• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia wyda 163 mln zł na rowerzystów

Michał Sielski
16 stycznia 2024, godz. 08:20 
Opinie (199)
Droga rowerowa zbudowana zostanie m.in. na ul. Hutniczej. Droga rowerowa zbudowana zostanie m.in. na ul. Hutniczej.

Strategia Rowerowa dla miasta Gdyni do roku 2030 jest już gotowa. Jeśli 23 stycznia tego roku przegłosują ją radni miasta, w ciągu najbliższych lat rowerzyści mogą liczyć na inwestycję ponad 163 mln zł, głównie w infrastrukturę.



Co najbardziej przeszkadza ci w regularnej jeździe rowerem?

Przypomnijmy: konsultacje i prace nad tym dokumentem trwały od 22 listopada do 5 grudnia poprzedniego roku. Po ich zakończeniu został stworzony dokument, który po przegłosowaniu przez Radę Miasta 23 stycznia br. ma zacząć obowiązywać. Jego wdrożenie planowane jest niemal od razu, bo część projektów już czeka na wykonanie.

- Dokument wskazuje nie tylko cele i kierunki rozwoju, ale także szczegółowy plan działań dla rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście na najbliższych 7 lat, w zakresie zadań: infrastrukturalnych, informacyjno-promocyjnych, usługowych i tych związanych z efektywnym transportem towarów rowerami cargo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dzięki takiemu podejściu zapewnimy synergię w naszych działaniach w ramach równoważenia transportu w naszym mieście - dodaje.


Plan inwestycji rowerowych do 2030 r. w Gdyni



W sumie na wszystkie działania przeznaczono ponad 163 mln zł. W większości to inwestycje w infrastrukturę, które mają zapewnić spójność i ciągłość podstawowych połączeń rowerowych w mieście, co jest obecnie największą bolączką "sieci" dróg rowerowych w Gdyni.

Strategia rowerowa Gdyni do roku 2030 (pdf)

Te inwestycje są kluczowe według Strategii Rowerowej w Gdyni. Te inwestycje są kluczowe według Strategii Rowerowej w Gdyni.
Najważniejsze inwestycje rowerowe w Gdyni:

  1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od al. Zwycięstwa do ul. Łowickiej.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt oszacowany: 5 mln zł.
  2. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka, od istniejącej Staniewicza do projektowanej przy Lidlu w kierunku Obłuża
    Realizacja: lata 2025-2026.
    Koszt: 500 tys. zł.
  3. Budowa drogi rowerowej i chodnika na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji paliw Shell przez węzeł Ofiar Grudnia - plac Konstytucji oraz podjazdy do kładki łączącej ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Morską.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt: na razie nieznany.
  4. Budowa buspasa i drogi rowerowej w ul. Hutniczej od estakady Kwiatkowskiego do granicy z Rumią wraz z łącznikiem pieszo jezdnym ul. Hutniczej z ul. Chylońską wzdłuż Strugi Cisowskiej.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt: 10,5 mln zł.


Miejsca

Opinie (199) 9 zablokowanych

  • Drogi rowerowe

    Już lepiej niech nie robią tych dróg, po później każą po nich jeździć, a te nie specjalnie się do tego nadają...

    • 26 1

  • Dobrze

    Za mało i za późno, ale zawsze coś.

    • 4 24

  • Wydaje się trochę drogo jak na inwestycje farbą po już istniejących ulicach...

    Miś wiecznie żywy..

    • 38 1

  • Rowerzysta cało roczny (1)

    Za PiS drogi rowerowe i chodniki były odśnieżane teraz Twuskowi się nie chce, dziadostwo

    • 10 24

    • Masz rację,widziałem jak taki Kaczyński odśnieżał!

      • 6 0

  • A drogi dziurawe dalej (7)

    Zlikwidujcie ruch drogowy to będziecie mieli inwestycje w rowery za darmo. Będą po ulicach jeździć.

    Nikt nie myśli, żeby rozszerzyć Morska do 3 pasów (tam gdzie to tylko możliwe) najlepiej od centrum do estakady. To jest najbardziej tragiczny odcinek niestety.

    Się w końcu wziąć za obwodnicę Witomina, bo to też jest kluczowa inwestycja.

    • 69 13

    • (3)

      Jeszcze jeden pas daj, nie będzie korków, obiecuję, jeszcze jeden pas to załatwi. Dej jeszcze jeden pas.

      • 16 8

      • (2)

        cos w tym jest. na chwile faktycznie bedzie luz, zanim luz sie skonczy bo potok fur sie
        przekieruje i sie to znow zakorkuje. no ale moze to bedzie wiekszy korek, wiekszy potok

        nie jestem przeciw drogozie, mimo ze % Ziemi pokrytej asfalcikiem dla ukochanych auteczek
        dawno przekroczyl % Ziemi na parki i ogrody, bo to wymogi religii panujacej (cult cargo)

        tez bym chcial wielopoziomowej Spacerowej i Obwodnicy (zeby nie iść w szerokość)
        ale dodatkowo chce pól metra gładkiego niedziurawego asfaltu bez stojącego na nim
        samochodu, śmietnika, psa i jego smyczy, zagadanej w telefonie Dziuni i zwałowanego śniegu

        pół metra! czy to aż tak kurna dużo?

        Pit w drugiej grupie podatkowej

        • 5 2

        • Wyrzuć mieszczucha (1)

          szosa i jedziesz obok po prawej(ulicą), albo gravel i obok po lewej (czyli trawnikiem). Olać ddr

          • 1 2

          • Nie mogę się doczekać żeby jechać razem z samochodami i tirami razem z 12 letnim dzieckiem. Albo jak będę miał 70 lat, może przynajmniej szybka śmierć wkręcony w podwoziu tira.

            • 1 1

    • Morska do 3 pasów? :) Na buspasy nei było miejsca a Ty chcesz w transport indywidualny inwestować? Poza tym to byłby klasyczny przykład - więcej pasów więcej samochodów korki takie same

      • 6 2

    • obwodnica Witomina to jeden z głupszych pomysłów głównie ze względu na potworne koszty a rezultat to tylko zapraszanie samochodów do centrum

      • 3 4

    • a nikt nie myślę, żeby tam kolejnych blokowisk nie budowac ?

      • 0 1

  • Problem w tym, że... (2)

    ... ruch rowerowy jest wybitnie sezonowy i zależny od pogody. Co zrobimy zimą przy takim nachyleniu terenu między górnym, a dolnym tarasem? Wszyscy mają korzystać z komunikacji miejskiej? Czy w ramach tej "strategii" przewidziano zimowe zwiększenie kursów żeby wszyscy, którzy się przesiądą z aut na rowery mogli skorzystać z transportu? To pytania retoryczne, bo zakładam, że jak zwykle nic.

    • 55 6

    • wystarczy zniwelować teren i możesz jeżdzić cały rok :-)

      • 2 2

    • poszerzenie wyobraźni potrzebne od zaraz

      nachylenie terenu nie jest problemem dla sprawnych ludzi lub osób korzystających z rowerów wspomaganych elektrycznie. Sezonowość dotyczy także samochodów. W wielu miastach skandynawskich skala ruchu rowerowego jest kilka(naście) razy wyższa niż w Polsce, więc argument o "sezonowym" charakterze roweru nie jest istotny. Pojazdy transportu zbiorowego rzadko kiedy są wypełnione do pełna, pociągom SKM i PKM łatwo dodać dodatkowe wagony by skokowo zwiększyć ich zdolności przewozowe. Żadne inwestycje w poszerzanie dróg nie skutkują redukcją skali zakorkowania miasta przez najbardziej terenochłonne pojazdy czyli samochody.

      • 0 3

  • Żłobki i przedszkola

    Na to proponuję wydać te pieniądze

    • 30 5

  • Ani w lewo ani prawo (1)

    Lewack!e myślenie - rowery , wiatraki a zamiast palić węglem leżeć w łóżku z kurtką. Co 100 metrów ronda i progi zwalniające. Tylko patrzeć jak OC podniosą o 500 procent jak to zrobili w bezBożnej Irlandii.

    • 27 3

    • Nie wiem co ty palisz, ale ja grzeję gazem, na dachu mam fotowoltaikę a do kościoła jeżdżę rowerem.

      • 1 1

  • Miliony

    A skąd mają być te pieniądze? Znowu że spółek zabrać takich jak pewik MZK zkm MPO one już ledwo zipią to jeszcze im dowalić A w tym niby mieście z dykty białej farby i wielkich obetnic nic się nie zmieniła

    • 21 2

  • Rowerem w Gdyni

    Dużo by pisać...ale nie wierzę w te puste obietnice..Na ulicy morskiej miały powstać ścieki rowerowe po wygraniu w budżecie obywatelskim?!Ani widu ani słychu,smutne moje Miasto niestety w porównaniu do innych miast...coraz gorzej .

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum