• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • "Morze możliwości " Ciekawe czyjej tym razem...

    • 1 0

  • Dawać użytkownikom akumulator do domu, niech naładuje w zamian za zniżkę. (4)

    Problem solved.

    • 3 1

    • A masz odpowiednia ladowarke? (3)

      • 0 0

      • Ja akurat mam.

        Ale już widzę jak ktoś pozwala mi zabrać do domu baterię za 1500zł xD

        • 0 0

      • Niech stworzą grupę abonentów-kolaborantów i dadzą im po ładowarce. (1)

        W zamian za jakieś bonusy.

        Inaczej chyba tego nie ogarną.

        • 1 0

        • "kolaborantów"

          No tak, niemiecka firma- wszystko się zgadza xD

          • 0 1

  • Problem (4)

    ..to ma kościół katolicki zbyt duzo tam pedofilów.
    Wszyscy księża piwinni iść sprzątać śmieci w ramach dbania o naszą piękną Polskę.
    Oni nic nie robią wręcz szkodzą.

    • 3 12

    • zły artykuł

      • 2 1

    • Dobrze ze potomkowie NKWD nie muszą sprzątać bo dbali o Polskę przez cały czas.

      • 4 1

    • Hallo, nie te lekarstwa!

      • 1 1

    • niedługo te pedofile bedą stac przy ulicach i gadac "daj piataka, daj piataka ' :D

      • 1 0

  • Ile w ogóle ludzi się zajmuje ładowaniem tych rowerów? (2)

    Te ekipy, które muszą jeździć i wymieniać te akumulatory, podłączać do ładowarek. To jest jakiś mega koszt, plus wyraźnie nie mogą sobie dać rady. Jak będzie więcej rowerów to będą tylko mieć więcej do ładowania - wątpię, że samo dodanie rowerów rozwiąże problemy.
    A tak szczerze, jak jechałem Mevo, to nie czułem tego wsparcia elektrycznego jakoś specjalnie - pod górę mi sam nie wjechał. Te 100% rowerów elektrycznych to wygląda jak jakiś mega dziwny urzędniczo-przetargowy wymysł, który się nie sprawdza w rzeczywistości.

    • 9 1

    • Bo tak na prawdę to wspomaganie elektryczne, mimo naładowanej baterii działa tylko w połowie rowerów

      Na początku też myślałem że tego wspomagania to w ogóle nie ma - a wypożyczałem rowery które były naładowane w 40-60%. Aż za czwartym i szóstym razem trafiłem na rowery które jeździły jak złoto. Nie wiem o co chodzi, ale jest to co najmniej dziwne.

      • 6 0

    • Potwierdzam, wspomaganie jest symboliczne i tylko na niskim biegu.

      W ogole to nie moze konkurowac z komercyjnymi elektrykami. No chyba ze celowo je zredukowali, zeby nie pogarszac problemow z bateriami na starcie uslugi.

      • 4 0

  • Wspomaganie dziala kiepsko :(

    Jechalem na trasie Wrzeszcz-Morena. Bateria 78%. O ile przy ruszaniu spod swiatel rzeczywiscie czuc wspomaganie, to juz pod gore ono nawet nie niweluje wagi roweru. Zasapalem sie bardziej, niz na moim topornym rowerze XC o wadze 16kg i szerokich oponach. Na drugim biegu wspomaganie w ogole nie dziala. A na trzecim nas... hamuje? Nie wiem czy to ja trafilem na taki egzemplarz, ale rozwiniecie predkosci ponad 25km/h bylo niemozliwe. Czuc bylo, ze silnik stawia opor.

    Na razie wrazenia mieszane. Proces wypozyczenia i zwrotu super prosty. Ale rower toporny, zdecydowanie operator powinien inaczej dostroic wspomaganie.

    • 10 0

  • czy jest mozliwa zmiana w działaniu systemu? (8)

    Na moje oko wystarczyło by umożliwić wynajem rowerów z rozładowaną baterią.
    Prosty zabieg i skuteczny.

    • 5 0

    • Niemożliwa bo z baterii zasilany jest terminal, gps, blokada i światła (2)

      • 1 1

      • Do tego wystarczy bateria naladowana w paru %. (1)

        Inna sprawa, ze wtedy operator bedzie mial gleboko w powazaniu ladowanie baterii, skoro koszt wypozyczenia zostaje taki sam.

        • 2 0

        • oni tego nigdy nie pojmą - gimbaza mysli że musi być elektryczny, że musi być 20%, że wszystko jest OK, bo tak im ktoś

          • 0 0

    • To mija się z celem (3)

      Przecież większość ludzi chce wypożyczać ten rower tylko dlatego, że tam jest elektryczne wspomaganie. Rower bez wspomagania każdy ma w domu.

      • 2 2

      • doprawdy? a skąd taki wyjątkowo głupi pomysł?

        • 0 0

      • słoje nie mają, bo rowerek został u rodzinki w Elblągu, albo w Brodnicy (1)

        A że większość weków wynajmuje tu klitki po 25-30m to nawet nie mają gdzie tych swoich rowerów trzymać.

        • 2 1

        • Moze ktos nie ma roweru, bo go nie potrzebuje i zwyczajnie nie lubi na nim jezdzic?

          • 0 0

    • A jak upilnujesz te rowery bez gps i gsm

      Nie da się ich do stacji przypiąć. Rozkradną. Ten system to niewypał. Chyba że po 20 zł za km i wtedy będą stały wszystkie naladowane

      • 0 0

  • Tak samo jak w aplikacji nie pokazuje roweru a rower stoji na stacji i jest dostępny

    ehh

    • 0 0

  • Kombinują

    Bo placi sie abonament a nie mozna jeździć...

    • 0 0

  • mevo

    ludzie to chamwstwo nie jego to mozna zniszczyc dziadostwo pozim intelektalny zero ciemno-grod i tyle w temacie

    • 0 0

  • trzeba byc niespelna rozumu aby udostepnic nr. karty kredytowej (4)

    z ktorej do woli moga ci sciagac , a do tego jaki sens wypozyczac taki rower lepiej miec wlasny i robisz co chcesz i kiedy chcesz nigdy bym nie wypozyczyl

    • 10 3

    • W przypadku kart kredytowych masz procedure chargebacku (odwrotnego obciazenia). (2)

      W banku wnioskujesz o zwrot obciazenia karty, ktorego nie autoryzowales. Masz na to zazwyczaj 30 dni, ale niektore banki daja nawet ponad 100. Bank rozpoczyna procedure weryfikacji i (o ile rzeczywiscie naliczenie bylo nieuzasadnione) dostajesz pieniadze z powrotem na karte a ten kto ja obciazyl dostaje dodatkowo solidna kare siegajaca nawet kilkuset zlotych. A przy pewnym poziomie zgloszen chargebacka traci licencje i nie moze wiecej obciazac kart.

      Wiec platnosc karta jest akurat bezpieczniejsza niz platnosc przelewem czy blikiem pod tym wzgledem, ze mozemy latwiej odzyskac pieniadze.

      • 1 1

      • Ty Gdynianin odróżniasz debetową od kredytowej? (1)

        Zresztą sam nr karty nic nie daje kradziejom bo muszisz mieć jeszcze tzw. 3Dsecure czyli autoryzacja transakcji kartą przy pomocy SMS. Mozna też ustawić na kartach limit na ZERO lub limity jednorazowe , ważne do północy. To wszystko nastawisz sam przez internet.

        • 2 2

        • A Ty umiesz czytac ze zrozumieniem?

          Nigdzie nie bylo mowy o debetowych.

          • 1 1

    • Podajesz nieswoja kartę i po problemie..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum