Po zaledwie trzech dniach testów wandale już niszczą rowery Mevo
Po zaledwie trzech dniach tzw. testów wewnętrznych rowerów Mevo już wiadomo, że linka do przypięcia roweru nie zabezpieczy go przed kradzieżą. W sobotę w jednym z testowanych rowerów zaparkowanych we Wrzeszczu nieznany sprawca przeciął linkę i porysował rower. Teraz może mieć kłopoty, bo zrobił to w pobliżu kamer miejskiego monitoringu.
Pierwsze wnioski już są, ale dostarczyli je nie testujący rowery urzędnicy i oficerowie rowerowi, lecz wandale. W sobotę nad ranem w jednym z rowerów przypiętych linką do stojaka w pobliżu al. Grunwaldzkiej i Do Studzienki stwierdzono przeciętą linkę, służącą do unieruchomienia roweru po zakończonej jeździe.
Sprawca rowerem nie odjechał, bo aby uruchomić rower potrzebna jest aplikacja, a tę mają do dyspozycji na razie wyłącznie pracownicy testujący rowery. Wandal może mieć teraz kłopoty, bo linkę przeciął w pobliżu masztu z kamerą miejskiego monitoringu.
- Już pracujemy nad ustaleniem sprawcy - mówi nam Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Poza przecięciem samej linki sprawca też porysował rower. Sprawę zgłosimy na policję. Liczymy, że uda się ustalić, kto i dlaczego to zrobił, zwłaszcza, że w tym miejscu są aż trzy kamery.
W przyszłym tygodniu tysiąc kolejnych rowerów
Na razie nie wiadomo, czy linki w rowerach będą wymienione na grubsze. Zdając sobie sprawę, że rowery mogą budzić na ulicach ciekawość (także niezdrową), urzędnicy przed oddaniem rowerów na testy dodatkowo je oznakowali. Każdy z dziesięciu jednośladów jeździ z przypiętą do koszyka kartką ("Rower w trakcie testów. Prosimy, nie ruszaj!").
Obecnie w magazynie operatora jest ok. 350 rowerów elektrycznych i ponad 1 tys. bez silnika i baterii. W przyszłym tygodniu w Gdańsku spodziewane są kolejne transporty z rowerami elektrycznymi. W sumie ma ich przyjechać ok. tysiąca.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria rowerowe
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie (209) ponad 50 zablokowanych
-
2023-08-20 09:55
ech
Linka to żadne zabezpieczenie - przecięcie nie zajmuje więcej jak kilka/kilkanaście sekund. Trochę lepszym jest łańcuch, a jeszcze lepszym u-lock, tylko mevo chyba nie potrzebuje niczego lepszego, przynajmniej dla rowerów elektrycznych (nie wiem jak jest ze zwykłymi), skoro do nich potrzebna jest aplikacja?
- 2 0
-
2023-08-20 11:14
Abonament (2)
Jedyne co jest przykre to 1 godzina za taką cenę. Trójmiasto jest za duże żeby w godzinę przejechać z domu do pracy i z powrotem. Z centrum gdyni do samego wrzeszcza jest z 60 minut drogi. To co mam kupować w abonamenty? Am może 3? Straczy mi wtedy na starówkę gdańską.
- 20 1
-
2023-08-20 15:46
to ma pokrętny sens
bo rower publiczny powinien służyć, by dojechać do metra i z metra np. do pracy
a u nas nie tylko nie ma metra (ani pół metra) ale ta komuna publiczna która jest
nie ma za wiele integracji, a jedyna obiecana próba integracji to aferalna podwyżka i fala.
więc tak jak komuna tak i mevo nie jest dla ciebie ani dla mnie, tylko dla wierchuszki urzędow,
i prezesów, i właścicieli dochodowych firm.
oczywiście, oni prędzej zdechną, niż wysiądą z samochodow, więc wniosek2,
mevo jest dla nikogo.
cbdu- 5 1
-
2023-08-21 07:08
Pozorowane dzialania
Jak dotąd nic, nawet wysokie opłaty za parkowanie, beznadziejna fala czy projektowane abonamenty na rower nie skłaniają do porzucenia auta, bo w Gdańsku komunikacja jest droga i zawodna. Niestety Gdańsk nie ma wizji rozwoju komunikacji na takim poziomie jak Warszawa gdzie po prostu miło się jeździ
- 1 0
-
2023-08-20 13:12
... (2)
W czym właściwie leży problem z rowerami w Trójmieście?
Tak serio.
Tyle miast już takowe ma. Nawet dużo mniejsze niż Gdynia czy Gdańsk. Wszystko działa, rowery jeżdżą, ludzie korzystają. Problemów brak (albo przynajmniej o nich nie słychać).
To dlaczego u nas się nie da?- 3 0
-
2023-08-21 14:06
bo kto by na tym zarobił
- 1 0
-
2023-08-21 23:10
we władzach gdańska...
- 0 0
-
2023-08-20 13:38
Konkurecja
Konkurencja nie śpi
- 1 0
-
2023-08-20 13:45
Syatem mevo czy fala są słabe
Ale nie znisze wandalizmu. Gleba, kolano na gardło i po temacie
- 1 0
-
2023-08-20 15:33
"już pracujemy nad ustalenia sprawcy" (1)
wytężają, z marsem na czole, ze zmrużonymi oczami i przygryzionym językiem
"pracują na tym nasi najlepsi ludzie" gdy Chłopaki Nie Płaczą
słowem, Bareja
ale nie smućmy się bo w tym kraju
"jedyna nadzieja - w złodziejach"
tylko dzięki nim wiadomo, że linka do niczego
zamiast ich w pocie czoła łapać, powinni im zapłacić
złodziejom podpowiadam, że celem ataku powinien być system abonamentu
czyli trza zaatakować aplikację i serwery
a nie druciki i linki
podobnie z Falą, Tristarem i innym badziewiem- 2 0
-
2023-08-22 06:47
Sprawcy są w urzędzie ;)
Tam trza szukać
- 0 0
-
2023-08-20 16:45
Wsparcie mocy powinno być elektronicznie stabilizowane na takim samym poziomie, niezależnie od stopnia wyładowania baterii.
- 0 0
-
2023-08-20 17:23
Patryk
Czy Trójmiasto we wszystkim musi wyglądać jak wiocha w porównaniu do innych Polskich miast.
- 3 1
-
2023-08-20 19:00
Przestańcie (1)
Marudzić . Jak wam nie pasuje to kupcie sobie swoje i będziecie jeździć ile dusz zapragnie.
- 0 6
-
2023-08-20 23:16
Każdy ma prawo marudzić, gdy wydawana jest także JEGO kasa z podatków
na takie misie jak ten.
- 3 0
-
2023-08-20 20:04
(1)
Jak to jest, że w Warszawie do 20 minut za darmo? A w Gdańsku jak zwykle za darmo to można się co najwy żej garba dorobić, bez abonamentu płacisz 30 gr za rower elektyrczny gdzie tam do 20 minut masz za darmo i elektryczny i zwykły rower.
- 5 0
-
2023-08-21 14:20
bo rower publiczny ma uzupełniać i zachęcać do korzystania z komunikacji piblicznej, oraz do nie wytaczania z garażu własnej zawalidrogi. to można na trzy sposoby:
administracyjnie/karnie np zakazać wjazdu furom do centrum, albo wymagać takich opłat, przy okazji ściemy o emisji spalin, albo meldunku, że na jedno wychodzi.
integrując bilet na metro z biletem na rower, a dodatkowo, podróż rower-metro-rower powinna być tańsza albo szybsza, czy wygodniejsza, cokolwiek, od zawalidrogą.
dając wstępnego darmola, jak Veturilo. tak najprościej, nie trzeba się użerać ani z furmanami, ani przewoźnikami.
ale w mafiokracjidostarczenie usługi, czy wydajność nie są celem. tu celem jest łupienie jeleni.
a na upadłości da się zarobić nawet lepiej, niż na działalności, a nie trzeba się tyle narobić.- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.