• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaliśmy datę startu Mevo. Pełna flota przez dwa tygodnie

Maciej Korolczuk
9 listopada 2023, godz. 14:45 
Opinie (145)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
W czwartek, 16 listopada, system Mevo ruszy w pełnym wymiarze. Na ulicach pojawi się pełna flota, ruszą też opłaty za korzystanie z rowerów. W czwartek, 16 listopada, system Mevo ruszy w pełnym wymiarze. Na ulicach pojawi się pełna flota, ruszą też opłaty za korzystanie z rowerów.

Od kilku tygodni firma City Bike Global spełnia warunki kontraktu, umożliwiające pełne uruchomienie Mevo - informuje Obszar Metropolitalny i ogłasza koniec testów systemu. Od 16 listopada uruchomione zostaną opłaty za korzystanie z rowerów. Pełna flota 4 tys. rowerów będzie dostępna jeszcze przez dwa tygodnie. Od 1 grudnia do końca lutego na ulicach metropolii pozostanie połowa, a więc 2 tys. rowerów.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Testowałe(a)ś Mevo?

Zgodnie z naszymi ostatnimi zapowiedziami, powoli kończą się testy zewnętrzne systemu Mevo. Potrwają one jeszcze tylko przez tydzień.

W czwartek, 16 listopada, system ruszy już w pełnym wymiarze.

Na ulice wyjedzie wtedy cała flota 4 tys. rowerów.

Od tej pory trzeba będzie także w pełni płacić za przejazd.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • Od początku testów użytkownicy przejechali rowerami prawie 2 mln km
  • W systemie zarejestrowało się 107 tys. osób, które w sumie odbyły 490 tys. podróży.
  • 73 proc. z nich miało miejsce w tygodniu, a pozostałe w weekendy.
  • Ponadto 67 tys. przejazdów trwało od 5 do 10 minut, prawie tyle samo, bo 66 tys. - powyżej 20 minut.
  • Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń.

- Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji, system poprawnie nalicza opłaty dodatkowe, zatem możemy przejść do kolejnego etapu.
Jak informuje Obszar Metropolitalny, pełna flota na ulicach metropolii jest już od kilku dni. 3 tys. z nich to rowery elektryczne, a 1 tys. - rowery klasyczne.



Abonamenty dobowe, miesięczne i roczne



Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym - zarówno w ofercie abonamentowej (29,99 zł/mc lub 259 zł/rok albo 59zł/48h), jak i pay as you go (0,15 zł za minutę jazdy klasykiem i 0,30 zł za minutę jazdy elektrykiem).

Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego: 0,10 zł, w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z opcji pay as you go mogą jeździć bez ograniczeń czasowych.

Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48 h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru elektrycznego. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę klasykiem i 0,40 zł za podróż elektrykiem.



Pełna pula rowerów tylko na dwa tygodnie



Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru. Pauza odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców. Chcąc korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinna znajdować się kwota min. 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu.

Pełna flota rowerów będzie dostępna tylko przez dwa tygodnie, a więc do 30 listopada. Od 1 grudnia - zgodnie z zapisami umowy - zostanie zmniejszona o połowę. Tak będzie do końca lutego. Do dyspozycji mieszkańców pozostanie 1,6 tys. rowerów elektrycznych i 500 rowerów tradycyjnych.

Pełna flota wróci na ulice Trójmiasta i pozostałych pomorskich gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym na początku marca.
16:33 9 LISTOPADA 23

Koniec testów Mevo (13 opinii)

Już niedługo koniec publicznych testów Mevo. Wielu mówi, że były niepotrzebne ale to nieprawda. Przez ostatnie 1,5 miesiąca dowiedzieliście się ilu złodziei i bez mózgów macie w sąsiedztwie. Hiszpański operator znalazł za to prawdopodobnie brakujące ogniwo na drabinie ewolucji, wspólnego przodka małpy i człowieka - okazało się, że mieszkają w Trojmiescie
Już niedługo koniec publicznych testów Mevo. Wielu mówi, że były niepotrzebne ale to nieprawda. Przez ostatnie 1,5 miesiąca dowiedzieliście się ilu złodziei i bez mózgów macie w sąsiedztwie. Hiszpański operator znalazł za to prawdopodobnie brakujące ogniwo na drabinie ewolucji, wspólnego przodka małpy i człowieka - okazało się, że mieszkają w Trojmiescie Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (145) 5 zablokowanych

  • Uszkodzenia (2)

    Ja jechalem/testowalem elektryczne rowery Mevo ok 10 razy. Za kazdym razem rowery byly zniszczone: albo kierownica luźna, albo pokrzywiona, albo koszyk i lampka powyginane, albo rower jechal jak galareta jakby ktos nim wczesniej z balkonu rzucał...
    No i stacje rozlokowane w tak d**ilnych miejscach, ze szok. Zamiast przy jakis waznych punktach, na osiedlu, przy galerii handlowej to chyba losowo rozrzucone z dala od cywilizacji. Totalny bezsens...

    • 11 3

    • Stację są ok, co do zniszczeń to warto zgłaszać. W ostatnim tygodniu dorzucili prawie 1500 nowych rowerów, one też są uszkodzone?

      • 4 2

    • Niebezpieczne

      Niekoniecznie rzucał, ale na tych rowerach ciągle ktoś się przewraca. Opony są twarde jak z kamienia i śliskie. Pedały zresztą też, a przez wygięte koszyki światło świeci tuż pod nogi. Kilka razy widziałem w centrum Gdańska jak ktoś porządnie przywalił o bruk jadąc zresztą z niewielką prędkością. Takie same rowery widziałem np. w Kopenhadze, ale tam miały lepsze koszyki, a przede wszystkim, inna jest tam infrastruktura drogowa - jest płasko, a drogi gładkie. Myślę, że już niedługo zaczną się poważniejsze wypadki, czego oczywiście użytkownikom nie życzę, ale taka konstrukcja roweru jest po prostu niebezpieczna.

      • 0 1

  • Warto kask sobie kupić, jak się jeździ Mevo.

    • 2 2

  • Hiszpański operator powinien wycofać się z polskiego, dzikiego rynku. Testy pokazały, że mieszkańcy tego ciemnego kraju nie dorośli jeszcze do użytkowania rowerów.

    • 4 9

  • Już niedługo śnieg , może lepiej założyć wypożyczalnię nart miejskich ? Nie wierzę że za to płace a nigdy nie skorzystam .

    • 3 2

  • bezsensownie rozłożone stacje. Ktoś, kto je projektował, jeździł palcem po mapie, a nie przeszedł się po okolicy. Plus absurdalne ominięcie Straszyna ze strefy.

    • 3 0

  • Ile trwały te testy, 3 miesiące? (2)

    i w tym czasie 7 wypożyczeń na sztukę rowera? Żyła złota normalnie, jak miasto zacznie dopłacać do prywatnego biznesu jakieś setki milionów rocznie

    • 3 2

    • (1)

      kiepsko u ciebie z liczeniem ;) prawie pół miliona wypożyczeń dzielone na 2000 rowerów to ile? Reszta jest świeża, nie śmigane

      • 2 1

      • "Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń"

        kiepsko u ciebie z czytaniem. Albo ci od mevo kłamią?

        • 0 0

  • Ogólnie fajnie, ale nadal z problemami

    Rzadko, ale zdarza się że zostawię rower na stacji, a mimo to naliczą mi karę. Jednak najbardziej denerwują mnie problemy z "manualami" - ile razy musiałem stać i czekać z 2 minuty, bo rower nie chce się odblokować, albo nagle "weryfikuje lokalizację". Nigdy nie miałem podobnego przypadku z elektrykiem.
    Osobiście tam gdzie chciałem dojechać zawsze była stacja, ale jestem również za tym, by zbudować ich więcej

    • 1 0

  • Abonament (1)

    Na 2 tyg da się kupić? Bo jak 2k rowerów zniknie to powinno być pół ceny, czy nie?

    • 1 2

    • będziesz jeździł wszystkimi na raz?

      • 0 2

  • podajcie datę upadłości (1)

    • 6 4

    • 13-13-2137 rok

      • 0 1

  • Nieopłacalne (5)

    Wczoraj jechałem rowerem do taty w dwie strony , 15km , koło godziny jazdy. Wyszło by 18 zl , ta sama droga autem koło 8 zł

    • 6 7

    • (1)

      jak 18zł skoro są testy i jest za free

      • 2 2

      • Wyszłoby !!!

        Napisane czyli autor miał na myśli, kiedy wejdzie w życie opłata.

        • 2 1

    • a skąd samochód? ktoś ci dał za darmo?

      • 0 2

    • Ale jak to? 1 godzina jazdy to 60min. Opłata minutowa to 0.1 lub 0.2pln zależnie od rodzaju roweru (1)

      Tak więc koszt takiego przejazdu w dwie strony wyniósłby około 6 lub 12 załotych (a nie podane 18zł).

      • 0 2

      • elektryk w opcji pay as you go

        Cena za minutę elektrykiem w opcji pay as you go to 30 gr/min.
        I faktycznie jak liczę, że 15 minut elektrykiem to 4,5 PLN to prawie tyle co bilet autobusowy.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum