dofinansowanie rowerów elektrycznych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ruch rowerowy w Gdyni - audyty w dzielnicach
Podczas prac nad dokumentem zostaną także przeprowadzone audyty dzielnic i analizy dostępności do przystanków. Wcześniej sprawdzono okolice szkół i największych przedsiębiorstw. Obecnie trwa analiza wyników i opracowywany jest raport z badań.
- Analizowane są również dane wtórne, dotyczące transportu rowerowego w Gdyni. Chcemy lepiej zrozumieć lokalną społeczność, identyfikując kluczowe problemy i określając potrzeby mieszkańców związane z ruchem rowerowym. W tym celu niezbędne jest zaangażowanie odpowiednich grup interesariuszy, w tym przede wszystkim mieszkańców, którzy stanowią bezpośrednich odbiorców dokumentu i to ich potrzeby są dla nas najważniejsze - podkreśla Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Rowerzyści w Gdyni - będą konsultacje z mieszkańcami
W niedalekiej przyszłości planowane są też konsultacje z mieszkańcami. Swoje uwagi można jednak wysyłać już teraz na adres: mobilnosc@gdynia.pl.
Strategia ma być gotowa do ostatecznej konsultacji w IV kwartale roku.
Miejsca
Opinie (346) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-28 16:15
Dokumenty, wizualizacje, makiety (1)
To urzędnicy potrafią świetnie
- 18 1
-
2023-02-28 16:15
jeszcze wizje i plany
- 6 1
-
2023-02-28 17:58
Czyli będzie jak zwykle
Już za pół roku stworzymy na bazie bardzo ważnych analiz zestaw nowych bardzo ważnych planów, który będzie podstawą do stworzenia przyszłej bardzo ważnej strategii. Na samym końcu musimy tylko wygospodarować na to wszystko trochę miejsca na dnie szuflady.
- 13 0
-
2023-02-28 17:59
Te ich utopijne fantasmagorie się nie spełnią, bo to położyłoby całą cywilizację.
- 13 1
-
2023-02-28 18:19
Strategię rowerową trzeba zacząć od poprawy oznakowania pionowego (1)
Strategię rowerową powinniśmy zacząć od dopilnowania, żeby przy każdej ulicy z ciągiem pieszo rowerowym lub drogą rowerową stał znak zakazu jazdy rowerem, a przy każdym przejściu przez cpr lub ddr znak pionowy przejście dla pieszych.
- 0 7
-
2023-03-01 10:11
a na kazdym chodniku zakaz postoju?
a nie, tu nie przesadzajmy,m wszyscy sie na chodniku zmiescimy, na pewno moje kombi
- 5 0
-
2023-02-28 18:23
Ciekawe czy wszyscy urzędnicy już przesiedli się na rowery? Czy tylko my mamy to zrobić?
- 22 1
-
2023-02-28 19:04
Wielkie slowo "strategia", wielka kasa do przewalenia - a efekt jak na zdjeciu.
Moze zacznijcie oddzielac sciezki rowerowe fizycznie od jezdni i chodnikow - dla bezpieczenstwa rowerzystow i pieszych.
Miliony na opracowania, a potem 2,50 PLN na malowanki na jezdniach.- 16 1
-
2023-02-28 19:04
A kiedy będzie o antysamochodowej strategii miasta (1)
- 13 3
-
2023-03-01 21:28
kierowcy sami stanowią najbardziej antysamochodową grupę mieszkańców
to oni są źródłem największych utrudnień w poruszaniu się samochodami po mieście.
- 1 2
-
2023-02-28 19:19
Nagroda dla gdyńskich urzędników
Za te pomysłowe ścieżki rowerowe.Majstersztyk!
- 8 5
-
2023-02-28 19:24
Rower (1)
W ramach inwestycji prorowerowej zapewne wszystkie wzgórza będą zniwelowane, żeby było jak w Holandii
- 24 4
-
2023-03-01 21:28
W miastach Szwajcarii (znanych ze swego płaskiego ukształtowania terenu)
skala ruchu rowerowego jest dużo wyższa niż w Gdyni
- 0 0
-
2023-02-28 19:46
(1)
Ten artykuł czyta się jak tekst sponsorowany przez UM Gdyni.
- 35 2
-
2023-02-28 20:55
Bo tak jest :D
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.