Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami
Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.
- Rowery Mevo już dostępne dla każdego
- Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
- Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
- Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
- Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Rowery Mevo już dostępne dla każdego
W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.
Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?
- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.
Nowa dostawa rowerów Mevo na Fikakowie (9 opinii)
Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.
Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.
Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.
Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria rowerowe na sprzedaż
Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.
W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie (530) 7 zablokowanych
-
2023-09-13 22:17
W Warszawie pierwsze 20 min jest darmowe (2)
Co jest nie tak w Trojmiescie ze placic trzeba od razu?
- 6 1
-
2023-09-14 00:10
mamy oficerów rowerowych
- 1 0
-
2023-09-14 08:41
Odpowiadam
W Trójmieście nie tak jest cała komunikacja miejska. W innych aglomeracjach jest taniej, łatwiej i szybciej.
- 3 0
-
2023-09-13 22:22
Złodziejstwo w biały dzień (4)
W Lublinie pierwsza godzina 1,50 każda następna 1,00 w Gdańsku 0,15x60=9 PLN ?! To ma być eko to ma być zachętą do jazdy rowerem.?!?! Życzę aby znów wam padł ten głupi pomysł bo to jest zdzierstwo w biały dzień. I znów elektryki za które 18 PLN za godzinę. Oj Olka przegielas
- 9 2
-
2023-09-14 05:07
(1)
Przeprowadz sie do Lublina
- 0 4
-
2023-09-14 08:24
Dopóki taka będzie reakcja mieszkańców Trójmiasta na robienie ich w bambuko, dopóty nie będziemy mieć ładnych rzeczy.
- 1 0
-
2023-09-14 06:40
Przecież ten "miś" ma na celu upaść. Wtedy wypisze się protokół zniszczenia. Kto za to zapłaci? ... ja, pan, pani, ci państwo
- 4 0
-
2023-09-14 07:59
A w Tczewie zamiast zakupu "Fali" za 160 milionów i 25 milionów co roku na utrzymanie wprowadzono darmowe przejazdy komunikacją
Wszystko zależy od rządzących. Ci w Trójmieście do zmiany!
- 2 0
-
2023-09-13 22:28
Może pani prezydent najpierw odda kasę zagrabioną w poprzedniej edycji. Ceny system płatności podpinanie karty jeden rower na jedną aplikacja niech sobie ta pani prezydent sama lata na tych miotłach.
- 4 0
-
2023-09-13 23:07
Bledne założenia projektowe
Jak to ma dzialac to musi byc jak np. W Barcelonie, gdzie rower odstawiasz w dedykowaną baze ładującą! Nie potrzeba tego zbierac ladowac rozwozic. To jest klucz tego biznesu, aby serwisowanie bylo jak najtansze, oczywiscie cos sie zepsuje etc. To normalne. Ale wymagane jest to, aby rower zawsze byl w pełni naładowany.
- 2 0
-
2023-09-14 01:41
Poczekam
potem przeczytam uwagi testerów
- 2 0
-
2023-09-14 01:51
Mevo
Ewidentny wał od razu chcąe nr twojej karty UWAGA
- 4 2
-
2023-09-14 01:57
Mewo
UWAGA chccą numer karty
- 4 1
-
2023-09-14 02:33
Mevo (3)
UWAGA od razu chccą nr karty i wszystkie dane
- 6 2
-
2023-09-14 06:42
No i co z tego? Jak większość usług w sieci.
- 2 3
-
2023-09-14 08:01
Korzystałeś kiedyś z sharingu (samochód, skuter, hulajnoga, rower) ? (1)
Odrób dzieciaku lekcje i sprawdź jak to działa
- 0 2
-
2023-09-14 08:23
Do aplikacji od hulajnogi nie muszę podpinać karty. Można doładowywać skarbonkę na bieżąco.
- 1 0
-
2023-09-14 03:16
Hmmm, nie widziałem ani jednego.
- 3 0
-
2023-09-14 03:52
Mevo
Nie oddali 30 duch a co zrobią za dwa lata
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.