• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • Pewnie policzyli czas na baterii w idealnych warunkach - 20 stopni C i po plaskim.

    A tu nagle zdziwienie, ze po jenym podjezdzie na Morene w chlodny dzien pol baterii nie ma :)

    • 7 0

  • czekam na zlomiarzy z akomulatorowymi flexami

    modul rach ciach i reszta na zlom albo czesci buhahahah to niewypal az hej do tego oplaty dodatkowe jak w obozie to wolno tu wolno to nie wolno ale przepisy lamac wolno widzialem glupka jadacego pod prad srodkiem

    • 2 3

  • wole swoj wlasny sprzet (1)

    mewki pod wzgledem technicznym to jakies nieporozumienie-trzeba byc masochista, by na tym jezdzic

    • 6 1

    • Tez wole wlasny rower.

      Ale jak mam podjechac gdzies, gdzie nie bede mogl go bazpiecznie zostawic to wsiadam na Mevo.

      • 0 0

  • A kiedy auta elektryczne w systemie Mevo?

    • 2 0

  • Polska myśl kolektywna (1)

    Mówi: „nie moje, więc można z tym robić cokolwiek i nie obchodzi mnie to”. Dlatego właśnie są takie akcje, a pod OBC polowa rowerów leży gdziekolwiek na chodnikach, a nie stoi przy stojakach. Do tego małolactwo zasuwające we trzech na 1 rowerze po chodnikach i wjeżdżające pod samochody. W Polsce tylko Big Brother na ulicach jest w stanie utrzymać ludzi w ryzach.

    • 4 0

    • Raczej nie..predzej zdemontujemy i rozwalimy kamery..

      • 0 0

  • Chyba czas podsumować projekt

    660 stojaków za 40 mln zł

    • 10 0

  • (5)

    Nigdzie w cenniku nie mogę znaleźć ile kosztuje rezerwacja roweru. Udało mi się 3 razy zarezerwowac ale za każdym razem pobrano mi inną kwotę.

    • 0 0

    • nic nie kosztuje (4)

      z tym że 5 minut jest wliczone do bezpłatnej rezerwacji, a 10 minut pobiera potem z konta

      jesli przez 15 minut nie odbierzesz roweru, rezerwacja wygasa

      wystarczy czytać, oczywiście ze zrozumieniem - ale może masz ADHD i nie potrafisz się skupić?

      • 0 3

      • (3)

        Ale dowcipny jestes, mistrz żartu..

        • 3 1

        • z czym jestem dowcipny, że tłumaczę z polskiego na polski (2)

          tylko powoli, żebyś zrozumiała?

          • 0 4

          • Mogłeś poprzestać na wytłumaczeniu (1)

            i darować sobie dalsze złośliwości.

            • 2 0

            • dalsze złośliwości są nie do ciebie, tylko do fajansa od dowcipkowania

              • 0 0

  • Moje doswiadczenia z Mevo wygladaja tak: (5)

    Znow nie ma Mevo w Oliwie,
    Przy zadnym parku biurowym,
    Do domu przyjdzie mi wracac,
    Miejskim transportem zbiorowym.

    I co mi z tego ze tanie?
    I ze przez Unie dofinansowane?
    Jezeli wszystkie rowery,
    sa znowu rozladowane!

    I chociaz swieci sloneczko,
    A temperatura wiosenna,
    Zamiast roweru Mevo,
    Autobus i SKM'ka...

    • 14 1

    • Gdzie jest Mevo?

      Jarosławie Wszechomogący Pomóż !

      • 0 0

    • Brawo Grzesiu!!!

      • 0 0

    • (2)

      Znowu jakiś głąb
      Co rozumu nie ma
      Komentuje wierszykiem
      Chce zabłysnąć ameba

      Tak jest teraz w modzie
      Że komentować wierszykiem muszem
      łapki w górę lecą jak szalone
      Miód na me serce bom jest atencjuszem

      Każdy głąb i rogalik
      komentować tak umie
      Nie jest to żaden wyczyn
      Mam twój komentarz w d*pie

      • 5 2

      • Powiem tylko tyle, chamie,
        Mądrzej od Ciebie brzmi nawet sr*nie.

        • 0 0

      • Siadaj, pała.

        Nie użyłeś słów "dzban" i "prestiż"

        • 0 0

  • Jak można się było spodziewać czegoś innego? (2)

    Skoro system jest niekomercyjny, sfinansowany z pieniędzy podatników, a operator ma go tylko utrzymywać "przy życiu" żeby dostawać pieniądze od miasta (a nie od klientów).

    To tak właśnie będzie - jeżdżenie na rowerach generuje wyłącznie koszty dla operatora, a nie generuje zysków. Dlatego operator zrobi wszystko żeby było jak najmniej korzystających.

    Zapewni tylko funkcjonowanie systemu na takim poziomie, żeby w sytuacji kiedy miasto zerwałoby umowę - żeby przed sądem udowodnić że nie złamali żadnych istotnych postanowień umowy.

    I jeśli umowa nie definiowała dokładnie jak duże ma być wspomaganie elektryczne - będzie najsłabsze, symboliczne, żeby tylko się nazywało że jest.
    Jak umowa nie precyzuje maksymalnego czasu do naładowania roweru - to będą ładowane bardzo opieszale, a jeśli definiuje to będą ładowane dopiero po takim czasie jak mówi umowa.
    Jeśli nie ma konkretnej (dotkliwej!) kary umownej za pozostawanie roweru poza systemem z obojętnie jakiego powodu - to większość rowerów będzie poza systemem.
    Jeśli nie zdefiniowano konkretnych miar sprawności systemu, to system nie będzie sprawny. Jeśli je zdefiniowano, to system będzie funkcjonował na granicy dopuszczalnych poziomów.

    Tak to działa, dlatego że zostało sfinansowane przez państwo z podatków.

    W odróżnieniu od innych (podobnych!) usług takich jak Traficar, Blinkee, Uber itp. itd. Gdzie wszystko działa jak należy, dlatego że jak się klientowi nie podoba, to przedsiębiorca traci.
    W przypadku Mevo jak się klientowi nie podoba, to przedsiębiorca tylko zyskuje.

    • 29 1

    • w punkt (1)

      • 3 0

      • w jaki punkt?

        w punkt g?

        • 0 0

  • Egzekwować kary i liczyć na zdrowy rozsądek i przestrzeganie regulaminu (1)

    Nic tak nie uczy przepisów i szanowania cudzej własności jak porządny mandat - zachęcam do egzekwowania kar , inaczej hołota zniszczy wszystko

    • 7 0

    • karanie za łamanie przepisów przerasta straż miejską i policję

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum