Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami
Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.
- Rowery Mevo już dostępne dla każdego
- Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
- Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
- Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
- Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Rowery Mevo już dostępne dla każdego
W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.
Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?
- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.
Nowa dostawa rowerów Mevo na Fikakowie (9 opinii)
Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.
Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.
Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.
Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria rowerowe na sprzedaż
Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.
W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie (530) 7 zablokowanych
-
2023-09-15 05:16
Złodzieje
Pierw oddajcie kasę za poprzednie mevo, okradliście mnie i innych, żenujący jesteście, znowu oglosicie upadłość okradając innych to taka wasza taktyka ?
- 2 0
-
2023-09-15 07:51
Trochę nie rozumiem dlaczego nie będzie opcji wypożyczenia na 24 H tylko od razu na 48 H
Ale rozumiem że wtedy by to się nie opłacało bo firma musiała by wziąść mniej pieniędzy
- 1 0
-
2023-09-15 21:52
Chętnie bym skorzystał
Ale jak? Rowery stoją wolne a w aplikacji ich nie widać. Skan kodu QR przenosi do aplikacji a nie do rezerwacji konkretnego roweru.
- 1 0
-
2023-09-16 09:48
Żart
Po 1 rowerze co 2 km, przecież to sensu nie ma
- 0 0
-
2023-09-16 12:26
Czy niewykorzystane minuty przechodza nast dni?
- 0 0
-
2023-09-16 18:47
18 zeta za godzinkę elektrycznego rowerka? Trochę drogawo.
- 0 0
-
2023-09-16 18:51
Edycja i kasowanie.
Jak jest przekroczony czas na edycję komentarza, to całkiem go usuwacie! Ogarnijcie się trochę!
- 0 0
-
2023-09-17 02:39
pytanie
Pogórze dolne- dwóch czereśniaków na 1 rowerze- pasażer siedzący tyłem, na kierownicy. Jaka nota za styl?
- 0 0
-
2023-09-18 18:20
Mevo
Ja bym bardzo chciał spróbować ale jeszcze nie było mi dane zobaczyć... źle... widziałem mnóstwo rowerów ale moja aplikacja nie pokazuje mi żadnych dostępnych rowerów w promieniu 10 km . Dziwne że miasto jest "puste" a 10 km dalej 12 rowerów. Nie wiem czy są źle rozlokowane, czy ja robię coś źle, czy to poprostu test dla wybranych...
Dla mnie to nie działa, dostawcy zakpili sobie z miasta i mieszkańców dając niedopracowany system z niedopracowaną aplikacją. Lipa i zostaje przy hulajnogach.- 0 0
-
2023-09-19 07:20
Rower za ok 40 tys.
Nieźle ok 4 tys rowerów za 160 milionów. Prosta matematyka pokazuje że to 40 tys za rower. Czy nas na to stać? A przecież to nie są wszystkie koszy.
Ja nigdy nie wydam 40 tysięcy na jakiś przeciętny rower i nie chcę aby robił to za mnie jakiś urzędnik.
A tak na marginesie to czy nie należałoby sprawdzić kto na tym dziwnym interesie zarobi?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.