Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Media społecznościowe obiegło zdjęcie pokazujące oznakowanie rowerowe przy parku Centralnym w Gdyni, pod którym pojawiły się setki prześmiewczych komentarzy. Internauci zakpili zwłaszcza z namalowanych strzałek. - Projekt parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Trzeba było dostosować ruch do istniejących elementów - odpowiadają urzędnicy.
- Kpiny internautów
- Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
- Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
- "Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Inwestycja i tak będzie konieczna
Kpiny internautów
Inwestycja zdążyła już zyskać niechlubną sławę i to nie tylko w Trójmieście, ale w całej Polsce z powodu organizacji ruchu rowerowego na wyjeździe z parku przy ul. Świętojańskiej naprzeciw Urzędu Miasta w Gdyni.
Pojawiły się tam strzałki, z których zakpili internauci z całej Polski. Zdjęcie pokazujące organizację ruchu z góry stało się przez kilka godzin przesyłanym przez użytkowników viralem w mediach społecznościowych.
Park Centralny: otwarcie 29 sierpnia
Po zmianach wjazd rowerzystów do parku Centralnego z ul. Świętojańskiej będzie odbywał się ze skrajnego pasa jezdni. Problem w tym, że tym samym pasem będzie można jechać na wprost w kierunku ul. Świętojańskiej. Tyle że kierowcy skręcający w zwężoną do dwóch pasów al. Piłsudskiego, będą w tym miejscu przecinać rowerzystom ruch. Niewykluczone więc, że dojdzie w tym miejscu do potrąceń.
Jeszcze bardziej pogmatwana sprawa dotyczy wyjazdu z parku Centralnego przy Świętojańskiej w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana SKM. Najpierw trzeba będzie skręcić w lewo, jezdnią jechać do przejazdu rowerowego, by trafić na jezdnię prowadzącą w kierunku tunelu i ul. Władysława IV. By kontynuować jazdę np. w kierunku Redłowa, na przejściu z sygnalizacją znów trzeba będzie przejechać na przeciwległą stronę, gdzie dalej można będzie kontynuować jazdę.
Do tego na wyjeździe z parku została wysepka.
Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
Na organizacji ruchu suchej nitki nie pozostawili m.in. działacze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
- Wiele energii wkładaliśmy w to, by przekonać pana Prezydenta, by przywrócił drogę rowerową do projektu Parku Centralnego na krótkim odcinku przy przystanku Urząd Miasta-Świętojańska. Apelowaliśmy, wnioskowaliśmy, składaliśmy projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) - piszą w poście w mediach społecznościowych.
Wskazują, że była szansa na to, by rowerzyści jechali obok przystanku przy ul. Świętojańskiej.
- Pierwotnie połączenie "za przystankiem" było w projekcie, ale dzięki intrygom urzędników od dostępności, mobilności, przestrzeni publicznych ostatecznie tę drogę po cichu usunięto z gotowego projektu. Póki co nadal 10-letnie dzieci będą musiały czekać na pasie między trolejbusem i autobusem. Do tego dochodzą jeszcze esy-floresy, które mają za zadanie wyprowadzić rowerzystę na pas Świętojańskiej od strony Piłsudskiego. Także po to, by przykryć wtopę z uzgodnieniem inwestycji Officer, gdzie droga rowerowa "nie spotyka się" z przejściem dla pieszych od strony parku Centralnego - uzupełniają.
Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
Nieoficjalnie część urzędników z magistratu, z którymi rozmawialiśmy, potwierdza wersję zaprezentowaną przez stowarzyszenie.
W oficjalnej odpowiedzi piszą, że organizacja ruchu drogowego nie mogła być inna.
- Projekt Parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Pojawiła się więc konieczność dostosowania stałej organizacji ruchu do fragmentu jezdni al. Piłsudskiego i zmiany drogi rowerowej na tym odcinku - odpowiada Rafał Studziński, kierownik referatu organizacji ruchu wydziału inwestycji w Gdyni, który zaprojektował rozwiązanie zaaprobowane później przez naczelnika wydziału.
O tym, że nie będzie przebudowany układ drogowy, pisaliśmy już na starcie realizacji trzeciego etapu.
Rusza budowa trzeciego etapu parku Centralnego. Prace do wiosny 2023 roku
"Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Rozwiązanie dla osób, które widzą je pierwszy raz, może budzić wątpliwości, ale zapewniamy, że jest optymalne przy takim układzie drogowym, a co najważniejsze bezpieczne dla wszystkich uczestników tj. pieszych i rowerzystów. Mimo że wdrożenie nie jest jeszcze ostatecznie zakończone (brakuje kilku elementów), to nasze bieżące obserwacje wskazują, że rowerzyści jeżdżą prawidłowo - dodaje.
Wskazuje, że przy przystanku przy ul. Świętojańskiej jest pas ruchu dla rowerów na jezdni w kierunku północnym. W druga stronę kierujący rowerami poruszać się powinni pasem ruchu, jak inne pojazdy.
- Ta sytuacja się nie zmieniła - podkreśla.
Inwestycja i tak będzie konieczna
Jednocześnie przyznaje, że poważniejsze zmiany, które będą wiązały się z procesem inwestycyjnym i wyłożeniem dodatkowych i tak będą musiały być wdrożone. Będzie trzeba na nie poczekać.
- Pracujemy nad nową koncepcją dla odcinka Świętojańskiej od Partyzantów do Piłsudskiego i alei M. Piłsudskiego od Bema do Władysława IV. Jest jednak za wcześnie, by mówić o szczegółach. Żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - kończy.
Przed UM Gdyni szykują się zmiany ostatnich zmian (34 opinie)
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-20 10:21
Emka
Poprostu "ja pie...." Dramat to mało powiedziane, dalej uważam, że planista ruchu drogowego w Gdyni do zwolnienia. Kto wyraża zgode na takią krzywde?! Skrzyżowania powinny być czytelne, proste w swej istocie i bezpieczne...
- 3 2
-
2023-08-20 10:43
Śmieszne tylko dla lokalesów
Opisana sytuacja jest śmieszna tylko dla lokalnego odbiorcy. Świat to stosuje juz od dawna. Czas poszerzać horyzonty. Zaprasza np do Dani - tam to i wiele, wiele wiecej dziwnych rowerowych nowinek.
- 1 4
-
2023-08-20 10:50
Remszći Reńk
Przeca to jeno krótczi krunt
- 1 1
-
2023-08-20 10:57
chodnik przy zatoce trolejbusowej ...
... jest niezwykle wąski - nie przekracza metra. Dodatkowo często znajdują się tam hulajnogi a ostatnio również metalowe bariery. Sytuacji nie ułatwiają również wiata przystankowa i betonowe śmietniki. W efekcie bardzo intensywny ruch pieszych, rowerzystów, etc. odbywa się tym wąskim przesmykiem.
Zwracam uwagę, że manewrujące w zatoce trolejbusy ingerują przodem karoserii i lusterkami w ten obszar.
Fakt, że nie doszło tam jeszcze do tragedii świadczy o dużym szczęściu osób odpowiedzialnych za planowanie przestrzeni w tym miejscu.- 5 1
-
2023-08-20 11:12
Wszystko jest jasne
Ja nie widzę żadnych wątpliwości kto i jak ma jechać. Sam użytkuję i rower i samochód więc może rowerzyści bez prawka powinni trochę się douczyć przepisów i oznakowania, skoro mają tutaj jakieś trudności :/
- 1 0
-
2023-08-20 11:26
Aa
Szczurek na głowę upadł
- 1 1
-
2023-08-20 11:29
Labirynt był dopiero w rfn i nrd..całkiem niedawno
Osoby wyszczepione 3 razy mogą wejść do kawiarni i nie muszą pokazywać paszportu kowidkowego..osiby 2 razy zatrute szczepionką muszą mieć kaganiec na głowie..a ozdrowieńcy hmm.może media masońskie trójmiasto peel przypomną ? Jaki to był labirynt fałszerstw i głupoty ?
- 0 1
-
2023-08-20 11:47
Gdyńskie koko dżambo!
- 2 1
-
2023-08-20 11:48
Lepiej nie będzie... (1)
Nie będę słusznie narzekał na władze w Gdyni, ale jeżeli nie zmieni się ich podejście odnośnie projektów i ich realizacji to nadal będzie niespójna samowolka, bez zachowania spójności i standardów. A szkoda, bo przy odrobinie wysiłku, dobrych chęci i wiedzy każdy uczestnik drogi byłby zadowolony, a i wygląd byłby atrakcyjny.
- 1 1
-
2023-08-21 05:30
No i tu zapewne leży problem:
Decyzyjni nie mają wiedzy, nie mają dobrych chęci i są zbyt leniwi na "odrobinę wysiłku".
- 0 1
-
2023-08-20 13:23
Brakuje
tylko bus- pasa .!
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.