• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Maciej Korolczuk
9 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (378)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie. Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie.

System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.



Kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Mevo?

- W związku z tym, co się dzieje z rowerami w Sztokholmie, od kilku, kilkunastu dni intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami pewnych zagrożeń, jakie się pojawiły - mówił podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - Odwiedzaliśmy kilkukrotnie Sztokholm i zdawaliśmy sobie sprawę z problemów, z jakimi operator mierzy się w stolicy Szwecji. Od początku powtarzaliśmy, że bezpieczeństwo użytkowników rowerów jest najważniejsze. I choć rowery mają wszystkie niezbędne certyfikaty, to w kilku z nich zaczęły pękać ramy. Jesteśmy w stałym kontakcie z hiszpańskim operatorem, który na początku maja podjął decyzję o zawieszeniu tam systemu.


Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.

- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej). Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej).

"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"



I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".

Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?

- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.


Prawdopodobnie będą nowe rowery



Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.

I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.

Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.

Zastrzeżenie tylko do elektryków



Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.

- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • Do urzędników (2)

    Was trzeba osądzić i ukarać przykładnie

    • 11 0

    • Ale nadzwyczajna kasta krzywdy nie zrobi takim

      • 1 0

    • za kare powinni tymi rowerami jeździć do pracy

      A ludzie od przetargu co najwyżej po spacerniaku budynek obok

      • 1 0

  • I bardzo dobrze (1)

    Jak ktoś chce jeździć rowerem to niech go sobie kupi.

    • 6 2

    • rowery mevo są kupowane z twoich podatków...

      • 0 0

  • a mnie....

    już żenują te obszarowe,metropolitarne...................
    Te twory generuja powazne koszty a nic pozytywnego z ich działalnosci nie otrzymujemy....
    Fale,mewy z potęznymi pieniązkami,odpłyna,odleca....
    A my z reka w nocniku pozostaniemy...
    Np. absurdalny pomysł za moje pieniądze zakup mikrobusów do edukacji z korzystania z fali:)))
    Wprowadzane systemy powinny być przyjazne i pożądane przez przyszłych użytkowników a nie na siłe wciskane.
    Topić natychmiast te sztucznie twory............

    • 11 0

  • ..

    W du**e z jakimiś rowerami, chcecie na rower to do lasu a nie wpitalać się na ulicę zawalidrogi

    • 3 2

  • Trójmiejski Miś :)

    Oby było tak jak Było

    • 6 0

  • Ale ja już w lutym o tym pisałem!

    Była kasa na MEVO i nie ma kasy. Możecie teraz pytać gdzie jest! Do Gdańska w tej sprawie(i nie tylko) powinien wejść NIK i prokuratura!

    • 12 0

  • Tola

    Nie lepiej Gdańszczanom kupić rydwany ?

    • 9 0

  • Zróbcie prezent mieszkańcom (3)

    Na święta Bożego Narodzenia, wtedy są najlepsze warunki do jazdy rowerem. A tak poważnie to zwykle kpiny z tym "projektem". Za kadencji pani Dulkiewicz to chyba nic nie wychodzi prawidłowo. Głosowałem na kobietę, przepraszam za to.

    • 8 0

    • Ja się wstydzę za nią

      • 2 0

    • (1)

      Do prezentu na Boże Narodzenie dorzucić otwarcie pola biwakowego nad słynnym opływem.

      • 2 0

      • Odpływem :-D:-D:-D:-D

        • 1 0

  • Łapówki od firm hulajnogowych działają najskuteczniej...

    • 4 0

  • Pewnie nie doczekam się

    dlatego oddaje rower własny do pełnego przeglądu.
    przynajmniej będę mógł jeździć

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum