Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?
Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.
Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.
W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.
Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.
Rozwiązanie umowy w Sztokholmie
W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.
I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.
Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.
- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?
- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.
Miejsca
Opinie (438) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 12:27
Zamykamy temat, kasa do zwrotu, władze miasta podają się do dymisji i tyle. Nic innego więcej nie wymyślimy.
- 20 1
-
2023-05-19 12:28
To jest grabież i marnotrawienie gminnych środków na ogromną skalę
Na prawdę, raz można było się pomylić. Ale jeżeli mamy do czynienia z drugim niemalże takim samym błędem to należy uznać to za działanie celowe.
- 24 0
-
2023-05-19 12:29
i**otą jest ten, kto powtarzając kroki prowadzące to błędu - spodziewa się innego rezultatu.
- 25 1
-
2023-05-19 12:34
(1)
Teraz czekamy na Fale...
- 22 0
-
2023-05-20 00:24
Fala popłynęła. Zostały zakurzone kasowniki owinięte folią.
- 0 0
-
2023-05-19 12:35
Ja tylko nie rozumiem na jakiej podstawie OMGGS nie chce rowerów które juz przyjechały
jaką maja podstawę to tego by czegoś nie chcieć.
Jeśli spełniają stawiane wymagania i zostały wcześniej zaakceptowane, to sam fakt pęknięcia ramy w innym mieście nie jest wystarczającym argumentem do zerwania umowy.
Zdaje mi się, że to nie koniec kłopotów Mevo jeszcze wszyscy za kolejne nowe pomysły urzędników zapłacimy- 12 3
-
2023-05-19 12:38
Fajna robota w urzędzie
4 lata pracujesz w XXI wieku zeby dam ludziom rower, nie udaje sie to zaraz Mevo 3 i kolejne 4 lata ciepłej fuchy
- 24 0
-
2023-05-19 12:39
Nie przemyślane pomysły proponowane na siłę zawsze tak kończą ....rowery miejskie, zastępowanie tuneli dla pieszych zebrami... (3)
wyburzanie wiaduktów itp... a potem się budzą co niektórzy z ręką w nocniku...
- 14 2
-
2023-05-19 12:49
Wszystkie tunele nadal funkcjonują, możesz korzystać, ja emeryt pójdę górą (nareszcie). Dzięki, super pomysł. (2)
A wyburzone wiadukty... gdzie?
- 0 2
-
2023-05-19 15:13
pewne chodzi mu o te przejście nadziemne na przymorzu
co to mieli wyburzyc ale chyba nie mają na to kasy
- 0 0
-
2023-05-20 00:27
Emeryci chodzą wiaduktem na Witominie przy Za Falochronem? Kto widział emeryta?
- 1 0
-
2023-05-19 12:40
Proszę oto rozwiązanie: piszecie maila do polskiego unibike z Bydgoszczy - zamawiacie 5 tys rowerów.
W międzyczasie, w pomorskim centrum naukowo technologicznym (tam gdzie jest masa start-upów z zakresu IT) ogłaszacie konkurs na aplikację - dla firmy, która wygra przysłowiowy złoty grall. 10 miesięcy, polskie firmy zarabiają, jak chcecie to mogę pomóc to ogarnąć za 20k miesięcznie + służbowe auto. Umowa na minimum 2 lata. Spotkam się z kim trzeba i będzie system. Nazwę go FOKA (bo Mevo jest spalone).- 16 0
-
2023-05-19 12:40
straty (1)
witam jesli rzad chce obnizyc straty z zakup rowerów ....niech sprzed je za przysłowiową złotowke dla chetnych rowerzystów
polak potrawi ,,,,zmontuje poprawi usprawni i bedie jeszcze ładnych pare lat hulał :"
kazdy emeryt dostanie rower ja pojdzie głosowac na PIS,,,,,,- 0 6
-
2023-05-20 00:28
Urzędnicy ponoć mieli dostać.
- 0 0
-
2023-05-19 12:40
Mevo, Fala i Tristar - ponadprzeciętnie udane rodzeństwo (1)
- 33 0
-
2023-05-19 12:47
#GdańskieTrojaczki
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.