• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami

Maciej Korolczuk
13 września 2023, godz. 11:15 
Opinie (530)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny. W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny.

Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.




Rowery Mevo już dostępne dla każdego



Czy będziesz jeździć rowerami Mevo?

Na ten moment czekało wielu mieszkańców Trójmiasta i całej metropolii. W środę na ulice Gdańska, Sopotu, Gdyni i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym wreszcie wyjechały rowery Mevo. Zarówno te elektryczne (1,6 tys. sztuk), jak i te klasyczne, czyli bez napędu elektrycznego (500). Rowery na stacjach pojawiły się już we wtorkowe popołudnie, wzbudzając ciekawość mieszkańców.

W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.

Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna



Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?

- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.





Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów



Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.

Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.

W Gdańsku do dyspozycji mieszkańców w fazie testów będzie 869 elektryków i 271 rowerów bez napędu, w Gdyni odpowiednio 444 i 139 rowerów, a w Sopocie 66 i 21.


Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag



- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.

Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?



Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.



Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (530) 7 zablokowanych

  • Jedyny plus tych czołgów jest taki (2)

    ...że wreszcie stanieją hulajnogi. Niby abonament 30zł to niewiele, raptem 1zł dziennie, ale jakim cudem w takiej Gdyni ma tych rowerów wystarczyć dla wszystkich skoro jest ich aż... 400 na całe miasto? W mojej dzielnicy, dużej, widzę 4 (cztery). Wsiądzie sobie parę dzieciaków dla zgrywy i pozamiatane. Mam dygać kilometr do kolejnej stacji? Śmieszne, to ja już te zakupy zrobię sobie na piechotę jak mam iść taki kawał po rower.

    Generalnie to gufniarstwo będzie się tym bujać, matki pokupują abonamenty brajankom, a kto wie czy nawet za darmo nie dostaną, będą sobie do szkoły jeździć i tam zostawiać. Dewastacja to też kwestia czasu, za ładne to jest. Wspomnicie moje słowa.

    • 2 0

    • (1)

      Jak dla mnie podstawowy problem to ilość i lokalizacja stacji. Sprawdziłem z ciekawości np. centrum Gdyni i jest padaka z tym... żadnej stacji w okolicach Lidla, w ogóle w rejonie Świętojańskiej jest tylko przy 10 Lutego, a kolejna bodajże przy szkole sportowej na Władysława. Czy ktoś zwariował? Jak ja mam tym zakupy zrobić?

      Jak się spojrzy na mapę to trzeba od stacji zasuwać z buta cały kawał do wielu miejsc. Kompletny bezsens. Gdzie np. stacja w rejonie Bema?

      • 1 0

      • No dokładnie. Całe centrum to jedna wielka biała plama stacji. Nie wiem kto to projektował. A nawet jakby coś było w pobliżu to jaka gwarancja, że rower tam będzie stał? Jak nie będzie to kaplica i zasuwasz całą Świętojańską albo Władka. Żart jakiś.

        • 1 0

  • Mevo

    Nie dostaniecie nawet złotówki uruchollmoliście na wariata bo się wybory zbliżają i jeszcze płatność tylko kartą na co jest zbiórka?

    • 4 0

  • Mevo

    Po niby darmowych minutach za które wszyscy oczywiście zapłaciliśmy z podatków vide koszty to po tych minutach mój samochód wychodzi taniej a ma silnik 2,0

    • 4 0

  • Mevo (2)

    Ok 4000 rowerów za 149 milionów najgorsze jest to że nie ma problemu

    • 7 0

    • Dokładnie. Za tę kasę można było zrobić darmową komunikację miejską dla wszystkich, dokupić autobusy wodorowe, itd. A nie jakieś śmieszne rowery. Dziś przechodzę, stoi, ale co z tego jak mokry cały z siodełkiem włącznie? Ile miesięcy w roku to się będzie nadawać do jazdy? Szkoda słów w ogóle.

      • 3 0

    • ale to niedobra o tym mówić, liczy się kto na tym zarobił i jeszcze zarobi, a nie kto za to płaci.

      • 1 0

  • 40 kg.

    Czekamy na pierwsze wjechanie w pieszego.

    • 4 0

  • Świetnie.

    Jak już wyczerpiemy nasz miesięczny limit śladu węglowego jeżdżąc autem czy komunikacją to będzie można przesiąść się na rower i dalej dojeżdżać do fabryki. Jupi

    • 0 0

  • Słyszę strzykanie

    jak by jechała bryczka konna z nienasmarowanym kołem, odwracam się, patrzę MEVO jedzie :)

    • 2 0

  • Można jeździć? (1)

    Tak, ale wyłącznie po ścieżkach rowerowych i po jezdni. Rower to pojazd i jego miejsce jest na jezdni. Jeżdżenie rowerami po chodnikach, to niebezpieczeństwo dla pieszych.

    • 3 1

    • Jazda na rowerze po chodniku jest dopuszczona w wyraźnie określonych sytuacjach.

      • 0 0

  • ciekawostka..

    • 0 0

  • eh

    wczoraj odpadł mi pedał, dzowniłam dwa razy na infolinie i nikt nie odbierał :) to z minusów, a pozostałość na plus-wygodne siedzisko, ładowanie tel

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum