Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"
System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.
Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.
- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"
I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".
Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?
- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.
Prawdopodobnie będą nowe rowery
Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.
I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.
Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.
- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.
Zastrzeżenie tylko do elektryków
Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.
- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.
Miejsca
Opinie (378) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-09 14:49
Jak pisałem wcześniej. Nikomu nie zależy, żeby to działało. Co miało być wyprane przy mevo 1 zostało wyprane.
Teraz to tylko zapchajdziura, żeby niebyło że miasto nic nie robi. Jaką karę dostanie operator za niewywiązanie się z terminu??- 97 5
-
2023-05-09 14:51
Wybierzmy w przetargu rowery, o których wiadomo, że są awaryjne a teraz się dziwmy, że są awaryjne...
Kto musiał zarobić?- 10 0
-
2023-05-09 14:53
czyli mevo to kwestia wiary
wierzymy, że ruszy - co to w ogóle jest ?? To jest przedsięwzięcie biznesowe określone umową. Pan Hiszpan może opowiadać bajki, ale ma zrobić to co określa umowa tzn dostarczyć sprawne rowery i uruchomić system. Jeśli to zrobi z opóźnieniem to ma zapłacić karę. I tyle. To nie jest kwestia wiary. Jedyna sprawa sporna to czy opłaca się to uruchamiać powiedzmy pod koniec października tuż przed zimą....
- 13 0
-
2023-05-09 14:54
Zamiast zrobić zwykłą flotę rowerową jak w każdym mieście, wymyślili sobie elektryczne, więc nie ma żadnych xD Kabaret!
Zrobić zwykłe rowery koniecznie przypinane do stacji, a nie rozrzucane byle gdzie i będzie dobrze.- 10 0
-
2023-05-09 14:56
Nie dla rowerów finansowanych z budżetu.
Jeżeli ten system ma działać i ma być sensowny to musi to być przedsięwzięcie prywatne. Jeżeli pozostawimy ten system w rękach urzędników to takie przygody będą cały czas, bez końca, a my chcąc nie chcąc będziemy za to płacić grube miliony. Czas zamknąć projekt Mevo i poszukać podmiotów, które będą wynajmowały rowery na zasadach rynkowych, tak jak ma to miejsce z hulajnogami czy autami na minuty.
- 18 0
-
2023-05-09 14:57
każdy kto oglądał Misia ,
wie po co jest ten Rower Metropolitalny
- 19 0
-
2023-05-09 14:57
wszystkie inne duze miasta potrafia
tylko Trojmiasto nie, wstyd
- 9 0
-
2023-05-09 14:58
Celem każdego urzędnika jest trwać w projekcie....
... i udowadniać, że opóźnienia są nie z jego winy.
Jest okazja do przedłużenia projektu: wykorzystajmy!- 17 0
-
2023-05-09 14:59
Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.
Najodpowiedniejszy termin to grudzień... zadbajcie o to urzędnicy by się udało.
- 8 0
-
2023-05-09 15:04
system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki
Ha ha ha!
Całe biuro Obszaru Metropolitalnego dostanie pensje dopiero po udanym wdrożeniu projektu ?!- 18 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.