• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo. Od 9 października ograniczenia czasowe i opłaty

Maciej Korolczuk
9 października 2023, godz. 13:00 
Opinie (369)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Od poniedziałku, 9 października, aby skorzystać z roweru Mevo, trzeba zaakceptować nowy regulamin i doładować konto. Zaczną też obowiązywać limity czasowe. Od poniedziałku, 9 października, aby skorzystać z roweru Mevo, trzeba zaakceptować nowy regulamin i doładować konto. Zaczną też obowiązywać limity czasowe.

Ograniczenia czasowe oraz opłaty minutowe za korzystanie z rowerów - Obszar Metropolitalny reaguje na problemy z testowanymi rowerami Mevo i od poniedziałku, 9 października wprowadza dwie ważne zmiany. Chcąc dalej korzystać z rowerów, niezbędne będzie zaktualizowanie aplikacji mobilnej i uiszczenie opłaty rejestracyjnej.



Te decyzje są zgodne z naszymi obserwacjami, które pod koniec września opisaliśmy w artykule pt. Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Czy korzystała(e)ś z roweru Mevo podczas trwających testów?

- Od kilku dni hiszpański operator spełnia kluczowe warunki kontraktu, dbając, by poziom dostępności rowerów w godzinach porannych przekraczał 90 proc. floty. W dniu wczorajszym poziom dostępności wynosił 98 proc., dziś jest to 99 proc., zatem nadszedł czas, by przetestować aplikację i system IT pod względem ograniczeń czasowych, naliczania Pay As You Go i opłaty rejestracyjnej. Pozwoli to również na szybsze i dokładniejsze zweryfikowanie użytkownika. Jednocześnie przyczyni się do zabezpieczenia poboru ewentualnej opłaty w przypadku zaparkowania roweru poza stacją postoju Mevo - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Co to oznacza w praktyce dla użytkowników?

Chcąc dalej korzystać z systemu, należy zaktualizować pobraną aplikację mobilnązaakceptować nowe warunki regulaminu.

Po włączeniu aplikacji, pojawi się komunikat o nieaktualnej subskrypcji. To moment, w którym należy ponownie podpiąć aktywną kartę płatnicząwykonać operację na kwotę np. 10 zł. Środki z opłaty inicjacyjnej zostaną przeniesione do wirtualnego portfela.

Bezpłatny czas podróży wyniesie 120 minut dziennie na rowerze tradycyjnym lub 60 minut w przypadku roweru z napędem elektrycznym. Tego samego dnia można korzystać z dwóch rodzajów jednośladów. Wykorzystane minuty będą rozliczane proporcjonalnie. Po upływie wspomnianego czasu zaczną obowiązywać opłaty minutowe:

  • rower tradycyjny: 0,10 zł
  • rower ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł



Prawie 300 tys. podróży Mevo



- Kwestie związane z aktualizacją aplikacji dotyczą użytkowników, którzy już mieli ją pobraną na swoje telefony. Mieszkańcy, którzy dopiero zaczynają korzystać z systemu, od razu napotkają w aplikacji nowy regulamin i konieczność uiszczenia opłaty rejestracyjnej. Zmiany nie zostaną wprowadzone o konkretnej godzinie. Zajdą na przestrzeni trwającego dnia. Dokładny czas ich zrealizowania jest uzależniony wyłącznie od akceptacji nowej wersji aplikacji przez Sklep Play oraz App Store. Podkreślamy, że jedynie jej najnowsza wersja umożliwi jazdę Mevo - tłumaczy Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
Warto pamiętać, że nadal obowiązuje opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją oraz cały czas naliczane są kary za korzystanie z systemu MEVO niezgodnie z regulaminem.

Od czasu rozpoczęcia testów zewnętrznych odbyto ponad 285 tys. podróży rowerami MEVO. 60 proc. z nich miało miejsce w tygodniu, 40 proc. odbyło się w weekendy. Największa ich liczba przypada na dzień 2 października i wynosi ponad 14 tys.

- Trwający etap testów potrwa do 16 listopada. To czas na dopracowanie działania systemu przez hiszpańskiego operatora i eliminację występujących nieprawidłowości, regularnie zgłaszanych nam przez mieszkańców - dodaje Gochniewski.

Miejsca

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Opłaty i ograniczenia czasowe powinny być od początku (22)

    Nie było żadnego uzasadnienia by miało było inaczej. To miał być test systemu, a nie samych rowerów.

    • 206 12

    • Testy mają trwać dwa miesiące (3)

      dziś zaczął się kolejny etap. Testy polegają na sprawdzeniu różnych rozwiązań, stress-test się zakończył

      • 6 6

      • to sarkazm? (2)

        Testy rowerów robiono wcześniej - była to jakaś wybrana grupa.

        • 6 4

        • Jaki znowu sarkazm?

          Testy robi się w różnych warunkach. Mała grupka nie jest wystarczająca by sprawdzić wydajność ekip serwisowych, co jest podstawą uruchomienia usługi

          • 4 1

        • Nie masz pojęcia o testach więc nie bełkocz

          • 1 0

    • Mevo okrada użytkowników (5)

      Nawet jak odstawiasz na stację możesz się spodziewać opłat

      • 3 3

      • Składasz reklamację (4)

        Tak zrobiłem, rozpatrzona pozytywnie, w ciagu 3 dni

        • 5 1

        • Nadal jest to cicha kradzież (3)

          Kiedy operator bez informacji wystawia Ci fakturę do zapłaty i takie próby drenowania portfeli użytkowników nie powinny mieć miejsca

          • 6 4

          • (1)

            To trzeba zgłaszać operatorowi a nie chwalić się na forum. Dokładnie po to jest teraz okres testów systemu.

            • 4 1

            • Po to robi to na forum, żeby inni wiedzieli.

              • 2 0

          • Przestańcie używać słowa kradzież na coś co kradzieżą nie jest

            Próbą drenowania portfela też nie jest. Jest za to wielką przesadą taki komentarz jak wyżej.

            • 2 1

    • Wystarczyłoby od początku same ograniczenie minutowe (4)

      Opłata rejestracyjna to dość dziwne klimaty, bo na przykład prywaciarze od hulajnog elektrycznych nie żądają kasy za samo założenie konta. Biorąc pod uwagę to, w jaki sposób zakończył się projekt Mevo 1.0, wołanie na dzień dobry o opłatę rejestracyjną za system nie do końca przetestowany bardzo źle wygląda i mnie nie przekonuje.

      • 19 3

      • No ale nie przewidują opłaty za pozostawienie poza parkingiem. (3)

        A tu akurat to 10PLN.

        • 2 4

        • Operatorzy hulajnog też nakładają kary za niedozwolone parkowanie i poza strefą. (2)

          Można to załatwić inaczej. Jak nie ma z czego potrącić, to wystarczy zablokować konto po to, żeby nie było kolejnego wypożyczenia do momentu uregulowania należności.

          • 6 0

          • (1)

            A wtedy Janusz zakłada nowe konto na inne dane.

            • 3 2

            • Konto zakłada się na numer telefonu

              Statystyczny Janusz ma maksymalnie dwie karty SIM w telefonie. Na tej drugiej miałby dokładnie takie same zasady, jak na tej pierwszej. Dodatkowo w grę wchodzi numer karty płatniczej, po którym Janusza można by było namierzyć.

              • 4 0

    • Jak zawsze wyrózniane sa opinie totalnych dzbanków to miał byc własnie test rowerów i systemu i bardzo dobrze ze oplat nie było (2)

      choc sam nie skorzystałem ale przynajmniej czesc mieszkanców skorzystała z tego ze z ich kasy zmarnowano 200 mln

      • 7 6

      • witam kolejnego hejtera i trolla (1)

        Doinformuj się co kiedy było testowane, a dopiero potem ujadaj

        • 4 5

        • Jest człowiekiem, nie psem, więc uważaj.

          • 0 0

    • to nie "testy" tylko reklama

      chcą ludzi zachęcić do korzystania

      • 3 1

    • Dzieciaki zniszczyły rowery i teraz nie da się jeździć (1)

      Baterie już są wadliwe. Koła są krzywe

      • 2 2

      • Tak tak

        A jak położysz telefon na ładowarkę to ci wgrywają pegasusa

        • 1 1

    • dokładnie nie było by też problemów z ich nieprawidłowym używaniem bo przez ten czas mnóstwo zostało juz zniszczonych przez band

      • 0 0

  • Limit 60 min ma mieście to żart, przy średniej prędkości 15kmh (10)

    a więcej się nie da bo światła, podjazdy, skrzyżowania itp więc dojedziemy tym max 7-8km w jedną stronę i z powrotem. Pracujesz lub masz szkole/studia dalej? Twój problem, dopłacasz jak za bilet na zbiorkom

    • 7 4

    • Czytanie ze zrozumieniem (7)

      Możesz dłużej tylko musisz płacić.

      Poza tym gdzie tym rowerem chcesz jeździć, z Gdańska do Redy? To ma być środek transportu uzupełniającego np. z dworca do domu/sklepu a nie, że wycieczki sobie robisz całodniowe.

      • 3 3

      • Jasne z tym że duża część osób dopłaci tyle ile by fala za bilet na tramwaj czy autobus (2)

        ... albo i więcej. Żenująco niski limit jeśli ktoś mieszka np w okolicach orunii górnej i chce dojechać 15km do pracy czy szkoły

        • 2 3

        • (1)

          Z Oruni dojedziesz do SKM bez oglądania się na rozkład autobusów i tyle. To nie miał być nigdy rower na długie dystanse.

          • 4 4

          • Z Niepolomickiej autobus na SKM, później SKM do Wrzeszcza i Autobus lub PKM na Niedzwiednik

            Trasa krajoznawcza. Rowerem 35-40 minut czyli o jakieś 20 min ponad limit - dopłata 4 zł dziennie (20 dni to dodatkowe 80 zł)

            • 1 0

      • Dopłaci tyle ile by dał za bilet na autobus super oferta...

        • 2 3

      • Płacić. Jak za zboże. Śmieszne 10 min. 2zł. W tym światła, powolna jazda na niektórych odcinkach, itd. Może tak być, że się kilometra nie przejedzie za te 2zł. Taksówka taniej wychodzi. Won z tym! Naprawdę nikt nie pomyślał, żeby dać wyższy abonament i niższą stawkę dla aktywnych? Zamiast rżnąć z każdego aż 20 gr za minutę? Dalibyście chociaż licznik stop jak stoi się na światłach tak jak mają hulajki Tier'a.

        • 3 1

      • (1)

        I co ja mam w godzinę za zakupy ogarnąć? Weź się puknij zdrowo. Urzędnicza myśl społeczna w pełnym biegu. Urzędnik zawsze wie lepiej co człowiekowi potrzebne.

        • 1 0

        • jak się nie wyrabiasz w godzinę to bierz zwykły rower i masz 2h

          • 0 0

    • 15 km/h (1)

      elektrykiem 15 km/h, wolne zarty, nikt tak nie jezdzi

      • 1 1

      • Śmigasz na czerwonym i przwcinasz drogi ora tory gdzie popadnie? W przeciwnym razie fizycznie nie

        osiągniesz średniej prędkości na poziomie max jaki ma rower/hulajnoga tylko tak z 75% tej wartości.

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    limit 60 minut dla elektryków to za mało (67)

    60 minut na dojazd tam i z powrotem w dalsze części miasta (praca/szkoła) to będzie często za mało, a te dalsze części miasta są właśnie głównie położone na wzgórzach, gdzie elektryki są najbardziej potrzebne
    moim zdaniem z tego powodu część osób niestety zrezygnuje z użycia mevo

    • 106 256

    • (19)

      To dopłacisz kilkadzisiąt groszy, zawsze taniej niż bilet na autobus

      • 91 9

      • Jakie kilkadziesiąt groszy? 10 minut i już masz extra 2zl (6)

        dodatkowe 40 min i dopłacasz więcej niż na bilet na tramwaj czy autobus. Kaszanka.

        • 28 57

        • (1)

          to weź się może za robotę

          • 72 24

          • Dziękuję Pani Olu za radę.

            • 7 17

        • (1)

          To szybciej pedałuj.

          • 57 14

          • i przejeżdżaj na czerwonym świetle, bo na tym traci się najwięcej czasu

            • 17 7

        • to kup sobie swój rower

          Mevo nie jest za darmo
          chcesz korzystać ponadnormatywnie to płać

          • 13 3

        • Czyli razem 1h i 40m na rowerze?

          Gdzie ty dojeżdżasz do pracy? Z Gdańska do Wejherowa że ci nie starczy czasu?

          • 8 1

      • (11)

        to często nie będzie kilkadziesiąt groszy tylko sporo więcej bo 5min=1zł, a może być znacznie dłużej niż 5min, a chcąc korzystać z tego regularnie, to zrobi się duży koszt

        • 21 23

        • (8)

          Mevo nie jest do tego, by godzinami nim jeździć tam i spowrotem.

          • 80 9

          • nikt nie mówi o jeżdżeniu godzinami (7)

            90 minut byłoby ok - po 45 minut w jedną stronę do pracy powinno wielu osobom wystarczać

            • 28 20

            • 1h dziennie. = 25km przy prędkości maksymalnej (6)

              aż za dużo

              • 27 9

              • (5)

                Po pierwsze zapominasz o szczególe jakim jest stanie na licznych światłach. Zbiera się tego od 10 do kilkunastu minut przy dłuższej jeździe - zegar tyka, a ty stoisz. Po drugie nikt nie jedzie non stop z prędkością 25 kmh - hamujesz, zwalniasz, ruszasz, a na elektryku szybciej jak 25 nikt nie będzie cisnął, bo jest to zbyt ciężki rower. Raczej wolniej, żeby nie odcinało wspomagania. Bardziej realna średnia dla takiego roweru to coś w okolicach 18 kmh. Jeśli odejmiesz od tego czas jaki zmarnujesz na światłach, to robi się dużo poniżej 10 km na dojazd w jedną stronę - w Trójmieście to zdecydowanie za mało.

                • 22 11

              • (3)

                To bierz zwykły rower w jedną stronę, np jak masz więcej z górki. Wtedy wyjdzie ci 90minut

                • 11 4

              • I co później zrobić ze swoim rowerem? (2)

                Relokacja środkami komunikacji miejskiej. To przy abonamencie mevo powinny być gratis przejazdy z własnym rowerem.

                • 0 4

              • (1)

                Nie chodziło zdaje się o własny rower, tylko w stronę gdzie masz z górki bierzesz zwykły rower Mevo, a w drugą stronę pod górkę bierzesz elektryczny Mevo. W ten sposób masz do dyspozycji 60 minut elektrykiem i 120 zwykłym, co w połączeniu wystarczy na wspomniane 90 minut bez konieczności jazdy pod górkę bez wspomagania elektrycznego.

                • 4 0

              • W ten sposób na dole nie będzie elektryków.

                • 1 0

              • Silnik

                Nie jest to kwestia ciężaru samego roweru, cięższe rzeczy jest tylko trudniej wprawić w ruch. Przy 25kmh wyłącza się napęd elektryczny, i musisz walczyć z silnikiem żeby się rozpędzić. Dla przykładu: swoim rowerem tradycyjnym z górki jestem w stanie jechać do 50kmh (naturalnie po ulicy, ścieżki rowerowej tam nie ma), natomiast Mevo elektrycznym rozpędziłem się tam tylko do 35kmh.

                • 0 0

        • Chodzi o zarobek firmy, a nie korzyść klienta. (1)

          • 0 0

          • Zysk

            Firma na kontrakcie zarobiła już 159mln złotych. Wydaje mi się że wszystkie opłaty pokrywają jedynie eksploatację rowerów (uszkodzenia, ładowanie, zużycie)

            • 0 0

    • Mevo służy do dojazdu na tramwaj, czy SKM, albo krótkie przejażdżki, gdzie komunikacją się nie opłaca. (6)

      Jak masz całą długą trasę robić rowerem, to po kiego Ci miejski? Weź swój.

      • 122 14

      • (2)

        po co swój skoro jest miejski

        • 15 44

        • (1)

          żebyś się przekonał do rowerów. Potem weź swój

          • 30 6

          • Najpierw swój, potem weź miejski, a potem swój jak nie miejski.

            • 0 1

      • Mewo służy do jeżdżenia, a do jakiego to już decyduje jeżdżący. (2)

        • 11 10

        • (1)

          Mevo jest dla wszystkich, nie tylko dla ciebie. Jak chcesz dłużej to płać więcej

          • 17 1

          • No ale jak zapłacę, to będzie tylko dla mnie; co to zmieni w dostępności dla wszystkich?

            • 4 5

    • Brakującą drogę możesz pokonać spacerem albo biegiem (3)

      Biegnąc będziesz 2x później czyli zamiast 10 minut rowerem policz 20 minut biegu do pracy.

      • 19 6

      • proponuję bieganie za taksówką (1)

        najlepsze oszczędności.

        • 32 1

        • Proponuję szybki chód. Najzdrowszy. Szkoda tylko, że na zasmogowionych ulicach.

          • 0 0

      • Można się też zwolnić i nie ma w ogóle potrzeby udawania się do pracy.

        • 15 0

    • godzina jazdy to 25 km (15)

      a rower miejski nie służy do tego, żebyś jechał na drugi koniec miasta i z powrotem, tylko żebyś dojechał sobie do przystanku SKM i w nią wsiadł.

      • 48 11

      • A Internet nie jest do tego by sie chwalic taka głupota jak twoja .Nie poto dzbanku zaplacilismy 200 mln by kupowac jeszce (3)

        dodatkowo bilety na beznadziejna komunikacje miejska

        • 9 41

        • (1)

          Kto zapłacił? MY?

          • 4 4

          • A myślisz, że kto? Korzystając płacisz 2. raz.

            • 1 0

        • A gdzie jest lepsza komunikacja miejska w Polsce?

          • 1 0

      • Nie 25km, a coś bliżej 20km.
        25km/h to tyle masz wspomaganie z silnika. Każde światła, to zwolnienie, tak samo jak droga nie będzie pusta.

        Żeby po mieście zrobić średnią, to trzeba już solidnie się napedałować i trzymać prędkości >30km/h.

        • 8 3

      • Maksimum 15km! (4)

        Nie dość że ciężkie to jeszcze wolne...

        • 8 7

        • Z górki 30km (3)

          • 2 3

          • Dozwolone 25 km. (2)

            • 0 1

            • Prędkość dozwolona na ścieżce jest taka sama jak na ulicy wzdłuż której biegnie.

              • 1 0

            • Nie dozwolone, tylko do jakiej prędkości jest wspomaganie

              Jest to kwestia uregulowana prawnie, rowery i wszystkie hulajnogi elektryczne mogą mieć wspomaganie jedynie do 25kmh, żeby ludzie nie jeździli jak popieprzeni między pieszymi

              • 0 0

      • (4)

        25 km to by było jakbyś jechał prostą drogą bez zatrzymywania się. W mieście masz światła, zakręty, ruch rowerowy, pieszy i samochodowy. Hamujesz, rozpędzasz się. W życiu nie wykręcisz na takim rowerze 25 km w godzinę po mieście. Realny dystans to dużo poniżej 20 km.

        • 8 0

        • (1)

          To mało?

          • 2 1

          • Podziel to na dwa (dojazd/powrót) - wychodzi poniżej 10km, w wielu przypadkach do komunikacji między dzielnicami w Gdańsku to za mało. Np. Chełm - Oliwa, Przymorze - Suchanino etc.

            • 4 2

        • (1)

          Z Sopotu Wyscigi do Rumi przejechalem w 61 minut :) 25 km

          • 2 2

          • To teraz przejedź taki dystans w Gdańsku, najlepiej kilka razy, żeby było sprawiedliwie i zobaczymy ile ci tam wyjdzie średnia :)

            • 2 0

    • To przesiądź się w samochód (3)

      Czasu tyle samo na dojazd tylko ciepło i przytulnie

      • 18 1

      • (2)

        tylko niech nie marudzi na korki

        • 9 2

        • Dlaczego? (1)

          Korki są niefajne.

          • 0 1

          • Bo siedząc w samochodzie samemu tworzy się korek

            • 0 0

    • (4)

      Nie masz jechac do pracy, a do przystanku. 60 min to stanowczo za duzo

      • 14 6

      • to nie jest za dużo, to jest w sam raz

        • 2 5

      • (1)

        do przystanku najczęściej szybciej dojdzie się na piechotę,
        na stację bazową po rower też musisz dojść, przeklikać aplikację, potem zdać rower, dojść na przystanek...
        w tym czasie dwa razy dojdziesz na przystanek piechotą -to po co brać rower/to po co mevo, jeśli tylko do tego

        • 7 3

        • Po to, żeby zarobiła firma wskazana przez 3m.

          • 0 0

      • Ja mam przystanek 100 metrów obok.

        • 1 1

    • to dopłacisz przecież - jakoś muszą zarabiać (2)

      to dopłacisz przecież - jakoś muszą zarabiać

      • 9 5

      • Zarabiać będą na abonamencie przecież w ramach którego będą te "darmowe" minuty. (1)

        • 3 2

        • Już zarobili, bo 3m zapłaciło za 2. mevo.

          • 0 0

    • Jest możliwość kontynuacji wypożyczenia Mevo elektrycznego, lecz już według taryfy minutowej.

      • 2 2

    • Mevo ma służyć do podjechania do stacji SKM lub tram/bus

      a nie do jazdy na trasach 2x po kilkanaście km (przy max prędkości 25km/h)

      • 5 6

    • Hihi

      Z górki można jechać tradycyjnym a tak serio to z kowal do centrum jedzie się 20 minut

      • 1 1

    • No! Gdańsk to najbardziej górzyste miasto w Polsce elektryki niezbędne. Jak nie masz siły pedałować to bierz tramwaj.

      • 0 0

    • W 1 godzinę jestem w stanie dojechać z Sopotu do Chwaszczyna przez las na zwykłym rowerze. Więc ta godzina do jazdy po samym mieście wydaje się wytarczająca na dojazd do pracy od przystanku autobusu czy pociągu. W założeniach do tego ma służyć rower miejski.

      • 1 1

    • zgadzam się

      60 minut to za mało by pojechać dwa razy dziennie z Gdyni do Gdańska - w ramach dojazdu do pracy.
      120 minut dla elektryka i 180 minut dla analoga - to byłoby ok

      • 0 2

    • Rower tradycyjny

      Jeśli 60 minut na rowerze elektrycznym nie starcza, zawsze pozostaje tradycyjny z 120 minutami. Można na nim spokojnie też jechać szybciej niż te 25kmh, ale to kwestia wyrobienia nóg. Te 20gr/min to też nie jest dużo, hulajnoga bolta kosztuje 90gr/min. Można by na takim jechać 24 minuty, i koszt wynosiłby tyle samo ile cena biletu normalnego jednoprzejazdowego w Gdańsku. Przy rowerze tradycyjnym, zakładając że wyjeździ się już te 2 godziny, czas ten zwiększa się do 48 minut. Więc myślę jest jak najbardziej okej, zważając że dla porównania Boltem za cenę biletu można jechać tylko 5 minut

      • 0 0

    • Marudzisz, a do tej pory czym jezdziles do pracy?

      Mevo to tylko jedna z opcji....

      • 0 0

  • Test na znajomość przepisów (5)

    Jak dla mnie, ci pseudo rowerzyści powinni wykazać się podstawową znajomością przepisów ruchu drogowego, a nie dzwonić ma mnie dzwonkiem na chodniku! Może jakiś test w aplikacji? Bez zdania nie możesz wypożyczyć roweru. To jest zagrożenie dla siebie i innych.

    • 11 1

    • a co ma zrobic jak leziesz środkiem (4)

      Rozjechać Cię? Ehhh

      • 1 8

      • nie jechać zgodnie z przepisami. (2)

        wtedy nie będzie musiał używać dzwonka.

        • 4 2

        • Mówię o sytuacji kiedy poruszam się pieszo chodnikiem, a nie używam roweru.

          • 1 0

        • Sygnalizowanie pieszemu koniecznie.

          • 0 0

      • Po pierwsze to idę! A po drugie nie nasz prawa jechać chodnikiem! Więc zj...bie bez znajomości przepisów nie wzdychaj!

        • 1 2

  • stacje mevo (2)

    Szkoda, ze od ostatniego mevo nie dodano nowych stacji mevo. Absurdem jest to, że przy dużej pętli ujeścisko do której prowadzi super droga rowerowa nie ma stacji mevo, a za to takie stacje są na ciasnych chodnikach osiedlowych na warszawszkiej. :(

    • 3 3

    • Powinny być dodatkowe, skoro obecnie jest kara za pozostawienie poza stacją

      Nawet w centrum Gdyni (dla przykładu) wcale nie ma ich zbyt wielu.

      Co za tym, by uniknąć opłaty, trzeba jechać do dosyć oddalonego miejsce, które średnio godzi się z tą słynna mobilnością

      • 2 2

    • nie mam pojęcia ile

      ale na pewno dodawali, obok mnie się pojawiła parę miesięcy temu a nie było

      • 0 0

  • no i powoli wygaszamy projekt 2.0 (1)

    pora rozpisać przetarg na 3.0, bo inflacja i kaska szybko topnieje

    • 10 4

    • Chcesz to sam pisz

      • 0 1

  • Zaktualizowałem appkę na iOS, ale nie wymagało żadnej opłaty.

    • 4 0

  • Nikt się nie spodziewał... nikt... na prawdę myśleliście, że będziecie sobie jeździć rowerkami za free a następnie je zostawiać gdzie popadnie? XD

    • 8 2

  • Jak odlaczyc karte z aplikacji? (1)

    • 6 0

    • Profil->Metody płatności>usuń kartę.

      • 5 1

  • Okiem inżyniera (2)

    Rekordowego dnia z mevo skorzystało 14tyś osób - a równocześnie między Matarnią a Osową przejechało 80-100 tyś samochodów.
    Minuta jazdy kosztuje 20 grosików, na przejechanie kilometra potrzebujemy około 5 minut - czyli 1 zeta za kilometr... i trzeba kręcić...
    samochód osobowy --> koszt około 1 zeta za kilometr ( około 30-40gr paliwo, 50gr amortyzacja, 10gr-20gr pozostałe).. i trzeba zaparkować...
    Jakoś mi to bardzo porównywalnie wygląda...
    Jakoś tego nie widzę...
    Nawet uwzględniając fakt, że wmoczymy tutaj ze 100-200 baniek z budżetu
    Dalej mi to śmierdzi utopią

    • 11 5

    • Ja też twojego porównania nie widzę

      wszystkie liczby zmanipulowałeś i wyciągnąłeś błędne wnioski :)
      Dziennie z lotniska w GD korzysta 14,5 tysiąca pasażerów. Może wszyscy powinni latać?

      • 3 3

    • No dokładnie. Taniej wychodzi taksówką z apki. Zwłaszcza przy 2 osobach. Absurd jak wszystko w tym mieście czego się tknie samorząd pełowski.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum