• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • W tym kraju to się nie uda (3)

    U nas teraz tacy ludzie, patologia, inni zwolennicy dobrej zmiany (takie rzeczy w normalnych krajach robią uchodźcy albo patologia min. z Polski), itp. rządzą przez urny wyborcze. Nawet Białoruś już nas przegoniła. Dziś takim ludziom mówi się z ekranu, w TVP, że maja tak robić, bo bóg nam dał ziemie na własność a nie lewactwu.

    • 5 8

    • psychiatra przedwczesnie wypuscił cie ze srebrzyska :)

      • 1 0

    • to się nazywa dyktatura kurdupla o propaganda jego w TVpis

      • 0 1

    • Największe buraki w Gdańsku to sieroty po Adamowiczu popierające Dulkiewiczową.

      • 0 1

  • Mam swoją teorię na ten stan rzeczy (1)

    Druga wojna światowa wyniszczyla w stopniu znacznym polską. Przyczynili się do tego zarówno Niemcy i Sowieci.Olbrzymie szkody wyrządził również tzw.komunizm.Dziś dzieci tych potomków parobkow, dzieci i wnuki fornali,patologii z bloków podniesienie w ich mniemaniu,Kaczyńskiego i jego otoczenia,Terleckich,Szydło,Kuchcinskich,zdegenerowanych satyryków jak Pietrzak,podniesini do roli tzw.suwerena.Otoż,Cham że wsi może i wyjdzie,ale wieś z niego długo nie.I to nieważne czy ów Cham jest na poziomie podstawówki, czy ma tytuł tzw.profesora,patrz Krystyna Pawłowicz,cham wciąż jest chamem .W tym świetle zrozumiałe są wysokie notowania rządzących.

    • 2 8

    • Tylko Donald Tusk, Sienkiewicz, Schetyna, Michnik i Walter

      Starali się pielęgnować dziedzictwo polskiej inteligencji oraz kultury. Te pisy to patologie promują!

      • 1 0

  • (2)

    Czekam na hulajnogi Lime lub innej firmy (prywatna firma będzie się bardziej starać niż gniot z pieniędzy podatników)

    • 2 0

    • ta nowa firma od skuterów ma ponoć wprowadzić (1)

      • 1 0

      • ale dziwię się, że paru operatorów w jednym mieście pcha się do Poznania czy Wrocławia, gdzie już rowery są od lat, a nikt nie widzi potencjału Trójmiasta, w którym takiego systemu nie było

        • 1 0

  • Głupoty piszecie (4)

    To bardzo dziwne jakoś ja nie mam absolutnie żadnych problemów z tymi rowerami Mevo. I zarówno ja jak większość moich znajomych jest pozytywnie zadowolonych

    • 0 9

    • Ja też nie mam (1)

      Nie kupiłem abonamentu, nie jeżdżę na nich, nie korzystam. :) Zero problemów

      • 5 0

      • to jak ja... ;o)

        • 1 0

    • (1)

      A próbowałeś się nimi przejechać?

      • 2 0

      • A po co?

        • 0 0

  • bezsens (2)

    Czemu nie można wypożyczyć roweru z rozładowana baterią? Jeździłem już bez wspomagania i nie jest to żaden problem, myślę że wiele osób by wypożyczyło rower z pustą baterią. Wystarczy aby aplikacja informowała, że bateria jest pusta i że nie ma wspomagania jazdy. W końcu chodzi o możliwość przemieszczania się, a do tego bateria jest niepotrzebna. Dla firmy nie jest to problem zawsze zostaje jakaś rezerwa na prace system GPS, wiec operator i tak wie gdzie jest rower.

    • 11 0

    • dokładnie tez o tym wspominałem wielokrotnie

      • 0 0

    • czemu?

      nie naładowany rower z punktu widzenia warunków przetargu jest niesprawny

      • 1 0

  • Ja się nie dziwię, że ktoś przypiął rower. Jeśli był nadal wypożyczony, tylko odstawiony na chwilę za utratę jest chora kara 12000 zł. Też bym zapinał. A tak naprawdę wolałbym nie odstawiać roweru tylko się z niego wylogować

    • 0 1

  • A można było kupić zwykłe rowery...

    Bez wspomagania, ale za to lżejsze (więc w sumie na jedno wychodzi), bez problemów z ładowaniem i w dużo większej ilości (bo tańsze).

    • 5 2

  • (3)

    Zrobili trochę błędów na początku, ale myślę, że to kwestia czasu aż wszystko się upłynni. Z kolei użytkownicy faktycznie niezbyt pomagają na siłę wyłamując blokady, traktując rowery jak swoją wałasność...

    Genialna inicjatywa, która musiała się w końcu u nas pojawić. Trochę ponarzekamy, trochę poczekamy, ale w końcu się nauczą i zarządzający i użytkownicy.

    • 5 9

    • (2)

      Jak wynajmujesz kogoś, żeby zamontował Ci nowe okna w mieszkaniu, to też mu tak folgujesz i mówisz "to nic, że zimno - dam im czas na wdrożenie, pewnie nie mięli pianki uszczelniającej". Płacę (w podatkach), to wymagam.

      • 5 0

      • przeciez to troll z obsługi nextbike

        ktos napisał nie odbierają telefonów - bo pisza te bzdety na forach

        • 5 0

      • Frajerze podatki placisz? To masz, co masz..

        • 0 1

  • Od początku wiedziałem, ze to d*pny pomysł

    Szał minie, przyjdzie zima i rowery będą stały nieużywane . W nowym sezonie garstka będzie je używać.

    • 2 1

  • Te rowery cały czas i w kolejnych latach bedą finansowane z kasy miasta !Czyli przez nas i jeszce musimy placic 100zł rocznie (2)

    za co za to ze są nie osiągalne! I by grubą kase przytuliła niemiecka firma która kłamie co dziennie!
    Gwarantowali ze nie bedzie problemu z rowerami specjalnie niedziela były wyłaczone i nic to nie zmieniło!

    • 3 2

    • (1)

      wykonawca dostał już całą kwotę. przez 6.5roku ( tyle ile trwa umowa) samorządy nie mają prawa nic dopłacać. Musieliby rozpisać nowy przetarg itd itp

      • 0 1

      • zgodnie z umową miasto bedzie im doplacac dokladnie tyle ile bedą chcieli !

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum