Poznaliśmy datę startu Mevo. Pełna flota przez dwa tygodnie
Od kilku tygodni firma City Bike Global spełnia warunki kontraktu, umożliwiające pełne uruchomienie Mevo - informuje Obszar Metropolitalny i ogłasza koniec testów systemu. Od 16 listopada uruchomione zostaną opłaty za korzystanie z rowerów. Pełna flota 4 tys. rowerów będzie dostępna jeszcze przez dwa tygodnie. Od 1 grudnia do końca lutego na ulicach metropolii pozostanie połowa, a więc 2 tys. rowerów.
W czwartek, 16 listopada, system ruszy już w pełnym wymiarze.
Na ulice wyjedzie wtedy cała flota 4 tys. rowerów.
Od tej pory trzeba będzie także w pełni płacić za przejazd.
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
- Od początku testów użytkownicy przejechali rowerami prawie 2 mln km
- W systemie zarejestrowało się 107 tys. osób, które w sumie odbyły 490 tys. podróży.
- 73 proc. z nich miało miejsce w tygodniu, a pozostałe w weekendy.
- Ponadto 67 tys. przejazdów trwało od 5 do 10 minut, prawie tyle samo, bo 66 tys. - powyżej 20 minut.
- Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń.
- Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji, system poprawnie nalicza opłaty dodatkowe, zatem możemy przejść do kolejnego etapu.
Jak informuje Obszar Metropolitalny, pełna flota na ulicach metropolii jest już od kilku dni. 3 tys. z nich to rowery elektryczne, a 1 tys. - rowery klasyczne.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria na sprzedaż
Abonamenty dobowe, miesięczne i roczne
Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym - zarówno w ofercie abonamentowej (29,99 zł/mc lub 259 zł/rok albo 59zł/48h), jak i pay as you go (0,15 zł za minutę jazdy klasykiem i 0,30 zł za minutę jazdy elektrykiem).
Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego: 0,10 zł, w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z opcji pay as you go mogą jeździć bez ograniczeń czasowych.
Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48 h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru elektrycznego. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę klasykiem i 0,40 zł za podróż elektrykiem.
Pełna pula rowerów tylko na dwa tygodnie
Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru. Pauza odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców. Chcąc korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinna znajdować się kwota min. 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu.
Pełna flota rowerów będzie dostępna tylko przez dwa tygodnie, a więc do 30 listopada. Od 1 grudnia - zgodnie z zapisami umowy - zostanie zmniejszona o połowę. Tak będzie do końca lutego. Do dyspozycji mieszkańców pozostanie 1,6 tys. rowerów elektrycznych i 500 rowerów tradycyjnych.
Pełna flota wróci na ulice Trójmiasta i pozostałych pomorskich gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym na początku marca.
Koniec testów Mevo (13 opinii)
Miejsca
Opinie (145) 5 zablokowanych
-
2023-11-09 15:39
Uszkodzenia (2)
Ja jechalem/testowalem elektryczne rowery Mevo ok 10 razy. Za kazdym razem rowery byly zniszczone: albo kierownica luźna, albo pokrzywiona, albo koszyk i lampka powyginane, albo rower jechal jak galareta jakby ktos nim wczesniej z balkonu rzucał...
No i stacje rozlokowane w tak d**ilnych miejscach, ze szok. Zamiast przy jakis waznych punktach, na osiedlu, przy galerii handlowej to chyba losowo rozrzucone z dala od cywilizacji. Totalny bezsens...- 11 3
-
2023-11-09 15:53
Stację są ok, co do zniszczeń to warto zgłaszać. W ostatnim tygodniu dorzucili prawie 1500 nowych rowerów, one też są uszkodzone?
- 4 2
-
2023-11-10 07:09
Niebezpieczne
Niekoniecznie rzucał, ale na tych rowerach ciągle ktoś się przewraca. Opony są twarde jak z kamienia i śliskie. Pedały zresztą też, a przez wygięte koszyki światło świeci tuż pod nogi. Kilka razy widziałem w centrum Gdańska jak ktoś porządnie przywalił o bruk jadąc zresztą z niewielką prędkością. Takie same rowery widziałem np. w Kopenhadze, ale tam miały lepsze koszyki, a przede wszystkim, inna jest tam infrastruktura drogowa - jest płasko, a drogi gładkie. Myślę, że już niedługo zaczną się poważniejsze wypadki, czego oczywiście użytkownikom nie życzę, ale taka konstrukcja roweru jest po prostu niebezpieczna.
- 0 1
-
2023-11-09 16:01
Warto kask sobie kupić, jak się jeździ Mevo.
- 2 2
-
2023-11-09 16:44
Hiszpański operator powinien wycofać się z polskiego, dzikiego rynku. Testy pokazały, że mieszkańcy tego ciemnego kraju nie dorośli jeszcze do użytkowania rowerów.
- 4 9
-
2023-11-09 16:55
Już niedługo śnieg , może lepiej założyć wypożyczalnię nart miejskich ? Nie wierzę że za to płace a nigdy nie skorzystam .
- 3 2
-
2023-11-09 17:14
bezsensownie rozłożone stacje. Ktoś, kto je projektował, jeździł palcem po mapie, a nie przeszedł się po okolicy. Plus absurdalne ominięcie Straszyna ze strefy.
- 3 0
-
2023-11-09 17:40
Ile trwały te testy, 3 miesiące? (2)
i w tym czasie 7 wypożyczeń na sztukę rowera? Żyła złota normalnie, jak miasto zacznie dopłacać do prywatnego biznesu jakieś setki milionów rocznie
- 3 2
-
2023-11-09 18:22
(1)
kiepsko u ciebie z liczeniem ;) prawie pół miliona wypożyczeń dzielone na 2000 rowerów to ile? Reszta jest świeża, nie śmigane
- 2 1
-
2023-11-09 23:17
"Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń"
kiepsko u ciebie z czytaniem. Albo ci od mevo kłamią?
- 0 0
-
2023-11-09 17:51
Ogólnie fajnie, ale nadal z problemami
Rzadko, ale zdarza się że zostawię rower na stacji, a mimo to naliczą mi karę. Jednak najbardziej denerwują mnie problemy z "manualami" - ile razy musiałem stać i czekać z 2 minuty, bo rower nie chce się odblokować, albo nagle "weryfikuje lokalizację". Nigdy nie miałem podobnego przypadku z elektrykiem.
Osobiście tam gdzie chciałem dojechać zawsze była stacja, ale jestem również za tym, by zbudować ich więcej- 1 0
-
2023-11-09 17:56
Abonament (1)
Na 2 tyg da się kupić? Bo jak 2k rowerów zniknie to powinno być pół ceny, czy nie?
- 1 2
-
2023-11-09 18:20
będziesz jeździł wszystkimi na raz?
- 0 2
-
2023-11-09 18:05
podajcie datę upadłości (1)
- 6 4
-
2023-11-09 18:19
13-13-2137 rok
- 0 1
-
2023-11-09 18:34
Nieopłacalne (5)
Wczoraj jechałem rowerem do taty w dwie strony , 15km , koło godziny jazdy. Wyszło by 18 zl , ta sama droga autem koło 8 zł
- 6 7
-
2023-11-09 19:25
(1)
jak 18zł skoro są testy i jest za free
- 2 2
-
2023-11-09 20:00
Wyszłoby !!!
Napisane czyli autor miał na myśli, kiedy wejdzie w życie opłata.
- 2 1
-
2023-11-09 19:48
a skąd samochód? ktoś ci dał za darmo?
- 0 2
-
2023-11-09 22:52
Ale jak to? 1 godzina jazdy to 60min. Opłata minutowa to 0.1 lub 0.2pln zależnie od rodzaju roweru (1)
Tak więc koszt takiego przejazdu w dwie strony wyniósłby około 6 lub 12 załotych (a nie podane 18zł).
- 0 2
-
2023-11-15 07:27
elektryk w opcji pay as you go
Cena za minutę elektrykiem w opcji pay as you go to 30 gr/min.
I faktycznie jak liczę, że 15 minut elektrykiem to 4,5 PLN to prawie tyle co bilet autobusowy.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.