Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami
Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.
- Rowery Mevo już dostępne dla każdego
- Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
- Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
- Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
- Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Rowery Mevo już dostępne dla każdego
W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.
Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?
- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.
Nowa dostawa rowerów Mevo na Fikakowie (9 opinii)
Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.
Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.
Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.
Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria rowerowe na sprzedaż
Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.
W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie (530) 7 zablokowanych
-
2023-09-14 10:26
Jesień idzie (1)
Świetny moment, naprawdę.
- 1 1
-
2023-09-14 21:51
Wybory, panie, wybory.
- 0 0
-
2023-09-14 11:12
W Stockholmie uruchomili te rowery w kwietniu i sa bez rowerów , jak widac ponizej (2)
Sztokholmczycy zostali bez rowerów miejskich przynajmniej na rok
Usługa Stockholm eBikes miała być rewolucyjna pod względem przystępności cenowej
Zaledwie rok po uruchomieniu w Sztokholmie odnowionej wypożyczalni rowerów , utknęła ona na mieliźnie po tym, jak władze lokalne ogłosiły, że rozwiążą umowę z Citybike (Inurba). Jako powód podano powtarzające się naruszenia umowy przez usługodawcę, wynikające z niewystarczającej dostępności roweru, pożaru akumulatora oraz zerwania roweru na dwie części, w wyniku czego rowerzysta doznał obrażeń.
W rzeczywistości ten ostatni przypadek był powodem, dla którego firma ogłosiła przerwę w świadczeniu usługi sztokholmskiego eBike w celu sprawdzenia wszystkich jednośladów znajdujących się w jej magazynie. Dwa tygodnie później zwrócili się do władz miasta o przedłużenie tej przerwy do sześciu do dziewięciu miesięcy, powołując się na potrzebę znalezienia nowego dostawcy rowerów. To jednak okazało się dla władz nieco przesadzone i ich cierpliwość się skończyła, co doprowadziło do wycofania się z porozumienia.
Jednak wszystko miało być zupełnie inne i rewolucyjne, kiedy zaczęło się w 2022 roku. Doniesienia mediów wychwalały niemal niewiarygodną przystępność wypożyczalni rowerów, zwłaszcza w porównaniu z innymi zachodnimi miastami w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Wypożyczenie roweru na całą dobę oznacza koszt jedynie 24 koron szwedzkich (SEK), co stanowi równowartość 2,10 euro . Obejmuje to nieograniczoną liczbę przejazdów i 90 minut na przejazd. Można przedłużyć wycieczki za 12 koron za godzinę. A to są ceny zaktualizowane na dzień 1 kwietnia 2023 r. Według raportu Vice, wcześniej były one jeszcze niższe za 26 koron otrzymasz 7-dniowy karnet.- 5 0
-
2023-09-14 11:32
W Szwecji słabo z kasą
Dlatego taniej niż w naszej małej Sycylii
- 0 0
-
2023-09-14 21:49
W Szwecji padło to i tutaj padnie z tak beznadziejną organizacją. Proste. Ale 160 baniek zainkasowane, kasa się zgadza.
- 0 0
-
2023-09-14 11:25
Co bedzie gdy 40 kg i do tego kierujący (1)
wpadnie w pieszego ?
- 3 0
-
2023-09-14 11:39
Sytuacja zdecydowanie i jednoznacznie przewidywalna
Bez wątpliwości - będzie definitywnie źle
- 0 0
-
2023-09-14 11:39
(2)
piekne te rowery ale zaraz ludzie zniszcza
- 1 0
-
2023-09-14 15:19
(1)
Wciaz mentalnie zyjesz w PRLu? Moze czas sie obudzic?
- 0 1
-
2023-09-14 21:39
PRL to ludzie tutaj w genach mają. To amelinium, tego nie pomalujesz.
- 0 0
-
2023-09-14 12:20
Zablokowlem rower i bez zadnej informacji naliczyli 10 zl (2)
Włożyłem blokadę w rower przed wejściem do sklepu na 5 minut i naliczyło 10 zł beż żadnej informacji o tym. Brak funkcji parking aby zablokować na chwilę rower.
- 4 0
-
2023-09-14 20:26
Nie zostawiłeś w stacji. Pułapka. Brawo!
- 0 0
-
2023-09-19 17:36
w czasie testów nie ma możliwości parkowania, żeby cwaniaki nie włączali parkingu na całą noc
tak to jest jak się nie przeczyta regulaminu :)- 0 0
-
2023-09-14 15:15
Super jest
- 0 0
-
2023-09-14 15:24
Rewelacja, ale...
Rowery sa absolutnie kosmiczne. Najlepsze rowery elektryczne jakie mialem w rekach. Po prostu topka. Natomiast sporo rzeczy wciaz do poprawienia: dziwne czcionki w aplikacji (np. polskie znaki wyswietlane inna czcionka), nieukonczone jej spolszczenie itp.
Co do oferty, to taka sobie. Nie chodzi o cene, bo ta jest niska, ale czas uzytkowania jest zbyt krotki. 60 minut dzienne to za malo. Powinien byc jeszcze jeden abonament w rodzaju 90-120 minut. Natomiast nie widze w ogole sensu rowerow tradycyjnych - kto dzis nie ma zwyklego roweru? Nie znam takiej osoby. Tylko miejsce na stacjach ladujacych jest niepotrzebnie zajmowane.- 1 3
-
2023-09-14 18:50
Jakim trzeba być Kre..nem (1)
Żeby udostępnić za darmo no limit te rowery. Teraz każdy sobie będzie użytkowa rower do oporu, kilka dni, aż wyczerpie baterię i zda na stacji. Wkrótce 90 % zniknie z systemu, bo ludzie pochowają w piwnicach czy pozapinają własnymi linkami do latarni ze niby non stop użytkuje. Gratulacje!!!
- 1 0
-
2023-09-14 21:21
Już poznikały. W Gdyni nic nie ma. Nie zdziwiłbym się, gdyby nikt nad niczym nie panował i zostały po prostu ukradzione.
- 1 0
-
2023-09-14 20:25
Gdynia
Od Jana z Kolna po Wzgórze - 2 rowery dostępne i tylko na 1 stacji. Posrało kogoś czy co?
- 0 0
-
2023-09-14 20:48
Rower
Gdzie popadnie stoi hulajnoga to teraz dojdą rowery , horror
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.