Strategia Rowerowa dla miasta Gdyni do roku 2030 jest już gotowa. Jeśli 23 stycznia tego roku przegłosują ją radni miasta, w ciągu najbliższych lat rowerzyści mogą liczyć na inwestycję ponad 163 mln zł, głównie w infrastrukturę.
- Dokument wskazuje nie tylko cele i kierunki rozwoju, ale także szczegółowy plan działań dla rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście na najbliższych 7 lat, w zakresie zadań: infrastrukturalnych, informacyjno-promocyjnych, usługowych i tych związanych z efektywnym transportem towarów rowerami cargo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dzięki takiemu podejściu zapewnimy synergię w naszych działaniach w ramach równoważenia transportu w naszym mieście - dodaje.
Plan inwestycji rowerowych do 2030 r. w Gdyni
W sumie na wszystkie działania przeznaczono ponad 163 mln zł. W większości to inwestycje w infrastrukturę, które mają zapewnić spójność i ciągłość podstawowych połączeń rowerowych w mieście, co jest obecnie największą bolączką "sieci" dróg rowerowych w Gdyni.
Strategia rowerowa Gdyni do roku 2030 (pdf)
Najważniejsze inwestycje rowerowe w Gdyni:
- Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od al. Zwycięstwa do ul. Łowickiej.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt oszacowany: 5 mln zł. - Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka, od istniejącej Staniewicza do projektowanej przy Lidlu w kierunku Obłuża
Realizacja: lata 2025-2026.
Koszt: 500 tys. zł. - Budowa drogi rowerowej i chodnika na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji paliw Shell przez węzeł Ofiar Grudnia - plac Konstytucji oraz podjazdy do kładki łączącej ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Morską.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt: na razie nieznany. - Budowa buspasa i drogi rowerowej w ul. Hutniczej od estakady Kwiatkowskiego do granicy z Rumią wraz z łącznikiem pieszo jezdnym ul. Hutniczej z ul. Chylońską wzdłuż Strugi Cisowskiej.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt: 10,5 mln zł.
Miejsca
Opinie (199) 9 zablokowanych
-
2024-01-16 08:58
Drogi rowerowe
Już lepiej niech nie robią tych dróg, po później każą po nich jeździć, a te nie specjalnie się do tego nadają...
- 26 1
-
2024-01-16 09:04
Dobrze
Za mało i za późno, ale zawsze coś.
- 4 24
-
2024-01-16 09:28
Wydaje się trochę drogo jak na inwestycje farbą po już istniejących ulicach...
Miś wiecznie żywy..
- 38 1
-
2024-01-16 09:28
Rowerzysta cało roczny (1)
Za PiS drogi rowerowe i chodniki były odśnieżane teraz Twuskowi się nie chce, dziadostwo
- 10 24
-
2024-01-16 11:13
Masz rację,widziałem jak taki Kaczyński odśnieżał!
- 6 0
-
2024-01-16 09:34
A drogi dziurawe dalej (7)
Zlikwidujcie ruch drogowy to będziecie mieli inwestycje w rowery za darmo. Będą po ulicach jeździć.
Nikt nie myśli, żeby rozszerzyć Morska do 3 pasów (tam gdzie to tylko możliwe) najlepiej od centrum do estakady. To jest najbardziej tragiczny odcinek niestety.
Się w końcu wziąć za obwodnicę Witomina, bo to też jest kluczowa inwestycja.- 69 13
-
2024-01-16 10:02
(3)
Jeszcze jeden pas daj, nie będzie korków, obiecuję, jeszcze jeden pas to załatwi. Dej jeszcze jeden pas.
- 16 8
-
2024-01-16 12:53
(2)
cos w tym jest. na chwile faktycznie bedzie luz, zanim luz sie skonczy bo potok fur sie
przekieruje i sie to znow zakorkuje. no ale moze to bedzie wiekszy korek, wiekszy potok
nie jestem przeciw drogozie, mimo ze % Ziemi pokrytej asfalcikiem dla ukochanych auteczek
dawno przekroczyl % Ziemi na parki i ogrody, bo to wymogi religii panujacej (cult cargo)
tez bym chcial wielopoziomowej Spacerowej i Obwodnicy (zeby nie iść w szerokość)
ale dodatkowo chce pól metra gładkiego niedziurawego asfaltu bez stojącego na nim
samochodu, śmietnika, psa i jego smyczy, zagadanej w telefonie Dziuni i zwałowanego śniegu
pół metra! czy to aż tak kurna dużo?
Pit w drugiej grupie podatkowej- 5 2
-
2024-01-16 19:19
Wyrzuć mieszczucha (1)
szosa i jedziesz obok po prawej(ulicą), albo gravel i obok po lewej (czyli trawnikiem). Olać ddr
- 1 2
-
2024-01-17 16:15
Nie mogę się doczekać żeby jechać razem z samochodami i tirami razem z 12 letnim dzieckiem. Albo jak będę miał 70 lat, może przynajmniej szybka śmierć wkręcony w podwoziu tira.
- 1 1
-
2024-01-16 15:32
Morska do 3 pasów? :) Na buspasy nei było miejsca a Ty chcesz w transport indywidualny inwestować? Poza tym to byłby klasyczny przykład - więcej pasów więcej samochodów korki takie same
- 6 2
-
2024-01-16 15:34
obwodnica Witomina to jeden z głupszych pomysłów głównie ze względu na potworne koszty a rezultat to tylko zapraszanie samochodów do centrum
- 3 4
-
2024-01-17 16:17
a nikt nie myślę, żeby tam kolejnych blokowisk nie budowac ?
- 0 1
-
2024-01-16 09:41
Problem w tym, że... (2)
... ruch rowerowy jest wybitnie sezonowy i zależny od pogody. Co zrobimy zimą przy takim nachyleniu terenu między górnym, a dolnym tarasem? Wszyscy mają korzystać z komunikacji miejskiej? Czy w ramach tej "strategii" przewidziano zimowe zwiększenie kursów żeby wszyscy, którzy się przesiądą z aut na rowery mogli skorzystać z transportu? To pytania retoryczne, bo zakładam, że jak zwykle nic.
- 55 6
-
2024-01-16 13:17
wystarczy zniwelować teren i możesz jeżdzić cały rok :-)
- 2 2
-
2024-01-18 10:46
poszerzenie wyobraźni potrzebne od zaraz
nachylenie terenu nie jest problemem dla sprawnych ludzi lub osób korzystających z rowerów wspomaganych elektrycznie. Sezonowość dotyczy także samochodów. W wielu miastach skandynawskich skala ruchu rowerowego jest kilka(naście) razy wyższa niż w Polsce, więc argument o "sezonowym" charakterze roweru nie jest istotny. Pojazdy transportu zbiorowego rzadko kiedy są wypełnione do pełna, pociągom SKM i PKM łatwo dodać dodatkowe wagony by skokowo zwiększyć ich zdolności przewozowe. Żadne inwestycje w poszerzanie dróg nie skutkują redukcją skali zakorkowania miasta przez najbardziej terenochłonne pojazdy czyli samochody.
- 0 3
-
2024-01-16 09:42
Żłobki i przedszkola
Na to proponuję wydać te pieniądze
- 30 5
-
2024-01-16 09:54
Ani w lewo ani prawo (1)
Lewack!e myślenie - rowery , wiatraki a zamiast palić węglem leżeć w łóżku z kurtką. Co 100 metrów ronda i progi zwalniające. Tylko patrzeć jak OC podniosą o 500 procent jak to zrobili w bezBożnej Irlandii.
- 27 3
-
2024-01-17 16:17
Nie wiem co ty palisz, ale ja grzeję gazem, na dachu mam fotowoltaikę a do kościoła jeżdżę rowerem.
- 1 1
-
2024-01-16 10:04
Miliony
A skąd mają być te pieniądze? Znowu że spółek zabrać takich jak pewik MZK zkm MPO one już ledwo zipią to jeszcze im dowalić A w tym niby mieście z dykty białej farby i wielkich obetnic nic się nie zmieniła
- 21 2
-
2024-01-16 10:11
Rowerem w Gdyni
Dużo by pisać...ale nie wierzę w te puste obietnice..Na ulicy morskiej miały powstać ścieki rowerowe po wygraniu w budżecie obywatelskim?!Ani widu ani słychu,smutne moje Miasto niestety w porównaniu do innych miast...coraz gorzej .
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.