• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami

Maciej Korolczuk
13 września 2023, godz. 11:15 
Opinie (530)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny. W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny.

Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.




Rowery Mevo już dostępne dla każdego



Czy będziesz jeździć rowerami Mevo?

Na ten moment czekało wielu mieszkańców Trójmiasta i całej metropolii. W środę na ulice Gdańska, Sopotu, Gdyni i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym wreszcie wyjechały rowery Mevo. Zarówno te elektryczne (1,6 tys. sztuk), jak i te klasyczne, czyli bez napędu elektrycznego (500). Rowery na stacjach pojawiły się już we wtorkowe popołudnie, wzbudzając ciekawość mieszkańców.

W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.

Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna



Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?

- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.





Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów



Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.

Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.

W Gdańsku do dyspozycji mieszkańców w fazie testów będzie 869 elektryków i 271 rowerów bez napędu, w Gdyni odpowiednio 444 i 139 rowerów, a w Sopocie 66 i 21.


Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag



- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.

Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?



Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.



Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (530) 7 zablokowanych

  • Bardzo drogo, a przecież miastu powinno zależeć aby jak najwięcej ludzi korzystało z rowerów. (55)

    Do tego krótki czas na korzystanie z roweru. Znów nie wyszło.

    • 130 190

    • drogo? (13)

      jest drożej niż poprzednio, ale bez przesady
      będę korzystał

      • 64 20

      • Konkretnie to drożej o jakieś 300% chyba - to lepiej niż PISowska inflacja (12)

        Dla ciebie to pestka, bo będziesz używał miejski rower na dojazdy do pracy, a to nie jest zadanie miejskiego roweru.

        Natomiast zwykli ludzie, którzy chcieliby od czasu do czasu skorzystać, raczej nie będą używać Mevo, bo jest za drogie.

        • 22 50

        • (6)

          Płacisz realnie tyle co prądu zużyjesz

          • 8 12

          • nie wiem czy pacanie wiesz, że są także rowery normalne i też są płatne (2)

            co prawda mógłbyś przeczytać artykuł, ale przecież trolle to analfabeci

            • 17 9

            • (1)

              po co od razu wyzywasz?
              Koszta eksploatacji wiesz co to?

              • 10 4

              • przestań się kompromitować trollu

                • 4 4

          • (1)

            Bredzisz. Ile tam prądu wchodzi? Może 1kWh, nie więcej. Za 10 min. jazdy płacę tyle co za 3kWh, a rower wciąż ma zasięg na kolejnych parę godzin. Także lekka przesada z tą ceną jak na rower miejski.

            • 7 7

            • Czyli ty biorąc rower chcesz płacić tylko za prąd jaki zużyjesz?

              A rower to za free chcesz? Weź ty się puknij w ten pusty łeb...

              • 0 0

          • 6 zł/ na godzinę. 1kWh = 1 zł Nie przesadzaj. 6 kWh zużyjesz?
            To jaka tam bateria jest?

            • 3 0

        • Masakra (1)

          Jak za drogie ???? no chyba ,że jesteś bezrobotny / bezrobotna lub na jakiś pis-owskich zasiłkach

          • 33 23

          • Pisowskie zasiłki to bogate, cwane lewactwo równie chętnie pobiera. A jak ktoś jest bezrobotny lub przyciśnięty sytuacją w danym momencie to rozumiem, że to obywatel drugiej kategorii i ma chodzić pieszo?

            • 7 7

        • (2)

          Za drogie? xddddd ja sie zastanawiam jak oni to zamierzaja spiąć finansowo a ty jeszcze sugerujesz, ze to za drogo jest?

          • 45 15

          • dokładnie

            • 5 6

          • słuszne pytanie, błędne założenia dlatego wnioski różne. Które mojsze?

            • 1 2

    • A ile miałoby być? (7)

      Ceny są niskie - ponad 0,5h przejazdu jest jak za bilet ZTM

      • 26 9

      • Taniej (5)

        Np jak w wwa. Pierwsze 20min za darmo tam to działa i wszyscy używają rowerów miejskich.

        • 19 0

        • dla portalowych trolli nie jest ważne, że gdzieś indziej traktują mieszkańców normalnie (4)

          w Trójmieście jest tanio jak barszcz, a nawet przecież dopłacają ci do tej jazdy rowerem

          Tragedia jakie barany produkują sie na tym portalu

          • 18 8

          • Dokładnie

            To nic, że i tak wszyscy do tego biznesu dokładamy ze swoich podatków i to nie od dziś tylko od kilku lat

            • 7 4

          • problemem Gdańska jest coraz bardziej pogłębiający się pastuszy mental (1)

            napływowi ze swoimi naleciałościami?

            • 5 10

            • Gorszy jest problem odpływowy i mental "pański"

              jak co poniektórych ze swoimi naleciałościami...

              • 7 5

          • A wczoraj beczałeś że jest drogo.

            • 1 1

      • Hmm...

        Nie wiem kto cie uczył matematyki, albo nie masz pojęcia o cenach biletów... 30 min tego roweru wyniesie 6 zł. Bilet kosztuje 4,80 za przejazd. Więc nie mam pojęcia jak ci wyszło przeszło pół godziny w cenie biletu

        • 14 7

    • (3)

      To nie jest drogo, zwłaszcza przy zakupie rocznego abonamentu. Limit minut jest natomiast potrzebny, by nikt nie wpadł na pomysł wycieczek krajoznawczych rowerem z jednego końca Trójmiasta na drugi.

      • 20 16

      • szkoda że nie ma abonamentu na 10 lat, pewnie byłoby taniej

        Uwaga sarkazm...

        • 14 1

      • a po co jest rower miejski?

        żebyś nim do pracy dojeżdżał? No, może być. Jak masz pół godzinki w jedną stronę.

        • 4 4

      • a dlaczego nie?

        • 5 0

    • rowery są tak tanie, że wypożyczanie ich jest głupie? (takie rzeczy tylko wymyślają tylko osoby które swoich pieniędzy nie

      • 5 3

    • Mevo

      Nastepny gamon.

      • 3 5

    • (5)

      30 zł/ miesiąc 1 zł /dziennie Drogo ? Przy takiej racie (30 zł miesiecznie) kupno najzwyklejszego roweru np w cenie 2000 i splacenie go zajelo by 5 i pól roku .Ale zapewne ten rower za 2 tys tyle by nie przeżył .No tak najlepiej zeby był za darmo i jeszcze płacili za to zeby jezdzic

      • 17 13

      • (3)

        O ile będzie dostępny. Bo jak zobaczyłem moją stację na dzielnicy gdzie są aż 4 rowery to mi ręce opadły. Może się szybko okazać, że płacimy za nic bo roweru nigdy nie będzie pod ręką, gdy zajdzie potrzeba przejechania się. A jak ludzie się połapią i zaczną do szkoły/pracy tym jeździć to tym bardziej.

        • 9 3

        • (2)

          No poza tym trzeba go zostawić na stacji. Jedziesz do centrum, a tam stacja na drugim końcu Świętojańskiej. I ciśniesz do celu z buta 600 albo 800m. Chore po prostu.

          • 3 3

          • Nooo 600 metrów z buta (1)

            Nie do ogarnięcia.

            • 7 4

            • Nie po to jadę rowerem i płacę za to, żeby cisnąć z buta te 600m do sklepu i za chwilę z siatami w drugą stronę do roweru. To już prościej iść pieszo.

              • 0 0

      • Czysta demagogia. Patrząc na ilość i rozmieszczenie stacji - porażka. A ty tu nawijasz jakby dla każdego ten rower stał i czekał za każdym rogiem. Jak się uda pojechać parę razy na miesiąc za te 30zł to będzie cud.

        • 7 2

    • jak wam ludzie dogodzić (1)

      ostatnio było nierealistycznie tanio to biznes się zwinął po paru miesiącach. Teraz w końcu ceny znacznie bardziej sensowne pod kątem rynkowym, to będą płakać że za drogo

      • 13 8

      • Powinno być 2x drożej

        To może ludzie by szanowali ten sprzęt, a tak za miesiąc będą wyciągać go z Motlawy..

        • 7 5

    • (4)

      Co ty bredzisz? 1zl dziennie to dużo? Jest w sam raz albo za tanio ... przez te rozdawnictwo wszystkiego ludzie powariowali...

      • 8 6

      • przy abonamencie za 10 minut jazdy w miesiącu płacisz 30PLN (3)

        ideologiczny tro glo dy ta - a jeśli płacisz za każda minutę bez abonamentu to płacisz też dużo

        • 4 4

        • (2)

          O czym Ty bredzisz?? Za 30zl.masz codziennie godzinę... co chcesz przekazać? Ze jak kupię bilet miesięczny i przejadę się tylko raz tramwajem to będzie drogo?? Ty do polityki się nadajesz ...

          • 6 3

          • Tramwaj zawsze jakiś przyjedzie (1)

            A któregoś pięknego ranka może się okazać, że na twojej stacji w okolicy nie ma żadnego roweru a najbliższy stoi 3 km dalej

            • 5 1

            • Nie któregoś ranka tylko codziennie tak będzie.

              • 2 0

    • Za darmo to uczciwa cena

      • 1 1

    • Poprzednie Mevo padło przede wszystkim dlatego, że było za tanie. (1)

      • 2 4

      • A to padnie ponieważ jest za drogie.

        • 2 0

    • Mi nie zależy na zwiększeniu ilości rowerów.

      • 2 0

    • Ostatnio było za tanio

      Dlatego wielu ludzi (w tym ja) kupiło abonament na cały rok ,to chyba nawet można było na dwa rowery (szkoda że teraz tak nie można) i jeździło się zamiast chodzić nawet gdy nie był potrzebny przez co m.in. system nie był wydolny . Przy tej cenie jest tanio ale nie na tyle żeby jeździł każdy i bez umiaru . Jeśli roczny abonament kosztuje 250 zł a prywatny elektryk kosztuje powiedzmy 5000 to 20 lat jeżdżenia mevo (pod warunkiem że system będzie działał poprawnie)

      • 2 1

    • Jest drożej ale czy tak drogo???

      Bardziej uważam ze faktycznie mało czasu jest dane na dzień.....

      • 0 1

    • Przecież za darmo bez limitu jest.przez takich jak ty jest jak jest

      • 0 0

    • Ile chciałbyś zapłacić (1)

      Ille chciałbyś zapłacić ,a 60 min dziennie i 120 zwykłym? Dodam że za 25zl przejedziesz hulajnoga około 30-40 minut jednorazowo.

      • 0 0

      • Bredzisz. Dott wprowadził 30 min. za 5zł. Dobrze, że są te rowery, przynajmniej hulajnogi stanieją.

        • 1 1

    • A kto ma za to płacić? (1)

      Skąd miasto ma wziąć pieniądze? Państwo nie pomaga a miasta mają potrzeby!

      • 1 0

      • Tak jest. Tyle gęb samorządowych do wykarmienia!

        • 0 0

    • Hahha

      To sobie kup własny rower. Ceny spoko

      • 0 0

    • Drogi? 1zł za dzień to drogo? Haha

      Cena spoko. Mogliby dać że 2 godziny zamiast godziny na dzień. Ale na dojazd elektrykiem do pracy i spowrotem ok. W pół godz da radę dojechać do pracy.

      • 1 0

    • Zamiast narzekac, zrob cos samemu

      • 0 0

  • Spoko, za kilka dni system się wykrzaczy

    • 10 0

  • Infolinia czynna tylko w dzień. (1)

    Czyli jak w nocy będę miał problem z rowerem to co, mam przy nim stać do 7:00 i czekać aż ktoś przyjdzie do pracy?

    • 13 0

    • dokładnie

      • 1 0

  • Ciężkie klamoty , tak jak te hulajnogi ciekawe gdzie potem zakopiecie te zużyte baterie, do ziemi , Wisły, Ew do morza

    • 3 0

  • taaaa (1)

    Juz podpinam karte pod cos czego poprzednia wersja jeszcze jest winna ludziom kase. Emaile tych co to zrobia mozna smialo sprzedac wszelkiej masci oszustom. Pewnie skusza sie tez na garnki albo zrobia przelew afrykanskiemu ksieciu w potrzebie. Sam bym chetnie przygarnal taka liste frajerow.

    • 12 1

    • Dawaj te garnki za 30zeta
      Co mi tam. Teściowej dam. Ludzie ile można przeżywać 10zl???

      • 0 2

  • 1 PLN / dzień

    W tym masz 60 minut elektryka + 120 minut zwykłego roweru. Taniocha.

    Jedynie jazdy krajoznawcze na elektryku mogą być kosztowne.

    Zwykłe dojazdy do pracy/sklepu - jak darmo w porównaniu np, z hulajnogami

    • 3 3

  • Ludzie! (2)

    Proszę napiszcie mi czemu nie ma samych klasycznych rowerów?! Czy w nich coś jest złego że wszystko musi być napędzane elektrycznie? Tyle lat czekania aby w Gdańsku były do wypożyczenia rowery!

    • 7 0

    • no akurat tym razem będą, ale niestety bardzo ciężkie

      chyba 25% ma być zwykłych

      • 1 0

    • To proste

      Cięższe rowery - droższe rowery
      Droższe rowery - więcej można nakrasc
      Mimo wszystko będę korzystał

      • 2 0

  • co z kasą ze starego mevo?

    co z kasą ze starego mevo?

    • 11 0

  • Górny taras bez rowerów, a stacje co kilometr!

    • 4 0

  • Opis aplikacji w sklepie na android jest beznadziejny

    Mogli w ogóle niczego nie pisać.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum