• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojedziemy rowerem wzdłuż potoku Oruńskiego

Krzysztof Koprowski
15 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.

Rosną szanse na dokończenie trasy pieszo-rowerowej wzdłuż potoku OruńskiegoMapka. Udało się wyłonić projektantów ostatniego etapu na wysokości parku Oruńskiego oraz kładki nad kanałem Raduni, która pozwoli wjechać na trasę do centrum Gdańska lub Pruszcza Gdańskiego.



Czy trasa rowerowa wzdłuż potoku Oruńskiego powinna być wydzielona?

Utworzenie wygodnego połączenia pieszo-rowerowego pomiędzy zbiornikiem AugustowskaMapka (i licznymi nowymi osiedlami w tej części Gdańska) a traktem św. WojciechaMapka realizowane jest etapowo od ponad pięciu lat.

Pierwsze dwa fragmenty, począwszy od zbiornika, powstały dzięki zaangażowaniu mieszkańców, biorących udział w Budżecie Obywatelskim.

Trzeci odcinek - do wysokości parku Oruńskiego - powstał ze środków budżetowych miasta spoza puli zarezerwowanej na projekty BO.

Ostatni odcinek trasy pozwoli na dotarcie do traktu św. Wojciecha. Ostatni odcinek trasy pozwoli na dotarcie do traktu św. Wojciecha.

Realizacja wprost z budżetu miasta, bez Budżetu Obywatelskiego



Podobnie będzie z ostatnim, czwartym etapem, na który również planuje się przeznaczyć środki bezpośrednio z budżetu miasta.

Obejmuje on odcinek od parku Oruńskiego do ul. Raduńskiej i dalej przez nową kładkę do szlaku pieszo-rowerowego (drogi technologicznej) biegnącego wzdłuż kanału Raduni.

- Obecnie trwają prace projektowe na obu zadaniach. Planowany termin zakończenia dla projektu trasy to wrzesień 2023 r., zaś dla kładki - sierpień 2023 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Za projekt trasy odpowiada gdańska firma Mg invent Mariusz Gruchała, która w zamówieniu publicznym DRMG złożyła ofertę na kwotę ok. 110 tys. zł.

Projekt kładki przygotuje natomiast konsorcjum firm z Gdańska: Optem (lider) oraz Optem Consult z ofertą w przetargu na kwotę ok. 80 tys. zł.

W ramach inwestycji nadal przewiduje się łączenie ruchu pieszego z rowerowym. W ramach inwestycji nadal przewiduje się łączenie ruchu pieszego z rowerowym.

Piesi i rowerzyści wspólnie na trasie o szerokości 3,5 m



Ze względu na bardzo wczesny etap prac projektowych znane są jedynie najważniejsze wytyczne urzędników dla wyłonionych w postępowaniach projektantów:
  • szerokość trasy pieszo-rowerowej powinna wynieść co najmniej 3,5 m (to odpowiednik standardowego pasa ruchu dla aut),
  • w nawierzchni powinny pojawić się piktogramy informujące o ruchu rowerowym (na wzór rozwiązania z Huciska czy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu),
  • trasa powinna zostać fizycznie zabezpieczenia przed wjazdem i parkowaniem samochodów np. słupkami,
  • wzdłuż ciągu przewiduje się budowę oświetlenia oraz montaż elementów małej architektury.

Realizacja uzależniona od środków w budżecie miasta



Dopiero gdy gotowa będzie pełna dokumentacja wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, w kolejnym etapie możliwe będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót.

- Przewidujemy, że trasa pieszo-rowerowa oraz kładka będą realizowane wspólnie w ramach jednego zadania. Budowa będzie uzależniona od zabezpieczenia niezbędnych środków w budżecie miasta - dodaje Niezgoda.

Miejsca

Opinie (144) 4 zablokowane

  • (2)

    jak ktoś jeździ normalnie a nie zapier.... to na tej ścieżce da się pogodzić obie strony

    • 6 3

    • To proponuje zamiast jezdni chodnika i ddr na np. takiej grunwladzkiej (1)

      wspólny ciąg pieszo-jezdni jak da się to wszystko pogodzić. po jednej nawierzchni wszyscy będą się poruszać. wystarczy zeby kierowcy nie zapier i da się pogodzić wszystkie strony

      • 1 4

      • Ale żeś zaimponił. Zostań oficerem do spraw niepotrzebnych. Serdeczność ci odpali 5500 brutto miesięcznie.

        • 0 2

  • ciekawe kto tam domy buduje (2)

    wcześniej jakoś ścieżka nie była taka niezbędna. Faktycznie to odnoga ulicy Raduńskiej, po której mogą jeździć samochody m.in. mieszkańców... hm

    • 4 2

    • (1)

      nie mogą :)

      • 1 4

      • Ale jeżdżą

        • 1 2

  • A kiedy zostanie zrobiony odcinek od zbiornika Augustowska do Kampinoskiej? (Ulicą Białowieską)

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Jadąc latem po pracy tym odcinkiem, mam gdzieś 5-10 sytuacji z nagłym hamowaniem: a to jakiś pieszy nagle zmienia tor ruchu, a to dziecko wybiega... Totalnie ludzie nie zwracają uwagi na innych uczestników ruchu.

    • 23 28

    • (8)

      A może wystarczy wolniej jechać?

      • 19 9

      • (2)

        Ja jeżdżę wolno, ale i tak miewam niebezpieczne sytuacje. Kiedyś jechałam rowerem i z naprzeciwka szła kobieta, nagle zza jej pleców wyszło dziecko praktycznie pod moje koła. Nie miałam szans go wcześniej zauważyć. Na szczęście zdążyłam zeskoczyć z roweru.

        • 8 4

        • (1)

          To jednoznacznie wskazuje, że trzeba myśleć za kobiety i ich potomstwo.

          • 6 5

          • Myślisz że tylko kobiety tak się zachowują? Tatuśkowie przeważnie mają jeszcze mniej wyobraźni.

            • 7 3

      • to niech kierowcy na głównych drogach też jeżdżą wolniej żebym mógł sobie nagle wskoczyć na jezdnię bo tak (1)

        co najważniejsze trasa wzdłuż potoku jako dojazd do działek jest drogą z dopuszczonym na sporej części ruchem samochodów a nie ciągiem pieszym więc zgodnie z prawem piesi powinni iść przy lewej krawędzi i zachowywać ostrożność

        • 7 6

        • Nikt ci nie broni wskakiwać, proszę bardzo. Śpiesz się bo na Łostowicach coraz mniej miejsca

          • 2 2

      • proponuje na głównych alteriach polikwidować chodniki ddr i jezdnie (2)

        i na 5m szerokości wykonać wspólny ciąg pieszo-jezdny np. na grunwaldzkiej. Niech wszyscy łącznie z kierowcami przemieszczają się na wspólnej przestrzeni. kierowcy wystarczy że wolniej będą jechać i problemu nie będzie.

        • 4 2

        • (1)

          W Indiach to działa.

          • 3 1

          • a my byśmy się pozagryzali

            nam potrzebne kagańce

            • 0 1

    • (7)

      To pieszy ma tam pierwszeństwo, a nie rowerzysta. Zapamiętajcie sobie to w końcu !!!!

      • 9 9

      • i obowiązek chodzenia prawą strona, jak wszędzie ;)

        • 6 4

      • a wiesz że akurat tam to nie jest takie pierwszeństwo bezwarunkowe jak na chodniku?

        oznakowanie obecnie jest dość kłopotliwe a większość trasy na razie jest zgodnie z prawem jezdnią i nawet jeśli pieszy ma pierwszeństwo (bo strefa zamieszkania) to nie jest zwolniony z zachowania ostrożności i nie wolno mu blokować przejazdu na przykład idąc w kilka osób złośliwie całą szerokością

        • 4 4

      • Ma pierwszeństwo, owszem, ale jest np. zakaz wybiegania wprost pod nadjeżdżający pojazd.

        • 3 2

      • (3)

        A może rodzice będą trzymać swoje bombelki za rękę żeby nagle nie wchodziły pod koła? Dlaczego ja mam się bardziej przejmować cudzym dzieckiem niż jego rodzic?

        • 2 3

        • (2)

          Bo prowadzisz pojazd z prędkością większą niż 3km/h a więc powinieneś myśleć za innych.

          • 2 2

          • (1)

            Czyli mam być jak wróżka i przewidywać że cudze dziecko wbiegnie mi nagle pod koła? Nawet jakbym jechała 1 km/h to nie uniknę kolizji w takim przypadku. Kiedyś szłam pieszo po starym mieście w tłumie i jakieś dziecko wpadło na mnie, potknęło się i przewróciło. Oczywiście jego babcia wyskoczyła z krzykiem na mnie, że jej weszłam na dziecko!

            • 1 2

            • tak, myślenie za innych to podstawa

              nerwowe babcie się zdarzają, ale nie powodują kolizji kończących się obrażeniami ciała

              • 1 0

  • Rowery w ogóle nie powinny tam być dopuszczone do ruchu.

    • 0 1

  • To jest normalna droga (1)

    Żaden ciąg pieszo rowerowy. Samochody śmigają tamtędy na działki, tylko czekać na wypadek śmiertelny.

    • 4 3

    • zdarzyło mi się napotkać tam wolno jadący samochód

      ominąłem go bez problemu. Ważne, by tam samochody nie parkowały

      • 1 0

  • Ciąg dalszy betonowania zieleni

    Zamiast fajnego duktu mamy polbruk.... tragedia.

    • 2 4

  • kładka powinna powstac obok paczkomatu na Raduńskiej. (1)

    Wtedy mieszkańcy bloków mieliby skrót na przystanek autobusowy.

    • 2 1

    • kładka będzie dla tych od tej drogi.

      skoro sobie drogę do swojego osiedla załatwili to kładka im się należy by do autobusu dzieci miały blisko.

      • 0 0

  • Brak oznaczeń ograniczenia prędkości

    Na tym trakcie brakuje oznaczeń o ograniczeniu prędkości i o pierwszeństwie.Jest bardzo niebezpiecznie kiedy chodzą osoby z małymi dziećmi i osoby starsze a obok nich przejeżdżają różne pojazdy często z dużą prędkością

    • 0 4

  • Na zdjęciach w artykule typowe Gdańskie drogi osiedlowe.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum