Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują
Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.
Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo
Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór w Gdańsku może ich zaboleć.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.
- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.
W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.
Miejsca
Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-05 10:15
d**ile w akcji, czemu mnie to nie dziwi
- 3 1
-
2019-04-05 10:15
(1)
A dlaczego nie można tych rowerów wozić w komunikacji publicznej?
- 1 9
-
2019-04-05 15:55
Bo rowrem sie jezdzi ciolku.
- 1 0
-
2019-04-05 10:19
swoją droga te 70 rowerów pod Olivia BC to chyba większość dostępnych w Gdańsku (2)
co za bezmyślny człowiek zrobił tam stację?
- 7 6
-
2019-04-05 10:24
(1)
sam jesteś bezmyślny jeśli tam są to widocznie stacj jest trafiona. Problem jest taki ze 70 rowerow na caly Gdansk to za malo
- 7 1
-
2019-04-05 10:29
widziałeś zdjęcie - trzeba byc pomylonym i to zdrowo
by uważać to za prawidłowość
- 0 5
-
2019-04-05 10:21
12 tys kosztuje na prawde dobry el-rower renomowanej firmy. Rowery Mevo to straszny szmelc.
- 6 3
-
2019-04-05 10:23
12224 a ma być 4 tys. (1)
Co 8 Tysi Się rozpierdzieli?
- 2 0
-
2019-04-05 10:30
Ktoś chyba wstawił jedną dwójkę za dużo
Swoją drogą, ostatnio oglądałem na Netflixie komedię o japońskiej stacji tv, gdzie niemiłosiernie sprawdzali ortografię reporterom, którzy dostawali bury za błędy (a to pismo chińskie, z którym problemy mają nawet ludzie wyedukowani, nie prosty alfabet łaciński). Trójmiasto powinno się postarać o edytora czy naczelnego z prawdziwego zdarzenia. Błenty to se moke robici jo w komentah, a ńe pany rydaktury!
- 2 0
-
2019-04-05 10:28
Smutek (2)
Na przymorzu to samo, rowery rozładowane, jak się pojawi jeden to od razu zarezerwowany. Wczoraj znalazłam jeden dostępny i w momencie jak go ściągnęłam ze stojaka to zakończyło mi przejazd i już ktoś inny go zarezerwował - istna batalia. Kupiłam miesięczny abonament i ani razu nie udało mi się wypożyczyć roweru ... :/
- 12 1
-
2019-04-05 10:29
"w momencie jak go ściągnęłam ze stojaka to zakończyło mi przejazd" (1)
że co?
- 1 2
-
2019-04-05 18:45
nie wiem czy to był błąd systemu czy nie, ale w momencie jak zwolniłam nóżkę i postawiłam rower gotowy do jazdy to mi go zwróciło ;/ w historii mam jeden jedyny przejazd 17sek. Oczywiście ktoś od razu go sobie zarezerwował jak się pojawił i musiałam odejść ;/.
- 1 0
-
2019-04-05 10:28
Trojmiasto.pl nie macie wstydu (2)
Rower metropolitalny nie działa, ludzie zapłacili za abonament i nie mogą skorzystać. Pomimo iż w regulaminie jest jasno napisane, że operator odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie usługi nikt z tym nie robi. Miejscy urzędnicy nabrali wody w usta, Operator na facebooku traktuje klientów jak i**otów, a Wy piszecie jeszcze, że winni są ludzie... Żałosne dziennikarstwo.
- 22 2
-
2019-04-05 10:46
bo to nie dziennikarstwo
- 7 1
-
2019-04-05 15:56
Rowerkow wam sie zachcialo, to macie.
- 0 0
-
2019-04-05 10:34
Mevorażka
Rowery Mevo to jedna wielka porażka.Od początku działalności firmy w Gdańsku próbuję wypożyczyć rower o różnych porach dnia i nocy.W Śródmieściu jest to niemożliwe.Albo rowerów nie ma ,albo są niedostęþne,albo są,ale nieaktywne....Byłem w mieście Bydgoszcz parę dni ,w środku lata.Rowerów miejskich do wypożyczenia mnóstwo,o każdej porze i w każdym miejscu.Bez problemu ! Polecam ,aby pracownicy,prezesi firmy Mevo i urzędniscy miejscy wybrali się na szkolenie do Bydgoszczy ! Oczywiście powinni za przejazd,pobyt i szkolenie zapłacić ze swoich prywatnych pieniędzy!
- 11 0
-
2019-04-05 10:34
Ludzie powinni teraz zalać operatora falą reklamacji i żądać zwrotu pieniędzy, a następnie masowo zamykać konta w aplikacji. Jak biznes nie będzie się spłacał to może wreszcie, ktoś z tym coś zrobi.
- 4 0
-
2019-04-05 10:35
Nie można sie dodzwonić na podany numer do kontaktów , nikt nie odbiera !!!!!!!! (1)
Od 7 dni na skrzyżowaniu ul. Al Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej stoi rower MEVO, porzucony na chodniku nikt sie nim nie interesuje. Chciałem zadzwonić poinformować ale nikt nie odbiera telefonów .
- 9 0
-
2019-04-05 10:45
zgłos przez formularz - ale i tak mało ich to interesuje
zanim wszystko ruszyło zadałem parę istotnych pytań (w sprawie niejasności regulaminu), czekałem na odpowiedź tydzień.... a i tak nie odpowiedzieli na konkretne pytania, tylko to co chcieli
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.