• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

150 blokad kont użytkowników Mevo

Maciej Korolczuk
18 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (563)
aktualizacja: godz. 12:54 (18 września 2023)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Obszar Metropolitalny nałożył już pierwsze blokady na konta użytkowników, którzy korzystają z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Obszar Metropolitalny nałożył już pierwsze blokady na konta użytkowników, którzy korzystają z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób.

Zamykanie rowerów w garażach, dewastacje, parkowanie na dachu kiosku z gazetami, wykorzystywanie rowerów przez kurierów, jazda w dwie, a nawet trzy osoby czy przewożenie na nich... hulajnóg elektrycznych - z pewnością nie tak wyobrażano sobie pierwsze dni testów rowerów Mevo. Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga pierwsze konsekwencje - do poniedziałku zablokowano konta już 150 osobom. Zdaniem użytkowników sytuację mogłoby poprawić wprowadzenie dziennego limitu jazdy jednym rowerem.



Aktualizacja, godz. 12:50.



Jak poinformował Obszar Metropolitalny, do poniedziałku 18 września zablokowano już 150 kont użytkowników, którzy korzystali z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Zawieszenie obowiązuje przez 30 dni. W tym czasie użytkownicy nie mogą korzystać z rowerów.



Regulamin korzystania z rowerów Mevo powinien:

Za nami kilka pierwszych kilka dni testów zewnętrznych systemu Mevo. Po początkowych problemach serwisu nie nadążającego z wymianą rozładowanych baterii w rowerach wydaje się, że sytuacja została - w umiarkowanym stopniu - opanowana. O sukcesie trudno mówić, bo wciąż mapa dostępnych rowerów w Trójmieście częściej świeci się na szaro a nie czerwono.

Poza sprawnym serwisem sen z powiek Obszaru Metropolitalnego spędzają też... użytkownicy, którzy korzystają z rowerów w niewłaściwy sposób. To osoby, które rower traktują jak darmową taksówkę i przewożą nim dodatkowe osoby, co jest nie tylko niezgodne z regulaminem, ale też niebezpieczne - tak dla osób jadących rowerem, jak i samego jednośladu, który nie jest przystosowany do przewożenia dwóch i więcej osób.




W naszym Raporcie pojawiły się też zdjęcia roweru zaparkowanego na dachu kiosku z gazetami, roweru w krzakach, jednośladu pozbawionego sztycy i siodełka albo pedałów. W niedzielę jeden z czytelników natknął się też na rowerzystę przewożącego na Mevo... hulajnogi elektryczne.

  • Już zdarzają się pierwsze akty wandalizmu. W tym rowerze urwano jeden z pedałów.
  • A w tym - rower pozbawiono sztycy i siodełka.

Mimo upomnień i blokad nakładanych na konta użytkowników wciąż zdarzają się osoby zamykające rowery w garażach i na posesjach. Jeden z takich przypadków miał miejsce w niedzielę w Borkowie przy ul. Harmonijnej.Mapka W sobotę nasz czytelnik widział z kolei niezwrócone rowery przypięte do stojaka prywatną blokadą.

- Dziś byłem świadkiem, jak dwa rowery Mevo stały zaparkowane za barem przy rybakach przypięte prywatnym zapięciem i z zapalonym światłami, czyli niezwrócone. Taki proceder powinien zostać ukrócony. Proponuję, by rowery, które w ciągu 10 minut się nie przemieszczają, automatycznie wyłączać, a użytkownika, który ostatni raz go wypożyczał, blokować i karać mandatami. Każdy rower ma lokalizator więc ustalenie przez system, czy jedzie czy stoi, nie powinno stanowić problemu - napisał w Raporcie "Kf".
11:18 17 WRZEśNIA 23 (aktualizacjaakt. 20:35)

Przywłaszczenie Mevo (43 opinie)

Mevo na południu Gdańska zostało przywlaszczone i stoi w budynku
Mevo na południu Gdańska zostało przywlaszczone i stoi w budynku




Pierwsze blokady kont użytkowników



Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga konsekwencje.

- Konta użytkowników, którzy korzystali z Mevo w niedozwolony sposób, zostały zablokowane na czas jednego miesiąca - poinformowali urzędnicy. - Mając numer roweru użytkownika, który niepoprawnie korzysta z roweru i zdjęcie potwierdzające takie zachowanie oraz orientacyjną godzinę, jesteśmy w stanie zweryfikować użytkownika.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.


Użytkownicy apelują o limit czasu



Problem z dostępnością rowerów coraz bardziej irytuje użytkowników, którym nie udało się jeszcze wypożyczyć roweru, bo te ciągle są zajęte. Uwagę na to zwrócił jeden z naszych czytelników i zaapelował do Obszaru Metropolitalnego o stanowczą reakcję.

- Błagam, włączcie (dzienny) limit minut. Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem - pisze nasz czytelnik i wylicza sytuacje, w których rower w ciągu dnia mógłby służyć ponad 20 osobom, tymczasem przez kilka godzin jeździ nim tylko jedna.
- Kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne przerwy na obiadek, fani długich tripów biorący Mevo na 7-godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są też nawet miłośnicy natury jeżdżący w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie nad ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu i dużo dużo więcej - wylicza.
I proponuje:

- Rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki też powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie Mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15 min, to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom! Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą część użytkowników. Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie i podsumowanie pierwszych dni testów.
18:49 17 WRZEśNIA 23

Apel do Mevo! (96 opinii)

Błagam, włączcie (dzienny) limit minut.

Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.

- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej

- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.

A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!

Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.

Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS
Zobacz więcej
Błagam, włączcie (dzienny) limit minut.

Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.

- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej

- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.

A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!

Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.

Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (563) ponad 20 zablokowanych

  • taki mamy naród (1)

    niestety.....

    • 2 6

    • Chcieli testów to maja

      • 1 0

  • Zapinajmy im blokadę! (1)

    Gdyby każdy z nas, który widzi nieoddany MEVO po prostu podszedł i wsunął blokadę przy tylnym kole, to byśmy ten proceder szybko zakończyli. Opłata za zaparkowanie poza stacją to 10zł. Tych pajaców powinno to szybko zniechęcić.

    • 4 1

    • dokładnie, jeśli faktycznie to wylogowuje z systemu

      • 4 0

  • Wczoraj, wieczorem jeden rower leżał porzucony w trawie, przy ul. Janka Wiśniewskiego. Masakra!

    • 3 1

  • (2)

    Polska dzicz pokazała swoje oblicze. Ten ciemny naród jest sto lat za cywilizowaną Europą.

    • 4 8

    • Widze tvn wszedl ci za mocno (1)

      I powtarzasz ich narracje że Polska to jakaś dzicz. Tych kilka prymitywów którzy zniszczyli te rowery świadczy o całym kraju ? A ty kim jesteś ze tak oceniasz ?

      • 3 2

      • Na pewno nie nieukiem, leniem i miłośnikiem obecnie panujących, rozdających patologii wszelkie 500+ oraz zasiłki w rodzaju tzw. 13 i 14 "emerytur" z moich podatków!!!

        • 1 1

  • Takie korzystanie z rowerów jakie społeczeństwo. Nie trzeba tu powtarzać słów Piłsudskiego, co myślał o mieszkańcach tego pięknego kraju.

    • 3 0

  • Co w tym szkodliwego, bo nie rozumiem?! (4)

    "fani długich tripów biorący Mevo na 7-godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania)" - komu przeszkadza, że ktoś wykorzystuje rower współdzielony do jazdy przez kilka godzin? Ja np. przez warunki mieszkaniowe nie mogę mieć własnego roweru i to jest dla mnie opcja na taką wycieczkę, dlatego tym bardziej nie rozumiem, jakiego założenia nie spełnia się w takim przypadku.

    • 1 7

    • to jest faza testów i rowery powinny byś (czy system) testowane (1)

      a nie pobierane na cały dzień, bo to żaden test

      Ogólnie to cale założenia testu są kompletnie od czapy, bo absolutnie niczego nie testują. Po prostu rzucili rowery do jeżdżenia i tyle.

      • 4 1

      • ależ to jest test jeśli to cudo wytrzyma jazdę z trójmiasta na hel i w drugą stronę co da ok 160-200 km to wtedy się sprawdzi czy ten rower w ogóle da radę wytrzymać dzień służby

        • 1 2

    • Bo ten rower nie jest tylko twoj. (1)

      Jak chcesz miec rower na wyłączność to sobie go kup roszczeniowcu. To są testy gdzie masz się nim przejechać a nie jezdzic nie wiadomo ile

      • 6 1

      • ja mam swój tego topornego 40 kg żelastwa nie dotknę nigdy ale przecież ktoś lansuje taki rodzaj transportu po co własne auto własny rower itd wypożyczaj gacie telefon lodówkę rower samochód mieszkanie

        • 2 0

  • D,is wypozyczylem mevo tradycyjne

    Pojechałem z Rumi do Gdyni i odstawiłem. I widzę że dalej stoi na stacji i nikt go nie bierze. To jak jest z tym brakiem dostępności? Może pedałować się nie chce?

    • 1 4

  • porażką to jest automatyczna skrzynia biegów reagujaca za wolno albo po czasie, jednocześnie widac było ze każdy rower ma inne (1)

    czyj jeden rower jest szybszy inny wolniejszy i to niema nic wspolnego ze wspomaganiem rower naładowany 97& był tak wolny ze musiałem z niego zrezygnowac siła do jazdy która trzeba było użyć jak do jazdy pod górkę .
    jednoczesnie to toporny ciezki kloc .A za jazdę w koszyku małolaty powinny miec pobierane z karty 500zł !!

    • 2 3

    • prawda boli co dlatego minusy

      • 1 2

  • Karac karać grzywny po 10 tys i oddawac do tygrysa.

    • 2 0

  • 300 milionów

    Ale problemy jeszcze większe

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum