• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne zainteresowanie rowerami Mevo

Arnold Szymczewski
29 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.

14 tys. zarejestrowanych użytkowników i blisko 6 tys. wypożyczeń, to bilans dwóch pierwszych dni funkcjonowania roweru metropolitalnego Mevo w samym tylko Trójmieście. Zainteresowanie jest ogromne, prawdopodobnie większe, niż się spodziewano. Z tego też powodu pojawiły się pierwsze niedogodności, które - jak zapewniają twórcy Mevo - będą usuwane na bieżąco.



O ogromnym zainteresowaniu rowerem Mevo świadczy przede wszystkim liczba zarejestrowanych użytkowników oraz pobrań aplikacji na telefony komórkowe.

W ciągu trzech dni funkcjonowania systemu liczba zarejestrowanych użytkowników w 14 gminach, w których działa Mevo, wyniosła 34 tys.

Pobrań aplikacji było ponad 30 tys.

Zarejestrowani użytkownicy w Trójmieście

  • Sopot 856
  • Gdynia 6974
  • Gdańsk 17337

Stan na 28 marca 2019 r.

Wypożyczenia w Trójmieście

  • Sopot 445
  • Gdynia 1224
  • Gdańsk 3997

Stan na 27 marca 2019 r.

Na starcie systemu w Trójmieście pojawiło się na razie 1058 rowerów. Mało? Bardzo szybko okazało się, że tak - i to zdecydowanie. Na blisko 14 tys. zarejestrowanych użytkowników nieco ponad tysiąc rowerów to za mało. Docelowo ma być ich ponad 4000, a w samym Trójmieście 3300.

- Mamy nadzieję, że kolejne rowery dotrą do nas już niebawem - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Będziemy o tym informować na bieżąco.

Rower Mevo wystartował. Jak go wypożyczyć i ile to kosztuje?



Fala Mevo płynie po mieście



Czy korzystałeś z roweru Mevo?

Dzień po uruchomieniu systemu, w środę 27 marca, nasz Raport Drogowy został zasypany zdjęciami rowerów Mevo parkującymi przed biurowcami w Oliwie. Najwięcej, bo ponad 70 sztuk znajdowało się już od rana przed kompleksem biurowym zobacz na mapie Gdańska Olivia Business Centre. Zniknęły jednak niemal natychmiast po godz. 15, gdy część pracowników kompleksu skończyła pracę.

Po południu liczba rowerów dostępnych w śródmieściu Gdańska czy Gdyni spadła do minimum, pojawiły się one natomiast w dzielnicach mieszkalnych. Dotarły tam wraz z mieszkańcami kończącymi pracę w centrum i wracającymi na noc do domów.

Ponieważ w nocy nie zostały one równomiernie rozmieszczone po mieście - co wcześniej zapowiadano - trudno było znaleźć sprawny rower na tzw. dolnym tarasie.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.

Pojawiam się i znikam



Tym bardziej, że zaczynała się trzecia doba funkcjonowania Mevo. W tym momencie wiele rowerów miało już przejechanych po 40-50 km, a co za tym idzie ich baterie się wyczerpywały. A roweru ze słabą baterią wypożyczyć nie można - przynajmniej teoretycznie.

Wtedy pojawiły się pierwsze głosy, że mapa w aplikacji nie pokazuje autentycznej sytuacji w stacjach bazowych Mevo. Dostaliśmy od czytelników zdjęcia rowerów stojących w miejscach, w których aplikacji informowała o ich braku.

Szybko pojawiło się wyjaśnienie: aplikacja nie pokazuje rowerów zarezerwowanych i tych, w których kończy się energia. W Biurze Obsługi Klienta dowiedzieliśmy się również, że rower, którego nie da się wypożyczyć (mimo stanu baterii powyżej 20 proc.) może być zarezerwowany przez serwis, który w systemie dostał informację o usterce.

Ale z tym też sprawa nie jest do końca jasna.

- Około godziny 13 na stacji przy Wałach Piastowskich w Gdańsku stało pięć rowerów, choć aplikacja pokazywała, że nie ma ich tam wcale. Choć we wszystkich paliła się czerwona dioda, oznaczająca, że bateria jest wyczerpana i roweru nie można wypożyczyć, to na moich oczach skorzystały z nich dwie osoby, a ja wsiadłem na trzeci rower. Podróż odbyła się bez problemu - opowiada pan Michał.
Faktem jest, że trzeciego dnia działania systemu liczba sprawnych rowerów zmniejszyła się radykalnie. Po południu znalezienie sprawnego roweru graniczyło z cudem.

- W części rowerów rozładowały się już baterie, pracujemy nad tym, by wymienić je jak najszybciej. W terenie pracują już dodatkowe ekipy. Jest to wyjątkowa sytuacja, wynikająca z faktu, że wszystkie rowery zostały uruchomione w jednym momencie - przekonywał zarządca systemu w czwartek po południu.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Mieszkańcy skarżą się na brak rowerów w południowych dzielnicach Gdańska w ciągu dnia.

Problemy z oddawaniem roweru do stacji Mevo



Na inny problem natknięto się już pierwszego dnia działania Mevo. Część użytkowników alarmowała, że mimo prawidłowego oddania roweru do stacji bazowej naliczano im karę (3 zł) za zaparkowanie w niedozwolonym miejscu.

- Drugi dzień wypożyczam sobie rower, oddaję na stacji 11186 pod Alchemią, za chwilę przychodzi mail - "Płatny zwrot poza stacją". Dzwonię do BOK, od razu anulowali. Jako że to miejsce pracy połowy Trójmiasta, rowerów na tej stacji jest już około 15, z ciekawości patrzę na stronę internetową, a tam... pięć rowerów na stacji i 10 w promieniu 20 metrów od stacji, w tym kilka na środku al. Grunwaldzkiej - denerwował się pan Łukasz.
Faktem jest, że system lokalizowania GPS nie działa bardzo precyzyjnie. Ale to problem pierwszych dni działania systemu, potem zostanie poprawiony.

  • Tak, zdaniem systemu GPS w aplikacji Mevo, poruszał się jeden z użytkowników roweru miejskiego w Trójmieście.
  • Użytkownicy zachodzili w głowę: błąd lokalizacji GPS czy pierwsza mewa wylądowała już w Motławie?
- Problem z pobieraniem 3 zł jest już w trakcie rozwiązywania. Dziękujemy wszystkim użytkownikom za zgłoszenia, każda reklamacja jest uznawana na korzyść osób zgłaszających problem, a operator wprowadza poprawki. Rower starajmy się odstawić w stacji, a jeśli jest pełna, to najbliżej, jak się da. W przypadku kiedy stacja jest tak mocno przepełniona, że naliczy opłatę - prosimy o niezwłoczny kontakt z operatorem systemu. Jednak w wielu przypadkach, jak choćby przy Olivia Business Centre, choć rowery stoją poza stacją, to system akceptuje ich obecność w tym miejscu - informuje Dominik Makurat.
Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł. Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł.

Postój roweru - bardzo ciekawa alternatywa dla całkowitego zwrotu Mevo


Pierwsze dni pozwoliły nam odkryć kilka ciekawych rozwiązań w systemie Mevo. Jednym z nich jest "postój", czyli krótka przerwa w jeździe, podczas której mamy jednak kontrolę nad naszym rowerem. Po wybraniu tej opcji w aplikacji i zamknięciu roweru, możemy go pozostawić nawet w strefie, gdzie parkować nie wolno, bez dodatkowej opłaty w wysokości 3 zł. Nasz rower stanie się też niewidoczny dla innych, dzięki temu nikt go nie wypożyczy. Czas postoju odliczany jest jednak od dziennych minut przyznanych w ramach naszego abonamentu, czyli zapłacimy za niego jak za jazdę. Gdy korzystamy z roweru bez abonamentu, opłata za postój wynosi 10 gr za minutę. Co ciekawe, ta opcja jest także dostępna dla osób nieposiadających aplikacji mobilnej.

- Jeśli ktoś nie ma aplikacji mobilnej, a chce skorzystać z opcji postoju, powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i tam konsultanci przeprowadzą tę procedurę - podpowiada Dominik Makurat.


Numer PESEL w Mevo

Pewna część użytkowników Mevo była zaskoczona, że w formularzu rejestracyjnym trzeba było podać numer PESEL. Jednego z naszych czytelników ta konieczność zraziła do korzystania z roweru. Czy rzeczywiście operator systemu musi mieć dostęp do tak ważnych danych osobowych?

Dominik Makurat: - Numer pesel potrzebny jest do weryfikacji tożsamości użytkownika. Zapewniam, że te dane są odpowiednio chronione.
Po trzech dniach działania roweru Mevo już widać, że wraz z nim przyszła rewolucja, której mieszkańcy Trójmiasta potrzebowali jak kania dżdżu. Mimo pewnych niedociągnięć i problemów wieku dziecięcego, charakterystycznych dla wielu rozpoczynających się dużych projektów, przyszłość systemu Mevo widzimy w wyłącznie jasnych barwach.

W związku z dużym zainteresowaniem rowerem metropolitalnym utworzyliśmy specjalny adres mailowy mevo@trojmiasto.pl. Zachęcamy do przesyłania waszych komentarzy dotyczących funkcjonowania roweru oraz aplikacji mobilnej. Informacji na temat roweru i aplikacji udziela Biuro Obsługi Klienta bok@rowermevo.pl
09:57 29 MARCA 19 (aktualizacjaakt. 11:05)

W Luzinie brak rowerów mevo (22 opinie)

No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam
No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (856) ponad 20 zablokowanych

  • ja tam wole mojego starego opla z 1998r (1)

    • 2 4

    • Dobra Brajan, idz teraz umyj zeby.

      • 2 1

  • lechia mistrzem polski

    • 5 2

  • 2 x bym pajaca na roweże rozjechał ! (13)

    jak jest przejście dla pieszych to masz obowiązek rower przeprowadzić , a nie wjeżdżać na nie !!!!

    • 23 9

    • pewnie gwiazdo jestes z kartuz i masz fure za 1500zl (1)

      • 8 7

      • Ty masz "rowera" za 5 groszy za minutę

        • 4 4

    • i w sumie szkoda - przynajmniej pajaca by skasowali mandatem

      • 1 1

    • Ale jednak przyhamuj (1)

      Pomyśl sobie, że rowerzystę rozjedziesz, a odpowiesz jak za człowieka.

      • 4 4

      • nie życz komuś raka, bo sam możesz zachorować. karma wraca.

        • 2 1

    • Liczysz, że ktoś będzie przez przejście rower przeprowadzał?

      I kto tu jest pajacem...

      • 0 2

    • po pasach jeździć nie można (1)

      ale już 0,1m obok pasów można jechać :P

      Nie?
      to znajdź przepis, który tego zabrania rowerzyście

      • 0 2

      • w poprzek nie można - chciałeś być cwany, a jesteś gł u pi po prostu

        • 0 1

    • Jak jechał na roweŻe to trza było go przejechac .

      • 1 0

    • jak jest 50 km/h w mieście

      to masz tyle jechać i choćby 1 km/h więcej !!!

      • 1 3

    • (1)

      wile przejść posiada obok przejazd rowerowy, a ty dojeżdżając do przejścia masz obowiązek zachować szczególna ostrożność...a co by było jakby zamiast roweru wjechało dziecko na hulajnodze??

      • 0 1

      • wiele to może być kładek ponad jezdnią

        przepisy sa jednoznaczne, nawet pieszy nie ma pierwszeństwa 'bo dochodzi czy ma zamiar' (jak na zachodzie), więc po co te dziwaczne dywagacje?

        • 2 0

    • Popieram

      Jestem rowerzysta i tez prowadze i mam swiadomosc jak wyglada reakcja na wolno wchodzacego na pasy pieszego, a jak na wpadajacego pedem rowerzyste tym bardziej na elektryku 25 km/h. Dlatego rower przez przejscie, jesli nie ma sygnalizacji swietlnej, przeprowadzam i tego ucze swoje dzieci.

      • 7 0

  • Nie przesadzajcie z ta.propaganda (2)

    Co to jest 3000 wypozyczen w milionowej aglomeracji?

    • 9 2

    • no na tyle dostępnych rowerów to bardzo dużo.

      • 1 0

    • to nic nie znaczy bo

      - nie wiadomo jak długo trwały te wypożyczenia
      - nie wiadomo ile rowerów było dostępnych (naładowanych)
      - nie wiadomo na ilu stacjach były dostępne

      • 2 0

  • Po trzech dniach działania systemu trudno jest "regularnie" parkować...

    • 7 0

  • czekamy na brexit i powrot naszych nacionalistow do kraju

    bo my kochamy Polske a nasz wyjazd to tylko wina Tuska

    • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    Bafangoza (1)

    Zastanawiam się, czemu na budowę roweru nie zdecydowała się żadna gdańska firma. Sam rower to zwykły mieszczuch z 3 biegowym Nexusem oraz 250W silnikiem Bafanga wraz z niewielką baterią (z osiągów nie zakładam, że to coś więcej niż 36V i 12-15 Ah. Taki rower można złożyć w PL za 3-4 k PLN korzystając tylko z markowych części kupionych w detalu - w hurcie pewnie da się zjechać z ceny (PS. pozdrawiam geniusza który zatwierdził hamulce rolkowe - pewnie nie ma pojęcia o ich trwałości i kosztach serwisu ;-(
    Trochę można pogmerać w ustawieniach roweru, lub zamontować czujnik nacisku (teraz Bafangi maja po prostu siłę wspomagania ustawioną do prędkości koła) - wówczas odczucia wjężdzajacych pod górę będą lepsze (taki silnik bez problemu "wciąga" tylko na prądzie rower z kierowcą pod Łostowicką z prędkością ok. 10-15 km/h - oczywiście kosztem zużycia pradu).
    Dodatkowo - rozwiązanie z bateriami - słupki powinny ciągle ładować baterie zaparkowanych rowerów. Technologie są dostępne i nawet ładowanie indukcyjne to nie jakiś kosmos - a problem z rozładowanymi rowerami po prostu by nie istniał.

    • 18 3

    • a ja się nie zastanawiam czemu na budowę nie zdecydowałeś się ty>

      • 1 3

  • Czy straz miejska moze zajac sie ludzmi chodzacymi notorycznie sciezka rowerowa na 3Maja, od strony dworca pkp?! Czy ma tam dojsc do wypadku? Wczoraj typ z typiara szli srodkiem, trzymajac sie za rece. Kobieta prawie w nich walnela i dostala taka wiazanke od nich, ze sie poplakala. Na moja uwage, ze spaceruja po sciezce rowerowej - kolo wystartowal do mnie z lapami. Nie mam czasu aby kazdemu zwracac uwage, bo od tego sa odpowiednie sluzby, na ktore ida nasze podatki, czyz nie?

    • 11 1

  • mam mieszkanie i nowy samochod (2)

    na kredyt ale mam

    • 6 3

    • O pluskwach zapomniales. Aaa sorry, one nie sa na kredyt. Dostales je w gratisie.

      • 1 0

    • Jak na kredyt to ma bank , Ty tylko wypożyczasz .

      • 1 0

  • Obawiam się parkowania (1)

    Np OBC. Pozostawienie ok 100 rowerów w jednym miejscu to stos metalu.

    • 5 1

    • lepsze to niż sto samochodów

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum