• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powrót Mevo dopiero w marcu 2023?

Joanna Skutkiewicz
23 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Wszystko wskazuje na to, że takich widoków szybko w Trójmieście nie zobaczymy. Wszystko wskazuje na to, że takich widoków szybko w Trójmieście nie zobaczymy.

Podczas komisji zrównoważonego rozwoju w Gdańsku przedstawiono harmonogram dalszego postępowania w sprawie wznowienia systemu rowerów miejskich MEVO. Wynika z niego, że start pełnego systemu planowany jest na... marzec 2023. To efekt kolejnych zastrzeżeń składanych przez poprzedniego operatora MEVO, firmę Nextbike Polska.



Kiedy twoim zdaniem zostanie uruchomione nowe Mevo?

Pod koniec maja Nextbike Polska SA po raz kolejny odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie postępowania na nowy system rowerów miejskich Mevo. Tym razem poprzedni operator rowerów żądał przesunięcia terminu składania ofert o pół roku, tj. do drugiej połowy listopada.

Podczas komisji zrównoważonego rozwoju, która odbyła się w Gdańsku we wtorek, 22 czerwca, przedstawiono harmonogram uwzględniający odwołanie do KIO po wyborze najkorzystniejszej oferty. Wynika z niego, że podpisanie umowy z nowym wykonawcą ma odbyć się w październiku.

Termin rozpoczęcia rozruchów testowych został przesunięty z 8 na 14 miesięcy od podpisania umowy. Wynika to z opóźnień w dostawach spowodowanych pandemią. W styczniu 2023 roku mają rozpocząć się testy połowy floty rowerów, a w marcu system ma wreszcie wystartować w pełni.

- W tej chwili ciężko deklarować jakąkolwiek datę uruchomienia systemu - przyznaje Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMGGS. - Przypomnę, że byliśmy gotowi na ogłaszanie przetargu już we wrześniu 2020 r., jednak wtedy rozpoczęły się odwołania Nextbike Polska SA w restrukturyzacji do Krajowej Izby Odwoławczej, które opóźniają rozstrzygnięcia przetargu o kolejne miesiące. Obecnie jesteśmy na etapie trzeciego odwołania Nextbike Polska SA w restrukturyzacji do KIO. Termin składania ofert w postępowaniu na nowe Mevo został obecnie przesunięty na 2 lipca. Czekamy na wyznaczenie przez KIO terminu rozprawy.
O komunikacie z komisji poinformował Radny Miasta Gdańska, Przemysław Majewski. O komunikacie z komisji poinformował Radny Miasta Gdańska, Przemysław Majewski.

Dialog konkurencyjny
W kwietniu 2020 r. został ogłoszony dialog konkurencyjny dot. nowego Mevo, do którego zgłosiły się trzy firmy. Do dalszego udziału zostały dopuszczone dwie: konsorcjum BikeU i Freebike oraz firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo. Decyzją komisji przetargowej spółka Nextbike Polska SA została wykluczona z dalszych rozmów. OMGGS uznał ją za "nierzetelnego wykonawcę", w związku z niezrealizowaniem wcześniejszej umowy na Mevo. Spółka Nextbike Polska nie zgodziła się z tą decyzją i odwołała do KIO, która zdecydowała o unieważnieniu wykluczenia. Sąd uznał, że firmy Nextbike Polska nie można winić za działania firmy NB Tricity (która była formalną stroną umowy), mimo że firma ta należała do niej w 100 proc., jako spółka córka. Decyzją KIO Nextbike Polska SA została włączona do rozmów w dialogu konkurencyjnym na takich samych zasadach jak pozostali uczestnicy. Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu. Kolejne odwołania Nextbike Polska w restrukturyzacji do KIO powodują wielomiesięczne opóźnienia w postępowaniu.

Pod koniec stycznia 2021 r. zakończył się dialog konkurencyjny i 26 stycznia OMGGS przesłał do zainteresowanych firm zaproszenie do złożenia ostatecznych ofert. Jednak Nextbike Polska ponownie odwołał się do KIO. Wyrok KIO nakazał unieważnienie zaproszenia do składania ofert i zmianę niektórych zapisów OPZ. W związku z tym, że zależy nam, żeby mieszkańcy otrzymali jak najszybciej i jak najlepszy produkt, a także ze względu na spore koszty sądowe, podjęliśmy decyzję o nieodwoływaniu się od wyroku, a wszystkie ważne dla mieszkańców aspekty dot. funkcjonalności rowerów, jak zapisy dot. estetyki rowerów, wygody jazdy, stabilności i ergonomii czy siły wspomagania w rowerach elektrycznych, zostały zawarte w warunkach zamówienia.

Ponowne zaproszenie do składania ofert zostało przesłane 11 maja, a termin składania ofert na prośbę wykonawców został przesunięty z 25 maja na 8 czerwca. 21 maja Nextbike Polska SA w restrukturyzacji ponownie odwołał się do KIO, domagając się m.in. przesunięcia terminu składania ofert o pół roku. Spółka przyznaje, że nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Mimo że pozostali wykonawcy potwierdzili gotowość złożenia oferty w wyznaczonym przez nas terminie. Obecnie czekamy na wyznaczenie przez KIO terminu rozprawy, co trwa zwyczajowo ok. miesiąca. Termin składania ofert został przesunięty na 2 lipca.


Już dwa lata bez rowerów miejskich w Trójmieście



W październiku miną dwa lata od zawieszenia systemu rowerów miejskich w Trójmieście. O tym, że nie ma szans na nowe Mevo w 2021 r., pisaliśmy już jakiś czas temu. Wygląda jednak na to, że ci, którzy liczyli na możliwość korzystania z rowerów miejskich w przyszłym roku, też będą musieli obejść się smakiem.

Umowa z nowym operatorem ma obowiązywać przez 6 lat. Tym razem system ma obejmować działaniem większy obszar - rowery będą dostępne także w Kolbudach i Kosakowie.

Opinie (232) 7 zablokowanych

  • Po co to MEV0? Kto miał przytulić kasę ten już przytulił, zostały fajne miejsca do parkowania (2)

    Nie wiem czy warto reaktywować MEV0, lewej kasy już z tego nie będzie, tylko kłopot. Może lepiej coś nowego? np. rolki miejskie po 10 tys. za parę - to projekt, z którego da się wiele wycisnąć zanim ostatecznie padnie.

    • 5 0

    • zgadzam sie ale te miejsca do parkowania wcale nie sa fajne to własnie przykład bubla niekompetencji urzedników (1)

      I co najgorsze przykład głupoty własnie urzedników zajmujacych sie rowerami w Gdańsku

      • 0 0

      • Na naszym osiedlu złomiarze niedawno chcieli przytulić metalowy stojak na stacji mevo xd. Ekstra pogiety teraz jest.

        • 0 0

  • Im później tym lepiej, a najlepiej nigdy

    Miasto już raz się wykazało "fachowością", forsując 100% elektryków mimo oporu prawdziwych ekspertów. Elektryk jest droższy i bardziej zawodny i nie ma co wciskać go każdemu. Tylko wtedy gdy wspomaganie jest konieczne ze względu na wiek lub teren.

    • 2 3

  • Trzeba uruchomić tylko w Gdańsku.

    Inne wsie i miasteczka niech później dołączają się jeżeli chcą.
    a prezydentka nieudolna to więzienia za celowe niszczenie systemu mevo i wiele innych przekrętów

    • 4 0

  • Popierwsze wywalić na zbity pysk z urzędu miasta tych co są opowiedziani czyli z tej komisji (1)

    oraz oficerów rowerowych jak Kitliński w Gdańsku bo to oni brali w tym udział i mieli gdzies krytyczne opinie mieszkańców którzy przewidzieli upadek i komplikacje mevo

    • 7 0

    • Oficer rowerowy xd. Dobre :-))

      • 1 0

  • Dlaczego tym wałkowanym przekretem nie zajęło się CBA albo NIK? Jawny wałek i jakby nic się nie stało.

    • 3 0

  • Warto poczytać artykuł na temat Nextbike z kwietnia 2018. Już wtedy zaczynał podskakiwac z odwołaniami. Dobrze ze trójmiasto archiwizuje takie artykuły.

    • 3 0

  • czy cba zajmie sie ta sprawa? bo ja chetnie z kumplem was tak zrobie pod inna nazwa

    • 1 0

  • Petycja

    Może złożyć petycję z tysiącami podpisów mieszkańców aby wykluczyć NB nikt już ich nie chce w Trójmieście. Tylko ludzi wku...

    • 2 0

  • 1

    Mevo, Falla(falus?), Tramwaj Wodny,Mosty na Motławie itd, itd. Żeby dać zarobić Swoim.

    • 1 0

  • mi to wisi

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum