Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Media społecznościowe obiegło zdjęcie pokazujące oznakowanie rowerowe przy parku Centralnym w Gdyni, pod którym pojawiły się setki prześmiewczych komentarzy. Internauci zakpili zwłaszcza z namalowanych strzałek. - Projekt parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Trzeba było dostosować ruch do istniejących elementów - odpowiadają urzędnicy.
- Kpiny internautów
- Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
- Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
- "Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Inwestycja i tak będzie konieczna
Kpiny internautów
Inwestycja zdążyła już zyskać niechlubną sławę i to nie tylko w Trójmieście, ale w całej Polsce z powodu organizacji ruchu rowerowego na wyjeździe z parku przy ul. Świętojańskiej naprzeciw Urzędu Miasta w Gdyni.
Pojawiły się tam strzałki, z których zakpili internauci z całej Polski. Zdjęcie pokazujące organizację ruchu z góry stało się przez kilka godzin przesyłanym przez użytkowników viralem w mediach społecznościowych.
Park Centralny: otwarcie 29 sierpnia
Po zmianach wjazd rowerzystów do parku Centralnego z ul. Świętojańskiej będzie odbywał się ze skrajnego pasa jezdni. Problem w tym, że tym samym pasem będzie można jechać na wprost w kierunku ul. Świętojańskiej. Tyle że kierowcy skręcający w zwężoną do dwóch pasów al. Piłsudskiego, będą w tym miejscu przecinać rowerzystom ruch. Niewykluczone więc, że dojdzie w tym miejscu do potrąceń.
Jeszcze bardziej pogmatwana sprawa dotyczy wyjazdu z parku Centralnego przy Świętojańskiej w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana SKM. Najpierw trzeba będzie skręcić w lewo, jezdnią jechać do przejazdu rowerowego, by trafić na jezdnię prowadzącą w kierunku tunelu i ul. Władysława IV. By kontynuować jazdę np. w kierunku Redłowa, na przejściu z sygnalizacją znów trzeba będzie przejechać na przeciwległą stronę, gdzie dalej można będzie kontynuować jazdę.
Do tego na wyjeździe z parku została wysepka.
Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
Na organizacji ruchu suchej nitki nie pozostawili m.in. działacze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
- Wiele energii wkładaliśmy w to, by przekonać pana Prezydenta, by przywrócił drogę rowerową do projektu Parku Centralnego na krótkim odcinku przy przystanku Urząd Miasta-Świętojańska. Apelowaliśmy, wnioskowaliśmy, składaliśmy projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) - piszą w poście w mediach społecznościowych.
Wskazują, że była szansa na to, by rowerzyści jechali obok przystanku przy ul. Świętojańskiej.
- Pierwotnie połączenie "za przystankiem" było w projekcie, ale dzięki intrygom urzędników od dostępności, mobilności, przestrzeni publicznych ostatecznie tę drogę po cichu usunięto z gotowego projektu. Póki co nadal 10-letnie dzieci będą musiały czekać na pasie między trolejbusem i autobusem. Do tego dochodzą jeszcze esy-floresy, które mają za zadanie wyprowadzić rowerzystę na pas Świętojańskiej od strony Piłsudskiego. Także po to, by przykryć wtopę z uzgodnieniem inwestycji Officer, gdzie droga rowerowa "nie spotyka się" z przejściem dla pieszych od strony parku Centralnego - uzupełniają.
Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
Nieoficjalnie część urzędników z magistratu, z którymi rozmawialiśmy, potwierdza wersję zaprezentowaną przez stowarzyszenie.
W oficjalnej odpowiedzi piszą, że organizacja ruchu drogowego nie mogła być inna.
- Projekt Parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Pojawiła się więc konieczność dostosowania stałej organizacji ruchu do fragmentu jezdni al. Piłsudskiego i zmiany drogi rowerowej na tym odcinku - odpowiada Rafał Studziński, kierownik referatu organizacji ruchu wydziału inwestycji w Gdyni, który zaprojektował rozwiązanie zaaprobowane później przez naczelnika wydziału.
O tym, że nie będzie przebudowany układ drogowy, pisaliśmy już na starcie realizacji trzeciego etapu.
Rusza budowa trzeciego etapu parku Centralnego. Prace do wiosny 2023 roku
"Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Rozwiązanie dla osób, które widzą je pierwszy raz, może budzić wątpliwości, ale zapewniamy, że jest optymalne przy takim układzie drogowym, a co najważniejsze bezpieczne dla wszystkich uczestników tj. pieszych i rowerzystów. Mimo że wdrożenie nie jest jeszcze ostatecznie zakończone (brakuje kilku elementów), to nasze bieżące obserwacje wskazują, że rowerzyści jeżdżą prawidłowo - dodaje.
Wskazuje, że przy przystanku przy ul. Świętojańskiej jest pas ruchu dla rowerów na jezdni w kierunku północnym. W druga stronę kierujący rowerami poruszać się powinni pasem ruchu, jak inne pojazdy.
- Ta sytuacja się nie zmieniła - podkreśla.
Inwestycja i tak będzie konieczna
Jednocześnie przyznaje, że poważniejsze zmiany, które będą wiązały się z procesem inwestycyjnym i wyłożeniem dodatkowych i tak będą musiały być wdrożone. Będzie trzeba na nie poczekać.
- Pracujemy nad nową koncepcją dla odcinka Świętojańskiej od Partyzantów do Piłsudskiego i alei M. Piłsudskiego od Bema do Władysława IV. Jest jednak za wcześnie, by mówić o szczegółach. Żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - kończy.
Przed UM Gdyni szykują się zmiany ostatnich zmian (34 opinie)
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-18 22:06
I Szczur sie pcha na kolejną kadencję! Przecież absurd goni absurd.... (1)
- 27 3
-
2023-08-20 04:09
I zdjecie z mlodosci zamiescil
Gdyby zamieścił swój obecny wizerunek z mściwie zaciśniętymi ustami, nikt prócz podwładnych by na niego nie zagłosował.
Poza tym jak ta zamknięta w UM Aldona, niedostępna dla mieszkańców, chcę zostać prezydentem? Konradów już nie ma!- 2 1
-
2023-08-18 22:07
Gdynia to stan umysłu. Urzędnik Miejski w Gdyni to bar an.
- 19 4
-
2023-08-18 22:08
Następna kadencja?
Mam nadzieję, że gdynianie zrozumieją, że czas na zmianę ekipy w UM.
- 33 3
-
2023-08-18 22:10
e tam jakaś ścieżka która nie była częścią projektu
mogło być gorzej, mogło nie być oświetlenia albo odprowadzenia wody deszczowej
- 8 4
-
2023-08-18 22:18
To są skutki kretyńskiego pomysłu modernizacji tego skrzyzowania i stworzenia niepotrzebnego w tym miejscu rawnka w miejscu dawnego rozwiązania komunikacyjnego , wszystko po to by Szczurkowi i Ab zylo sie lepiej .Glosujcie dalej na Szczurka a bedzie jeszcze weselej
- 33 4
-
2023-08-18 22:24
Nie bedzie modernizacji dróg poza parkiem no ale bedzie nowa kadencja niszczyciela miasta. A Pan Studzinski znalazl komponenty do zakorkownia centrum miasta przed UM , jak to okresla
- 23 4
-
2023-08-18 22:33
To sie nadaje do prokuratury
Ktoś powinien za to odpowiedzieć przed sądem. To jakiś absurd, który pół roku będzie z resztą stał pusty, bo jesień, zima, deszcz i śnieg. Zresztą podobnie jak wynalazek typu droga dla rowerów przy hali targowej na Jana z Kolna. Szczegolnie bezpieczne dla rodziców zostawiających dzieci w przedszkolu. Oby ktoś za to odpowiedział w końcu...
- 30 5
-
2023-08-18 22:37
Łucyk?
Mnie to smierdzi Łucykiem....Tylko miszczu takiego pokroju mogl to wymyslec ( albo z nim powiazani). Zenada...
- 29 2
-
2023-08-18 22:41
(2)
A gdyby tak pieprznąć to wszystko i zamieszkać gdzieś pod Radomiem...
- 12 3
-
2023-08-18 23:56
Kibicuję ci
- 1 2
-
2023-08-19 00:22
wlaśnie zamknęli lotnisko
- 0 1
-
2023-08-18 22:44
Chętnie poznam imię i nazwisko pomysłodawcy tego drogowego galimatiasu. (10)
- 33 4
-
2023-08-18 23:08
Rafał Studziński, kierownik referatu organizacji ruchu wydziału inwestycji (9)
K...a Brawo
- 14 4
-
2023-08-19 00:07
ma imponujace CV (8)
to niesamowite, ze w rece tak niekompetentnej osoby oddane zostaly sprawy dot. organizacji ruchu drogowego w Gdyni. Co rusz wymyslaja w tym UM Gdynia jakies nowe d**ilizmy - polecam przejazdzke kontrapasem rowerowym po Starowiejskiej wzdluz parkletow gdy z przeciwka nadjezdza samochod, kolejna atrakcja to Swietojanska - gdy mijaja sie dwa trolejbusy musza wjechac na sciezke rowerowa bo ulica jest za waska na dwa pasy ruchu i wcisnieta tam na sile sciezke rowerowa, kolejny i**otyzm to Abrahama, ktora 3 miesiace po remoncie ma zielen kompletnie rozjechana przez parkujacych - zabraklo projektujacym wyobrazni i ubzdurali sobie trawniki w miejsce chodnika plus ograniczyli ilosc miejsc parkingowych.... podsumowujac ekipa z UM Gdynia do zwolnienia, natychmiast!!!
- 13 3
-
2023-08-19 00:19
czy ty jesteś aby normalny? (7)
1 omawiane rozwiązanie jest całkiem normalne, nie ma w nim nic szczególnego
2 Starowiejska jest taką samą ulicą jak każda inna, jest jednokierunkową, co oznacza, że nawet z tymi parkletami jest tam wystarczająco dużo miejsca na rower i samochód
3 Świętojańska ma dwa pasy ruchu, nigdy trolejbus nie zajmuje całą szerokość pasa, ale nawet jeśli mijając się najeżdża na DDR, to co w tym takiego przerażającego? To nie autostrada - nie rozjeżdża żadnego rowerzysty. Rozumiem że jako zadeklarowany rowerzysta postulujesz likwidację DDR
4 Abrahama - jesli rozjechane sa trawniki, to pretensje do kierowców a nie do UM
Czy ty nie powinieneś łyknąć jakichś tabletek?- 3 13
-
2023-08-19 00:21
"gdy fakty przeczą teorii, (1)
tym gorzej dla faktów"
Słynne powiedzenie epoki słusznie minionej nadal żywe...- 8 3
-
2023-08-19 00:48
odwidź jakiegoś specjalistę, bo masz problemy z życiem
- 1 8
-
2023-08-19 09:31
ty nie jestes normalny (2)
1. polecam wizje lokalna - wjazd rowerem pomiedzy betonowy parklet a nadjezdzajacy samochod to zdecydowanie ciekawe przezycie.
2. Z ta Swietojanska to juz zupelnie pojechales jak urzednik z UM Gdynia. Wyjdz z za biurka i przejdz sie na Swietojanska - trolejbus zajmuje cała szerokosc pasu ruchu, gdy mijaja sie na Swietojanskiej to zawsze wjezdzaja na sciezke rowerowa. Jak nie wierzysz to kup se centymetr krawiecki i idz pomierz. To jest zenujace, ze trzeba wam tlumaczyc rzeczy tak podstawowe. Klamiecie w zywe oczy by ukryc swa niekompetencje.
3, Abrahama - pretensje mam do ograniczonych umyslowo urzednikow, ktorzy nie przewidzieli, ze tak urzadzona zielen po trzech miesiacach od oddania zostanie zniszczona. To podstawowy problem z projektem. Zly projekt, niedostosowany do lokalnych warunkow - po trzech miesiacach widac to golym okiem.- 7 3
-
2023-08-19 17:33
przypuszczalnie nie zdajesz sobie sprawy, że Twój ciąg rozumowania to typowy przejaw autoholizmu (1)
Brak możliwości wyobrażenia sobie, że przestrzeń ulic może być przekształcana tak, by zwęzić jezdnie i zlikwidować niektóre miejsca do parkowania samochodów. Jeśli urządzona zieleń jest zajeżdżana przez parkujące nielegalnie samochody, to znaczy po prostu, że trzeba zadbać o odpowiednie bariery do wjazdu samochodów ale nie winić projektanta. Kontrapasy lub dopuszczenie rowerzystów do jazdy "pod prąd" ulic uspokojonego ruchu jest jednym z najbardziej bezpiecznych rozwiązań infrastruktury miejskiej.
- 1 7
-
2023-08-20 04:14
Wrracaj do sioła przodków, aktywisto!
Tu było miasto, jest miasto i - mam nadzieję - będzie miasto, a nie lunapark a la Lukasz
- 3 1
-
2023-08-20 04:12
Wzajemnie! Plus grzebień, woda i mydło!
- 0 1
-
2023-08-20 08:37
"całkiem normalne" - tylko w twoim świecie.
Przypominam, że normą jest ogół, a nie margines.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.