• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Maciej Korolczuk
9 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (378)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie. Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie.

System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.



Kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Mevo?

- W związku z tym, co się dzieje z rowerami w Sztokholmie, od kilku, kilkunastu dni intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami pewnych zagrożeń, jakie się pojawiły - mówił podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - Odwiedzaliśmy kilkukrotnie Sztokholm i zdawaliśmy sobie sprawę z problemów, z jakimi operator mierzy się w stolicy Szwecji. Od początku powtarzaliśmy, że bezpieczeństwo użytkowników rowerów jest najważniejsze. I choć rowery mają wszystkie niezbędne certyfikaty, to w kilku z nich zaczęły pękać ramy. Jesteśmy w stałym kontakcie z hiszpańskim operatorem, który na początku maja podjął decyzję o zawieszeniu tam systemu.


Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.

- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej). Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej).

"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"



I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".

Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?

- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.


Prawdopodobnie będą nowe rowery



Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.

I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.

Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.

Zastrzeżenie tylko do elektryków



Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.

- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawe czy mevo 3 wystartuje bez opoznien

    Mozna zaklady robic

    • 4 0

  • rowery...

    Eh, przykro mi, że tak się dzieje. Moja waga przekracza formalne możliwości używania Mevo.
    Tak więc ani w wersji 1, ani w 2 nie wolno mi używać rowerów.
    Zazdroszczę Wam możliwości używania Mevo i życzę, aby jak najszybciej było, dla Was, dostępne

    • 1 0

  • Uczmy się od innych (12)

    Urzędnicy - jedzcie do Talina tam jest super system - nie Mevo nie inny operator - tylko system zabezpieczeń i miejsc parkingowych dla prywatnych rowerów - każdy może SWOIM rowerem bezpiecznie zaparkować i zostawić rower - można tylko trzeba patrzeć na dobre wzorce

    • 150 3

    • Ten towar już nas kosztuje (1)

      Ponosimy koszt tych urzędników którzy się tym zajmują. Jak widać z marnym efektem. Może już niech rozpiszą przetarg na mevo 3.0

      • 33 1

      • Dulkiewicz wie?

        • 8 1

    • Super to było wiadome już w zeszłym roku.

      Co PO zrobiło? Tunel?

      • 5 2

    • Żartujesz?

      Ale u nas na czymś takim by nie zarobili....

      • 5 1

    • U nas jest inaczej

      Ważne że kasa idzie w odpowiednie ręce a kogo obchodzi jakieś Mevo ?

      • 12 1

    • (1)

      Za te zmarnowane miliony można by kupić rowery wszystkim dzieciom z pomorskiego, które go jeszcze nie mają

      • 14 1

      • Żadne miliony się nie zmarnowały - zostały przytulone i radośnie roztrwonione

        A gdy się skończyły ruszyło MEV0 2.0

        • 12 2

    • Ale jak w Talinie przytulić za to kasę? Słabo - więc lepsze MEV0

      • 5 1

    • Co ty ?

      A wycieczki zagraniczne na koszt podatnika ? (Niby testy)kogo obchodzą rowery ich obchodzi ile można przytulić

      • 1 0

    • później płacz i zdziwienie

      że wybory wygrywają populiści i PiS, który idzie do celu jak Ukraiński czołg, nie zważając na żadne koszty....

      • 0 1

    • wycieczka.

      Chętnie pojadą, lubią wycieczki. :) Szczególnie sponsorowane przez naiwnych mieszkańców.

      • 1 0

    • Uwielbiam Trójmiasto! Mega zarąbisty region nie to co Wrocław, Poznań, Kraków, Szczecin czy jakaś Wawa!

      • 2 0

  • Tutaj musi wejść CBA i raz na zawsze zrobić porządek w Trójmieście z lokalnymi układami

    Mieszkam w Krakowie i równocześnie w Gdyni 2 miesiące tu, potem 2 miesiące tu. Mam dwa mieszkania swoje nie wynajem.
    I mam porównanie na bierząco organoleptycznie jak wyglądają inwestycje w Krakowie. A jak w Gdyni czy Gdańsku.

    Krakow tez właśnie wprowadza nowy rower i da się. Nie ma żadnych problemów jak w Trójmieście. Wszystko dograne na ostatni guzik.

    I teraz kwestia najważniejsza remonty i budowa nowych dróg.
    Kraków nowe drogi, remonty od podstaw starych dróg. Zrywanie wszystkiego i budowa od nowa. Piękny asfalt i to co pod asfaltem kilka Warstw ziemi.
    Nowe szyny zatopione w asfalcie. Specjalna technologia żeby tłumić drgania. I nie przenosić ich na budynki, kamienice.
    Robotnicy pracują 24/7 także w nocy. Robota idzie.
    W Gdyni remont Wielkopolskiej i skrzyżowania Parkowa trwa 2 lata i końca nie widać.
    Wszystko rozgrzebane. Urzędnicy i prezydent miasta oraz robole maja w du**e mieszkańców.
    Gdyby tak było w Krakowie prezydenta i urzędników by dosłownie zlinczowano. Razem z robotnikami. Maja zasuwac 24/7.

    Kraków najnowocześniejszy tabor tramwajowy i autobusowy w Polsce. Gdańsk i Gdynia to muzeum. Zwłaszcza składy SKM.

    I na koniec spalarnia śmieci. W Krakowie piękny budynek. Dostał nagrodę za projekt. Lokalizacja na obrzeżach miasta. W Gdańsku kwadratowy kloc.

    • 12 2

  • Wisła

    Bez komentarza, żenada to mało powiedziane.

    • 5 1

  • Hahaha , słuchajcie rowerofczyki:

    nie liczcie na urzędników oni dbają tylko o własne kieszenie , kupcie sobie paska albo golfa 1.9 tdi i śmigajcie w miasto , to jedyny pewny sposób , a mevo albo inne srevo ruszy w grudniu po południu

    • 6 0

  • Ola na mevo i pedałuj w lewo do kudłatego z sopotkowa (2)

    • 6 1

    • Dobre

      • 0 0

    • Na rydwanie odesłać ją do Berlina

      • 1 0

  • Serdeczności !

    Może jakiś rydwan ?

    • 7 0

  • Ważne że kupili elektryczne samochody dostawcze po ok 400tyś zł i dali je studenciakom, samochody wyglądają tragicznie poniszczone ale kasa wydana i wszystko się zgadza

    • 6 0

  • Patrzaj Halyna.

    A takie były amerykańskie, jedna Fala i po Mevo.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum