• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Maciej Korolczuk
9 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (378)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie. Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie.

System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.



Kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Mevo?

- W związku z tym, co się dzieje z rowerami w Sztokholmie, od kilku, kilkunastu dni intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami pewnych zagrożeń, jakie się pojawiły - mówił podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - Odwiedzaliśmy kilkukrotnie Sztokholm i zdawaliśmy sobie sprawę z problemów, z jakimi operator mierzy się w stolicy Szwecji. Od początku powtarzaliśmy, że bezpieczeństwo użytkowników rowerów jest najważniejsze. I choć rowery mają wszystkie niezbędne certyfikaty, to w kilku z nich zaczęły pękać ramy. Jesteśmy w stałym kontakcie z hiszpańskim operatorem, który na początku maja podjął decyzję o zawieszeniu tam systemu.


Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.

- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej). Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej).

"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"



I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".

Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?

- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.


Prawdopodobnie będą nowe rowery



Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.

I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.

Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.

Zastrzeżenie tylko do elektryków



Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.

- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • Rozwiążcie umowę i dajcie już sobie na luz z tym pomysłem. Ktoś bierze w łapę, że tak wam zależy na doprowadzeniu tego do końca?

    • 20 0

  • Rozwiązać umowę !!!!!! (2)

    Rozwiązać umowę, ukarać operatora, rozwiązać komórkę organizująca przetarg.
    Niech miasto przeznaczy te pieniądze na dofinansowanie zakupu roweru w kwocie 700 zł oczywiście po przedstawieniu rachunku zakupu roweru w wyznaczonych sklepach .
    Podatki zostają u nas , a w mieście pojawią się za kwotę 30 mln zł około 43.000 rowerów. kupią ci którzy faktycznie jeżdżą na rowerach i będą o nie dbać .
    Trzeba myśleć,a nie na siłę kopiować rowery współdzielone, które są niszczone porzucane na chodnikach.
    Za całą kwotę, którą miasto chciało dać Hiszpanom rower w Gdańsku dostałby każdy chętny.

    • 36 2

    • (1)

      No no, i sprzedal na olx
      Takie samo rozdawnictwo jak 500+. Zloty pomysl.

      • 0 5

      • Błąd

        Po co kupować od kogoś z OLX-a, jak by nie patrzeć, używany, skoro nowy za zbliżoną cenę jest w sklepie.
        Pomysł który Pani/Pan skomentowała jest dobry, tylko... tu nie chodzi o to, aby ludziom ulżyć i zrobić coś z głową. Decyzyjni dostaną procent od kontraktu. Im drożej, tym lepiej.

        • 0 0

  • Pośmiewisko 2.0 - opis totalnego dziadostwa totalnych

    • 23 0

  • No nic, może przy Mevo 2137.0 zaskoczy (6)

    Do tego czasu kilka pokoleń znajomych królika zdąży się ustawić, ale czy to nie o to w tym wszystkim chodzi?

    • 225 2

    • No a można było od początku dać zwykle rowery jak w wielu innych miastach gdzie od lat działa no ale to by było za proste, w Gdańsku trzeba robić eksperymenty z elektrykami :)

      • 22 1

    • Nie zapomnijcie tylko wybierać ich na kolejne kadencje (2)

      Bo cały plan może się zawalić

      • 29 2

      • Nie matrw się

        • 1 12

      • Tylko PO w Gdańsku każdy inny coś zrobi

        • 7 0

    • Bardziej wyglada jakby chcieli to pociągnąć i po wyborach wprowadzić bo przed Olci się dostanie :)

      • 10 2

    • To podstawowa zasada działania POKOlityków nachapac sie kosztem ludzi i mówic ze nieda sie inaczej

      • 12 4

  • (1)

    Może Fala tez upadnie przed startem ? :) a rowery może niech już odchudza jak już będą nowe klepać w fabryce

    • 18 0

    • Oczywiście że upadnie. Gdzie jest kampania informacyjna nr fali? Gdzie busiki, które miały rozwozić falowej oświaty kaganiec

      • 5 0

  • Tak szczerze mówiąc to jest po prostu zwyczajnie śmieszne i niedorzeczne w prywatnej firmie już bym się pakował i byłbym na bezrobociu

    • 17 0

  • To podsumowuje kompetencje oficerów rowerowych, urzędników i aktywistów (1)

    Brawo. Jak zawsze profeska.

    • 27 0

    • Sycylia od czasów Budynia

      • 4 0

  • Vał 2.0 (2)

    Im później tym lepiej, jak wyłączyli Mevo 1.0 to drastycznie spadła ilość sytuacji kiedy trzeba było uskakiwać pędzącym po chodniku hipsterom na rowerkach z budżetu, sytuacja dla pieszych uspokoiła się, także dziękuję, ale mam nadzieje że nie ruszy, mogą nawet tą kasę sobie wziąć, byle tylko niedzielni rowerzyści na chodnikach nie przeszkadzali.
    Nie mam nic do tych co regularnie jeżdżą na własnych, ci są najczęściej ogarnięci, to ci od mevo uważali zawsze że mają pierwszeństwo przed pieszym na chodniku

    • 24 7

    • (1)

      Są rowerowe szury czy inni frustraci, a są też normalni - nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.

      • 1 4

      • Nie wrzucam nikogo do jednego wora, mowie jakie mialem obserwacje

        Jako pieszemu który zawsze korzystał z komunikacji miejskiej i chodził pieszo do pracy nigdy mi rowerzyści nie przeszkadzali, dopiero jak uruchomiło się mevo to się zaczęły sytuacje w których trzeba było na na chodniku stanąć z boku bo paniusia na mevo jedzie do biurowca i uważa że ma pierwszeństwo, prawie codziennie za plecami głośne i zirytowane "przepraszam!" które chyba miało znaczyć ze mam stanąć bokiem bo jak śmiem iść wąskim chodnikiem i blokować kogoś komu się śpieszy na mevo (gdzie klasyczny rowerzysta po prostu przystawał na miejscu albo jakoś się prześlizgnął, ale rozumiem, w tych landarach ciężko manewrować jak na klasycznym MTB).
        I to się skończyło automatycznie jak skończyło się mevo.

        • 6 0

  • Powiedział ale czy on się nadaje? (2)

    Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - był odpowiedzialny również za Mevo 1.0. Dlaczego tacy ludzie się w dalszym ciągu tym zajmują. To tak jakby ktoś dwa razy doprowadził do bankructwa firmę i... by mu dali trzecią firmę do zarządzania. Ten Pan ewidentnie ma pasmo porażek i generuje milion strat. Absolutnie tego nie rozumiem, dlaczego nie ma odpowiedzialności urzędników? Kiedyś to się chociaż podawali do dymisji, teraz już są tak bezkarni że tkwią przyspawani do stołków bez względu na "swoje dokonania".

    • 57 1

    • Nikt nie ponosi za nic odpowiedzialnosci

      • 8 0

    • Dlaczego ktoś od wyrzucania w błoto (transferowania do prywatnych spółek) dziesiątek albo i setek milionów złotych nadal jest na kierowniczym stanowisku w Polskim Palermo?

      Nie wiem, ale się domyślam.

      • 0 1

  • Z ostatnich zdań artykułu zrozumiałem, że ponieważ problemy dotyczą elektryków (2)

    to oleją rowery normalne, bo muszą intensywnie główkować co zrobić z elektrycznymi i dlatego MevoXXX nie ruszy...

    • 15 0

    • Bo aplikacja też jest sknocona :) (1)

      • 5 0

      • ciekawe ze gdzie indziej jednak się da... i to od wielu lat

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum