Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej w Gdyni
Za dwa-trzy lata zniknie rowerowa "dziura" wzdłuż ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Urzędnicy szukają wykonawcy, który przygotuje projekt budowy drogi dla rowerów na odcinku od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. W ramach inwestycji planuje się również wykonać tunel w nasypie kolejowym.
Budowa drogi rowerowej na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej przewidziana jest na lata 2020 - 2021. Aby jednak możliwe było przeprowadzenie robót, niezbędne jest przygotowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. I to właśnie wykonawcy dla tego zadania poszukuje gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.
Wykonawca będzie musiał przedstawić trzy warianty prowadzenia infrastruktury rowerowej:
- za drzewami względem jezdni z zajęciem działek prywatnych,
- przed drzewami względem jezdni z "przesunięciem" całej jezdni ul. Wielkopolskiej,
- droga rowerowa zamiast drzew, czyli z ich wycinką lub inny wariant autorstwa wykonawcy.
Ponadto od zwycięzcy przetargu oczekuje się przyjęcia rozwiązań, które będą zapewniały bezpieczeństwo ruchu pieszego oraz minimalizowały liczbę miejsc kolizyjnych z różnymi uczestnikami ruchu.
Tunel pod torami kolejowymi
Zdecydowanie najtrudniejszym elementem inwestycji będzie wydrążenie w nasypie kolejowym tunelu pieszo-rowerowego o szerokości co najmniej 5,5 m po północnej stronie obecnego wiaduktu.
Roboty budowlane, zgodnie z zaleceniami kolejarzy, będą musiały być prowadzone bez wstrzymania ruchu pociągów oraz ingerencji w infrastrukturę PKP.
Nowa droga rowerowa powinna być wykonana w technologii betonu asfaltowego drobnoziarnistego z warstwą ścieralną z mastyksu grysowego SMA, czyli - mówiąc potocznie i w bardzo dużym uproszczeniu - będzie posiadała nawierzchnię asfaltową.
Dokumentacja gotowa w grudniu przyszłego roku
O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.), okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (20 proc.) oraz kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia (20 proc.). Na jej przygotowanie będzie miał czas do 10 grudnia 2019 r.
Czytaj również artykuł z sierpnia: Powstanie brakujący odcinek drogi dla rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Orłowie
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2018-12-20 11:10
W Gdańsku mamy kreta co drążył tunel pod martwą wisłą (1)
Możemy wypożyczyć ;)
- 23 6
-
2018-12-20 15:07
Znając
Szczurka to znowu namalują i powiedzą.Patrzcie to jest nasza droga i nasza farba.
- 2 6
-
2018-12-20 11:10
Super
Ciekawi mnie jak wyjdzie to drążenie - nie bierzcie tylko Włochów ani Chinczykow na wykonawcow
- 11 5
-
2018-12-20 11:12
a kiedy powstanie nowa droga dla aut ? (18)
- 74 38
-
2018-12-20 12:13
A po co?
- 27 11
-
2018-12-20 13:49
przecież jest (1)
- 21 6
-
2018-12-21 13:22
Sciezka tez jest
- 2 4
-
2018-12-20 14:27
jest obok? do tego 4 pasmowa!!! mało ci??? (3)
- 21 7
-
2018-12-20 15:16
(2)
obok Wielkopolskiej biegnie 4-ro pasmówka?
- 6 10
-
2018-12-20 19:15
tak są 4pasy
- 7 0
-
2018-12-22 17:24
Obok nie.
- 0 0
-
2018-12-20 16:42
NIGDY.
- 5 1
-
2018-12-20 20:47
Buspas by się tam przydał na godziny szczytu (2)
- 12 1
-
2018-12-22 09:35
(1)
zeby zwiększyć korki, gratuluje mózgu a własciwie jego braku
- 1 5
-
2018-12-22 10:55
poszerzanie ulic nie zmniejsza korków
jeszcze o tym nie wiesz?
sprawdź historię ulicy Słowackiego w Gdańsku i historię rozwoju infrastruktury drogowej np. Los Angeles.
Korki w mieście zmniejsza poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych, rowerzystek i klientów komunikacji zbiorowej (zwłaszcza szynowej, zwłaszcza takiej jak SKM czy PKM)
Budowa szerokich ulic pseudoszybkiego ruchu tylko zwiększa uzależnienie mentalne od samochodów, a to jest przyczyną wielu groźnych chorób cywilizacyjnych.- 3 4
-
2018-12-21 08:00
Nigdy. Za to buspas mile widziany.
- 7 1
-
2018-12-21 10:12
A
oby nigdy
- 2 1
-
2018-12-21 23:27
Rower i samochód nie jest środkiem masowego transportu (2)
Zgodnie ze strategia rozwoju ten rodzaj powinien być promowany więc bus pas a nie droga rowerowa
- 1 1
-
2018-12-22 10:57
samochód i rower są środkami transportu indywidualnego (1)
w dobrze zarządzanych miastach rower jest masowo wykorzystywany w codziennych podróżach.
Masowe wykorzystywanie samochodu w codziennych podróżach jest przyczyną wielu niekorzystnych procesów w życiu kierowców, pasażerów i innych mieszkańców miast i wsi.
Jest także zjawiskiem bardzo kosztownym dla podatnika.- 1 0
-
2018-12-22 11:52
Pełna zgoda ale na terenie o mocno ograniczonej prz
Przestrzeni jak w tym przypadku pierwszeństwo powinien mieć bus pas zgodnie z przyjęta strategia,
Tyle I aż tyle- 1 1
-
2018-12-22 09:34
(1)
juz rowerowe bydło komentuje, mysli ze jest najważniejsze
- 4 5
-
2018-12-22 10:59
już rowerofoby zaczynają się aktywizować odwracając kota ogonem
jazda rowerem nie musi nastrajać użytkownika antysamochodowo.
Podobnie jazda samochodem nie musi skutkować rowerofobią, zwykle jednak przejawia się w niechęci wobec wszystkich innych użytkowników dróg, w tym innych kierowców nie wyłączając.- 3 1
-
2018-12-20 11:16
Czy będzie po gdyńsku? (1)
Farbą z puszki po asfalcie?
- 66 13
-
2018-12-20 19:47
Lepsze pasy ruchu dla rowerów w jezdni niż jakaś śmieszna "ścieżka" która fizycznie będzie zwykłym chodnikiem
chodnikiem dla pieszych po którym będzie nakaz jazdy rowerem.
- 7 4
-
2018-12-20 11:25
I kontrpas dla elektrycznych hulajnóg poprosimy. (9)
- 44 15
-
2018-12-20 15:20
Co się dzieje na zjazdach z obwodnicy , z dzie (3)
Gdynia powinna rozbudować drogi dla samochodów , a ścieżki rowerowe przy okazji takich inwestycji.Ile rowerów korzysta z tych ścieżek , poza pasem nadmorskim który je
- 7 8
-
2018-12-20 19:28
Ścieżkami to sobie po lesie spaceruj (2)
Potrzeba normalnych dróg rowerowych i welostrad, jak w Niemczech, Holandii i Danii
- 5 2
-
2018-12-21 10:42
nie zgadzam sie z twoja opinia (1)
- 1 2
-
2018-12-22 11:00
przedstaw swoje stanowisko i argumenty za nim stojące
może powstać ciekawy wątek tej dyskusji
- 0 0
-
2018-12-20 16:13
e tam. zwęzi się ulice dizlarzom do jednego pasa albo zamknieich u siebie w żukowie (4)
i będzie miejsce.
Byle jak najmniej samochodziarzy wpuścic do miasta,.- 5 2
-
2018-12-20 19:27
Pełna zgoda
- 2 1
-
2018-12-21 10:43
auta tylko dla bogatych jak bylo za komuny
- 0 3
-
2018-12-21 13:25
(1)
Obys w razie potrzeby zdazyl dojechac w zimie do szpitala rowerem!
- 2 2
-
2018-12-22 11:01
gdybym chciał w zimie dotrzeć do szpitala samochodem, najbardziej w tym przeszkadzałyby mi inne samochody
rowery mogą uratować niejedno miasto przed nadmierną kongestią i smogiem.
- 1 0
-
2018-12-20 11:30
okres gwarancji na projekt?
- 5 4
-
2018-12-20 11:32
(1)
d**ilstwo. A piesi gdzie? Znów tak jak na 10-lutego zabierze się 80% chodnika?
- 54 17
-
2018-12-20 14:22
???? 10 lutego??, masz awarię
- 4 4
-
2018-12-20 12:00
Drogi dla aut (18)
Gdynia powinna rozbudować drogi dla samochodów , a ścieżki rowerowe przy okazji takich inwestycji.Ile rowerów korzysta z tych ścieżek , poza pasem nadmorskim który jest atrakcyjny dla rowerzystów? Co się dzieje na zjazdach z obwodnicy , z dzielnic płd. oraz płn. Omawiany odcinek drogi jest przykładem jak miasto korkuje się . Dodatkowy tunel tam to chyba dla samochodów,nie wspomnę o przedłużeniu drogi gdyńskiej w kierunku Sopot.
- 75 65
-
2018-12-20 12:14
A po co (11)
więcej dróg dla samochodów? W Gdyni jest dobra komunikacja miejska, więc trzeba dodać tylko buspasy na wszystkich wielopasmowych ulicach, żeby autobusy i trolejbusy nie stały w korkach.
- 31 18
-
2018-12-20 13:35
(4)
jak jest dobra komunikacja miejska , to po co ścieżka rowerowa
- 12 12
-
2018-12-20 13:50
dla relaksu kapusto (2)
dla relaksu, wygody i rozrywki
smutny jak pis da fałdzie kanapy- 13 8
-
2018-12-20 15:58
a ja lubię jeździć na rowerze po ulicy i wk..wiają mnie te d**ilne durne ścieżki prowadzące zwykle donikąd i przypominające tor przeszkód a nie drogę do jazdy.Po ch.. po ch... nadal ci d**ile budują to na chodnikach?
- 6 5
-
2018-12-21 13:29
To relaksuj sie w Kosakowie na lotnisku.
- 3 2
-
2018-12-20 20:48
Bo w autobusach rowery nie są mile widziane
- 4 3
-
2018-12-20 13:41
(4)
Skoro jest dobra komunikacja to czemu liczba pasażerów spada?
- 9 5
-
2018-12-20 13:50
wyjeżdżają na zachód (2)
- 3 5
-
2018-12-20 14:23
(1)
czyli na wiczlino ?
- 5 2
-
2018-12-21 19:14
Nie, do Słupska.
- 1 0
-
2018-12-22 11:07
ponieważ kierowcy nie są obciążani kosztami, które generują
samochód jest w warunkach kongestii nadal bardziej wygodny niż autobus stojący w korku.
Jedynie komunikacja szynowa (nie narażona na kongestię) oraz dobre warunki jej zasilania przez dobre drogi dla rowerów i proste drogi dojścia pieszych do przystanków SKM mogą skłonić wielu mieszkańców do zmiany zachowań komunikacyjnych - oczywiście jeśli miasto przestanie pozwalać na uspołecznianie kosztów jeżdżenia samochodem i prywatyzowanie korzyści z korzystania z samochodu (np. oferując parkowanie za darmo).- 1 1
-
2018-12-22 09:36
raczej dzicy jak ty, komuniści, d**ile, idioci, lewacy itp.
- 1 3
-
2018-12-20 13:36
Stanowcze nie! (4)
Budowa nowych dróg dla samochodów zachęci ludzi do wyboru samochodu do dojazdu do pracy. Jest to sprzeczne z strategią mobilności Miasta Gdynia!
- 21 15
-
2018-12-20 21:39
miejskie bajanie o transporcie publicznym (3)
Prawie KAŻDY (dopuszczam wyjątki;) typu rower, skuter i przeloty PKM/SKM) wybierze prywatne auto, gdyż to: prestiż, wygoda, szybkość, zdrowie (smród, wirusy, bakterie, alergeny). Tak, tak. Spójrzcie na reklamy aut. A do tego "zachodnia" kultura podkręca jak nigdy dotąd indywidualizm. Jeszcze szalejący u nas konsumpcjonizm i już wiadomo, co Kowalski wybierze. proste
- 0 7
-
2018-12-21 01:42
prestiż ;)
- 2 1
-
2018-12-21 08:05
Dobrze, należy tylko doprowadzić do tego, żeby ów wybór wiązał się z konsekwencjami, ale tylko dla niego. Jeżeli lubi, niech nadal prestiżowo stoi w korkach. Dla pozostałych - buspasy.
- 5 1
-
2018-12-22 07:58
No i dlatego trzeba zniechęcać
Kto musi, albo się upiera przy jeździe samochodem powinien płacić. Już dziś masy kierowców godzą się płaacić własnym czasem, stojąc dziesiątki minut w korkach. Może im czas w domu niemiły, wolą posiedzieć w samochodzie? Może mają za dużo pieniędzy na benzynę?
Z punktu widzenia miasta należy jeszcze bardziej obrzydzić dojazdy prywatnymi samochodami, a uprzyjemnić jaazdę zbiorkomem czy rowerami.
A ponieważ kierowca nie przesiądzie się na rower na ulicę, bo wie jak traktował tam cyklistów, trzeba mu zbudować ddr. Osobiście wolę rowerem ulicą, a z ddr na Wielkopolskiej akurat skręcam w Łowicką, więc osobiście mi ten kawałek po ulicy nie przeszkadza. Poza dojazdem do pracy to Gdynia rowerowa w ogóle mi zbędna, bo na rekreację śmigam na Kaszuby.- 3 1
-
2018-12-22 11:04
żadne miasto stawiające wyłącznie na budowę dróg nie jest przyjazne dla kierowców
a skala wydatków na budowę i utrzymanie dróg w miastach z dominacją samochodów przekracza wyobraźnię.
Budżet USA nie wystarcza na utrzymanie już istniejącej, daleko przewymiarowanej infrastruktury drogowej.
Nie idźmy tą drogą- 1 0
-
2018-12-20 12:40
i od razu macie zdjęcia dla SM ze źle zaparkowanym pojazdem (6)
- 35 8
-
2018-12-20 15:17
(5)
tam nie ma zakazu parkowania ;)
- 1 9
-
2018-12-20 15:37
(2)
Ale za niszczenie zieleni jest mandacik do 500zł.
- 10 1
-
2018-12-20 17:50
jak można niszczyć coś, czego nie ma? :P (1)
tam już dawno zieleń zniszczona
- 1 9
-
2018-12-20 20:59
Pewnie przez krasnoludki
- 4 1
-
2018-12-20 17:26
(1)
Jest pas zieleni, ale SM jeśli wogóle interweniuje to średnio po 6 godzinach.
- 6 0
-
2018-12-21 01:30
za takie olewanie obowiązków
powinna być kara finansowa dla straszaków miejskich
na koszt donoszącego na nich obywatela
z dnia na dzień była by widoczna poprawa- 0 1
-
2018-12-20 13:04
za 2-3 lata przy szczurze i jego niudolnej klice??? (1)
nie wierzę! te kilkaset metrów przerasta ich.
- 23 8
-
2018-12-20 13:51
kwik przegranych tysiąclecia słyszę
jak tam po wyborach, jarozbaw już chodzi
czy jeszcze w pozycji na czworaka po gabinecie się ciągnie- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.