• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po zaledwie trzech dniach testów wandale już niszczą rowery Mevo

Maciej Korolczuk
19 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (209)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Przecięta linka w testowanym rowerze Mevo. Przecięta linka w testowanym rowerze Mevo.

Po zaledwie trzech dniach tzw. testów wewnętrznych rowerów Mevo już wiadomo, że linka do przypięcia roweru nie zabezpieczy go przed kradzieżą. W sobotę w jednym z testowanych rowerów zaparkowanych we Wrzeszczu nieznany sprawca przeciął linkę i porysował rower. Teraz może mieć kłopoty, bo zrobił to w pobliżu kamer miejskiego monitoringu.



Jak zabezpieczasz swój rower?

Testy wewnętrzne Mevo ruszyły w środę 16 sierpnia. Mają potrwać trzy tygodnie i dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, które elementy całego systemu wymagają jeszcze poprawek.

Pierwsze wnioski już są, ale dostarczyli je nie testujący rowery urzędnicy i oficerowie rowerowi, lecz wandale. W sobotę nad ranem w jednym z rowerów przypiętych linką do stojaka w pobliżu al. Grunwaldzkiej i Do StudzienkiMapka stwierdzono przeciętą linkę, służącą do unieruchomienia roweru po zakończonej jeździe.

Sprawca rowerem nie odjechał, bo aby uruchomić rower potrzebna jest aplikacja, a tę mają do dyspozycji na razie wyłącznie pracownicy testujący rowery. Wandal może mieć teraz kłopoty, bo linkę przeciął w pobliżu masztu z kamerą miejskiego monitoringu.

- Już pracujemy nad ustaleniem sprawcy - mówi nam Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Poza przecięciem samej linki sprawca też porysował rower. Sprawę zgłosimy na policję. Liczymy, że uda się ustalić, kto i dlaczego to zrobił, zwłaszcza, że w tym miejscu są aż trzy kamery.


Testowane rowery są oznakowane, a mimo to budzą niezdrową ciekawość wandali. Testowane rowery są oznakowane, a mimo to budzą niezdrową ciekawość wandali.

W przyszłym tygodniu tysiąc kolejnych rowerów



Na razie nie wiadomo, czy linki w rowerach będą wymienione na grubsze. Zdając sobie sprawę, że rowery mogą budzić na ulicach ciekawość (także niezdrową), urzędnicy przed oddaniem rowerów na testy dodatkowo je oznakowali. Każdy z dziesięciu jednośladów jeździ z przypiętą do koszyka kartką ("Rower w trakcie testów. Prosimy, nie ruszaj!").

Obecnie w magazynie operatora jest ok. 350 rowerów elektrycznych i ponad 1 tys. bez silnika i baterii. W przyszłym tygodniu w Gdańsku spodziewane są kolejne transporty z rowerami elektrycznymi. W sumie ma ich przyjechać ok. tysiąca.



Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (209) ponad 50 zablokowanych

  • To nasi !!!!

    Żeby niczego nie było!!!!

    • 7 7

  • Ceny

    Cenny oczywiście z kosmosu !!! Za wydane pieniądze minutowe w skali roku , można kupić Nowy Rower !! Wzięli pieniądze z Unii , a płacą jak zawsze mieszkańcy !! Skandal !!

    • 19 2

  • Opinia wyróżniona

    Dlaczego.... (11)

    Dlaczego nie zabezpiecza się roweru w bazie dokującej na elektromagnesy?
    Aplikacja odbezpiecza i zabezpiecza poprzez wlączenie i wyłączenie elektomagnesu. Jest tak wielu miastach.

    • 152 14

    • (3)

      Dlatego, że Mevo jest rowerem bezstacyjnym.

      • 27 12

      • Mevo jest rowerem czysto teoretycznym (1)

        • 64 11

        • w kolorze malinowym....

          • 11 3

      • a po co jest ta linka?

        przypominam, że w poprzedniej wersji jej nie było - w hulajnogach też ich nie ma

        • 45 0

    • a przy przypięciu nie ładuje roweru (1)

      wymiana aku przez serwis to będzie wtopa 2

      • 29 2

      • brak ładowania ich w stacji to krótkowzroczność 2.0...

        Koszty zatrudnienia ludzi do ich ładowania i logistyka w tym związana to jest ogromny minus...
        Jedny plus jaki za tym idzie to to że będą widzieć usterki przy każdym ładowaniu. (te większe usterki)

        • 13 0

    • bo w gdansku sie nie da (1)

      w szwecji wycofali bo pekaj ramy ,a u nas sie nie lamia

      • 11 8

      • To są inne rowery - takich jak w Szwecji właśnie nie dopuszczono do użytku...

        • 13 5

    • Nie w bazie

      Bo to ogranicza mozliwość odstawienia roweru pod liczbę baz. Stare rozwiązanie gdzieblokada była na kole jest optymalne.

      • 5 1

    • U nas to wariant na Mevo 3.0

      Daj im czas.

      Mevo 2050

      • 4 2

    • Blokady na podkówkę > stacje

      Te stację są słabe bo zajmują dużo miejsca, mają ograniczoną ilość miejsc są drogie do zbudowania i rower można odstawić tylko w wyznaczonym miejscu. Dodatkowo mi kiedyś nie chciało przyjąć i wypuścić roweru. O wiele lepszy system jest we Wrocławiu - jest blokada na tylnym kole, która przechodzi między szprychami. Zaciąga się tylko jeden dzyndzel i zablokowane. Odblokowuje się z telefonu. Nie ma ograniczenia na ilość rowerów w jednym miejscu. Dodatkowo można odstawić rower w dowolnym innym miejscu za opłatą. A wszystko to połączone z każdymi 20 pierwszymi 20 minutami za darmo (rowery nie elektryczne). Jeździłem tak wszystkie lata i to było najlepsze rozwiązanie.

      • 8 1

  • O ile mnie pamięć nie myli, przy okazji WPR

    i możliwości przejechania się pod Polsat Plus Areną Gdańsk tym rowerkiem, a także z krótkiej rozmowy wynikało, że linka zakończona jest blokadą, którą wkłada się po zakończonej jeździe w dziurę i blokuje tylne koło. Linka służy do zamocowania tej blokady na rowerze, a nie do przypinania nią roweru do czegokolwiek.

    • 9 2

  • (2)

    Nie wandale, a Polacy.

    • 10 13

    • A skąd wiesz, że nie przeciął tego jakiś ukr? (1)

      Może myślał, że to zwykły rower, ale ze był zablokowany po 'odpięciu' linki, to zostawił?

      • 0 0

      • Kojlan

        Albo inżynier z Burkina Faso

        • 0 0

  • Prezydentyni Dulkiewicz (1)

    Czy wiecie ,że prezydentyni/prezydentka , no bo przecież nie Prezydent Dulkiewicz zadłużyła Gdańsk na ponad 900 baniek ?

    • 14 10

    • poczytaj o efektach "polskiego ładu" dla samorządów, może coś zrozumiesz

      • 3 6

  • Oficer rowerowy ... (1)

    Rece opadaja.

    • 19 3

    • a nad nim generałka rowerowa

      • 2 0

  • Na jesień ogłoszą kolejną upadłość:)

    Kilka lat czekania ..i mózgi z magistratu idą w stronę drogiej elektryki ..która w dwa miesiące zamieni się w elektro złom:) Trójmiasto już teraz powinno szukać winnych porażki:)

    • 11 3

  • Kolejny badziew

    Te rowery to kolejny badziew. Będą leżeć na środku chodnika tak samo jak te chulajnogi. Będą pływały w jeziorach i rzeczkach. Kompletnie bez sensu

    • 10 5

  • Boox

    Te mevo to jakiś żart, szkoda tylko że ten żart jest z naszych pieniędzy.

    • 14 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum