• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami

Maciej Korolczuk
13 września 2023, godz. 11:15 
Opinie (530)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny. W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny.

Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.




Rowery Mevo już dostępne dla każdego



Czy będziesz jeździć rowerami Mevo?

Na ten moment czekało wielu mieszkańców Trójmiasta i całej metropolii. W środę na ulice Gdańska, Sopotu, Gdyni i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym wreszcie wyjechały rowery Mevo. Zarówno te elektryczne (1,6 tys. sztuk), jak i te klasyczne, czyli bez napędu elektrycznego (500). Rowery na stacjach pojawiły się już we wtorkowe popołudnie, wzbudzając ciekawość mieszkańców.

W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.

Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna



Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?

- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.





Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów



Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.

Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.

W Gdańsku do dyspozycji mieszkańców w fazie testów będzie 869 elektryków i 271 rowerów bez napędu, w Gdyni odpowiednio 444 i 139 rowerów, a w Sopocie 66 i 21.


Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag



- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.

Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?



Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.



Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (530) 7 zablokowanych

  • na stare mevo nie moge sie zalogiwać a zostało tam 10 ziko (2)

    • 7 0

    • Może być problem z logiwaniem. A zalogować się próbowałeś?

      • 0 0

    • Wyślij mi stówę to załatwię zeby ci oddali kase..

      • 0 2

  • W końcu

    • 1 0

  • Nie dla kazdego (1)

    Niestety,ale niektóre dzielnice jak choćby oddalona o 10 minut drogi od centrum Olszynka nie posiadają ani jednej stacji mevo. Może to już nie Gdańsk?

    • 8 0

    • Na Przerobce sa stacje ale rowerow brak

      • 0 0

  • Zbyt duży opór (3)

    Dzień dobry, właśnie przetestowałem rower elektryczny. Niestety najgorsze wrażenia mam z tego roweru, a jeździłem na wielu elektrykach. Zdecydowanie wymaga dopracowanie wspomagania, włącza się nie wiadomo w jakich okolicznościach, na prostej i lekkich górkach stawia zbyt duży opór. Jazda nie jest przyjemna i znacznie cięższa niż na zwykłym rowerze, a powinno być odwrotnie. Jeżeli ustawienia nie zostaną zmienione, osobiście nie będę korzystał z tych rowerów. Rower miał czasami problem z wskoczeniem na odpowiedni bieg, coś terkotało zanim wskoczył. Pozostałe rzeczy na plus, tylko to wspomaganie tragedia. Niestety mam problemy z sercem, dlatego elektryki.

    • 9 0

    • Kup mały motocykl enduro będziesz szybszy zwinniejszy i może cos wyrwiesz

      • 1 0

    • Ten kloc wazy 40kg wiec nie moze byc lekkko

      • 2 0

    • Sprawdź inny egzemplarz. Mi się jeździło super. Wręcz za lekko... a nawet ścieżka mi się skończyła i przez lasek trochę jechałem ... dla mnie bomba

      • 0 1

  • A podczas testów tez tylko 1 godzina a potem platne czy jak?

    Bo o tym nic nie pisze...

    • 2 0

  • Bareja był ponad czasowy ! Czytam artykół o inwestycji i problemach, czytam komentarze ! I odnoszę wrażenie czy nie oglądam Misia po rewitalizacji!

    • 6 0

  • Jeździłem dzisiaj i mam kilka przemyśleń

    Rower elektryczny jest bardzo stabilny ale też bardzo ciężki i to się czuje m.in. w manewrowaniu i hamowaniu bardzo. W wąskie uliczki czy chodniki na pewno bym się nim nie zapuszczał bo to masywny grzdyl. Pod górę na Chełm zwolnił do 9 km na godzinę i trochę nie namęczyłem żeby podjechać. Ma kilka biegów automatycznych i to czuć przy przejściach np. przy 18 km na godzinę jest ciężej niż przy 25 km. Rozpędzić go powyżej 25 km się go praktycznie nie da. Ważę trochę poniżej 100 kg i łącznie z rowerem to było dużo, przed przejściem dla pieszych używałem dwóch hamulców a i tak szło dość opornie, po za tym ruszać dynamicznie z pod świateł niestety się raczej nie da. Myślałem że na elektryku będzie luz a trochę się spociłem mimo że jestem dość aktywny fizycznie.

    • 6 0

  • jakby się bezpiecznie dało

    przejechać przez Stare Miasto, bez lawirowania po chodnikach między pieszymi, to mój przejazd do pracy w jedną stronę zmieścił by się w 30min a tak, to minimum 40min i już przekraczam po 20min limit dzienny z abonamentu roweru elektrycznego. Zwykły rower, to mam swój.

    • 3 0

  • Dobre rowery

    Osobiście same rowery oceniam bardzo dobrze. Nowoczesne i z dobrym napedem. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Oczywiście jako środek lokomocji po mieście bo ze względu na ich masę poszaleć się nie da ale przecież o to własnie chodzi. Oby przetrwały jak najdłuzej w dobrym stanie. No i mam nadzieję że nie będzie problemów z dostępnością. Ile jutro rano trafi pod OBC? ;)

    • 1 0

  • Bark stacj na jasieniu

    Niby wystartowało mevo tylko dlaczego nie ma żadnej stacji chociaż jednej z owymi rowerami!!@ na Jasieniu

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum