Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Media społecznościowe obiegło zdjęcie pokazujące oznakowanie rowerowe przy parku Centralnym w Gdyni, pod którym pojawiły się setki prześmiewczych komentarzy. Internauci zakpili zwłaszcza z namalowanych strzałek. - Projekt parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Trzeba było dostosować ruch do istniejących elementów - odpowiadają urzędnicy.
- Kpiny internautów
- Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
- Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
- "Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Inwestycja i tak będzie konieczna
Kpiny internautów
Inwestycja zdążyła już zyskać niechlubną sławę i to nie tylko w Trójmieście, ale w całej Polsce z powodu organizacji ruchu rowerowego na wyjeździe z parku przy ul. Świętojańskiej naprzeciw Urzędu Miasta w Gdyni.
Pojawiły się tam strzałki, z których zakpili internauci z całej Polski. Zdjęcie pokazujące organizację ruchu z góry stało się przez kilka godzin przesyłanym przez użytkowników viralem w mediach społecznościowych.
Park Centralny: otwarcie 29 sierpnia
Po zmianach wjazd rowerzystów do parku Centralnego z ul. Świętojańskiej będzie odbywał się ze skrajnego pasa jezdni. Problem w tym, że tym samym pasem będzie można jechać na wprost w kierunku ul. Świętojańskiej. Tyle że kierowcy skręcający w zwężoną do dwóch pasów al. Piłsudskiego, będą w tym miejscu przecinać rowerzystom ruch. Niewykluczone więc, że dojdzie w tym miejscu do potrąceń.
Jeszcze bardziej pogmatwana sprawa dotyczy wyjazdu z parku Centralnego przy Świętojańskiej w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana SKM. Najpierw trzeba będzie skręcić w lewo, jezdnią jechać do przejazdu rowerowego, by trafić na jezdnię prowadzącą w kierunku tunelu i ul. Władysława IV. By kontynuować jazdę np. w kierunku Redłowa, na przejściu z sygnalizacją znów trzeba będzie przejechać na przeciwległą stronę, gdzie dalej można będzie kontynuować jazdę.
Do tego na wyjeździe z parku została wysepka.
Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
Na organizacji ruchu suchej nitki nie pozostawili m.in. działacze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
- Wiele energii wkładaliśmy w to, by przekonać pana Prezydenta, by przywrócił drogę rowerową do projektu Parku Centralnego na krótkim odcinku przy przystanku Urząd Miasta-Świętojańska. Apelowaliśmy, wnioskowaliśmy, składaliśmy projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) - piszą w poście w mediach społecznościowych.
Wskazują, że była szansa na to, by rowerzyści jechali obok przystanku przy ul. Świętojańskiej.
- Pierwotnie połączenie "za przystankiem" było w projekcie, ale dzięki intrygom urzędników od dostępności, mobilności, przestrzeni publicznych ostatecznie tę drogę po cichu usunięto z gotowego projektu. Póki co nadal 10-letnie dzieci będą musiały czekać na pasie między trolejbusem i autobusem. Do tego dochodzą jeszcze esy-floresy, które mają za zadanie wyprowadzić rowerzystę na pas Świętojańskiej od strony Piłsudskiego. Także po to, by przykryć wtopę z uzgodnieniem inwestycji Officer, gdzie droga rowerowa "nie spotyka się" z przejściem dla pieszych od strony parku Centralnego - uzupełniają.
Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
Nieoficjalnie część urzędników z magistratu, z którymi rozmawialiśmy, potwierdza wersję zaprezentowaną przez stowarzyszenie.
W oficjalnej odpowiedzi piszą, że organizacja ruchu drogowego nie mogła być inna.
- Projekt Parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Pojawiła się więc konieczność dostosowania stałej organizacji ruchu do fragmentu jezdni al. Piłsudskiego i zmiany drogi rowerowej na tym odcinku - odpowiada Rafał Studziński, kierownik referatu organizacji ruchu wydziału inwestycji w Gdyni, który zaprojektował rozwiązanie zaaprobowane później przez naczelnika wydziału.
O tym, że nie będzie przebudowany układ drogowy, pisaliśmy już na starcie realizacji trzeciego etapu.
Rusza budowa trzeciego etapu parku Centralnego. Prace do wiosny 2023 roku
"Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Rozwiązanie dla osób, które widzą je pierwszy raz, może budzić wątpliwości, ale zapewniamy, że jest optymalne przy takim układzie drogowym, a co najważniejsze bezpieczne dla wszystkich uczestników tj. pieszych i rowerzystów. Mimo że wdrożenie nie jest jeszcze ostatecznie zakończone (brakuje kilku elementów), to nasze bieżące obserwacje wskazują, że rowerzyści jeżdżą prawidłowo - dodaje.
Wskazuje, że przy przystanku przy ul. Świętojańskiej jest pas ruchu dla rowerów na jezdni w kierunku północnym. W druga stronę kierujący rowerami poruszać się powinni pasem ruchu, jak inne pojazdy.
- Ta sytuacja się nie zmieniła - podkreśla.
Inwestycja i tak będzie konieczna
Jednocześnie przyznaje, że poważniejsze zmiany, które będą wiązały się z procesem inwestycyjnym i wyłożeniem dodatkowych i tak będą musiały być wdrożone. Będzie trzeba na nie poczekać.
- Pracujemy nad nową koncepcją dla odcinka Świętojańskiej od Partyzantów do Piłsudskiego i alei M. Piłsudskiego od Bema do Władysława IV. Jest jednak za wcześnie, by mówić o szczegółach. Żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - kończy.
Przed UM Gdyni szykują się zmiany ostatnich zmian (34 opinie)
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-18 21:37
Ja od razu mówie że to oleje i pojade prosto tak jak jadą autobusy
bezpieczniej wygodniej i szybciej. prowizorka na całej lini
- 15 2
-
2023-08-18 21:38
Pier.... I tak będę jeździć tam po chodniku
- 28 4
-
2023-08-18 21:39
Tylko dzbany mogą się pogubić Jechałem tamtędy od czasu namalowania pasów kilka razy samochodem a w dniu dzisiejszym rowerem i jakoś nie stwierdziłem problemu.
- 3 34
-
2023-08-18 21:42
(2)
Zamiast zrobić normalna droga rowerowa przy przystanku to powstają jakies dziwne malowidła które totalnie niszczą estetykę tego miasta, drogi itp itd. No jak to wygląda.???? Nie wygląda....
- 35 2
-
2023-08-18 21:45
Normalne pasy ruchu dla rowerów w jezdni! tak jak było
- 2 5
-
2023-08-19 09:01
Jestem pewien że przyjdzie czas na akompaniament słupków z plastiku np biało czerwonych, które pięknie dopełnią kompozycję z żółtym plastikowym znakiem. Dynamizmu doda patyna, czyli połamanie tych elementów tak za około. 3-5 dni roboczych. Cudo.
- 3 1
-
2023-08-18 21:48
Akurat na zdjęciach jest wszystko jasne (pewnie domalują tylko paski wypełniające) (2)
natomiast na mapce raczej jest jakaś pomyłka, bo skręt w prawo dla rowerów (jadących od strony Gdańska) nie następuje po jakimś zawijasie, ale od razu.
Nie wiem o co ten krzyk, chyba ze jesteście drama queens- 4 25
-
2023-08-18 21:55
(1)
od razu na chodnik? krzyk jest od to że wcześniej żeby jechać prosto jechało się prosto, a teraz są kolizyjne szykany.
to nie jest zgodne z jakąkolwiek sztuką projektowania tras rowerowych- 9 3
-
2023-08-18 23:24
przepraszam czy ty wiesz o czym mówisz?
tam jest ścieżka dla rowerów DDR czy jak ja zowią, trudno żeby przefruwała ponad chodnikiem
Jest skręt z jezdni na ścieżkę przez chodnik - wszystko jest prawidłowo- 3 4
-
2023-08-18 21:49
jaahaahaahahahwhw
i szczurek znowu ma byc na prezydenta :) kasa zmarnowana !!!!
- 23 3
-
2023-08-18 21:51
Nie trzeba pisać jakie to miasto
Z tytułu można wywnioskować ze to stolica drogowego absurdu
- 27 3
-
2023-08-18 21:52
Park centralny (2)
Trochę żwiru, asfaltu, kilka rachitycznych drzewek co wyglądają jak kikuty
Można się zrelaksować, posiedzieć w cieniu.- 28 6
-
2023-08-18 23:27
Piękny parking dla Jędrka.
- 3 1
-
2023-08-19 00:15
ze świadomością, że kosztowało to tyle
co równie nieudane lotnisko i dwa tunele w Rumi...
Raczej mało relaksujące...- 5 1
-
2023-08-18 22:02
Pośmiewisko.
Kolejny dowód na to że Szczurek z ekipą musi iść na zieloną trawę.
- 37 2
-
2023-08-18 22:04
Otwarcie parku = skrót dla rowerzystów
Nikt nie będzie krzyżowkami po ulicy jeździł, tylko prosto przez park... Taka sytuacja
- 23 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.